Citat:
Jo du kan ha rätt att man vill dölja vissa saker än så länge.
Men man får väl inte gärna dölja bevis på det faktum att han blev mördad?
Det är ju en förändring av Akis dödsattest som måste göras. Det måste där framgå att "annans handhavande inte kan uteslutas" som man brukar skriva. Då måste man ju kunna redovisa på vilket sätt.
Med allt luddigt som ännu återstår i förundersökningen, tycker jag det känns lite märkligt att man redan går till rätten med åtal för mord/anstiftan för JMs del. Lite hastverk för att baka ihop rättegångarna?
Nu anser man JM skyldig till anstiftan av Akis död. Men tänk om hon ensam faktiskt har mördat honom? Ingen anstiftan - det är mord. Det måste man ju döma henne för i så fall.
Men man får väl inte gärna dölja bevis på det faktum att han blev mördad?
Det är ju en förändring av Akis dödsattest som måste göras. Det måste där framgå att "annans handhavande inte kan uteslutas" som man brukar skriva. Då måste man ju kunna redovisa på vilket sätt.
Med allt luddigt som ännu återstår i förundersökningen, tycker jag det känns lite märkligt att man redan går till rätten med åtal för mord/anstiftan för JMs del. Lite hastverk för att baka ihop rättegångarna?
Nu anser man JM skyldig till anstiftan av Akis död. Men tänk om hon ensam faktiskt har mördat honom? Ingen anstiftan - det är mord. Det måste man ju döma henne för i så fall.
Nej, men jag håller allt med! Om hon blir dömd för anstiftan (det går att utesluta att han drunknat i Hjälmaren) så kan hon ju säga att hon gick ner till bryggan, Aki låg där död och hon fick panik. Hon var övertygad om att det var p.g.a droger och ville inte att tvillingarna skulle få reda på det.
Därför fick hon i honom i Hjämaren (själv eller med hjälp) för att det var bättre för tvillingarna att få reda på när de blir stora att pappa dött genom drunkning och inte p.g. a droger.
Då kommer rättsläkaren att säga att han inte dog av droger. "Men herregud, säger hon, menar ni att någon har varit på bryggan och kvävt honom när jag låg och sov med tvillingarna"
Efter Linda Chen-fallet är ingenting otroligt. Det är tragiskt, men när vi går på indicier så fanns de även i LC-fallet. MA visste att det inte skulle bli något bröllop. Han hade inte gjort de förberedelser han skulle, ( bl a beställt maten?) Bara historien med kineserna, att han var drogad och kidnappad, ja , jag kommer inte ihåg alla stolligheterna.. Där fanns också en livförsäkring som han fick skänka bort till sonen för att gå fri. Han kunde inte gärna plocka ut pengarna..