2017-07-03, 21:26
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
De flesta tycker att han ser målmedveten ut på filmen. Det har tidigare framkommit att det går tåg till Malmö även från Hallsberg. Kan det ha varit så att det skulle gå ett tåg till Malmö under eftermiddagen som han försvann? Tänker att han kanske har sett att det står Malmö på en skylt eller att han tänkte gå in på stationen och leta efter en tavla med avgångar för att veta vilket spår han skulle gå till. I så fall kan han gå målmedvetet. Han kan mycket väl ha bytt tåg i Hallsberg tidigare och stationen kan vara bekant för honom.
Det är bara lite tankar jag har utifrån att han faktiskt klivit av tåget av misstag.

Du kan ha rätt, läste nånstans tidigare i tråden att han väntade 8 minuter innan han gick av dock
Citera
2017-07-03, 21:34
Medlem
SeanAverys avatar
Föräldrarna går alltså runt och letar i Gbg för att nån tror sig ha sett nåt på en spårvagn för flera veckor sedan? Dom borde väl rimligtvis befinna sig på platsen han sågs senast, jag fattar inte, antingen är dom så desperata nu eller så vet dom nåt mer som inte vi vet, känns bara väldigt konstigt.
Citera
2017-07-03, 21:40
Medlem
Stolpskotten gör en "spekulationstråd", tidigare var där över 1000 inlägg, nu är där mindre än 600. Helt hopplöst att läsa i tråden nu. Är det inte bättre att dom stänger ner sidan? Börjar mer likna nått kasst "socialt experiment" från nån flummig estetklass än ett försvinnande

Eller så ligger han längs tågspåret alá Stand By Me
Citera
2017-07-03, 21:42
Avslutad
Det har rensats brutalt i FB-tråden... över 400 kommentarer borta i spekulationstråden.
Var 1000 nånting förut, nu cirka 570....
Citera
2017-07-03, 21:45
Medlem
CallePhilles avatar
Märklig aktivitet i gruppen...
Det här inlägget skrevs för en timme sedan och ingen har vare sig gillat eller kommenterat
Citat:
Jag befinner mig Stockholm och påträffade en man på caféet som jag jobbar på för 2 timmar sedan. (Södermalm, folkungagatan). Han var mycket smal och iklädd dunjacka samt två stora Lindexpåsar med tillhörigheter i. Han satte sig vid ett bord och somnade utan att köpa något. Vi noterade honom inte först, men försökte sedan få liv i honom. Han gömde sig under luvan så vi lyckades inte se hans ansikte. När jag skulle stänga tittade han upp och betedde sig mycket förvirrat och märkligt. Då såg jag hans ansikte och han såg extremt blek och smal ut. Han frågade om toalett men försvann sedan. Dom närmaste 20 minuterna gick han sedan runt ute på gatan utan mål.

Jag insåg kopplingen lite för sent, men kände igen hans ansikte. Dock var det väldigt insjunket och blekt, så det var svårt.

Detta skedde ca kl 18, och jag ringde polis. Försökte gå ut på gatan för att se om jag såg honom då, men utan resultat.

Nu undrar jag - finns det någon möjlighet att han kan befinna sig i Stockholm?
Är vissa observationer av Patrik look-a-likes mer värda än andra? Det borde råda fullständig hysteri, tycker jag.
Senast redigerad av CallePhille 2017-07-03 kl. 21:46. Anledning: Nu när jag letar hittar jag inte längre inlägget. Har det tagits bort? Känns som en ordentlig rensning har skett av Utropstecknet med flera..
Citera
2017-07-03, 21:47
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Märklig aktivitet i gruppen...
Det här inlägget skrevs för en timme sedan och ingen har vare sig gillat eller kommenterat

Är vissa observationer av Patrik look-a-likes mer värda än andra? Det borde råda fullständig hysteri, tycker jag.
Försökte hitta inlägget när jag uppdaterade sidan, men Utropstecknet och hennes kompani verkar ha rensat upp ordentligt bland kommentarer och jag kan inte se det. Tror det låg under spekulationstråden.
Citera
2017-07-03, 21:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De flesta tycker att han ser målmedveten ut på filmen. Det har tidigare framkommit att det går tåg till Malmö även från Hallsberg. Kan det ha varit så att det skulle gå ett tåg till Malmö under eftermiddagen som han försvann? Tänker att han kanske har sett att det står Malmö på en skylt eller att han tänkte gå in på stationen och leta efter en tavla med avgångar för att veta vilket spår han skulle gå till. I så fall kan han gå målmedvetet. Han kan mycket väl ha bytt tåg i Hallsberg tidigare och stationen kan vara bekant för honom.
Det är bara lite tankar jag har utifrån att han faktiskt klivit av tåget av misstag.

Man undrar om det finns mer film på Patrik på Hallsbergs station.
Ser man honom lämna stationen? Ser man honom gå till andra perronger?

Och som sagt, han satt 10 minuter på tåget innan han klev av. Varför? Och hur betedde han sig när han klivit av, utom synhåll (som det verkar för oss iaf) för kamerorna.

Han kan ju ha suttit och tvekat de där 10 minuterna, tänkt att snart skulle han vara hemma hos föräldrarna. Han kanske kände att det inte fanns någon utväg, ingen lösning på hans problem, eller i alla fall andra människor involverade hemma. Nu var han ensam och han behövde inte träffa föräldrarna öga mot öga.

När han väl bestämt sig, då blev stegen bestämda mot sitt mål.
Citera
2017-07-03, 21:53
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Försökte hitta inlägget när jag uppdaterade sidan, men Utropstecknet och hennes kompani verkar ha rensat upp ordentligt bland kommentarer och jag kan inte se det. Tror det låg under spekulationstråden.

Jag läste det och tänkte jisses, nu går hysterin igång igen! Men nej, inte ett ord! 😱🙄 Fattar absolut ingenting. Hela gruppen är lika bisarr som fallet i sig. 👽👻
Citera
2017-07-03, 21:55
Medlem
CallePhilles avatar
Så var de igång med Grängesberg igen
Citat:
- Var det nån som kollade upp Grängesberg igår ? Det var ju en person som hade fotat och skickat in bilden
- Nej. Kvinnan svarar inte.
- Men om kvinnan inte svarar åker man väl hem till henne.
- Det har jag också sagt...
Administratörerna borde väl gå och lägga sig snart så det blir lugnt på galenskapsfronten i några timmar?
Citera
2017-07-03, 21:57
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag läste det och tänkte jisses, nu går hysterin igång igen! Men nej, inte ett ord! 😱🙄 Fattar absolut ingenting. Hela gruppen är lika bisarr som fallet i sig. 👽👻
De kanske var enade om att han inte skulle ha kunnat ta sig till Stockholm eftersom han drack öl i Grängesberg igår och inte tyckte att det var värt att kommentera
Citera
2017-07-03, 22:29
Medlem
De stänger av kommentarsfunktionerna konstant och rensar. Lite politik/dagisnivå i den gruppen. Blir väldigt irriterad när de trycker på psykos hela tiden utan att ens träffat honom, jag tror inte pojken vill hem. Han har troligen en annan telefon, annan dator etc. han sitter nog och häckar hos någon och väntar ut stormen. Detta känns planerat, han kanske inte ens är blond längre. Man kan göra mycket åt sitt utseende.
Citera
2017-07-03, 22:39
Medlem
Grandpas avatar
Det är väl ingen telefon han går och filmar med på stationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in