2017-07-03, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kan lika gärna ha härbärgerat åt nån, utifrån tanken att risken är minimal gällande husrannsakan hos en sexbarnsmor som arbetar som socionom.
Nu la sig dock Aki i det hela efter att det försvann över 100k på hans konto och man kan undra hur i hela friden hon hann få bort skiten. Varnad lär hon ha blivit isf. och jag tror knappast det är av anmälaren själv. ..

Äh,hon har helt uppenbart haft många kriminella kontakter(big mama),så inga svårigheter med att att få bort "skiten".Kan tänka att det kanske var när Julia träffade Jafar som var kriminell som öppnade en ny värld för Johanna,med viss reservation att hon kanske fick kriminella kontakter innan med "Andra chansen" i Uppsala.

Jag tror att anledningen till att allt eskalerade för Johanna de sista åren beror på att hon drack och "självmedicinerade",det blev förödande ihop med hennes psykiska störning.

Är hemskt när man läser om hur Aki betalade knarkskulder mm för DB,hon är så ond och utnyttjar sina närmsta.Synd att det behövde gå så långt som det gjorde innan några av hennes barn faktiskt reagerade.Hon måste skrämt skiten ur Aki när hon fick honom att betala knarkskulder för sina barn.Hon tog ju in honom i en värld som han inte varit i innan,eller som de flesta av oss inte varit i,tro fan att han måste varit dödsförskräckt.

Nu är det mycket spekulationer i tråden och det är bra så länge det är seriöst och en vilja att komma sanningen så nära vad som hänt Aki.Är skittrött på flera som skriver idiotinlägg,några är sådana som alltid jävlas i alla trådar,och så har vi de här som lägger ner all kraft på att misskreditera offer och glorifiera Johanna,så tröttsamt.

Min hållning är ändå att bara scrolla förbi deras inlägg,och till att börja med så förstod jag inte ens att någon bemödade sig att svara på deras galenskaper.
Men visst,idioti skall inte få vara emotsagd.
Är ju så att många skriver och spekulerar på ett trovärdigt sätt här i tråden,och då är det några som vill ta fokus om det kanske närmar sig sanningen.
Beundrar er som ens svarar på idiotsvar,men tänk på det när ni får provocerande svar och ni känner att ni måste ge svar på tal,då har idioterna vunnit någon slags poäng.
Deras agenda är bara att "störa" tråden och flytta fokus från Akis död.
Johanna var inte ensam om att orsaka hans död.

Det mesta jag skrivit var inte till dig Develi,utan min egna frustration över hur tråden håller på att utvecklas.
Citera
2017-07-03, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag står ut! ;-)

Vill bara göra några tillägg.

Imovane har den metaliska smaken, inte Zopiklon.

De flesta jag vet som får någon typ av insomningstablett påverkas av om de nyligen ätit/druckit mycket innan intaget av tabletten. Då verkar inte tabletten på samma sätt eller inom samma tidsram. De påverkas även om de har ätit tabletten under längre tid. Att ta dubbel dos påverkar sällan sömnen positivt. De blir ofta bara noddiga och väck i kolan. Gör konstiga saker. Svårt att prata och röra sig. Om de rör sig kan de lika gärna gå baklänges som framlänges. De stannar upp i ev rörelse och "somnar" till. När ingen påfyllning av Zopiklonet sker så "nyktrar de till" ganska fort.

De har även gemensamt att de sover 2 - 4 h på insomningstabletten och därför kompletterar med Propavan, som inte är beroendeframkallande. Propavan är ett långtidsverkande preparat. Likaså kan det ju vara Theralen, Lergigan eller annat liknande preparat. Inget av dem syns på någon form av drogtest. Säkert syns det på direktsökning i blodspårning. Däremot ar jag svårt att se att någon av de preparaten skulle kunna använts i fallet Aki.

Ja, möjligheterna är många.

Den aktiva substansen i Imovane är zopiklon. Samma järnsmak på morgonen av alla varumärken med zopiklon i sig. Du blandar nog ihop det med Stilnoct som har den aktiva substansen zolpidem som även finns i massor med varianter. Många verkar ha svårt att hålla isär dessa för att deras aktiva substans har ett liknande namn zopiklon/zolpidem.

Alla mediciner som tas oralt påverkas av om du ätit/druckit. Det är rätt logiskt eftersom kroppen håller på att bearbeta föda och då blir inte upptaget lika snabbt.

Zopiklon har en längre halveringstid än zolpidem och därför egentligen en bättre medicin om man vill sova längre. Båda är dock bra insomningstabletter. Propavan och de andra är egentligen skitmediciner för om man vill ha en normal sömn och skrivs endast ut för att de ej är lika intressanta för missbrukare. Propavan är så långverkande att du kan vara en fara i trafiken långt längre än efter din normala sömn är avklarad. Sömnen är även mycket sämre och du kommer behöva sova mycket längre för att bli utvilad. Att skriva ut propavan och liknande mediciner för att personer har svårt att somna in är oetiskt men görs ändå. Det är ungefär som att pressa in en fyrkantig kloss i ett runt hål.
Citera
2017-07-03, 03:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Äh,hon har helt uppenbart haft många kriminella kontakter(big mama),så inga svårigheter med att att få bort "skiten".
Jag menar inte bortransport och fortsatt omhändertagande, ägaren lär vara intresserad att få det tillbaka med tanke på prislappen.
Aki anmäler, husrannsakan lär skett snabbt iom att hon motanmäler Aki för detta dagen efter. Därav undrar jag hur hon blev varnad/av vem på så kort varsel.
Citat:
Är hemskt när man läser om hur Aki betalade knarkskulder mm för DB,hon är så ond och utnyttjar sina närmsta.Synd att det behövde gå så långt som det gjorde innan några av hennes barn faktiskt reagerade.Hon måste skrämt skiten ur Aki när hon fick honom att betala knarkskulder för sina barn.Hon tog ju in honom i en värld som han inte varit i innan,eller som de flesta av oss inte varit i,tro fan att han måste varit dödsförskräckt.
Ja, där hon drar fram är det som om Pandoras ask öppnat sig.
Citat:
Nu är det mycket spekulationer i tråden och det är bra så länge det är seriöst och en vilja att komma sanningen så nära vad som hänt Aki.Är skittrött på flera som skriver idiotinlägg,några är sådana som alltid jävlas i alla trådar,och så har vi de här som lägger ner all kraft på att misskreditera offer och glorifiera Johanna,så tröttsamt.
Tomtarna svarar jag bara när jag ids och om jag öht läser. Det är så erbarmerligt dålig kvalité och förutsägbart innehåll; high five och bs.
Senast redigerad av develi 2017-07-03 kl. 03:47.
Citera
2017-07-03, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kan lika gärna ha härbärgerat åt nån, utifrån tanken att risken är minimal gällande husrannsakan hos en sexbarnsmor som arbetar som socionom.
Nu la sig dock Aki i det hela efter att det försvann över 100k på hans konto och man kan undra hur i hela friden hon hann få bort skiten. Varnad lär hon ha blivit isf. och jag tror knappast det är av anmälaren själv. ..

Antagligen Julia och Jafari som snabbt hämtade medicinförådet.Det här var väl i tid när de skulle sälja sitt hus?
Så mycket konstigheter som det naturligtvis kan bli runt en psykopat som jag tror Johanna är,men tycker det är vissa märkligheter med Akis göromål också,fast antagligen har Johanna haft många hållhakar på honom,antagligen bara "småsaker",inget grövre kriminellt,men ändå något som gjorde att han tog tillbaks sin polisanmälan mot Johanna.

Finns mycket spekulationer om vad som hände under Akis sista dygn,och med allt vad jag läst,så tror jag inte att han frivilligt följde med till Granliden,tror han blev mördad innan.Letsdoit hade någon teori som jag tyckte var trovärdig som gick ut på att Aki aldrig kom till Granliden levande.
Att det handlades så mycket på hans kort tidigare på dagen gör mig helt övertygad att han blivit bragd om livet, eller åtminstone försatts i hjälplöst tillstånd,så att det var fritt fram att handla på hans kort.Köphistoriken har inte visat att han "shoppat" loss tidigare.

Ja,ja,finns mycket teorier om detta,men min övertygelse är att Aki blivit bragd om livet redan i Eskilstuna.
Citera
2017-07-03, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, och väldigt många som jobbar inom det "sociala" har tillgång till både UP-stickor och labanalyser (om ex JM bedrägligt använder någon klients namn på en labbförfrågan), hon är ju lite känd numera för bedrägeri och förfalskningar av namnunderskrifter och person i familjehemsutredning

Hon kan ju ha testat Akis urin under sina drogexperiment för att se vad som syns vid test eller inte.

Nja,lite tveksam om Johanna varit så förslagen,tycker hon verkar allmänt korkad.
Att hon antagligen har förfalskat fler namnunderskrifter än de hon gjorde på Akis bouppteckning är väl högst troligt.

Är riktigt hemskt och läskigt att denna kvinna har haft makten i familjehemsutredningar.
Senast redigerad av vigusa 2017-07-03 kl. 05:50. Anledning: stavfel
Citera
2017-07-03, 06:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Så givet att du inte har barn. En 2.5 åring har ingen framförhållning inte ens för en timme dom lever i nuet och ifall papsen dyker upp i dörren då springer dessa fram och ropar "pappa". Inte mer än så för som du tänker i din barnovana finns inte. -Pappa du lovade oss fiska och bada så sa mamma igår**.

**inte ens en timme gäller för tvååringar att ha förväntningar.
Kvalificerat skitsnack det du skriver, som vanligt.
Så givet att du inte begriper något alls om barn och deras utveckling.
Förhoppningsvis har du inga egna barn.
En 2,5-åring som är normalt utvecklad minns absolut vad man lovat i närtid.
Man kan enkelt skapa positiva förväntningar genom att t.ex upprepa något roligt som kommer att hända.
Citera
2017-07-03, 06:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Finns mycket spekulationer om vad som hände under Akis sista dygn,och med allt vad jag läst,så tror jag inte att han frivilligt följde med till Granliden,tror han blev mördad innan.Letsdoit hade någon teori som jag tyckte var trovärdig som gick ut på att Aki aldrig kom till Granliden levande.
Att det handlades så mycket på hans kort tidigare på dagen gör mig helt övertygad att han blivit bragd om livet, eller åtminstone försatts i hjälplöst tillstånd,så att det var fritt fram att handla på hans kort.Köphistoriken har inte visat att han "shoppat" loss tidigare.

Ja,ja,finns mycket teorier om detta,men min övertygelse är att Aki blivit bragd om livet redan i Eskilstuna.
Jag tror inte att han dödats i Eskilstuna för att sen köras till Granliden för ett "olycksarrangemang", det låter alldeles för bökigt, komplicerat och riskabelt.
Tanken över att kunna bli upptäckta, att risken finns att bli stoppad för en ren rutinkontroll av trafikpolisen t.ex, borde kunna avhålla de flesta till en sådan manöver, även om "risken" är liten så finns den ju.

Och, angående inköpen på hans kort tidigare på dagen - vad är det som säger att han var med vid inköpen? Kan ju vara så enkelt att hon bad honom passa barnen i bilen medan hon gick in och handlade sådant som "behövdes" till barnen osv och bad att få låna hans kort till det.
Även om han absolut inte litar på henne så tänker han kanske inte att han ska bli svindlad på typ Ica och sen har han svårt att säga nej när det delvis gäller barnen.
Och, så fick han en lugn stund från henne, slapp se henne en stund medan hon shoppade loss och han var ensam med barnen.

Han är mördad på Granliden, det är vad jag känner mig tämligen säker på.
Man ska nog inte komplicera till det hela för mycket, vilket kanske är lätt att göra när man har med en komplicerad, gränslös människa med tydliga psykopatiska drag att göra.
Men, man får nog ha i åtanke att hon är ganska korttänkt och korkad också.
Bättre då att förenkla än försvåra omständigheterna kring de jävelskap hon sysslat med.
Så tror jag att man bättre kommer nära sanningen.
Citera
2017-07-03, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man måste vara medlem för att kunna se. Kan du ta en skärmdump eller citera det du vill diskutera.

Hur lägger man till skärmdump???
Citera
2017-07-03, 08:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Hur lägger man till skärmdump???

Du kan ladda upp den här:

https://minfil.org

Då får du en länk som du sen kan lägga ut i tråden.
Citera
2017-07-03, 08:11
Medlem
Citat:
Man måste vara medlem för att kunna se. Kan du ta en skärmdump eller citera det du vill diskutera.

Vet inte hur man lägger till skärmdump... enklast är väl att skaffa sig ett alias.. där inne ligger skärmdumpar på sms etc.

Men Johanna ber alltså om att få bli inlagd. Jag skall skriva/citera.

J: - Ja, precis. Jag vet inte. Alltså om alla tror att jag är psykiskt sjuk, varför får inte jag åka till psyket då?

Fhl: - Ja men alla tror ju inte det

J: - Alla säger ju till mig att jag är psykiskt sjuk

B: - Du har ju varit på sjukhuset en gång och fått, som vi brukar säga en liten undersökning.

J: - Varför får jag inte åka in då?

B: - Paragraf 7 undersökning. Om det skulle bli något mer i ärendet, då blir det senare, om det vid eventuell rättegång skulle visa sig att man tror du är i behov av en stor undersökning, då blir det en i så fall.

J: - Alltså jag vill göra en nu.

B: - Men det kan, tror jag, Amanda kan förklara för dig vilken turordning det är på det om det skulle bli aktuellt, eller hur det är.

J: - Jag kan i alla fall inte flyttas till Karlstad.
Citera
2017-07-03, 08:14
Medlem
Citat:
Du kan ladda upp den här:

https://minfil.org

Då får du en länk som du sen kan lägga ut i tråden.

Toppen!

https://minfil.org/Xav6S3bab1/IMG_0876.PNG
Citera
2017-07-03, 08:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Vet inte hur man lägger till skärmdump... enklast är väl att skaffa sig ett alias.. där inne ligger skärmdumpar på sms etc.

Men Johanna ber alltså om att få bli inlagd. Jag skall skriva/citera.

J: - Ja, precis. Jag vet inte. Alltså om alla tror att jag är psykiskt sjuk, varför får inte jag åka till psyket då?

Fhl: - Ja men alla tror ju inte det

J: - Alla säger ju till mig att jag är psykiskt sjuk

B: - Du har ju varit på sjukhuset en gång och fått, som vi brukar säga en liten undersökning.

J: - Varför får jag inte åka in då?

B: - Paragraf 7 undersökning. Om det skulle bli något mer i ärendet, då blir det senare, om det vid eventuell rättegång skulle visa sig att man tror du är i behov av en stor undersökning, då blir det en i så fall.

J: - Alltså jag vill göra en nu.

B: - Men det kan, tror jag, Amanda kan förklara för dig vilken turordning det är på det om det skulle bli aktuellt, eller hur det är.

J: - Jag kan i alla fall inte flyttas till Karlstad.

Men vilken djävla tur då att JM blev bönhörd, nu får hon ju sin skeva skalle undersökt men till hennes förtret förgäves, hon kommer inte att få det kryss hon så hett önskar, det blir livstid för henne.

Lite kul är det ju att sturskheten gick ur henne, hon kröp till korset och bönade om att få chansen till ett kryss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in