2017-07-03, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Man förstår att du inte förstår dig på varmare emotioner. För du om du inte vore emotionellt flack så skulle du inte ens sätta ett motsatsförhållande i det som sker, inte ens uppbringa så korkade reflektioner.
Är det nån personlig identifikation som driver dig i din avsky mot JMs mamma?

I en sorgeprocess hos en emotionellt normalt utvecklad person så växlar emotionerna på nån minut mellan vrede, sorg, saknad, avsky och djup förtvivlan.
Parallellt med sin djupa sorg över sin make så är det trots allt hennes dotter så Ankis sorg har än fler dimensioner.

Vad Anki sa till MR var att han borde be henne om förlåt med tanke på det helvete han utfört och hon krävde att han skulle berätta hela sanningen.

Att sen prata till MR är absolut inte det samma som att orka vända sig direkt till sin dotter - just pga av ovan nämnda ambivalens hon garanterat upplever.

Märktes tydligt och klart i rättegången.
Citera
2017-07-03, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Akis far Rejio hittade en kartong 30x40 bred 35x40 hög halvfull med narkotikaklassade mediciner i källaren hos AP o JM.

På frågan vem de tillhörde så svarade AP Johanna. Hon har fått de från socialen samt läkare.

http://www.mord.nu/resurs.php?fall=183&fil=197&sida=160
I förhör återger systern Saija att tablettkartor återfanns av hans far i en flyttkartong där det även låg barnstrumpor - vem är resterande information ifrån att det pappan fann var narkotikaklassat?

Samma syster uppger fortsättningsvis att Aki sagt att en man på hennes jobb på soc, E-tuna, som hon får medel från (mediciner, droger).

Aki själv hade sagt till systern Tuija vid nåt tillfälle att han hittat narkotika hemma och rådgjort vad han skulle göra.
Citera
2017-07-03, 00:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förtydligande:
Jag pratar om en man vars komplett galna och manipulativa fru använder barnen som vapen - som hon garanterat hotar att han aldrig mer ska få se om han lämnar dem.

I var och varannan mening betonar hon sin status - vilket innebär ett kontaktnät inom soc. och hon svamlar säkert om kontakter inom polisen via sitt ex.
Hon har fått ALLA i omgivningen att tro att han är narkoman. Det förbättrar inte hans odds vid en separation.
Fortsättningsvis har hon en förklärlek att prata om övergrepp - hur långt borta ligger det att hon hotar att använda detta skamgrepp mot Aki?
Det är garanterat trakasserier under många månader det handlar om där hon växlar som ett aprilväder mellan charm och hot.

Hur som haver -
- Om hon har berättat för barnen om detta enormt kuliga födelsedagsparty, lovat dem att få vara med sin pappa, fiska, bada, åka båt och ha jätteskoj ihop. Läs: byggt upp förväntningarna. Hur mycket kan då en helgpappa stå emot? Kan han överväga att en sketen natt får gå för att slippa se två ledsna barn?
- Om hon även låtsas kapitulera, sätter på sig sin mest oskuldsfulla, söta nuna och gör utläggningar om att hon först nu förstått hur mycket Nadja betyder och säger att det väl isf vore väl fint att ha en sista kväll som familj med barnen i fredlig anda.. Kan det låta frestande för Aki om hon fram till dags datum motarbetat allt vad separation heter?
Tänk, jag tror det.
Vad är väl då en enda natt på Granliden...

Om det stämmer att AP polisanmält JM för narkotikainnehav så är detta ju synbarligen en rejäl upptrappning i deras umgängessätt. Alldeles oavsett vad som motiverade AP till detta (omtanke om sina barn, försök till hållhake, allmän rättskänsla, betalning med samma mynt etc.) så skulle jag ju (beroende lite på vad det handlade om närmare) tro att JM tar det som en direkt livshot i paritet med en pistol mot tinningen. Nu vet jag inte vad JM jobbade med just då, men når en sådan anmälan fel ögon och öron så riskerar ju JM inte bara boende (och vårdnad) om tvillingarna utan även sina andra barn -- och möjligen sitt jobb och sina framtidsplaner inom "asylindustrin". (Desto märkligare ändå att detta inte avskräckte JM från att ta livet av honom. Eller fick Västmanlands poliskår att titta upp från ringarna i sina munkar när knarkaren som gjort en anmälan om knarkinnehav började simma med sina lungor.)

Jag tror JM kan ha blivit överj-a skitsur. Vilket på ett plan ger än mer fog för att hon kunde tänka sig att till varje pris försöka locka ut AP till g-liden för att ta honom av daga. Och sen snacka bort vadhelst som skulle kunna komma upp i umgänget med myndigheterna.

Det är inte säkert AP uppfattade anmälan som lika allvarlig som JM kan ha gjort. Och mötet på Granliden skulle kunna ha lagts fram som en förhandling kring barnen och skilsmässan. Att vara lyckliga tillsammans med barnen en sista gång och låta dem se dem skiljas som vänner.

Men samtidigt har alltså JM nu i praktiken ett pris på AP:s huvud på 8 miljoner som vem som helst kan "kassera in" som kommer till Granliden och kikar in i lillstugan kvällen den 7/8. Om det nu går till så. Det är ju ganska troligt att den frestelsen blivit för stor för någon.

JJ "gör det för tvillingarna" och för att han ska få "gifta sig" med heder och förhoppning i Pakistan?

Med ett barn som heter Million -- på vems förslag?

Där har han i alla händelser en påminnelse som heter duga om att han måste förklara för oss en dag vad som verkligen hände.
Citera
2017-07-03, 00:36
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Så givet att du inte har barn. En 2.5 åring har ingen framförhållning inte ens för en timme dom lever i nuet och ifall papsen dyker upp i dörren då springer dessa fram och ropar "pappa". Inte mer än så för som du tänker i din barnovana finns inte. -Pappa du lovade oss fiska och bada så sa mamma igår**.

**inte ens en timme gäller för tvååringar att ha förväntningar.
Jaså du menar det?

En 2-årin "kan själv" och sedan går det i rask takt och innan 3årsåldern kan dom flesta faktiskt skilja på "då" "sen" och "nu". Finns vissa begränsningar i med allt som skett förut vilket för det mesta blir "i går" och kan sträcka sig för framtiden med "imorgon".
Man kan säga till en 2,5-3-åring att "vi" ska gå och handla om x-dagar och då blir det "i morgon"
Jag har jobbat många år inom barnomsorgen (dagis, fritis och ungdomsgårdar), har egna nu vuxna barn och barnbarn. Den yngsta på 2 år och 8 månader och han kan mycket mer än vad men egentligen tror. "Lovar" man en sak så kommer han ihåg det och påminner mig att vi ska göra "det" eller "det". Vid den åldern börjar dom även med "rollspel" som att duka bord, mata nalle med mera.

Självklart finns det variationer och dom utvecklas olika fort men rent generellt så kan dom flesta i den åldern (2,5.3 år) komma ihåg saker som man "lovar" för några timmar framåt och till och med en dag.
Senast redigerad av PantherE 2017-07-03 kl. 01:05.
Citera
2017-07-03, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
MR både erkände och visade ånger medan blivande fängelsehoran fortsätter låtsas som ingenting trots att det står skrivet i pannan. Anki vet ju inte var hon har henne då, bara det är anledning nog att inte vilja se klamydiapölen i ansiktet. Fullständigt förståeligt.

https://www.qx.se/wp-content/uploads/2011/07/b2da7175974775e01a91cced26933c.jpg?1478593997

Så att inte veta var man har någon(dottern) innebär per automatik att man inte kan se nån i ögonen? Just detta med "klamidiapölen" låter lite Göran(pappa)-aktigt då han kallade dottern hora lite titt som tätt på grund av löshår men däremellan gav henne miljoner och diverse annat. Något som åkl missade.

Apropå länken ovan, kör hårt blatte-lover eller regnbåge.
Citera
2017-07-03, 00:44
Medlem
JM bönar alltså om den stora 7:an samt att hon är,psykiskt sjuk och vill pronto bli inlagd!

http://www.mord.nu/resurs.php?fall=183&fil=197&sida=416
Citera
2017-07-03, 00:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om det stämmer att AP polisanmält JM för narkotikainnehav så är detta ju synbarligen en rejäl upptrappning i deras umgängessätt. Alldeles oavsett vad som motiverade AP till detta (omtanke om sina barn, försök till hållhake, allmän rättskänsla, betalning med samma mynt etc.) så skulle jag ju (beroende lite på vad det handlade om närmare) tro att JM tar det som en direkt livshot i paritet med en pistol mot tinningen. Nu vet jag inte vad JM jobbade med just då, men når en sådan anmälan fel ögon och öron så riskerar ju JM inte bara boende (och vårdnad) om tvillingarna utan även sina andra barn -- och möjligen sitt jobb och sina framtidsplaner inom "asylindustrin". (Desto märkligare ändå att detta inte avskräckte JM från att ta livet av honom. Eller fick Västmanlands poliskår att titta upp från ringarna i sina munkar när knarkaren som gjort en anmälan om knarkinnehav började simma med sina lungor.)

Jag tror JM kan ha blivit överj-a skitsur. Vilket på ett plan ger än mer fog för att hon kunde tänka sig att till varje pris försöka locka ut AP till g-liden för att ta honom av daga. Och sen snacka bort vadhelst som skulle kunna komma upp i umgänget med myndigheterna.

Det är inte säkert AP uppfattade anmälan som lika allvarlig som JM kan ha gjort. Och mötet på Granliden skulle kunna ha lagts fram som en förhandling kring barnen och skilsmässan. Att vara lyckliga tillsammans med barnen en sista gång och låta dem se dem skiljas som vänner.

Men samtidigt har alltså JM nu i praktiken ett pris på AP:s huvud på 8 miljoner som vem som helst kan "kassera in" som kommer till Granliden och kikar in i lillstugan kvällen den 7/8. Om det nu går till så. Det är ju ganska troligt att den frestelsen blivit för stor för någon.

JJ "gör det för tvillingarna" och för att han ska få "gifta sig" med heder och förhoppning i Pakistan?

Där har han i alla händelser en påminnelse som heter duga om att han måste förklara för oss en dag vad som verkligen hände.
Lite kort: Aki anmälde JM för narkotikabrott (samtidigt som bedrägeri 128k i mars) men vid husrannsakan hittades inget. Hon kontrar med falsk tillvitelse och sen i april att han stulit smycken för 70-80k.
Citera
2017-07-03, 00:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
https://www.qx.se/wp-content/uploads/2011/07/b2da7175974775e01a91cced26933c.jpg?1478593997

Så att inte veta var man har någon(dottern) innebär per automatik att man inte kan se nån i ögonen? Just detta med "klamidiapölen" låter lite Göran(pappa)-aktigt då han kallade dottern hora lite titt som tätt på grund av löshår men däremellan gav henne miljoner och diverse annat. Något som åkl missade.

Apropå länken ovan, kör hårt blatte-lover eller regnbåge.

Jag håller med, det är ju klart suspekt av AM att inte vilja ha sin dotter i rättssalen. Visst, hon är anledningen till att hennes man är mördad och hon själv blev allvarligt skadad, men...klart märkligt beteende. Nästan som att det egentligen är hon som borde åka in i kurran. Så tror jag att det blir i hovrätten.
Citera
2017-07-03, 00:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag håller med, det är ju klart suspekt av AM att inte vilja ha sin dotter i rättssalen. Visst, hon är anledningen till att hennes man är mördad och hon själv blev allvarligt skadad, men...klart märkligt beteende. Nästan som att det egentligen är hon som borde åka in i kurran. Så tror jag att det blir i hovrätten.
"Visst, hon är anledningen till att hennes man är mördad och hon själv blev allvarligt skadad, men"
... Ja, en liten sketen bisak liksom.
Citera
2017-07-03, 00:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Läst igenom mina gamla protokoll och läroböcker samt googlat runt.

Likfläckar bildas initialt i botten av en kropp där mot-trycket inte är så stort. Ex i svanken, halsen, knäveck. Finns även likfläckar ex i tarmarna som kan upptäckas vid obduktion. Likfläckarna uppstår inom några timmar och kan masseras och tryckas bort, helt eller delvist, upp till 15 timmar efter döden, därefter är de permanenta.
Om någon drunknar t ex i ett badkar med vatten brukar likfläckarna uppstå på kroppen i höjd med vattennivåns linje.

Kroppsläge på en drunknad i vatten är nästan alltid magläge. Har att göra med att lungor trots allt innehåller luft liksom även viss luft i magsäck och tarmar, samtidigt som armar och ben är tunga utan någon luft. Armar och ben hänger då ner samtidigt som ryggdelen där lungorna sitter flyter högre. Det är lättare för armar, ben och huvud att falla och vika sig framåt samtidigt som själva kroppen kommer högre av luften i ex lungorna - den hamnar i magläge.
Att ligga på rygg är således ovanligt för en drunknad kropp.

Dock skulle ju detta kunna förklaras med att Aki faktiskt trycktes ner bakåt när han hade puttats i från båten. Om det var grunt där han hävdes i går det ju att trycka ner honom när han försöker komma upp, svårt för honom att att simma iväg. Han kan ju också hållits fast under vattnet, tryckts ner med den där åran(?)som inte låg i årtullen. När man gjort detta mot Aki har sannolikt mördarna gått ur båten vid bryggan/bryggspången - var ju nära - och puttat ut båten.

Fasen att jag hinner vederlägga mig själv innan du konfirmerar! Det där med kroppsläget behöver både jag ovh develi veta mer om.
Citera
2017-07-03, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Jo, AP anmälde innehavet och när polisen väl kom dit var all narkotika "puts väck", dom fann inget.

Mest troligt hade AP förvarnat genom att be henne lämna tillbaka det till soc, därefter övergått till ev hot-annars anmäler jag dig, därefter NU ringer jag polisen. I det huset bodde även två narkotikaberoende lojala telningar till JM, DB och JB. Som förmodligen fick uppdraget att snabbt gömma kartongen på annan plats. Utan att ha vetskap om innehållet men mot en frestande belöning.
Citera
2017-07-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Akis far Rejio hittade en kartong 30x40 bred 35x40 hög halvfull med narkotikaklassade mediciner i källaren hos AP o JM.

På frågan vem de tillhörde så svarade AP Johanna. Hon har fått de från socialen samt läkare.

http://www.mord.nu/resurs.php?fall=183&fil=197&sida=160

Det där har jag funderat mycket på.
Finns ett högt andrahandsvärde att sälja viss medicin ,så inte så svårt tro att Johanna gjort detta.Som den driftiga entreprenör hon är,så försöker hon göra pengar på allt.

Johanna själv har sagt i förhör att hon inte ens dricker alkohol,än mindre drogar,men andra vittnar om att hon i vart fall tyckte om att dricka bubbelvin.Inte helt långsökt att fundera på om hon även "självmedicinerade" med diverse,alkohol,droger,läkemedel.

Hon har själv arbetat inom "sociala",och vet att man naturligtvis aldrig får nämna minsta lilla om vare sig alkohol eller annat.
Jag tror att Johanna har "självmedicinerat" de sista åren,och det har blivit förödande med det facit vi har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in