Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Förtydligande:
Jag pratar om en man vars komplett galna och manipulativa fru använder barnen som vapen - som hon garanterat hotar att han aldrig mer ska få se om han lämnar dem.
I var och varannan mening betonar hon sin status - vilket innebär ett kontaktnät inom soc. och hon svamlar säkert om kontakter inom polisen via sitt ex.
Hon har fått ALLA i omgivningen att tro att han är narkoman. Det förbättrar inte hans odds vid en separation.
Fortsättningsvis har hon en förklärlek att prata om övergrepp - hur långt borta ligger det att hon hotar att använda detta skamgrepp mot Aki?
Det är garanterat trakasserier under många månader det handlar om där hon växlar som ett aprilväder mellan charm och hot.
Hur som haver -
- Om hon har berättat för barnen om detta enormt kuliga födelsedagsparty, lovat dem att få vara med sin pappa, fiska, bada, åka båt och ha jätteskoj ihop. Läs: byggt upp förväntningarna. Hur mycket kan då en helgpappa stå emot? Kan han överväga att en sketen natt får gå för att slippa se två ledsna barn?
- Om hon även låtsas kapitulera, sätter på sig sin mest oskuldsfulla, söta nuna och gör utläggningar om att hon först nu förstått hur mycket Nadja betyder och säger att det väl isf vore väl fint att ha en sista kväll som familj med barnen i fredlig anda.. Kan det låta frestande för Aki om hon fram till dags datum motarbetat allt vad separation heter?
Tänk, jag tror det.
Vad är väl då en enda natt på Granliden...
Om det stämmer att AP polisanmält JM för narkotikainnehav så är detta ju synbarligen en rejäl upptrappning i deras umgängessätt. Alldeles oavsett vad som motiverade AP till detta (omtanke om sina barn, försök till hållhake, allmän rättskänsla, betalning med samma mynt etc.) så skulle jag ju (beroende lite på vad det handlade om närmare) tro att JM tar det som en direkt livshot i paritet med en pistol mot tinningen. Nu vet jag inte vad JM jobbade med just då, men når en sådan anmälan fel ögon och öron så riskerar ju JM inte bara boende (och vårdnad) om tvillingarna utan även sina andra barn -- och möjligen sitt jobb och sina framtidsplaner inom "asylindustrin". (Desto märkligare ändå att detta inte avskräckte JM från att ta livet av honom. Eller fick Västmanlands poliskår att titta upp från ringarna i sina munkar när knarkaren som gjort en anmälan om knarkinnehav började simma med sina lungor.)
Jag tror JM kan ha blivit överj-a skitsur. Vilket på ett plan ger än mer fog för att hon kunde tänka sig att till varje pris försöka locka ut AP till g-liden för att ta honom av daga. Och sen snacka bort vadhelst som skulle kunna komma upp i umgänget med myndigheterna.
Det är inte säkert AP uppfattade anmälan som lika allvarlig som JM kan ha gjort. Och mötet på Granliden skulle kunna ha lagts fram som en förhandling kring barnen och skilsmässan. Att vara lyckliga tillsammans med barnen en sista gång och låta dem se dem skiljas som vänner.
Men samtidigt har alltså JM nu i praktiken ett pris på AP:s huvud på 8 miljoner som vem som helst kan "kassera in" som kommer till Granliden och kikar in i lillstugan kvällen den 7/8. Om det nu går till så. Det är ju ganska troligt att den frestelsen blivit för stor för någon.
JJ "gör det för tvillingarna" och för att han ska få "gifta sig" med heder och förhoppning i Pakistan?
Med ett barn som heter Million -- på vems förslag?
Där har han i alla händelser en påminnelse som heter duga om att han måste förklara för oss en dag vad som verkligen hände.