2017-07-02, 23:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
.

Jag tror att det har skickats iväg små fragment av avskrapet/blodet som hittades under naglarna på Aki. Ivägskickade för analys utomlands där mer avancerade laboratorier klarar av att DNA bestämma från ytterst små mängder. En analys som kan ta lång tid, flera månader.

Om man lyckats med detta kommer dessa provsvar kanske finnas lagom till HR-förhandlingarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja jag tror också att någon av de personer du pekar ut deltog vid Akis mord - JJ och DB ev även JB. De dränkte eller kvävde honom någonstans och tippade i honom efteråt.

Det skulle kunna förklara hur Aki kunde dö trots att officiellt bara JM och tvillingarna var vid stugan.
Det skulle förklara vart allt mat tog vägen - den åkte nog hem tillsammans med alla andra i bilen.
Det skulle förklara varför det enl.polisen inte fanns någon bil alls därute när Aki dog.(jag tror det har uppgetts så, men kan minnas fel)
Det skulle kunna förklara DBs enorma förtvivlan och gråtande i rätten - han gråter inte bara för JM nu utan för vad mer kan komma
Det skulle förklara JJ Facebook "mitt livs värsta misstag" och att han har "svårt att glömma" vad som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om det är så att det väntas in DNA-svar på avskrapet under Akis naglar och det samtidigt finns ännu inte avskrivna misstänkta för mord på Aki, så borde vissa personer ha lite ont i magen idag.
Kanske de som "inte hade några kommentarer"under rättegången?
Kan det ena vittnes tårar egentligen varit skuldtårar för det han gjort och kanske kommer åtalas för?

När det gäller hänvisning var referatet i mitt inlägg nr 28855 ur denna tyska artikel:

"Der Tot Im Wasser" utgiven av Rechtsmedizin an der Uni.Klinik Düsseldorf.
Författare: Wolfgang Huckenbeck Michael Tsokos Claus-Martin Muth.
Tyvärr finner jag inget årtal angivet.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-03 kl. 00:02.
Citera
2017-07-02, 23:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Helt otroligt. Helt plötsligt gick det.
Jag har gjort sökningar nu. Ingen större framgång. Eller så alldeles för stor framgång lol
Det är så sent nu. Får kolla mer sedan. "Tvillingarna" gav många träffar.

Se där. Jag kollade och vissa protokoll är kopierades som du sa och ej sökbara. Hoppas ditt svar finns i ett icke kopierat dokument.
Citera
2017-07-02, 23:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
AP hade svåra magsmärtor dagarna innan drunkningen. De mediciner som höjer alkoholhalten framgår i det jag tidigare skrivit. Han har ju bara druckit 2 öl och det är helt omöjligt att få så hög halt...

http://www.worstpills.org/public/page.cfm?op_id=416

Ytterligare en grej..... har jag hört fel gällande att de hade får? Hur svårt är det att kolla med mediciner utskrivna från vetrinären?

I en av förhören nämns denna drog:
http://www.expressen.se/nyheter/varktablett-ny-dodsdrog-bland-ungdomar/

Sist men inte minst.... allt finns upplagt på www.mord.nu alla sms etc

Fåren var grannbondens. JM kan ha varit och snattat förstås men jag har inga belägg för att de kände varandra.
Citera
2017-07-02, 23:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag står ut! ;-)

Vill bara göra några tillägg.

Imovane har den metaliska smaken, inte Zopiklon.

De flesta jag vet som får någon typ av insomningstablett påverkas av om de nyligen ätit/druckit mycket innan intaget av tabletten. Då verkar inte tabletten på samma sätt eller inom samma tidsram. De påverkas även om de har ätit tabletten under längre tid. Att ta dubbel dos påverkar sällan sömnen positivt. De blir ofta bara noddiga och väck i kolan. Gör konstiga saker. Svårt att prata och röra sig. Om de rör sig kan de lika gärna gå baklänges som framlänges. De stannar upp i ev rörelse och "somnar" till. När ingen påfyllning av Zopiklonet sker så "nyktrar de till" ganska fort.

De har även gemensamt att de sover 2 - 4 h på insomningstabletten och därför kompletterar med Propavan, som inte är beroendeframkallande. Propavan är ett långtidsverkande preparat. Likaså kan det ju vara Theralen, Lergigan eller annat liknande preparat. Inget av dem syns på någon form av drogtest. Säkert syns det på direktsökning i blodspårning. Däremot ar jag svårt att se att någon av de preparaten skulle kunna använts i fallet Aki.

Ja, möjligheterna är många.

Theralen och Lergigan brukar skrivas ut till "stökiga" barn som "tvångsomhändertas" av just socialtjänsten, det finns på s.k. HVB-Hem.

Dottern JB har säkert fått det då hon tvångsvårdades, och kanske JM hade lätt/lättare tillgång till det i sin verksamhet som familjehem.

För HVB-Hemsverksamhet med "behandling" av missbruk ska det finnas en ansvarig läkare (hens namn ska finnas med på HVB/Behandlingshemmets hemsida), och sjuksköterska ska finnas, men det behöver inte vara dagligen på de flesta "hemmen".

Theralen och Lergigan kan ha varit tämligen lättåtkomligt för JM
Citera
2017-07-02, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
JM är ju ett slemmigt manipulationsfnask, knappast förvånande att tom. en blattepundare som "huggit sönder och samman hennes make och nästan henne själv" är att föredra framför denna hundskit.

Inget att ömka sig över, snart får svinet sitt välförtjänta livstidstraff till allas glädje och de anhörigas lättnad. De kommer äntligen kunna påbörja normaliseringsterapin av hennes frånvaro. Så småningom upphör även Julia från att vara den bittra skygglappshoran som JM sett till att hon är idag.
Mår du bra? Inte ett sunt ord bara det ena asiga ordet uppbyggt på det andra i ditt inlägg. MR erkände sitt dåd. JM icke kan det påverka att anki vägrar se sin dotter i ögonen och leverera allt om henne och hennes barn "in your face"? Så feg mormor men å andra sidan vet vi att de som "skvallrar" bäst gör det utan att den andre är i rummet. lättare så. Lovar.
Citera
2017-07-02, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du komplett stendum?

Barns förväntningar byggs upp innan Aki ens anländer. Hon preparerar barnen som är 2.5 år med käcka och förtjusta ord om att bada med pappa. Jaaa, va kuul!
Barnen rusar mot pappa vid ankomst - pappa, åka bada! jaaaa!

Du tycks missa HENNES utläggningar i sammanhanget där hon gör melodramatiska utlägg om de stackars barnen. Hon använder dem genomgående i rätten när det kommer till drama och fejkade emotioner.

För övrigt måste jag ingenting eftersom jag knappast är ansvarig för bevisbördan i detta rättsfall - lika lite som domslut.
Vi är på fb - inte i rätten.
Så givet att du inte har barn. En 2.5 åring har ingen framförhållning inte ens för en timme dom lever i nuet och ifall papsen dyker upp i dörren då springer dessa fram och ropar "pappa". Inte mer än så för som du tänker i din barnovana finns inte. -Pappa du lovade oss fiska och bada så sa mamma igår**.

**inte ens en timme gäller för tvååringar att ha förväntningar.
Citera
2017-07-03, 00:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Så givet att du inte har barn. En 2.5 åring har ingen framförhållning inte ens för en timme dom lever i nuet och ifall papsen dyker upp i dörren då springer dessa fram och ropar "pappa". Inte mer än så för som du tänker i din barnovana finns inte. -Pappa du lovade oss fiska och bada så sa mamma igår**.

**inte ens en timme gäller för tvååringar att ha förväntningar.
Waow... så mina ord som bestod av ett par, tre ord blev plötsligt en lång mening.
Citera
2017-07-03, 00:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Allting i klädväg tynger ner -- på medellång sikt, skulle jag tro, utom helt lufttäta material. Men det är ännu svårare att drunkna på grunt vatten tror jag om man får hjälp att flyta av kläderna! Men det går nästan inte avgöra eftersom det är bättre att stå på knä på botten. Även saker i fickorna tynger.

Här är väl dock frågan snarare om kläderna skulle innebära att det tog längre tid att sänka kroppen på önskat ställe. Kanske utan avsevärda mängder vatten i lungorna och övrigt blodomlopp. Han hade bara shorts och linne.
Tunna kläder som främst kvinnor använder kan bilda luftfickor - tunga kläder har motsatt effekt.
Citera
2017-07-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Akis far Rejio hittade en kartong 30x40 bred 35x40 hög halvfull med narkotikaklassade mediciner i källaren hos AP o JM.

På frågan vem de tillhörde så svarade AP Johanna. Hon har fått de från socialen samt läkare.

http://www.mord.nu/resurs.php?fall=183&fil=197&sida=160

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Theralen och Lergigan brukar skrivas ut till "stökiga" barn som "tvångsomhändertas" av just socialtjänsten, det finns på s.k. HVB-Hem.

Dottern JB har säkert fått det då hon tvångsvårdades, och kanske JM hade lätt/lättare tillgång till det i sin verksamhet som familjehem.

För HVB-Hemsverksamhet med "behandling" av missbruk ska det finnas en ansvarig läkare (hens namn ska finnas med på HVB/Behandlingshemmets hemsida), och sjuksköterska ska finnas, men det behöver inte vara dagligen på de flesta "hemmen".

Theralen och Lergigan kan ha varit tämligen lättåtkomligt för JM

Läs mitt ovan inlägg.... hon hade enorma mängder
Citera
2017-07-03, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jag tänker att anki borde förklara skillnaden på att å ena sidan förlåta den som köttat henne i ansiktet i syfte att döda henne, å andra sidan vägrar sitta i samma rum som sitt kött och blod. Är det någon hon borde peka fingeer på och överföra ångest så är det JM. Så stolt och arg, förtvivlad så borde hon haft styrkan att titta JM i ögonen. Det gjorde hon inte, ist valde hon "drägget" hon kan vara säker på mördat. anki fittade ur för hon är inte alls så självsäker, tvärtom hon tvivlar och tvivel skapar osäkerhet. Lättare när dottern sitter inlåst i rummet bredvid.
Man förstår att du inte förstår dig på varmare emotioner. För du om du inte vore emotionellt flack så skulle du inte ens sätta ett motsatsförhållande i det som sker, inte ens uppbringa så korkade reflektioner.
Är det nån personlig identifikation som driver dig i din avsky mot JMs mamma?

I en sorgeprocess hos en emotionellt normalt utvecklad person så växlar emotionerna på nån minut mellan vrede, sorg, saknad, avsky och djup förtvivlan.
Parallellt med sin djupa sorg över sin make så är det trots allt hennes dotter så Ankis sorg har än fler dimensioner.

Vad Anki sa till MR var att han borde be henne om förlåt med tanke på det helvete han utfört och hon krävde att han skulle berätta hela sanningen.

Att sen prata till MR är absolut inte det samma som att orka vända sig direkt till sin dotter - just pga av ovan nämnda ambivalens hon garanterat upplever.
Senast redigerad av develi 2017-07-03 kl. 00:09.
Citera
2017-07-03, 00:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Allting i klädväg tynger ner -- på medellång sikt, skulle jag tro, utom helt lufttäta material. Men det är ännu svårare att drunkna på grunt vatten tror jag om man får hjälp att flyta av kläderna! Men det går nästan inte avgöra eftersom det är bättre att stå på knä på botten. Även saker i fickorna tynger.

Här är väl dock frågan snarare om kläderna skulle innebära att det tog längre tid att sänka kroppen på önskat ställe. Kanske utan avsevärda mängder vatten i lungorna och övrigt blodomlopp. Han hade bara shorts och linne.

Skulle inte tro att Akis tunna sommarkläder hade någon inverkan på hans kropps flytförmåga.
Det som verkligen egentligen talas mest emot att Aki skulle blivit dödad någon annanstans och sedan sänkt i vattnet, är nog var kroppen återfanns. Jag var tidigare inne på att det ur försäkringssynpunkt naturligtvis skulle varit bra om Akis kropp återfanns fortast möjligt och därför placerats så den syntes.

Men inte ens JM skulle nog varit så dum att hon låtsas att han åker ut med båten - som sedan drivit 30m bort - men drunknar på meterdjupt vatten bredvid bryggan. Där hade man inte dumpat hans kropp. I vart fall inte samtidigt som man påstod att han var ute med båten.

Då kunde JM ju bara uppgett att Aki satt på kvällen på bryggan och drack och åt men aldrig dök upp i huset. Varför då blanda in båten?? Han kunde ju fallit från bryggan där han hittades.

Nej, jag tror han - på riktigt - föll i från båten. Med hjälp. Och drunknade där han återfanns. Tror inte hans kropp har flyttats - det är helt enkelt alltför besvärligt att flytta en nästan hundrakilos död kropp, väger bly. Och dessutom synnerligen riskabelt att bli upptäkt medan man håller på.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-03 kl. 00:22.
Citera
2017-07-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag står väl upp för Propavan då! ;-)

Jag vet flera som säger som du. Helt nockade dagen efter.

Njae... Däremot, någon form av "hang over" långt in på nästa dag. Men de har sovit en längre stund iaf.

En person, som överdoserade Propavan beskrev, hallunicationer, seghet och oförmåga att röra sin kropp. Den hängde inte med. Ett regelbundet blommönster uppbådade sig om personen fäste blicken mer än 30 sek, på någonting. Krypningar i benen och lång biverkningstid. Kan vakna till några timmar efter intaget men somnar om ganska lätt.

Men Imovane/Zoplikon/Stilnoct är en annan typ av preparat. Snabbverkande, när de verkar: "Smadang". Djupsömn under 4 - 6 h.

Därför kombinerar man ofta: 1 Zoplikon med 1 -2 Propavan till behövande.

Du har helt rätt. Jag har testat alla tre varianter. Propavan är inte aktuellt här (du blir mest seg som kola i huvudet under låång tid), jag tänkte mest på Stilnoct som är snabbverkande (2-5 minuter) visserligen baseras Imovane också på Ziplokon, men det tar ca 30 minuter. Eftersom alkohol förstärker effekten kan det gå på en "svinblink" med Stilnoct.

Jag tog en Stilnoct och var trodde jag skulle hinna slå av radion som stod 1 meter bort, efter 0,5 meter stöp jag som en fura, benen försvann och jag stöp med ansiktet rakt ner på golvet. Att ta mig upp själv var ogörligt varken armar eller ben fungerade, det var knappt jag fick fram ett rop på Hjälp till min närboende. Kunde inte få fram ett ord, inte ens tungan samarbetade ....

En annan gång skulle jag snabbkissa på toa, stöp jag efter 2 meter och råkade ramla utför trappen (hela vägen ner), slog mig blå överallt, bröt X antal revben och fick en spricka på skulderbladet. Efter det vägrade jag ta en enda tablett till av Stilnoct. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av sömntabletter eller förstod innebörden av "snabbverkande". Nu är jag smärtsamt medveten av det.

Då fick jag Propavan. Värre, fast på ett totalt annat sätt, blev helt trög och halvdöd hela dagen efter. Det däremot är inte vanebildande och det förstår jag. Misstänker starkt att det är vad åldringar på boende matas med. Man blir ytterst stillsam.

Sedan provade jag Imovane. Som jag fortfarande tar, dock endast ibland och högst en halv tablett av 7.5 mg. Den ger samma djupsömn som Stilnoct men verkar inte som en blixt från klar himmel. Båda ger djupsömn 5-6 timmar och jag vaknar utvilad och pigg. Körbar.

Ziplikon finns numera på detektionslistan, men den har inte funnits där så länge. Oklart när den kom med dock...

BER OM URSÄKT att jag slängde ur mig detta om okänd drog och sedan bara försvann ... Oplanerat drog vi till stugan och kom ner först sent ikväll.

Jag har länge funderat kring att Stilnoct skulle kunna funkat för JMs ändamål. Stilnoct finns även som 10 mg tablett. Enlig mig skulle han lätt kunna drukna på 0.5 m djup och haft bryggan väldigt nära. Alla muskelgrupper blev helt utslagna, jag kunde inte höja vare sig huvud från golvet eller röra ett finger. Jag låg platt som en fisk i samma läge jag sjönk ihop i.

Förmodligen individuellt, men det är min enda erfarenhet av något "drog"preparat i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in