2017-07-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Har inte hängt med så mycket på senare tid, men hur går det med Raqqa? Kommer det att falla innan året är slut eller kommer det att bli segt? Sist jag såg av Assad så verkade han optimistisk iaf.

Raqqa bör falla innan året är slut , tar kanske någon månad till men sedan lär inte IS orka hålla emot.

Assad har inget med Raqqa att göra, det är SDF med koalitionen som agerar där
Citera
2017-07-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Raqqa bör falla innan året är slut , tar kanske någon månad till men sedan lär inte IS orka hålla emot.

Assad har inget med Raqqa att göra, det är SDF med koalitionen som agerar där

Assad har inget med Raqqa att göra? Sist jag kollade var Assad Syriens ledare och Raqqa en syrisk stad (iaf innan det blev islamisternas huvudstad).
Citera
2017-07-02, 18:13
Medlem
Citat:
Assad har inget med Raqqa att göra? Sist jag kollade var Assad Syriens ledare och Raqqa en syrisk stad (iaf innan det blev islamisternas huvudstad).

Det jag menade och som borde varit självklart i min mening var att han har ingen direkt påverkan gällande Raqqa.

Han har ingen militär närvarande där utan det är SDF som agerar i området.
Citera
2017-07-02, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det där kommer bli en jävla shit-storm. Det har tagit vad, 6-7 månader att ta Mosul och Raqqa ska ju vara slutbossen i kampen mot kalifatet.

Snarare 9mån då offensiven börja 16oktober eller redan ett par veckor tidigare då de omringa hela staden. Raqqa lär ta max 2-3mån för SDF
Citera
2017-07-02, 19:19
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Har inte hängt med så mycket på senare tid, men hur går det med Raqqa? Kommer det att falla innan året är slut eller kommer det att bli segt? Sist jag såg av Assad så verkade han optimistisk iaf.

David Icke om Syrien!

https://youtu.be/yMZnX4Pnubl
Citera
2017-07-02, 19:27
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
David Icke om Syrien!

Lyssnade igenom ett av David Icke inlägg på Youtube och det han säger är sunt förnuft. Väst förser Saudi Arabia med vapen och de bombar i Jemen. I Syrien har vi Ryssland, Kina och Iran på en sida och USA, Saudi på den andra sidan och även Turkiet är där och bombar.
Detta handlar naturligtvis inte ett dugg med Assad att göra utan dessa krafters motiv är helt andra, makt och kontroll över området och oljan.
Gå in på Youtube och lyssna på David Icke, sök på Syrien....Jag tycker han beskriver situationen i Syrien rätt bra, via vanlig media får vi ingen adekvat information om denna soppa!
Citera
2017-07-02, 20:02
Medlem
Tillssons avatar
Ryssland utrikesminister Sergey Shoigu sammantraffade idag med turkiets Tayyip Erdogan inför Astanasamtalen den 4-5 juli.

Planer: Sparka ut USA ännu mer?

Källa: http://aa.com.tr/en/turkey/turkeys-erdogan-meets-russian-defense-head-in-istanbul/852813
Citera
2017-07-02, 23:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du kan inte ens återge det jag skrev korrekt.
Detta är exakt vad du skrev
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
OPCW är inte lika med FN.
Såg du att Kanada är beredda att sponsra en oberoende undersökning? Kanada sätter således ingen tilltro till "rapporten" heller.
Så på vilket sett har jag återgett det fel när jag skriver att du påstår att Kanada ska finansiera en oberoende undersökning och att de är missnöjda med den senaste?
Citera
2017-07-02, 23:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Detta är exakt vad du skrev
Så på vilket sett har jag återgett det fel när jag skriver att du påstår att Kanada ska finansiera en oberoende undersökning och att de är missnöjda med den senaste?
Det går inte att förklara för dig eftersom du inte förstår vad jag skriver.
Citera
2017-07-03, 00:26
Medlem
Zeta9s avatar
Anders Romelsjö har analyserat OPWC-rapporten. Han är medlem i Swedish Doctors for Human Rights, som vid flera tillfällen har konstaterat att De Vita Hjälmarnas räddningsaktioner varit iscensatta och de inte agerat på ett professionellt sätt när de behandlat skadade.

Bra länksamling om det mesta som hör till ämnet.

http://jinge.se/allmant/objektiv-utredning-av-gasattack-i-syrien.htm

Citat:
Den kända jurister Carla del Ponte, tidigare ordförande i FN:s krigsförbrytartribunal och ”a member of the U.N. Independent International Commission of Inquiry on Syria, told Swiss TV there were “strong, concrete suspicions but not yet incontrovertible proof,” that rebels seeking to oust Syrian strongman Bashar al-Assad had used the nerve agent. Testimony from victims strongly suggests it was the rebels, not the Syrian government, that used Sarin nerve gas during a recent incident in the revolution-wracked nation, a senior U.N. diplomat said Monday. Washington Post

Om rapporten främst baseras på uppgifter från White Helmets är detta en skandal. Det är synnerligen väl belagt att White Helmets arbetar för terroristgrupper som al-Nusra och flera av deras tidigare rapporter har varit falska. Läs kritiskt artiklarna om White Helmets:
Citera
2017-07-03, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
David Icke om Syrien!

Jag behöver inte lyssna på David Icke, jag har generellt rätt bra koll på situationen, även om jag inte hängt med vad som hänt på senare tid. Och ibland är David Icke vettig och ibland helt vilse. Krävs inte mycket grävande för att inse vilken sida som är värst.
Citera
2017-07-03, 02:34
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Att Jordanien stöttar rebeller,/jihdister och Usa har baser där och agerar i Syrien ger fortfarande ingen vinning för Syrien i detta läget att attackera Jordanien. Helt galet, han behöver inte fler fiender just nu, skulle vara i ett senare skede att ta itu med det. Just nu behöver han satsa allt på det som händer inne i landet.

Jag hittar iallafall ingen annan anledning till ett nerslag där.
De är redan SAA fiender, de som tränas och släpps in i landet har i väst etiketten "bekämpa ISIS" möjligen, men de är Syrien de attackerar, med armé och för Regime Change. Det går inte att säkra södra gränsen om du har en NATO bas där med konstant inflöde, något som de vetat om länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in