2017-07-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag laddade ned en av filerna från FUP:en i iBooks och sökte på ordet patrull. Fick hur många svar som helst från förhörsprotokollen. Skickar bild på det.

https://minfil.org/f7i9Seb1be/IMG_4394.PNG

Jag måste inte fatta vad du menar eller så funkar det i iBooks. Det är i alla fall så jag gjort med FUP:ar i andra mål. Har sökt på ord och fått fram var de står i dokumenten.

Jag har en iphone. Lyckades inte.

Tog ordet "kniv" noll träff.

Så jag ber helt enkelt dig om hjälp nu

Kan du söka på "i baksätet" "mellan tvillingarna" "bak mellan"

Ja du fattar lol

Kanske förmycket begärt, vet inte hur många träffar du får.
Citera
2017-07-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
tarvligt argument från dig på en undran som alla utanför tänker. Hur fan kan Anki begära medhörning på JM men inte på MR?
Vilken cirkus. Vilket spel påklappat av åkl. Go mormor, go Anki tänker dessa.

Lotta I fick frågan varför mormor kramade henne i väntan på att sätta sig i båset och även kramar efter. Hennes svar var "mormor erbjöd detta fast vi aldrig träffats". Ser du inte att detta är registrerat av arrangörer och ej naturligt återkom så förklarar jag närmare.

Är inte AM fri att begära vad hon vill?

Allt är regiserat av JM.

Alla andra har blivit indragna av JM. Om de fick bestämma skulle ingenting av detta hänt. Vad i det är det du inte förstår.

Alla, jag säger alla,varenda en i familjen Möller ska vara glada om JM låses in för tid och evighet. Hon är en mörderska som inte håller, ens sina barn heliga.

Barnen är ingenting värda. De barn som inte törs vittna mot henne vet så väl hur personlighetsstörd hon är. Men vågar ändå inte för JM har en hållhake på dem.

JB/DB/JJ borde gå till polisen och berätta och få den hjälp/ta sitt straff som gör att de kan bli hela igen.
Citera
2017-07-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tvillingarna kan nog "hanteras" ganska bra med Lergigan. Vet de som gjort. Men de är ju mot uppvak och spelar inte någon roll för insomning vad jag vet. Vet inte hur stora doser skulle slå när det gäller vuxna men det kan väl tänkas att man blir svårväckt och i alla händelser yr vid oregelbunden användning. Allt finns väl i veterinärdoser förstås, men har ingen anledning att tro att det inte är spårbart i kropp.

Tror det mesta är spårbart men med olika metoder.

UP är väldigt begränsat.

Desstom tror jag att spårningen ser olika ut för olika preparat.

Det som är säkert är af att det du ser på UP kan du alltid mäta i blodet.
Citera
2017-07-02, 22:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria

Ja du fattar lol

Inga problem. Vet du vilken fil jag ska söka i? Det är mååååååååånga att ladda ned.
Citera
2017-07-02, 22:12
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Läs förhöret med Nadja

https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_1__3_.pdf

Tack, det är väl inte jättetydligt, NL har frågat Aki om han använder Imovan och han svarar inte riktigt på frågan. Sen säger Akis syster S. att hon hittat en tom burk Imovan i Akis saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Inga problem. Vet du vilken fil jag ska söka i? Det är mååååååååånga att ladda ned.

Ta protokollbilaga dialogutskrifter vittnesmål.

Håller tummarna
Senast redigerad av Ramaria 2017-07-02 kl. 22:15.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Detta är en artikel utgiven av Universitätkliniken i Düsseldorf. Betydligt fler tyskar än svenskar drunknar varje år eftersom de helt enkelt är så många gånger fler, varför Uni.Klinikens uppgifter förenklat torde vara sådär 8 ggr mer tillförlitliga om man enbart skulle se till antalet fall.

Enligt artikeln tar man upp fyndet av kiselalger. Man uppger att dess värde vid drunkningsutredningar är omstritt och inte har tillräckligt bevisvärde i rättsliga utredningar för att man med säkerhet skulle kunna bevisa drunkning. Därvid kan det inte användas som bevis i domstol.

"An dieser Stelle bieten sich ein paar Worte zu den Kieselalgen oder Diatomeen an. Es sind in jedem Gewässer vorkommende Einzeller. Die zu Grunde liegende Überlegung ist die, dass Diatomeen beim Ertrinkungstod über die Lungen in den großen Kreislauf gelangen und hier z.B. in parenchymatösen Organen wie Leber und Niere nachgewiesen werden können. Auch wenn dieser Nachweis von einigen Autoren als vitale Reaktion aufgefasst wird, kommt diesem Diatomeen-Nachweis lediglich Hinweischarakter zu. Die Diatomeenprobe ist umstritten und hat für strafrechtliche Zwecke, d.h. Nachweis eines Ertrinkens mit an Sicherheit grenzender Wahrscheinlichkeit, keinen ausreichenden Beweiswert.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ur förhör med MR 2017 01 31:
Protokollbilaga del 3_2017-03-22__Fo, sid 300.
"-Som Jafar sagt att det här var planerat av Johanna och sen under kvällen när det hände, jag vet om det var någon annan men som jag vet, om jag har förstått det rätt så finns en till person med som heter David.

Och sen när vi har kommit halvvägs mitt i sjön då kastar jag honom in i vattnet och tar jag såna (ohörbart) på huvudet och sen jag har tryckt ner huvudet tills han drunknade och det har han berättat för mig när han var väldigt arg på Johanna. Berättat för mig att just nu jag behöver pengar, jag är i nöd och sen hon ger inte mig pengar för att skicka till mina föräldrar. Jag har gjort så mycket för henne men hon gör inte det minsta för mig och just om det här, det vet David och dottern Julia också om.

-Vet du när Jafar berättade det här för dig? När var det?
-Tror det är cirka tre månader efter att jag kommit till Johanna, efter tre månader var under sommaren.
-Skulle Jafar få någon ersättning för det här?
-Ja."

Jag tror att det här är så det har gått till, skulle gissa på att MRs berättelse om vad JJ sagt stämmer, Aki har rivit JJ när det hände. Och med tanke på det osäkra fyndet av kiselalger - är det mycket möjligt att Aki faktiskt drunknade som ovan. Keep it simpel - detta är den enklaste förklaringen.

JM åker dit - för man kommer hitta JJs blod under Akis nagel om mängden räcker för analys.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-02 kl. 22:20.
Citera
2017-07-02, 22:14
Medlem
Citat:

Ja du fattar lol

Adobe Acrobat DC verkar vara den billigaste programvaran på en PC, 3300 kr för en installation !

Min kritik av polisen/tingsrätten kvarstår, men uppenbarligen finns det hyggliga utvägar för den som har turen att ha rätt app eller är villig att lägga en rejäl slant på programinköp. Man måste ha ganska ny version av Windows också.
Citera
2017-07-02, 22:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ta protokollbilaga dialogutskrifter vittnesmål.

Håller tummarna

Jag är lite för trött för att se exakt vilken fil du menar. Kan ju inte se vad filerna heter eftersom de är förkortade. Med utgångspunkt från den här sidan får du gärna beskriva vilken det är.

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2017-07-02, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har förtvivlat försökt hitta belägg för vad jag skrev men inte lyckats. Jag noterade samtidigt att det är rysligt svårt att skilja dumheter från sanningar i alla upptänkliga avseenden som kan komma på tal. Märkligt nog var det oerhört svårt att läsa något definitivt om hur drunknade kroppar påträffas i sötvatten eller bassäng, och om det skulle vara någon skillnad om och när kroppen slängts i död. Man får göra antagandet att kroppen sjunker och lägger sig efter sina viktförhållanden, med tillägg av det vatten som dragits in i systemet och lungorna i stället för luft. En landkvävd kan ta längre tid på sig då vatten inte dragits in med samma kraft och lungorna inte nöd-vis omedelbart släpper in så mycket vatten. I grunt vatten lär väl positionen påverkas av att kroppen inte alls hinner vända sig efter ev annan tyngdpunkt utan lägger sig som den har fallit i. Det är väl obducenterna och forensikerna som besitter kunskap om vad som är rimligt och troligt i enskilda fallet givet alla kända omständigheter. Förlåt till dem om jag sårat dem.

Dock: är det verkligen normalt med stigande armar efter 8-9 timmar i kallt vatten om drunkning skett i sjön? Eller måste vi räkna med något annat om vi ville rädda JM (alltså ngn form av paralys av andningen i samband med ett fall i vattnet?)
Ja, det är inget supersignifikant.
Glömde nämna att klädsel givetvis påverkar flytförmågan, kan blidas luftfickor. Hur som haver är det i mitt tycke vattendjupet som är konstigt att ingen reagerar på gällande en storvuxen man utan synliga skador i kombination med att det är vindstilla (att han inte drivit dit från djupare vatten). Den där ena åran som sen beskrivs inte ens sitta i årtullen är ju weird i sammanhanget. Vad jag sen reagerade på är att läkaren inte ens tittade på ryggsidan (om jag nu inte minns fel).
Citera
2017-07-02, 22:21
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag står ut! ;-)

Vill bara göra några tillägg.

Imovane har den metaliska smaken, inte Zopiklon.

De flesta jag vet som får någon typ av insomningstablett påverkas av om de nyligen ätit/druckit mycket innan intaget av tabletten. Då verkar inte tabletten på samma sätt eller inom samma tidsram. De påverkas även om de har ätit tabletten under längre tid. Att ta dubbel dos påverkar sällan sömnen positivt. De blir ofta bara noddiga och väck i kolan. Gör konstiga saker. Svårt att prata och röra sig. Om de rör sig kan de lika gärna gå baklänges som framlänges. De stannar upp i ev rörelse och "somnar" till. När ingen påfyllning av Zopiklonet sker så "nyktrar de till" ganska fort.

De har även gemensamt att de sover 2 - 4 h på insomningstabletten och därför kompletterar med Propavan, som inte är beroendeframkallande. Propavan är ett långtidsverkande preparat. Likaså kan det ju vara Theralen, Lergigan eller annat liknande preparat. Inget av dem syns på någon form av drogtest. Säkert syns det på direktsökning i blodspårning. Däremot ar jag svårt att se att någon av de preparaten skulle kunna använts i fallet Aki.

Ja, möjligheterna är många.

Haha, bra att du står ut och svarar! Men varför utesluter du Propavan och Theralen? Jag kan gå i god för att man är inte människa utan en zoombie av Propavan. Det var något av det värsta jag varit med om, rena hästmedicinen, absolut inte gjord för människor. Vem som helst kunde ta tag i mig och föst omkring mig hit och dit och den satt i. Alltså den narkotikaklassade zopiklon var ju ingenting, men propavan, den är f*n gjord för elefanter
Citera
2017-07-02, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Är inte AM fri att begära vad hon vill?

Allt är regiserat av JM.

Alla andra har blivit indragna av JM. Om de fick bestämma skulle ingenting av detta hänt. Vad i det är det du inte förstår.

Alla, jag säger alla,varenda en i familjen Möller ska vara glada om JM låses in för tid och evighet. Hon är en mörderska som inte håller, ens sina barn heliga.

Barnen är ingenting värda. De barn som inte törs vittna mot henne vet så väl hur personlighetsstörd hon är. Men vågar ändå inte för JM har en hållhake på dem.

JB/DB/JJ borde gå till polisen och berätta och få den hjälp/ta sitt straff som gör att de kan bli hela igen.
Såklart hon får men det kan ses lite udda att mormor vägrar vittna inför den "anstiftande" dottern men gladeligen sitter i samma rum som den som huggit sönder och samman hennes make och nästan henne själv. Känns inte äkta utan mera som ett arrangemang på fejkad rädsla och egna agendor påhejad av målsägande och åk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in