2017-07-02, 19:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Superengagerade personer som backar när det kommer till kritan.

I gruppen så påstås det att admin har fått tillgång till bilden på den som kan vara P. Om det stämmer så är det svagt att inte publicera bilden per omgående så att var och en kan göra sin egen bedömning. Dessutom så minskar det spekulationer och missförstånd.

Frågan har ställts om någon i "admingruppen" kan bekräfta eller dementera, att det är Patrik på bilden! Jag har inte sett något svar.
Några efterfrågar registreringsnumret på den ljusblå Audin - någon har ju talat om, att den är skriven på en person i Ludvika så det finns någon, som lätt kan få fram vem, som äger bilen!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-02 kl. 20:17.
Citera
2017-07-02, 19:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Frågan har ställts om någon i "admingruppen" kan bekräfta eller dementera, att det är Patrik på bilden! Jag har inte sett något svar.
Några efterfrågar registreringsnumret på den ljusblå Audin - någon har ju talat om, att den är skriven på en person i Falun så det finns någon, som lätt kan få fram vem, som äger bilen!

Dåligt av admin att inte vara engagerade(realtid) i tråden just nu när det kommer in ett tips som går att kolla upp. Vittnet är känt och foto finns.
Citera
2017-07-02, 19:36
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kan inte låta bli att kolla den där tråden. Det är någon form av lyteskomik....

Om man kollar FB-sidan för tjejen som säger sig ha sett Patrik (finns länkad i det första inlägget på tråden) så skulle i alla fall jag ha tänkt två gånger - eller fem - innan jag tog det här på allvar.

"But never say never..."

Ja, det var litet det jag syftade på, när jag skrev, att mitt i det sorgliga ser jag viss underhållning!
Exakt så skrev jag inte, men det är andemeningen.
Citera
2017-07-02, 19:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Dåligt av admin att inte vara engagerade(realtid) i tråden just nu när det kommer in ett tips som går att kolla upp. Vittnet är känt och foto finns.

Ja! Det är, att höja spänningen till bristningsgräns!

En del av kommentarerna skulle kunna ha varit skrivna av mig, fast något omgjorda.
Jag är dock inte med i gruppen!
Citera
2017-07-02, 19:41
Medlem
CallePhilles avatar
I spekulationstråden, angående fälten:
Citat:
- Skedde de inledande söken runt dessa områden? Hög markvegitation, även om det är mer påväxt nu är i maj. Skallgångskedjan måste gå nästan axel mot axel i denna terräng.
- rapsfälten var på 40-50 cm. vanligt gräs runt 10-20 cm. Vass 1-2 meter iaf enligt de bilder som finns på instagram som är upplagda samma vecka.
- kolla på #hallsberg och 20-25 maj

Lite ur Grängesbergstråden, för de som inte ser gruppen:
Citera
2017-07-02, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
I spekulationstråden, angående fälten:

Lite ur Grängesbergstråden, för de som inte ser gruppen:

Detta börjar kännas som ett mänskligt experiment.., se hur långt folk kan gå egentligen...
Eller ett konstprojekt som börjar urarta. Jag blir helt mållös, finner inga ord för dessa galenskaper.
Citera
2017-07-02, 20:06
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Minst två timmar har gått sedan observationen i Bastträsk gjordes, facebookgruppen har inte kunnat prestera varken reg.nr på bilen eller det foto som togs. Sanslöst sammelsurium i den gruppen, hysteriska kärringar som har noll förmåga att organisera.

Inte heller så har det gått att få fram ett telefonnummer till den som gjorde observationen.

Den personen som först postade om observationen har inte bidragit med annat än förvirring och kaos.

Rent hysteriskt!

EDIT;

Enligt vittnet så drack P alkohol och rökte, var tillsammans med två killar och färdades i en ljusblå Audi quattro.

Kan man fortfarande säga att P är i behov av ett akut omhändertagande, svävar han i livsfara? Har P rätt att inte bli jagad av allsköns hysteriska kattakärringar? Om observationen är riktig, att det var P som sågs, är det fortfarande att anse som en polissak, eller har P rätt att göra vad han vill med vem han vill?

Ja alla där är övertygade om att Patrik vandrat runt i snart 2 månader helt osynlig, något annat alternativ finns inte. Frågan är vem som borde in på psyket
Citera
2017-07-02, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Ja alla där är övertygade om att Patrik vandrat runt i snart 2 månader helt osynlig, något annat alternativ finns inte. Frågan är vem som borde in på psyket

Rent krasst så finns det en mängd personer som på fullt allvar tror att P har sadlat om och blivit öldrickande motorburen ungdom i Grängesberg.

Det stora mysteriet är, hur tog sig P från Ettans spårvagn till Basttjärn utan att bli sedd, och framförallt, varför till Basttjärn och inte till Junsele?
Senast redigerad av OY 2017-07-02 kl. 20:24.
Citera
2017-07-02, 20:20
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Rent krasst så finns det en mängd personer som på fullt allvar tror att P har sadlat om och blivit öldrickande motorburen ungdom i Borensberg.

Det stora mysteriet är, hur tog sig P från Ettans spårvagn till Bastträsk utan att bli sedd, och framförallt, varför till Bastträsk och inte till Junsele?
Basttjärn.
Numera är det dock mer fokus på Grängesberg..... Jaaaaaa....
Citera
2017-07-02, 20:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Basttjärn.

Citat:
Basttjärn.

Alltså Basttjärn (även stavat Bastkärn) i Ljusnarsbergs kommun skall PL ha blivit sedd. Vad gjorde han i denna lilla by med ca 61 invånare?
Citera
2017-07-02, 20:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Basttjärn.

Då är ortsnamnen korrigerade i mitt inlägg, jag har svårt för att hänga med i de tvära kasten mellan landets byhålor.

Om vi för ett ögonblick tittar på fenomenet med att P tycks dyka upp på vitt skilda platser i landet. Vad säger det oss? Mig säger det att Sverige är fullt med människor som ser det de vill se. Det finns ingen realistisk möjlighet för P att röra sig över så stora ytor som iakttagelserna ger sken av.

Om kattakärringarna nu tar tipset om Basttjärn på fullaste allvar så bör det i rimlighetens namn betyda att de också släpper tanken på att P försöker att ta sig hem till Malmö.

Om P har jobbat och legat i för att klara av sina studier och komma in på den utbildning han vill, varför skulle han då helt plötsligt bara släppa sina väskor och ge sig i lag med bilburen ungdom?
Citera
2017-07-02, 20:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Alltså Basttjärn (även stavat Bastkärn) i Ljusnarsbergs kommun skall PL ha blivit sedd. Vad gjorde han i denna lilla by med ca 61 invånare?

Enligt vittnet,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in