Fortfarande bara jag som reagerar på varför JM har ett behov att tala om att hennes engelska är glömd?
Hon garderade sig med att hennes vänsterarm hade drabbats pga hennes påstådda stroke (nedsatt funktion) - MR var vänsterhänt och det var tydligt att knivhöggen hade utförts av en vänsterhänt.
För att förstå JM så måste man försöka förstå hennes tankegång och hennes driv. En av hennes drifter var ju förrutom det självvklara, ekonomisk vinning, även att eliminera folk som på något sätt störde hennes verksamhet. Må hända att vi talar om vardagsliv men för JM så var det folk som synade henne och de skall bort.
Vad gällde språk och arm så finns det ett djup där som jag inte finner någon annan här inne snuddat på planering av alibi/ursäkt.
Som jag tidigare nämnt så tog ju AP imovan som JM skaffat för honom. Det framgår ur förhör med NL. Inte helt uteslutet att det var just det som knocka honom.
För att återgå till språket - JM påstådda brist av -
JM är övertydlig med hur mycket alkohol AP konsumerat enligt obduktion. Samtidigt så vet vi om att han har mag och tarm problem. Flera personer vittnar om att AP inte förtär överdrivet med alkohol.
Det finns mediciner som faktiskt höjer promillehalten (skall iförskaffa för nästa fest

)
Jag hade svårt att finna detta på svenska men relativt enkelt på engelska.... JM som har "förlorat" sin engelska har ju naturligtvis inte sökt på detta.
Anar att rättsläkaren, bakom stängda dörrar kan mycket väl ha avslöjat både zopiklon samt magkatarr/sår mediciner
'Medications Increasing Alcohol Blood Levels Several drugs including some anti-ulcer drugs (see below) can impair alcohol metabolism thus resulting in higher blood alcohol levels.'
http://www.worstpills.org/public/page.cfm?op_id=416