2017-07-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Vadå nej?

Sorry om jag var otydlig.

Du skrev "Krävs inga större mängder Imovane".

Nej, det krävs inga större mängder Imovane för att däcka någon, borde jag så klart svarat.

Mitt tillägg: Imovane syns inte på up.
Citera
2017-07-02, 15:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
I tråden https://www.flashback.org/t2759966

finns en länk till Julias dom för kniv och narkotikabrott i september 2014:
https://minfil.org/O3v6o0b5bd/B1000-14.PDF

De rader som jag tycker är intressanta i detta sammanhang är:

- Mål för Julia: behöver få uppleva att hon har impuls- och känslokontroll (dvs. hon saknar detta just då) (s.10 av 15)
- Julia ska inte utsättas för föräldrarnas bristande förmåga, så som att de inte samarbetar och att modern (Johanna) uppfattas vara ambivalent i vad hon tänker och visar genom sitt beteende (s.10 av 15)
- Behandlingsuppdrag: motverka att Julia manipulerar sin omgivning för egen vinnings skull (s. 13 av 15).

Arv eller miljö, eller både och?
Stackars Julia som brås på sin mamma...
Citera
2017-07-02, 15:30
Medlem
Honan6s avatar
Johanna är dömd, men 3 personer är inte avförda som misstänkta i Aki-fallet.
Är de mefskyldiga och har en liten släng av psyk-störning liknande Johanna, lär de intala sig själva att Aki var en skit och att det var rätt att han dog. Om skuld- och skamkänslor kryper på, så kan man fly genom att intala sig om andras tillkortakommanden. När det inte hjälper får man fly i lite missbruk istället.

Anki och Göran var visst med ena riktiga skitar som ville att deras dotter skulle ta ansvar och ta hand om sina barn istället för att idka sex med flyktingpojkar. De hade fått nog och satte ned foten. Det gjorde Johanna ganska arg. Några anhängare till henne i denna tråd tycks anse att det inte är hon som ligger bakom morden och mordförsöket. De letar efter halmstrån och förklarar nämndemän som uråldriga och håller på med att svartmåla brottsoffren. Varför? Johanna är dömd. Straffpåföljden och resultatet av RPU:n avgörs inte på flashback.
Senast redigerad av Honan6 2017-07-02 kl. 15:34. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-02, 15:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Toaskålen är vattenfylld och huvudet "trängs" inte in mot porslinssidorna; merparten av huvudet befinner sig under vattnet. - Kan du lyfta 60 kg med huvudet i den positionen samtidigt som du kämpar för att få luft? - Däremot: Hade någon tagit ett stadigt tag om AP:s nacke (och han kanske t.o.m. haft en halskedja) skulle det nog ha blivit synliga märken.
Hur fyller du en toastol utan att först göra stopp i toaletten?
Citera
2017-07-02, 15:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det faktum att AP drunknat på annat ställe än där han hittades talar för att "annat ställe" bör begrundas.
Självklart - det är drunkning antingen i annat vatten eller kvävning. Det lär knappast ha gått nån förbi.
Citat:
De(n) som arrangerade scenen bör ha varit rädda att visa sig för ev. grannar samt undvikit att föra oväsen.
Jag har påtalat lyhördhet vid sjö gång efter annan. Jag har även poängterat JMs medvetenhet om samma fenomen då hon försöker arrangera mord med sin dotter på Granliden. Det ska ske inomhus för att eliminera ljud.
Citat:
Sedan efter diskussioner sinsemellan (jag förutsätter att fler än AP/JM befann sig på platsen) kom man på det här med nätläggning och flyttade därför båten strax innan medhjälparna begav sig i väg,
Jag tror fullt och fast att JM har haft medhjälpare.
Citat:
Det är något oklart; utsagorna kan tolkas som att armarna befann sig i betydligt större vinkel i förhållande till kroppen, men det motsäger inte att han förflyttats i ungefär samma position som han hittades; vid dragning kan armarna ha åkt upp en bit och att således den som drog honom hade hans huvud mot sig och förflyttade sig bakåt i vattnet, ut mot den större bryggdelen, rundade hörnet och släppte honom när han kände den förtöjda båten i ryggen.
Han kan givetvis ha dragits i armar till transportfordon, ner i vattnet men,
Han ligger på en meters djup och det som ses när solen ligger på är hans händer.
Det som återges är armar som flyter, utsträckta, något vinklade. Det finns sen ingen beskrivning av armar som sen finns ovanför kroppen när han ligger på land relaterat till likstelhet.
Citera
2017-07-02, 15:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nu låg han ju helt nära bryggan och ingen hade begett sig ut med någon båt för att sänka honom på ett större djup. - Detta faktum saknar inte betydelse.

Det faktum att AP drunknat på annat ställe än där han hittades talar för att "annat ställe" bör begrundas. - Befann man sig nere vid bryggan ter det sig ganska långsökt att börja laborera med att fylla hinkar med vatten från annan plats, eller att t.ex. inte fylla en barnpool eller stuvutrymmet i båten med vanligt sjövatten.

Slutsats: AP dränktes på annan plats än nere vid bryggan och transporterades sedan dit för att hjälpligt kamouflera ett drunkningstillbud.

De(n) som arrangerade scenen bör ha varit rädda att visa sig för ev. grannar samt undvikit att föra oväsen. - Grannen som vittjat sina kräftburar hade dock tidigt på morgonen hört ljud från en båt som förflyttats. - Tidpunkten är tolkningsbar: Varför förflyttades inte båten tidigare; AP hade ju varit död 12-24 h enl. rättsläkaren i TR? Det hade ju inte spelat någon roll om båten drivit i väg eller ändrat läge. - En tolkning är att man från början tänkt sig att AP skulle ha druttat i spat i samband med att han skulle åka ut på sjön, men utan att riktigt hinna få ut båten helt från bryggan (kanske bara den ena förtöjningslinan). Sedan efter diskussioner sinsemellan (jag förutsätter att fler än AP/JM befann sig på platsen) kom man på det här med nätläggning och flyttade därför båten strax innan medhjälparna begav sig i väg, och detta kanske också för att rörelserna nere vid bryggan skulle äga rum på mer normal tid än mitt i natten. - Man kan också ha hunnit lägga ut ett nät innan man for. - AP, däremot, fick ligga kvar där han låg.Det är något oklart; utsagorna kan tolkas som att armarna befann sig i betydligt större vinkel i förhållande till kroppen, men det motsäger inte att han förflyttats i ungefär samma position som han hittades; vid dragning kan armarna ha åkt upp en bit och att således den som drog honom hade hans huvud mot sig och förflyttade sig bakåt i vattnet, ut mot den större bryggdelen, rundade hörnet och släppte honom när han kände den förtöjda båten i ryggen.

Förutom andras konstaterande av att det av allt att döma låg i JM:s intresse att kroppen inte förblev ohittad under längre tid och riskerade att försvinna (försäkringarna) så kan man gissa att förövare inte ville släppa iväg båten för långt innan alla förberedelser och uppstädningar var klara för övrigt. En granne som ringer på eller kommer förbi och påtalar att deras båt är på drift lär ha varit ovälkommet.

Om det var en mycket stilla kväll och natt så finns det också ett visst krav på att inte ta en AP vid medvetande ner i vattnet, utan att se till att han är drunknad i god ordning på land innan han smygs i. Däremot vore ju uttalad rigor mortis eller likfläckar olyckligt, så man försöker nog baxa i kroppen så snart det går, för att sedan städa och arrangera, och först därefter lösgöra båten. Kan man tänka.
Citera
2017-07-02, 15:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu har jag inte tid att leta i FUP och kanske är detta besvarat (jag ligger efter). Hette det inte att anledningen till att de gifte sig var att tvillingarna skulle veta att de var välkomna. Alltså inte bara ett plötsligt förhållande, hon blev gravid och ville inte göra abort.
Tvillingarnas föräldrar var så djupt känslomässigt involverade att de t. o. m gifte sig.
Sedan förnekar ju dessutom JM att Aki ville skilja sig, trots att det var välkänt för många och han hade en ny tjej. Jag tror absolut att han kunde tänka sig att vara gift en kortare tid med henne för tvillingarnas skull. Glöm inte vem vi talar om och hennes duperingskonster.
Eller har jag bara drömt det?

Ja, visst kan jag köpa det.

Fast då gifter man sig väl när man är gravid , tycker jag. Och inte så där "sista minuten", på Arlanda. Det blir ju inga bröllopsfoton, fest/middag med anhöriga och foton. Som tvillingarna kan titta på när de blir äldre, och då kunna känna den där känslan av att ha varit efterlängtade och välkomna.

Eller åtminstone gå till Rådhuset i byn en tisdag eller så.

Det finns ju fler fördelar för kvinnan med att få mannen att gifta sig med henne, att slippa ett faderskapstest

Jo, tyvärr verkar det som om Aki var ovanligt lätt att dupera
Citera
2017-07-02, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag förstår inte heller hur mamman kan vara så tjenis med RM. Han har ju mördat hennes man och skadat henne för livet. Om någon hade mördat min fru och skadat mig så hade jag hatat den personen oavsett hur ångerfull eller påverkad personen var av en anstiftare.
Visst är det värt att notera att anki hur lätt som helst "umgås" i samma rum som MR men det gäller inte JM där gäller inte samma tänk. Blod är inte tjockare än vatten helt enkelt och det behöver det inte alltid vara men inte många här i världen hade tänkt att jag vägrar ha den ene mördaren i samma rum som mig när jag skall vittna men den som huggit mig sönder och samman i ordabemärkelse har jag "no problemas" att mingla och försonas med bara han ger min dotter livstid med "sanningen"

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Många i tråden är överens om att JM verkar vara psykopat.
Läser man dina inlägg där du slår åt alla håll, men speciellt mot brottsoffer, så får man samma intryck av dig.
Tråden kan vara överens om vad som fucking helst det är Helix som kommer med sin bedömning och just denna bedömning skall dessutom göras på en jente som dessutom är under restriktioner. Vad har jag med saken att göra??
Citera
2017-07-02, 15:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart - det är drunkning antingen i annat vatten eller kvävning. Det lär knappast ha gått nån förbi.

Jag har påtalat lyhördhet vid sjö gång efter annan. Jag har även poängterat JMs medvetenhet om samma fenomen då hon försöker arrangera mord med sin dotter på Granliden. Det ska ske inomhus för att eliminera ljud.

Jag tror fullt och fast att JM har haft medhjälpare.

Han kan givetvis ha dragits i armar till transportfordon, ner i vattnet men,
Han ligger på en meters djup och det som ses när solen ligger på är hans händer.
Det som återges är armar som flyter, utsträckta, något vinklade. Det finns sen ingen beskrivning av armar som sen finns ovanför kroppen när han ligger på land relaterat till likstelhet.

Helt klart har JM haft medhjälpare, hon är ju känd för att inte vilja smutsa ner sina händer själv, det är ju alltid någon annan som ska göra skitjobbet eller ta på sig eventuell skuld.
Citera
2017-07-02, 15:49
Medlem
Barn är väl inte mer efterlängtade för att föräldrarna gifter sig?
Man blir ju helt snurrig i den här tråden.
Citera
2017-07-02, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johanna är dömd, men 3 personer är inte avförda som misstänkta i Aki-fallet.
Är de mefskyldiga och har en liten släng av psyk-störning liknande Johanna, lär de intala sig själva att Aki var en skit och att det var rätt att han dog. Om skuld- och skamkänslor kryper på, så kan man fly genom att intala sig om andras tillkortakommanden. När det inte hjälper får man fly i lite missbruk istället.

Anki och Göran var visst med ena riktiga skitar som ville att deras dotter skulle ta ansvar och ta hand om sina barn istället för att idka sex med flyktingpojkar. De hade fått nog och satte ned foten. Det gjorde Johanna ganska arg. Några anhängare till henne i denna tråd tycks anse att det inte är hon som ligger bakom morden och mordförsöket. De letar efter halmstrån och förklarar nämndemän som uråldriga och håller på med att svartmåla brottsoffren. Varför? Johanna är dömd. Straffpåföljden och resultatet av RPU:n avgörs inte på flashback.
Var god länka domskälen i sin helhet.

Edit: silarna som ställer till alla miljoners redigeringar
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-02 kl. 16:03.
Citera
2017-07-02, 15:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
/.../ Hon tror att försäkringsbolagen är vadslagningsfirmor. Stackars Aki, vem kan skydda sig mot sånt? Hon lägger ett bet på 8 miljoner på hans huvud, tror hon, och slår sen ihjäl honom.
Hennes styrka ligger inte på det matematiska området; hon har studerat psykologi, är socionom och vet att om man vill ha ut några livförsäkringspengar ska man berätta att man själv velat ta död på sin make och ångrat att man inte gjort det eftersom han var den mest förhatliga person man kan tänka sig.

Så brukar väl inte en fullfjädrad psykopat tänka och agera..?

Ju mer man ser och hör av JM, desto mer mediokra framstår hennes psykopatiska egenskaper. - En psykopat brukar vara som en kameleont, vända kappan efter vinden, prata med bönder på bönders vis och med de lärde på latin, ha stor inlevelseförmåga och veta att konsten att behaga är konsten att bedraga.

I JM:s fall gäller något annat: Konsten att behaga henne är konsten att lura till sig tillräckligt med pengar för att betala en torped priset för misshandel och avlivning så att ännu mer pengar kommer in som behagar henne.
Citat:
Och ej osannolikt har hon lockat andra att ta del av potten. Hur länge ska JJ:s beundran för detta geni bestå?
Så länge hans egen genialitet håller i sig. - Alternativet är annars att slänga upp korten på bordet. Men han är redan insyltad och är väl tvungen att hålla färgen.
Citat:
Vi ber till högre makter att en anledning till att det gick så illa beror på att hon inte resonerat med någon mer byråkratiskt noggrann hitman innan. Eller någon alls för den delen.
Den typen av hitman hade väl bara behövt tala med henne i max en kvart för att ha den goda smaken att säga sig vara fulltecknad.
Citat:
Man förstår ju varför ingen vill träda fram och erkänna. Det är för pinsamt.
Behövs nog straffimmunitet, i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in