2017-07-02, 00:39
Medlem
Zeta9s avatar
Det finns ingen underrättelseinfo som bekräftar att en ny kemattack var på gång. Vet inte om någon redan länkat till informationen.

Citat:
The intelligence that prompted the administration’s warning to Syria this week was "far from conclusive," said a U.S. official familiar with it. "It did not come close to saying that a chemical weapons attack was coming," the official said.

https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-mattis-idUSKBN19J1OF
Citera
2017-07-02, 04:20
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Nu handlar den här tråden om Syrien. Vill bara inflika kort att msm och Vita Huset av någon anledning inte vill berätta för oss vilka förslag Kina kommit med och varför Washington uppenbarligen avvisar dem.

Kina har framfört att Nordkorea accepterar att upphöra med sina kärnvapenprov om USA och Sydkorea upphör med militära övningar längs den nordkoreanska gränsen. Men detta vill inte USA gå med på. Det är USA som är den omedgörliga parten, ställer bara ensidiga krav och är inte beredda till några eftergifter.
Min poäng var inte att starta en diskussion om Nordkorea, utan det handlade generellt sett att handlingar av regimen som annars provocerar fram ett krig inte alltid gör det eftersom motparten kan känna sig låst av läget. Assad har kommit fram till insikten att USA varken är intresserade eller villiga att avsätta Assad militärt, på samma sätt som nordkoreanska regimen förstår att USA vill till varje pris undvika en lösning som innebär öppen konflikt.
Citera
2017-07-02, 04:28
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Gaaalna nyheter om det stämmer, assad ska ha bombat inne på Jordaniens territorieum

http://syria.liveuamap.com/en/2017/1-july-syrian-government-airstrikes-hit-directly-jordan-port

Wtf kan man bara säga, förstår inte vad han skulle vinna på att göra detta. Får hoppas att det inte stämmer eller att det var ett misstag.

GJorde han det med flit måste det vara ett av de dummaste dragen, förstår verkligen inte vad fan han skulle få ut på det.
Visa att det kostar att anfalla Syrien.

Förklara gärna hur visad styrka skulle vara det dummaste syriska staten gjort.

Wikileaks kablar konfirmerar att Saudi går all in för att hämnden kan bli härd för vad de gjort mot syrien.

Om det stämmer kommer saudi israel uae turkiet et al gå red alert och snabba på NWO polisstat
Citera
2017-07-02, 04:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här skriver Hersh:

Han verkar alltså ha källor inom USA:s militär. Så här skriver Die Welt om detta:

https://www.welt.de/politik/ausland/article165905578/Trump-s-Red-Line.html

https://www.welt.de/politik/ausland/article165906452/The-Fog-of-War.html

Det här har jag nu postat flera gånger men fortfarande insinuerar du att Hersh inte är trovärdig. För mig är det enkelt; jag tror nog hellre på Die Welts bedömning än din.
Hans tidsangivelser går i stick och stäv med den ryska och syriska tidsangivelserna. Dessutom verkar det också gå isär vad som ska ha bombats. Ryssarna påstår att det var en fabrik för kemvapen, medan Hersh påstår att det var ett jihadistmöte.

Därutöver påstår Hersh att ryssarna hade spanat byggnaden innan den attackerades. En följdfråga är då, var är bilderna över området? Är man oroad över att det kan skada framtida spaningar? Perfekt, då kan vi väl nöja oss med koordinater för det s.k. huset som ska ha bombats. Vad är det för byggnad? Det är inget som ryssarna är skyldiga att dela med sig, men det skulle klart förstärka deras sida. Kemattacken innebar ett stort politiskt bakslag för Ryssland då anseendet skadades. Det hade uppenbarligen tjänat deras intressen att släppa fram information om byggnaden som bombades, något som hittills inte gjorts.

Mot bakgrund av ovanstående, står jag fast vid att Hersh är opålitlig. Det är anmärkningsvärt hur du kan köpa det utan någon som helst kritik givet de uppenbara bristerna i hans teorier.
Citera
2017-07-02, 04:32
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Faktiskt börjar jag nästan tycka synd om dig och dina sionistvänner. Ni är tvungna att hålla liv i den här lögnen för att ni inte har något bättre att anklaga Assad för.
Jag tycker du borde förklara varför du kom med en falsk nyhet till tråden istället för att tycka synd om folk.
Citera
2017-07-02, 04:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Hans tidsangivelser går i stick och stäv med den ryska och syriska tidsangivelserna. Dessutom verkar det också gå isär vad som ska ha bombats. Ryssarna påstår att det var en fabrik för kemvapen, medan Hersh påstår att det var ett jihadistmöte.

Därutöver påstår Hersh att ryssarna hade spanat byggnaden innan den attackerades. En följdfråga är då, var är bilderna över området? Är man oroad över att det kan skada framtida spaningar? Perfekt, då kan vi väl nöja oss med koordinater för det s.k. huset som ska ha bombats. Vad är det för byggnad? Det är inget som ryssarna är skyldiga att dela med sig, men det skulle klart förstärka deras sida. Kemattacken innebar ett stort politiskt bakslag för Ryssland då anseendet skadades. Det hade uppenbarligen tjänat deras intressen att släppa fram information om byggnaden som bombades, något som hittills inte gjorts.

Mot bakgrund av ovanstående, står jag fast vid att Hersh är opålitlig. Det är anmärkningsvärt hur du kan köpa det utan någon som helst kritik givet de uppenbara bristerna i hans teorier.

Lägg av med dina tramsiga beskrivningar av Hersh. Fortfarande så ger han ett betydligt bättre intryck och en klarare stringens i sin beskrivning av händelserna än vad du och dina gelikar gör.

Jag tar mitt inlägg en gång till om det rent logiska i alltihopa:

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som Batuta skrev så har även den Syriens administration lämnat in resultat som tyder på en sarinattack. Frågan man ska ställa sig är varför i hela fridens namn de skulle göra det om de var skyldiga till det. Så vi får lägga till denna logiska kullerbytta till det faktum att Assad skulle vara tillräckligt galen för att genomföra en mindre kemattack när han håller på att vinna, medveten om att han inte bara skulle dra på sig USA:s fördömande utan även Rysslands. Mitt uppe på alltihopa ska han återigen planerat en ny attack.

Och sedan har vi denna artikel (och som jag tycker alla borde läsa):

After Hersh Investigation, Media Connive in Propaganda War on Syria

Citat:
If you wish to understand the degree to which a supposedly free western media are constructing a world of half-truths and deceptions to manipulate their audiences, keeping us uninformed and pliant, then there could hardly be a better case study than their treatment of Pulitzer prize-winning investigative journalist Seymour Hersh.

All of these highly competitive, for-profit, scoop-seeking media outlets separately took identical decisions: first to reject Hersh’s latest investigative report, and then to studiously ignore it once it was published in Germany last Sunday. They have continued to maintain an absolute radio silence on his revelations, even as over the past few days they have given a great deal of attention to two stories on the very issue Hersh’s investigation addresses.

https://www.counterpunch.org/2017/06/30/after-hersh-investigation-media-connive-in-propaganda-war-on-syria/
Senast redigerad av arbetet 2017-07-02 kl. 04:55.
Citera
2017-07-02, 05:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Aah! Sköna nyheter från Syrien!
Rebel Israeli-backed offensive ultimately fails as Syrian Army recaptures all territory ✌🏼
Citat:
DAMASCUS, SYRIA (6:18 AM) – Backed by the local National Defense Forces (NDF), the Syrian Army managed to recapture the quarries area west of Ba’ath City in Quneitra province captured earlier by the jihadist Hay’at Tahrir al-Sham during their five-day offensive on the government stronghold.

Though supported by several Israeli airstrikes in Syria’s southern province, the jihadist forces of the Jaish Muhammad operation room have been pushed back from all territories they advanced into around Ba’ath City
https://www.almasdarnews.com/article/rebel-israeli-backed-offensive-ultimately-fails-syrian-army-recaptures-territory/

Även värt att påpeka att Free Syrian Army (FSA) har gjort ett försök på Nikki Haley uppmaning till terrordåd på Syriens befolkning med skulden redan klar, dock inte ett dåd mot Syriska Civilbefolkningen men.. det var inte mycket som krävdes för Donald Trump skulle beodra bombningarna i April, lite mer drama från Oscarsbelönade terroristerna White Helmets.
Free Syrian Army accuses Syrian Army of a new chemical attack
https://www.almasdarnews.com/article/free-syrian-army-anew-accuses-syrian-arab-army-chemical-attack/

Citat:
Gaaalna nyheter om det stämmer, assad ska ha bombat inne på Jordaniens territorieum

http://syria.liveuamap.com/en/2017/1-july-syrian-government-airstrikes-hit-directly-jordan-port

Wtf kan man bara säga, förstår inte vad han skulle vinna på att göra detta. Får hoppas att det inte stämmer eller att det var ett misstag.

GJorde han det med flit måste det vara ett av de dummaste dragen, förstår verkligen inte vad fan han skulle få ut på det.

US/NATO har haft bas i Jordanien under hela kriget, de flesta, eller många åtminstone, av "Rebellerna" är tränade i Jordanien.
Nu hittar jag inte länk bara för det men nyligen skickade UK förstärkning till Syrien för att "träna rebeller att bekämpa ISIL" - dvs samma story om igen.

Hursomhelst, hittade två:
11 May 2017:
Hezbollah Detail Map of NATO US Military Build-Up in Jordanian City Al-Mafraq 45 km from Daraa - Syria
https://southfront.org/us-military-base-near-syrian-jordanian-border-geolocated-by-hezbollah/

3 June 2017:
Satellite Show US Military Base Near Southern Syria Border (to Jordan)
https://www.almasdarnews.com/article/satellite-imagery-reveals-us-military-base-near-syrias-southern-border/

Borde va den, jag har lite svårt för den syria.liveuamap eller vad den heter får jag erkänna, allt som kommer upp är en bild och att det var 15h sedan. (och jag kan ha helt fel jag är trött)

Var det du som som frågade om "andra sidans" åsikt vid vid gasningen av "beautiful babies" i april, eller minns jag fel? Har du fått någon slags bild av kriget vid det här laget (om jag minns rätt vill säga) - vore intressant att höra isf.

lol denna var lite rolig:
https://twitter.com/UrgentNews5/status/881244603181084672
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-07-02 kl. 05:58. Anledning: rolig GIF
Citera
2017-07-02, 07:27
Medlem
arbetets avatar
Den här artikeln borde läsas av alla här i tråden:

Ex-Weapons Inspector: Trump’s Sarin Claims Built on ‘Lie’

Citat:
/.../It is up to the discerning public to determine which narrative about the events in Syria today they will seek to embrace—one supported by a Pulitzer Prize winning investigative journalist who has made a career out of exposing inconvenient truths, from My Lai to Abu Ghraib and beyond, or one that collapses under Aristotle’s development of potentiality to actuality analysis, as the manufactured story line promoted by the White Helmets demonstratively does.

http://www.theamericanconservative.com/articles/ex-weapons-inspector-trumps-sarin-claims-built-on-lie/
Citera
2017-07-02, 08:33
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:

Misstag eller ej är det en rätt naturlig händelse eftersom jordanien under direkt tryck från israel, usa och kanske saudi öppnat gränsen för anfall från jordanskt mark. Vilket de försökt undvika tidigare.
Citera
2017-07-02, 09:15
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag tycker du borde förklara varför du kom med en falsk nyhet till tråden istället för att tycka synd om folk.
En nyhet är inte falsk för att du ogillar den.
Citera
2017-07-02, 09:43
Medlem
dontblamecains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeniorOwn
https://www.youtube.com/watch?v=109ERbPA4Qs
Ryssarna berättar hur det ligger till

Det var ett intressant klipp. Tack för det!

Om man jämför de båda taleskvinorna, Nauert och Zakharova, är jämförelsen knappast till USA:s fördel. Med en dåres envishet framhärdar amerikanskan i sin åsikt utan att hon anser sig behöva förklara hur hon har kommit fram till den. Assad mördar sitt eget folk. Punkt. Diskussionen slut. Nästa fråga!

Zakharova däremot har en helt annan attityd. Hon verkar ta sitt jobb seriöst och argumenterar för sina ståndpunkter.

Till exempel: USA vägrar göra en utredning på plats i Khan Sheikhun. Det är för farligt! säger man. Hur kommer det sig att USA inte litar på sina “moderata” rebeller?
Citera
2017-07-02, 10:27
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
Det var ett intressant klipp. Tack för det!

Om man jämför de båda taleskvinorna, Nauert och Zakharova, är jämförelsen knappast till USA:s fördel. Med en dåres envishet framhärdar amerikanskan i sin åsikt utan att hon anser sig behöva förklara hur hon har kommit fram till den. Assad mördar sitt eget folk. Punkt. Diskussionen slut. Nästa fråga!

Zakharova däremot har en helt annan attityd. Hon verkar ta sitt jobb seriöst och argumenterar för sina ståndpunkter.

Till exempel: USA vägrar göra en utredning på plats i Khan Sheikhun. Det är för farligt! säger man. Hur kommer det sig att USA inte litar på sina “moderata” rebeller?
Det är en bra sammanfattning!
Och så har det varit hela tiden. USA sprider grundlösa anklagelser mot Assad, de kan ljuga hur mycket som helst. media sväljer allt utan frågor. Ingen frågar efter förklaringar.
Det har blivit en allmän hållning bland Västledarna, de behöver inte förklara sig. Budskapet är tydligt: Fråga inte, tänk inte, lita bara på oss! Och eftersom media inte ställer frågor, så gör inte folket det heller.
Som väl är finns det självständigt tänkande människor som ser igenom lögnerna och medias hjärntvätt. Det finns massor av information på nätet, som aldrig tillåts komma fram i våra dominerande media-kanaler.

Och det finns många länder som har fått nog att Västs översitteri och maktmissbruk. Däribland Ryssland, som agerar väldigt seriöst och rätt i Syrien, de håller högt principen om länders suveränitet, de försvarar Syriens självklara rätt att förbli suveränt och sekulärt.
Syrien och Ryssland är på god väg att utradera både IS och Nusra och de andra terroristerna i Syrien och de har åstadkommit vapenvila i stora områden, som folk kan flytta tillbaka till.

Västs angrepp på Syrien med hjälp av terrorister var ett galet och orättfärdigt krig från allra första början. USA:s plan har varit att modellera om i Mellanöstern, avsätta makthavare, som inte låter sig kuvas av USA och Israel. Man krigar i land efter land, tills allt är förstört och människorna flytt. Att detta ingår i deras plan berättar man förstås inte.

Baserad på lögner om bl a en "opposition som behövde vår hjälp" fick man en massa länder att ge bidrag till terroristerna, skattebetalarna ovetandes så klart.
Jag har skrivit det här flera gånger och jag skriver det igen: Detta är århundradets största och värsta bedrägeri!
Senast redigerad av humanlife 2017-07-02 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in