2017-07-01, 11:55
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Då stöder du oss som är motståndare till den feminism som skapar detta nya samhälle med "vi heteronormativa CIS-män och vår toxiska maskulinitet" och alla andra "marginaliserade professionella offer"?
Som alla skattebetalare försörjer för deras lögner.
Jag har svårt att förstå dig emellanåt. Lögner? Nej vi har nog inte så mycket gemensamt.
Folk lever ju i relationer, och det kommer alltid finnas personer som hamnar utanför, beroende på många faktorer, både kvinnor och män. Att kvinnor har lättare att få ligg om man vill är väl knappast en nyhet, men det är ingen makt om man inte själv betraktar den som sådan.
Citera
2017-07-01, 11:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag har svårt att förstå dig emellanåt. Lögner? Nej vi har nog inte så mycket gemensamt.
Folk lever ju i relationer, och det kommer alltid finnas personer som hamnar utanför, beroende på många faktorer, både kvinnor och män. Att kvinnor har lättare att få ligg om man vill är väl knappast en nyhet, men det är ingen makt om man inte själv betraktar den som sådan.
Allt fler relationer kraschar och aldrig har vi varit så många ensamma, vad finns det att diskutera om detta? Så blir det i den nya världen om vi inte sätter stopp.
Kvinnor i Sverige vill ha allt. Både en bra man och sin frihet och oberoende. Det är två motsatser som inte går ihop. Men vad har mannen att vinna på det?

Lögner är falska dikotomier och narrativ som pumpas ut konstant i main stream media, som används som kuponger man byter in mot pengar hos staten.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-07-01 kl. 12:00.
Citera
2017-07-01, 12:02
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Allt fler relationer kraschar och aldrig har vi varit så många ensamma, vad finns det att diskutera om detta? Så blir det i den nya världen om vi inte sätter stopp.
Kvinnor i Sverige vill ha allt. Både en bra man och sin frihet och oberoende. Det är två motsatser som inte går ihop.
Jag tror ju inte att det nödvändigtvis är något dåligt, bara för att man hänger ihop så betyder det inte att man är särskilt lycklig. En relation ska ju få en att må bra, oavsett kön och inte bygga på konvenans.

Jag håller inte med dig, det gäller i minst lika stor utsträckning för män i det fallet, och det är männen som i betydligt större utsträckning drar när barnen är soädisar för att det påverkar deras "frihet".

Jag vet ju varför jag är ensam, och det har inte med feminism att göra (och då är ju ju ändå hellre det än gifts bort i ung ålder och förväntas hålla käft)
Citera
2017-07-01, 12:47
Medlem
En sak som påverkade att kvinnorna fick mer sexuell makt var att allt fler kvinnor börja känna att de inte gillade män detta började vid 1970-talet med att media la om sin agenda mot att bli mot män.

Resultat var att många kvinnor inte stod ut med att vara närheten av män och skilsmässorna ökade kraftigt.

Männen hade inga motsvarande känslor och fortsatte försöka närma sig kvinnor fast det var svårt eftersom en stor andel hade försvunnit som intresserade.

Om man jämför med Ryssland så är kvinnorna där inte alls på samma sätt negativa mot män bara därför de är män utan de har mycket mer en positiv syn på män. Det verkar dock innebära att de har lite mindre sexuell makt över män.

Fast jag tror till skillnad mot de flesta att Ryssland har en ganska god framtid bättre än Sveriges bara de skulle komma loss från sitt kommunistiska arv lite mer.
Citera
2017-07-01, 12:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag tror ju inte att det nödvändigtvis är något dåligt, bara för att man hänger ihop så betyder det inte att man är särskilt lycklig. En relation ska ju få en att må bra, oavsett kön och inte bygga på konvenans.
Jag tror du har fel uppfattning om par. Dess uppgift är inte att göra dig lycklig. Jag ser det mer som att det är ett pars uppgift är att förstå att två personer som kompletterar varandra blir starkare än man är en och en.
Citat:
Jag håller inte med dig, det gäller i minst lika stor utsträckning för män i det fallet, och det är männen som i betydligt större utsträckning drar när barnen är soädisar för att det påverkar deras "frihet".
Om en kvinna förändras till en egocentrisk bitch när hon fått barn, så är det inte den personen han valde att leva sitt liv med. Eller ska han bara ta vilken skit som helst?
Citat:

Jag vet ju varför jag är ensam, och det har inte med feminism att göra (och då är ju ju ändå hellre det än gifts bort i ung ålder och förväntas hålla käft)
Ingen säger att kvinnan ska hålla käft i Sverige. Feministerna och deras makt används för att skapa kilen som behövs för att islamisera landet via åsikter som den här:
https://youtu.be/PzbHb7JissI
Citera
2017-07-01, 12:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
En sak som ändå måste nämnas är att kvinnans så kallade sexuella makt avtar med åren, det är också inte något som alla kvinnor innehar, utan bara de vackra kvinnorna.

Unga kvinnors sexuella makt över unga män får definitivt resultat, inte undra på att just många unga män söker sig till att bli godhetsnarkomaner och leka goda idealister. Hjältekostymen är ju en strategi att bli sexuellt någorlunda attraktiv, och för fega unga män som inte vågar möta riktiga demoner så är löst "fin" tyckande den bästa sättet att leka hjälte. Man offrar absolut ingenting på att tycka som Gustav Fridolin, man kan rentav även få just politisk makt.

Men jag tror att just sexet är vad som mest driver unga män som saknar något att gå och leka vänsterrebell (utan att han har nästan något alls att rebellera emot, för alla är med honom).

Många hoppar av taget i takt med att de blir äldre och kanske slutat jaga kortkjol, har aldrig någonsin hört talas om någon som hoppat från höger till vänster i takt med att de blir äldre och visare.

Kvinnors sexuella makt får definitivt resultat på politiken, det är därför möjligen som gamla filosofer alltid gjort gällande att en man som vill se sanningen måste isolera sig från kvinnofolk. Lättare sagt än gjort.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-01 kl. 13:01.
Citera
2017-07-01, 13:05
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Överallt ser vi hur feminister i synnerhet bara klagar på hur dåligt kvinnor har det, men samtidigt ignorerar dem de fält där kvinnor har enorm makt eller har fördel. Feminister varken erkänner kvinnans sexuella makt eller föreslår lösningar för att göra det jämställt.

* Det är män som har bekymmer på dejtingfronten, inte kvinnor.
* Det är fler män som lever i fattigdom än kvinnor, där mannen får skylla sig själv och kvinnan både får sympati och hjälp.

Feminismen uppkom originellt med stark koppling till jämställdhet. Dagens feminism är något helt annat, där mansfan ska ner och kvinnan ska upp - och hon ska inte ge ett skit för det.

Varför ska vi män någonsin acceptera att jobba bort alla kvinnors problem i samhället om de inte ens lyfter fingret för oss? Är kvinnan verkligen så besatt i hennes sexuella makt att hon kommer alltid vägra att ge upp den?

Prova skapa en fejk kvinnlig dejtingprofil på valfri site och se omedelbar exempel på hur bra kvinnor har det idag. Det är otroligt att de ens kan klaga när de kan välja och vraka som de vill.
Män och kvinnor drabbas av olika problem, det gäller att bara acceptera det. Ja, kvinnor har det betydligt lättare att fixa en dejt. Men samtidigt måste samma kvinna oroa sig över att många män endast dejtar för att hoppa i säng. Samma kvinna måste också oroa sig över perversa svin och liknande.

Kvinnans sexuella makt är betydligt större än mannens. Å andra sidan är mannens fysiska makt större än kvinnans.
Citera
2017-07-01, 14:15
Medlem
Män tycker kvinnor som har sex är äckliga men vill samtidigt ha sex med kvinnor, helst sådana som inte haft sex.
Citera
2017-07-01, 15:13
Medlem
Det uppkommer ett stort maktskifte runt 30 års ålder där mannen får makten för att kvinnor egentligen vill ha sex mer än mannen som nöjer sig med onani.
Citera
2017-07-01, 15:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeaZ
Det uppkommer ett stort maktskifte runt 30 års ålder där mannen får makten för att kvinnor egentligen vill ha sex mer än mannen som nöjer sig med onani.

Onani och internetporr har orsakat mycket mer skada till den så kallade "manligheten" än genusvetenskapare och deras flumteorier om manlighet.

Jag tror, mot alla odds, att män klarar sig bättre utan att ha del av sexuella Världen (och relationer som tillkommer) än kvinnor - en man må ha större kontinuerlig lust än kvinnor (vilket inte gäller enbart i några brinnande stunder då kvinnan känner extra passionerat lust för en man), men sex och relationer och barnafödande är inte de flesta mäns anledning att finnas på Jorden.

Några män nöjer sig helt att runka bort den 2x5 minuter per dag för att fortsätta vad som nu är viktigt i hans tillvaro.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-01 kl. 15:40.
Citera
2017-07-01, 16:19
Medlem
Vi kvinnor har fan ingen sexuell makt i dagens samhälle. Vi blir itutade en massa knäppteorier om att nästan alla kvinnor (undantag några få "maskulina" kvinnor med mustasch och pyttesmå A-kupor) har minimal sexlust på grund av "för lite testosteron". Så när en kvinna som hade sex i förrgår blir kåt igen, ser sina stora D-kupor och sitt "söta" ansikte i spegeln och tänker "jag är för feminin för att ha så hög sexdrift", då blir hon lurad av samhället att hon har en "infektion" i underlivet som kliar och slösar sin snålt tilltagna diskriminerande lön på bluffpreparat som bara förstör slidan. Och så blir hon så sexuellt frustrerad att hon börjar att ägna sig åt kommunalpolitik medan männen blir VDar och statsministrar. Det är därför det är så få kvinnor som raggar på dejtingsidor. Och så är det mansjävlarna som våldtar kvinnor åt höger och vänster. Usch!
Citera
2017-07-01, 16:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chatelperronien
Vi kvinnor har fan ingen sexuell makt i dagens samhälle. Vi blir itutade en massa knäppteorier om att nästan alla kvinnor (undantag några få "maskulina" kvinnor med mustasch och pyttesmå A-kupor) har minimal sexlust på grund av "för lite testosteron". Så när en kvinna som hade sex i förrgår blir kåt igen, ser sina stora D-kupor och sitt "söta" ansikte i spegeln och tänker "jag är för feminin för att ha så hög sexdrift", då blir hon lurad av samhället att hon har en "infektion" i underlivet som kliar och slösar sin snålt tilltagna diskriminerande lön på bluffpreparat som bara förstör slidan. Och så blir hon så sexuellt frustrerad att hon börjar att ägna sig åt kommunalpolitik medan männen blir VDar och statsministrar. Det är därför det är så få kvinnor som raggar på dejtingsidor. Och så är det mansjävlarna som våldtar kvinnor åt höger och vänster. Usch!
Förutom att kvinnor ligger om de vill, och män bara när de får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in