Citat:
Ursprungligen postat av
tagmaster
Men är det två barn som dött? Tyckte jag läste i förhör med AM att de frågade om ett barn som skulle ha drunknat men att AM sa att hon inte kände till det.
Jag har svårt att tro att Johanna skulle ha mördat ett fosterbarn för vad skulle hon ha tjänat på det? Hon verkar ju vara en klockren psykopat men jag har inte hört något som tyder på att hon skulle ha några sadistiska tendenser (som att mörda för att det är kul). Snarare att hon vill göra sig av med folk som stör hennes planer. Inte heller verkar hon ha några tendenser till munchausen by proxi. Hon vill ju gärna utmåla sig som ett oskyldigt offer där alla andra har fel men då handlar det om när hon blivit ifrågasatt eller anklagad.
Jag kan helt klart tänka mig att hon brustit i uppmärksamhet och försummat ett barn och därigenom inte "fullföljt sitt åtagande" och att ett barn till följd av det har dött. När man ser vissa inlägg får man känslan av att hon medvetet skulle ha orsakat ett eller två barns död och det har jag svårt att förstå.
Hoppas någon har lite konkret information om vad som hände.
Du kan inte ha läst FUP speciellt bra, AM berättar en hel del ändå tycker jag, efter att inledningsvis ha sagt att hon inte känner till drunkningen. Det kan ju vara sant i och för sig, för JM skulle då ha varit jourfosterhem (kortare placering, max 3 månader, jourfosterhem får betalt ÄVEN om de inte har några barn placerade, de får betalt i VÄNTAN på att barn KAN KOMMA), och GM och AM reste ju en hel del.
Det kanske var det som hände, att barnen STÖRDE JMs planer. Och var jobbiga......uppdragna på stört från det som de kände som tryggt, inkastade i totalt ny miljö, längtar/saknar mamma/pappa eventuella syskon. Demonstrerar sin ilska......matvägrar, kastar mat på golv, väggar och tak.
Man kan inte resa utomlands med jourfosterbarn, man har inte dagis.
I FB-tråden om JMs flyktingpojksex finns ett inlägg om JM som fostermorsa som i varje fall jag uppfattar som just sadistiskt.
Hon gör köttförssås med blandfärs, ger det till ett fosterbarn som är muslim och frågar ett flertal gånger om inte barnet tyckte att det var gott, ja var det inte jättegott, och skrattar sedan högt och rått.
Munchausen, JM uppger ju i något förhör att hennes pappa var ju ändå sjuk, att det ändå var bra att han dog för att han var sjuk, det var bra att han fick "hjälp" med att dö (mycket fritt ur mitt minne). Jag fick tanken då lite på Munchausen, men inte riktat enbart mot sina barn, vilket det väl ska vara enligt diagnosen. Men efter JMs RPU så kanske Munchausenbeskrivningen utvidgas
Sedan så vet vi ju numera hur benägna Eskilstunapolisen är att utreda plötsliga dödsfall som uppkommer runt JM, alltså de verkar inte utreda något alls när det gäller JM och hennes klan
Det vore himla intressant och läsa de polisutredningarna, troligen snarare noteringar,

och JM har SÄKERT skyllt på någon annan.....
JM lämnade ju 13-årige AG som barnvakt till sina egna tvillingar.
Hon kan ju ha använt den då ca 13-årige DB som barnvakt, eller diktat ihop en sådan historia för polisen.....och/eller JB som barnvakt. Ingen av dem var ju straffmyndig......
och det var ju "bara en tragisk olycka, nej nu tar vi nya tag, nu går liiivet vidare" i bästa JM stil.
AM sa även i något förhör att JM hade kennel samtidigt med drunkningolyckan, men att valparna blev väldigt missbildade/vanskapta, så de fick dem "ta bort" (avlivning tolkar jag det som).
Jag tror att antingen ljög JM för att hon inte köpte några hundar alls för pengarna (föräldrarna betalade), eller att JM dödade dem själv (för nöje ?) och ljög om orsaken till föräldrarna.
Jo, jag tror JM har sadistiska inslag, och ganska starka faktiskt.
Och det är lite väl många som "råkar" dö i hennes närhet för att det ska vara en slump eller vanlig otur.