2017-06-29, 23:21
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
I min värld är man bög när man har sin kuk i en annan mans röv. Eller vice versa.
Inte fan definerar man en bög pga vilket öra man vill smycka med ett örhänge.
Jag skrev, att det VAR så en gång i tiden!
Citera
2017-06-30, 00:09
Medlem
notknapparens avatar
Minns inte riktigt hur mamman uttryckte det, men det var något om att Patrik jobbat jättehårt med studierna och blivit deprimerad.
Det var ju nära examen Patrik åkte hem.
Hur hade han klarat studierna?Hade han kraschat dom?
Citera
2017-06-30, 00:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Bytte tåg i Ungern en gång, tror det var i Székesfehérvár.
(Ingen aning om var det ligger! Mer än att det var på vägen. Säkert tycker ungrarna med all rätt att jag borde känna till det.)

Vet PL skillnaden mellan Hallsberg och Mjölby? En psykiskt sjuk person som dessutom inte kan orientera sig geografiskt, för namnen på de orter han passerar säger honom inget. Ligger Mjölby tre mil söder om Örebro? Går säkert att ta miste.

Vet han var han är, om han upptäcker att han är på fel station? Eller är det som Székesfehérvár för honom? Var är jag nu?

Vad visste han om Hallsberg när han gick av tåget där?

Varför avvika från stationen? Kände han sig jagad?

Han hade bott i Falun nåt år och åkt sträckan fran och tillbaka några gånger, dvs bytt tåg i Mjölby eller Hallsberg förut. En eller båda stationerna var bekanta för honom.
Citera
2017-06-30, 00:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Så rent hypotetiskt, vill man försvinna är en större järnvägsknut som Hallsberg ypperlig att hoppa på ett godståg för att komma bort en bit, godstågen brukar inte hålla någon högre fart när de lämnar bangården så ombordstigning mellan vagnar borde inte vara omöjlig

Ja, absolut. Men varför inte lämna väskorna på tåget då? Varför vandra iväg en bra bit och lämna först en väska på ett ställe och den andra väskan på ett annat?
Citera
2017-06-30, 00:25
Medlem
Det kanske var lite regionalt ang. vilken sida örhänget skulle sitta på. Alla jag vet som hade ett hade i vänster, för höger var för bögar.

FB gruppen verkar ha stagnerat, inte mycket som hänt där idag, gör ju inte saken bättre att de ~15 adminen stänger av kommentarer på kvällen.

Har det framkommit vad för kläder han hade på sig? Inte "ljus tröja" eller "mörka byxor" utan fabrikat och speciella kännetecken?
Citera
2017-06-30, 00:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Det kanske var lite regionalt ang. vilken sida örhänget skulle sitta på. Alla jag vet som hade ett hade i vänster, för höger var för bögar.

FB gruppen verkar ha stagnerat, inte mycket som hänt där idag, gör ju inte saken bättre att de ~15 adminen stänger av kommentarer på kvällen.

Har det framkommit vad för kläder han hade på sig? Inte "ljus tröja" eller "mörka byxor" utan fabrikat och speciella kännetecken?

Den där gruppen talar emot sig själva! De kör med rak dubbelmoral: De gnäller över, att varken polis eller media anstränger sig över, att hitta eller informera om Patrik. De talar eller skriver sig varma om HUR det skulle kunna sökas regionalt och sätta upp lappar, MEN DE ställer inte upp när "FIKK" och "Missing People" organiserar sök.

Ja, enligt föräldrarna var Patrik utarbetad!
Han fick stipendium , som jag inte vet vem, som förvaltar.
Citera
2017-06-30, 01:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Just kläder är svårt när en person bor själv. Har man en sambo så kanske den ver vad det är för märken man har på kläderna. I annat fall måste man ha vänner som minns vad det var för klädmärke eller så har man tur att den försvunne gillar att prata om sina klädesmärken. Får en känsla av att Patrik inte är märkestypen - dvs inte en som måste köps de rätta märkena och berätta/visa de för alla.

Om ingen av hans vänner vinkade adjö är det vittnet och stationskameran som får berätta vad han hade för kläder på sig. Kanske någon kompis utifrån det kunnat säga att det var något speciellt med plagget. Det vi vet är speciellt är de mönstrade skorna som jag tror det finns en bild på i trådstarten.
Citera
2017-06-30, 09:06
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:

Jag såg en bild på skorna han hade på sig iallafall, det kan till och med varit en bild från Patrik dom tagit, var nåt mönster på
Citera
2017-06-30, 09:08
Medlem
CallePhilles avatar
Som någon skrev, så är det lite stiltje i gruppen.
Förslag som att kontakta Efterlyst med Hasse Aro på TV3 får ligga kvar Osäker på hur mycket de rensar i övrigt.
Det är bara en tidsfråga innan föräldrarna kommer med nya inlägg för att få fart på gruppen.

Någon som vet hur många som var på FIKKs sök igår?
Citera
2017-06-30, 14:57
Medlem
Liberty75s avatar
Tittar i gruppen på affischen de satt upp bl a på ICA Kvantum och tycker det är konstigt att det inte fanns några andra foton. De där fotona är verkligen inte bra för identifikation. Varför använder man dem när det nu finns många andra som är mycket, mycket bättre?
Citera
2017-06-30, 15:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
De två stationerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han hade bott i Falun nåt år och åkt sträckan fran och tillbaka några gånger, dvs bytt tåg i Mjölby eller Hallsberg förut. En eller båda stationerna var bekanta för honom.

Eftersom PL tidigare hade åkt denna sträcka så måste han ha kunnat se skillnad på stationerna Hallsberg och Mjölby. Dessutom helt olika till utseendet.
Citera
2017-06-30, 15:36
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tittar i gruppen på affischen de satt upp bl a på ICA Kvantum och tycker det är konstigt att det inte fanns några andra foton. De där fotona är verkligen inte bra för identifikation. Varför använder man dem när det nu finns många andra som är mycket, mycket bättre?
De fotona är urusla. Fotot där han gapar har visats i sin helhet vid något tillfälle och han äter glass på den bilden. Vet man inte det så ser det ut som att han är, ursäkta uttrycket och fördomen, en aning svagbegåvad.
Det finns en jättebra bild där man ser ansiktet framifrån, som jag tycker kan användas mer. Dessutom har det nyligen dykt upp tre bra bilder på honom i gruppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Eftersom PL tidigare hade åkt denna sträcka så måste han ha kunnat se skillnad på stationerna Hallsberg och Mjölby. Dessutom helt olika till utseendet.
Det som är självklart för de flesta är inte det för alla. Jag har rest med folk som är totalt handlingsförlamade och inte vet var de skall ta vägen, har ingen koll på biljetter, tider eller någonting. De förlitar sig på andra i sällskapet. Gemensamt för dem är att lokalsinnet är urdåligt. de kan vara skärpta på många områden i övrigt, men jag tolkar det som att dåligt lokalsinne hänger ihop med att man inte kan komma ihåg hur byggnader och omgivningar ser ut.
Vi vet bara att Patrik har dåligt lokalsinne, men inte hur det påverkar honom i övrigt. Kan han exempelvis orientera sig i Malmö där han är uppväxt, eller är det bara hemmet och närområdet som han känner till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in