Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Tittar i gruppen på affischen de satt upp bl a på ICA Kvantum och tycker det är konstigt att det inte fanns några andra foton. De där fotona är verkligen inte bra för identifikation. Varför använder man dem när det nu finns många andra som är mycket, mycket bättre?
De fotona är urusla. Fotot där han gapar har visats i sin helhet vid något tillfälle och han äter glass på den bilden. Vet man inte det så ser det ut som att han är, ursäkta uttrycket och fördomen, en aning svagbegåvad.
Det finns en jättebra bild där man ser ansiktet framifrån, som jag tycker kan användas mer. Dessutom har det nyligen dykt upp tre bra bilder på honom i gruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Eftersom PL tidigare hade åkt denna sträcka så måste han ha kunnat se skillnad på stationerna Hallsberg och Mjölby. Dessutom helt olika till utseendet.
Det som är självklart för de flesta är inte det för alla. Jag har rest med folk som är totalt handlingsförlamade och inte vet var de skall ta vägen, har ingen koll på biljetter, tider eller någonting. De förlitar sig på andra i sällskapet. Gemensamt för dem är att lokalsinnet är urdåligt. de kan vara skärpta på många områden i övrigt, men jag tolkar det som att dåligt lokalsinne hänger ihop med att man inte kan komma ihåg hur byggnader och omgivningar ser ut.
Vi vet bara att Patrik har dåligt lokalsinne, men inte hur det påverkar honom i övrigt. Kan han exempelvis orientera sig i Malmö där han är uppväxt, eller är det bara hemmet och närområdet som han känner till?