Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Gr det allts att ha konto/mobilt bankid hos ica men inte kort?
Aha, dr sa du ngot. Jag antog att det fungerade som i alla andra banker, men dr hade jag fel.
Frn icabanken.se:
"S hr ppnar du ett konto
Om du inte har ett bankkort hos oss redan, behver du brja med det."
Frgan r d var man kan f ett mobilt bankid till lgst kostnad.
Br det inte g att ppna ett konto i valfri storbank och sedan f ut ett mobilt bankid den vgen?
P exempelsvis Swedbank s kostar internetbanken + mobilt bankid igenting. Det kostar 175 kr per r fr att betala. Kort tar de betalt fr, men det kommer man frbi med ett kreditkort.
Det r den lsningen jag kr. Min totala bankkostnad r d 175 kr/r fr internetbank, betalningar, mobilt bankid, swish och kreditkort (via Santander och Volvofinans).
Det hade ju gtt att skta mina betalningar via Forex, men 175 kr tycker jag det r vrt fr att slippa skjutsa runt pengar.
Nu kom jag precis p att jag ven har ett konto hos Skandia. Dr kan man f ut mobilt bankid och betala rkningar och det kostar ingenting fr det. Kort kostar dremot. Det r dr vi har familjens ekonomi och det r dit vra Volvokort r kopplade.
S mitt bsta svar r just nu: Skandia + kreditkort hos Santander. Norwegian har jag fr mig var bra ocks, men det fll p att de inte erbjuder autogiro.