• 1
  • 2
2017-06-29, 21:42
Medlem
Varfr drar sparbanken 39kr/mnaden fr PRIS NYCKELKUND.

Vad innebr tjnsten?
r det vrt eller ska man be dom att avsluta tjnsten?
Frdelar/Nackdelar?
Citera
2017-06-29, 21:48
Medlem
https://www.swedbank.se/privat/kunde...en/nyckelkund/
Citera
2017-06-30, 06:28
Medlem
fonders avatar
Bara ett extra stt att tjna pengar p oss fattiga mnniskor, jag gav dem fingret och byte bank till Lnsfrskringar och jag kan fortfarande utnyttja alla mjliga tjnster som jag hade p Swedbank. Varfr betala fr det nr man kan f det gratis? Om du vill gra banken nnu rikare s fortstt med det annars gr du som jag och byter bank.
Citera
2017-06-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Bara ett extra stt att tjna pengar p oss fattiga mnniskor, jag gav dem fingret och byte bank till Lnsfrskringar och jag kan fortfarande utnyttja alla mjliga tjnster som jag hade p Swedbank. Varfr betala fr det nr man kan f det gratis? Om du vill gra banken nnu rikare s fortstt med det annars gr du som jag och byter bank.
Nja, Lnsfrskringar r ju inte heller gratis utan tar 275 kr fr Bankkort. Mig veterligen s finns det ingen svensk bank som gratis erbjuder bde Bankkort/Kreditkort och Mjlighet att betala rkningar.
Citera
2017-06-30, 09:47
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Nja, Lnsfrskringar r ju inte heller gratis utan tar 275 kr fr Bankkort. Mig veterligen s finns det ingen svensk bank som gratis erbjuder bde Bankkort/Kreditkort och Mjlighet att betala rkningar.

Nej, hos Lnsfrskringar betalar man inget.
Citera
2017-06-30, 10:05
Medlem
Varnsens avatar
Lnsfrskringars bankkort r gratis om man r mellan 18 och 25 r eller om man r frmnskund. Annars kostar det 275kr/r.
Senast redigerad av Varnsen 2017-06-30 kl. 10:08.
Citera
2017-06-30, 19:56
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Det gr det faktiskt, men de ger inte ut mobilt bankid tyvrr.

https://www.forex.se/Konton/FOREX-privat/
Citera
2017-06-30, 20:17
Medlem
Citat:
ICABanken kostar inget och erbjuder mobilt bankid. Koppla p ett gratis kreditkort till det frn exempelvis Santander, Volvofinans m.fl. s kostar det noll och inget.
Citera
2017-06-30, 20:29
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
ICABanken kostar inget och erbjuder mobilt bankid. Koppla p ett gratis kreditkort till det frn exempelvis Santander, Volvofinans m.fl. s kostar det noll och inget.

Alla icas kort kostar mnadsavgift, bytte sjlv frn dem till forex nr de frsmrade och infrde valutapslag..
Citera
2017-06-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Alla icas kort kostar mnadsavgift, bytte sjlv frn dem till forex nr de frsmrade och infrde valutapslag..
Japp, det r drfr jag skrev att man skaffar kreditkort frn exempelvis Santander, Volvofinans m.fl. s blir det helt gratis. Lgg betalningen p autogiro s frsvinner risken att ka p rnta.
Citera
2017-07-01, 07:06
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Japp, det r drfr jag skrev att man skaffar kreditkort frn exempelvis Santander, Volvofinans m.fl. s blir det helt gratis. Lgg betalningen p autogiro s frsvinner risken att ka p rnta.

Gr det allts att ha konto/mobilt bankid hos ica men inte kort?
Citera
2017-07-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Gr det allts att ha konto/mobilt bankid hos ica men inte kort?
Aha, dr sa du ngot. Jag antog att det fungerade som i alla andra banker, men dr hade jag fel.

Frn icabanken.se:
"S hr ppnar du ett konto
Om du inte har ett bankkort hos oss redan, behver du brja med det."

Frgan r d var man kan f ett mobilt bankid till lgst kostnad.
Br det inte g att ppna ett konto i valfri storbank och sedan f ut ett mobilt bankid den vgen?

P exempelsvis Swedbank s kostar internetbanken + mobilt bankid igenting. Det kostar 175 kr per r fr att betala. Kort tar de betalt fr, men det kommer man frbi med ett kreditkort.
Det r den lsningen jag kr. Min totala bankkostnad r d 175 kr/r fr internetbank, betalningar, mobilt bankid, swish och kreditkort (via Santander och Volvofinans).
Det hade ju gtt att skta mina betalningar via Forex, men 175 kr tycker jag det r vrt fr att slippa skjutsa runt pengar.

Nu kom jag precis p att jag ven har ett konto hos Skandia. Dr kan man f ut mobilt bankid och betala rkningar och det kostar ingenting fr det. Kort kostar dremot. Det r dr vi har familjens ekonomi och det r dit vra Volvokort r kopplade.

S mitt bsta svar r just nu: Skandia + kreditkort hos Santander. Norwegian har jag fr mig var bra ocks, men det fll p att de inte erbjuder autogiro.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in