• 1
  • 2
2017-07-01, 09:08
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Aha, dr sa du ngot. Jag antog att det fungerade som i alla andra banker, men dr hade jag fel.

Frn icabanken.se:
"S hr ppnar du ett konto
Om du inte har ett bankkort hos oss redan, behver du brja med det."

Frgan r d var man kan f ett mobilt bankid till lgst kostnad.
Br det inte g att ppna ett konto i valfri storbank och sedan f ut ett mobilt bankid den vgen?

P exempelsvis Swedbank s kostar internetbanken + mobilt bankid igenting. Det kostar 175 kr per r fr att betala. Kort tar de betalt fr, men det kommer man frbi med ett kreditkort.
Det r den lsningen jag kr. Min totala bankkostnad r d 175 kr/r fr internetbank, betalningar, mobilt bankid, swish och kreditkort (via Santander och Volvofinans).
Det hade ju gtt att skta mina betalningar via Forex, men 175 kr tycker jag det r vrt fr att slippa skjutsa runt pengar.

Nu kom jag precis p att jag ven har ett konto hos Skandia. Dr kan man f ut mobilt bankid och betala rkningar och det kostar ingenting fr det. Kort kostar dremot. Det r dr vi har familjens ekonomi och det r dit vra Volvokort r kopplade.

S mitt bsta svar r just nu: Skandia + kreditkort hos Santander. Norwegian har jag fr mig var bra ocks, men det fll p att de inte erbjuder autogiro.

Ah, trodde du hade lst det genom att ha ica utan bankkort hos dem.

Sjlv kr jag med SEB, 120 kr om ret fr "betalservice" kostar det mig vilket det r vrt fr bank id och mjligheten att gra utlandsbetalningar exempelvis SEPA (forex hnvisar till western union som de samarbetar med, forex bank och santander mitt kort (som nu verkar ha frsvunnit, gratiskortet hos santander finns tydligen ej lngre).
Citera
2017-07-01, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
santander mitt kort (som nu verkar ha frsvunnit, gratiskortet hos santander finns tydligen ej lngre).
Oj d, jag tog ut ett gratiskort "Mitt kort" fr ett par veckor sedan genom att g direkt till https://www.santanderconsumer.se/kort/mitt-kort/ som inte var lnkad frn deras webbsida. Nu har de tydligen ndrat om till "Mitt kort+".
Citera
2017-07-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnsen
Lnsfrskringars bankkort r gratis om man r mellan 18 och 25 r eller om man r frmnskund. Annars kostar det 275kr/r.
Mjligen det skiljer sig mellan lnen, men som jag frstr det fr man numer betala fr bankkortet ven om man r frmnskund hos LF.

Man har frsts valet att strunta i kortet frn LF och istllet skaffa ett gratis visakort frn tex Preem eller liknande, men d mste det vara ett kreditkort. Preem och vriga erbjuder inte debitkort.
Citera
2017-07-03, 12:50
Medlem
Man kan fr vrigt ndra hos Swedbank frn nyckelkund till att betala fr bankkort och internetbetalningar separat. Det blir 40 spnn billigare per r eller liknande, det enda man tappar r den "personliga bankkontakten" som ju nd r gratis om man ska frhandla om ln eller liknande.

Vidare kan man vlja att enbart betala fr internetbetalningsmjligheten och skaffa gratis visakort frn en av de otaliga mindre aktrerna p ntet. D hamnar man p 175 kr/r fr banktjnsterna. Sen fr man kanske bonus frn kreditkortet ocks.

Nackdelen med att ta kreditkortet frn nn annan r att man frlorar mjligheten att avgiftsfritt gra kontantuttag, eftersom Swedbank mig veterligen inte lngre erbjuder ett avgiftsfritt uttagskort. S anvnder man regelbundet kontanter r det inget bra val att enbart g p ett gratis visakort frn nn annan n sin bank, dremot kan det vara ett komplement.
Citera
2017-07-03, 21:11
Medlem
frank_pes avatar
Beroende p hur gammal man r s kan ocks danske bank vara ett alternativ som inte har avgifter nda upp till 27 rs lder.
Citera
2017-07-03, 22:54
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris995
Varfr drar sparbanken 39kr/mnaden fr PRIS NYCKELKUND.

Vad innebr tjnsten?
r det vrt eller ska man be dom att avsluta tjnsten?
Frdelar/Nackdelar?

sparbanken prackade p mig detta utan att frga fr nt r sen, de sg vl att jag betalade mer fr internetbank och kort n mnadsavgiften fr nyckelkund...

S om du har internetbank och kort, men vill betala mer fr det, n du gr nu, s ska du sga upp nyckelkund...
Citera
2017-07-04, 01:47
Medlem
Jag anvnder mig av Forex bank. Kostar 0kr ret. Dom erbjuder tyvrr inte mobilt bank id. Det r gratis hos Swedbank om du sger upp deras betaltjnster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in