• 1
  • 2
2017-06-29, 21:42
Medlem
Varför drar sparbanken 39kr/månaden för PRIS NYCKELKUND.

Vad innebär tjänsten?
Är det värt eller ska man be dom att avsluta tjänsten?
Fördelar/Nackdelar?
Citera
2017-06-29, 21:48
Medlem
https://www.swedbank.se/privat/kunde...en/nyckelkund/
Citera
2017-06-30, 06:28
Medlem
fonders avatar
Bara ett extra sätt att tjäna pengar på oss fattiga människor, jag gav dem fingret och byte bank till Länsförsäkringar och jag kan fortfarande utnyttja alla möjliga tjänster som jag hade på Swedbank. Varför betala för det när man kan få det gratis? Om du vill göra banken ännu rikare så fortsätt med det annars gör du som jag och byter bank.
Citera
2017-06-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Bara ett extra sätt att tjäna pengar på oss fattiga människor, jag gav dem fingret och byte bank till Länsförsäkringar och jag kan fortfarande utnyttja alla möjliga tjänster som jag hade på Swedbank. Varför betala för det när man kan få det gratis? Om du vill göra banken ännu rikare så fortsätt med det annars gör du som jag och byter bank.
Nja, Länsförsäkringar är ju inte heller gratis utan tar 275 kr för Bankkort. Mig veterligen så finns det ingen svensk bank som gratis erbjuder både Bankkort/Kreditkort och Möjlighet att betala räkningar.
Citera
2017-06-30, 09:47
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Nja, Länsförsäkringar är ju inte heller gratis utan tar 275 kr för Bankkort. Mig veterligen så finns det ingen svensk bank som gratis erbjuder både Bankkort/Kreditkort och Möjlighet att betala räkningar.

Nej, hos Länsförsäkringar betalar man inget.
Citera
2017-06-30, 10:05
Medlem
Varnsens avatar
Länsförsäkringars bankkort är gratis om man är mellan 18 och 25 år eller om man är förmånskund. Annars kostar det 275kr/år.
Senast redigerad av Varnsen 2017-06-30 kl. 10:08.
Citera
2017-06-30, 19:56
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Det gör det faktiskt, men de ger inte ut mobilt bankid tyvärr.

https://www.forex.se/Konton/FOREX-privat/
Citera
2017-06-30, 20:17
Medlem
Citat:
ICABanken kostar inget och erbjuder mobilt bankid. Koppla på ett gratis kreditkort till det från exempelvis Santander, Volvofinans m.fl. så kostar det noll och inget.
Citera
2017-06-30, 20:29
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
ICABanken kostar inget och erbjuder mobilt bankid. Koppla på ett gratis kreditkort till det från exempelvis Santander, Volvofinans m.fl. så kostar det noll och inget.

Alla icas kort kostar månadsavgift, bytte själv från dem till forex när de försämrade och införde valutapåslag..
Citera
2017-06-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Alla icas kort kostar månadsavgift, bytte själv från dem till forex när de försämrade och införde valutapåslag..
Japp, det är därför jag skrev att man skaffar kreditkort från exempelvis Santander, Volvofinans m.fl. så blir det helt gratis. Lägg betalningen på autogiro så försvinner risken att åka på ränta.
Citera
2017-07-01, 07:06
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Japp, det är därför jag skrev att man skaffar kreditkort från exempelvis Santander, Volvofinans m.fl. så blir det helt gratis. Lägg betalningen på autogiro så försvinner risken att åka på ränta.

Går det alltså att ha konto/mobilt bankid hos ica men inte kort?
Citera
2017-07-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Går det alltså att ha konto/mobilt bankid hos ica men inte kort?
Aha, där sa du något. Jag antog att det fungerade som i alla andra banker, men där hade jag fel.

Från icabanken.se:
"Så här öppnar du ett konto
Om du inte har ett bankkort hos oss redan, behöver du börja med det."

Frågan är då var man kan få ett mobilt bankid till lägst kostnad.
Bör det inte gå att öppna ett konto i valfri storbank och sedan få ut ett mobilt bankid den vägen?

På exempelsvis Swedbank så kostar internetbanken + mobilt bankid igenting. Det kostar 175 kr per år för att betala. Kort tar de betalt för, men det kommer man förbi med ett kreditkort.
Det är den lösningen jag kör. Min totala bankkostnad är då 175 kr/år för internetbank, betalningar, mobilt bankid, swish och kreditkort (via Santander och Volvofinans).
Det hade ju gått att sköta mina betalningar via Forex, men 175 kr tycker jag det är värt för att slippa skjutsa runt pengar.

Nu kom jag precis på att jag även har ett konto hos Skandia. Där kan man få ut mobilt bankid och betala räkningar och det kostar ingenting för det. Kort kostar däremot. Det är där vi har familjens ekonomi och det är dit våra Volvokort är kopplade.

Så mitt bästa svar är just nu: Skandia + kreditkort hos Santander. Norwegian har jag för mig var bra också, men det föll på att de inte erbjuder autogiro.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in