Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Går det alltså att ha konto/mobilt bankid hos ica men inte kort?
Aha, där sa du något. Jag antog att det fungerade som i alla andra banker, men där hade jag fel.
Från icabanken.se:
"Så här öppnar du ett konto
Om du inte har ett bankkort hos oss redan, behöver du börja med det."
Frågan är då var man kan få ett mobilt bankid till lägst kostnad.
Bör det inte gå att öppna ett konto i valfri storbank och sedan få ut ett mobilt bankid den vägen?
På exempelsvis Swedbank så kostar internetbanken + mobilt bankid igenting. Det kostar 175 kr per år för att betala. Kort tar de betalt för, men det kommer man förbi med ett kreditkort.
Det är den lösningen jag kör. Min totala bankkostnad är då 175 kr/år för internetbank, betalningar, mobilt bankid, swish och kreditkort (via Santander och Volvofinans).
Det hade ju gått att sköta mina betalningar via Forex, men 175 kr tycker jag det är värt för att slippa skjutsa runt pengar.
Nu kom jag precis på att jag även har ett konto hos Skandia. Där kan man få ut mobilt bankid och betala räkningar och det kostar ingenting för det. Kort kostar däremot. Det är där vi har familjens ekonomi och det är dit våra Volvokort är kopplade.
Så mitt bästa svar är just nu: Skandia + kreditkort hos Santander. Norwegian har jag för mig var bra också, men det föll på att de inte erbjuder autogiro.