2017-06-30, 01:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Svärmor undrade inget, konstigt

Det stämmer ju. Hon vet vad det rör sig om. Vore onekligen intressant att få veta vad det handlar om.

Men det är en leende smiley från honom själv. Det kan ju forfarande vara lite av varje. Som att ha knuffat ner största blomkrukan på besök hemma hos svärmor.
Citera
2017-06-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag VET vad en laryngospasm innebär - det är en reflex och det är fullt möjligt även vid en våldsam kräkning - som sen släpper då personen förlorar medvetande. Det du kopierar kallas torrdrunknng. Fortsättningsvis gillar jag dock ditt djupa engagemang från att göra urintappning på gamla lik till detta.

Det finns ett obduktionsprotokoll där emellan som påvisar drunkning och i kombination med sakkunnigutlåtande som jag fullständigt betvivlar att Hikes rår på.
Men som sagt: Lycka till Hikes.

Du tror alltså på drunkning i brunns- eller kranvatten?
Citera
2017-06-30, 04:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är väl här manipulationens sköna konst kommer in i bilden, eller kanske snarare: "Nej, men så illa kan det väl ändå inte vara." - Han skulle ju heller aldrig mer sätta sin fot i G-liden. - Och ett giftermål hux flux...

Jag tror hon hotade med tvillingarna, indraget umgänge, enskild vårdnad (för JM själv).

Giftermålet......jag tror han var drogad då också. Vem faaan börjar googla "äktenskapskillnad" och skiljsmässa ca EN vecka efter bröllopet???
Möjligen 2 oskulder, som själva inte valt varandra, men JM och Aki hade redan rullat runt i sänghalmen, åtminstone EN gång= tvillingarna.
Citera
2017-06-30, 04:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och du tänker inte på de livsstilskriminella varav en faktiskt har erkänt mord (efter teknisk överbevisning)?

Öhhh, det känns ju liksom LIITE som om JM själv, och några av hennes äldre barn själva är livsstilskriminella.

Eller livstidskriminella......

Sedan så var ju inte just MR ens i Sweeeeden när det mordet begicks .

Men du menar säkert JJ
Citera
2017-06-30, 04:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ja, det ger ett händelseförlopp som både är okomplicerat och kan bortförklaras i de flesta led. Ungefär såhär:

Aki plockas upp i bil och förmås tränga in sig därbak. Han får en flaska dricka med spetsat innehåll. Skulle polisen stoppa dem så är han bara full.
Vid framkomsten är han för "trött" och man leder in honom i gäststugan. Lätt att förklara för barnen.
Där ansluter en annan person som genomför kvävningen. Kroppen får ligga tills det är dags att bära ut till båten och dumpa i sjön.

Det där är den bästa teorin hitintills i mitt tycke
Citera
2017-06-30, 04:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Den är vid Grythem 100 hela tiden förutom
21.52.56
21.53.39
21.54.01
då den kopplar upp mot Götlunda T2 150, 3 SMS från JM.

Strax efter det blev mörkt.

Det var nog då som han dumpades i sjön.....
Citera
2017-06-30, 04:54
Medlem
Grandiosos avatar
"Är du arg på mig?"
"Ja! För att du håller på att sabba allt." "Du håller på att sjabbla till det."

Bara det hon säger där är nog för att övertygande visa på hennes inblandning, hennes skuld.

För övrigt ger denna 42-åriga värsting intryck av att vara en fruktansvärt ytlig person mitt
i all sin livsfarliga psykopati och häpnadsväckande vidrighet.
Där skulle förmodligen vara mera djup att hitta hos en lobotomerad fiskmås om det
funnits nån sån. Eller hos vilken laboratoriumråtta som helst.

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/220313
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/220272
Citera
2017-06-30, 04:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Det blir en allt-eller-inget-dom som trötta nämndemän inte orkar hålla isär alltför många argument, bevis och alla detta skvaller. I mångt om mycket står ord mot ord och åkl har lyckats med karaktärsbevisning. Moral är viktigt och nu ska du få höra..

..om man tittar lite på nämndemännen förstår man det idoga kaffedrickandet som rådmannen förordnade.

Fayad är 70, Allgårdh är 76 och Pistol 75, sist men inte minst Bröms 73. Tillsamans 294år gamla ej räknat med pojkspolingen till rådman.

Fyfan vilket bottenskrap till åldermän. De skulle inte kunna bevisvärdera i en sekund utan att somna. Dessa åderförkalkade hjärnor kommer inte till nytta i HR där en helt annan bedömning görs.

Tro mig

Herregud vad korkat!

Och sedan emellanåt gnäller du över att nämndemännen m.fl. i domstolen läser/ser/hör media och påverkas av det.

Well, jag ska upplysa dig om att äldre personer oftast ger fullkomligt faan i media, och specifikt social media!!!

Och de har livserfarenhet som gör dem mindre benägna att svälja elefanter, de VET att det gör ont och blir jobbigt för magen när den ska ut!!

Och, Hovrätten kan ju faktiskt besluta att INTE pröva fallet igen! Bara FASTSTÄLLA Tingsrättens dom
Citera
2017-06-30, 05:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Vem har inte använt en matta för att flytta en byrå etc, själv ! Presenning över daggvått gräs kunde JM lätt dragit ned AP till vattnet i OCH UT i vattnet i Därefter eldar hon upp presenningen och lägger askan i en kolmila i skogen eller ? Är presenningen stor klipps den itu till några lätthanterliga bitar och är den blöt hälls lite bensin på så tar elden sej : hade de en större grillplats på tomten ?

Det fanns väl en kontainer även då om jag inte missminner mig. Föräldrarna skulle sälja redan då och städade ur.......

Det kom nog av sig, efter ett tag, när de till slut fick reda på vad som verkligen hänt.

Verkligen handy med en kontainer när man begår mord.

Sedan tror jag att det inte var någon fest, inte på Gravliden i alla fall. Det lagades nog plankstek med entrecoten, men i en annan ugn än den på Gravliden.
Citera
2017-06-30, 05:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att det var från injektionen som JM gav honom.
Det är inte entydigt, men det finns uppgifter om att injektionen som läkaren gav honom gavs i axeln.

Eftersom det Aki vårdades för på sjukhuset i Eskilstuna var en bakteriell infektion så tror jag att risken för att JM orsakade infektionen var större än att det var läkaren som orsakade den.

Håller helt med.

Men det gick inte med blodförgiftning för JM......lyckades inte
Citera
2017-06-30, 05:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det fanns om jag inte missminner mig ett större paket up-and-go-blöjor på Coop-kvittot, i en storlek (den största) som jag skulle kunna tänka mig var för stor för tvååringarna. Men de kanske är storvuxna.

Nja, man brukar köpa stora (för stora) blöjor för att ha till natten.....så de små telningarna inte vaknar av att det blir blött i söngen, läcker....full blöja.

Förövrigt ser ju tvillingflickan ut att vara storvuxen, i alla fall på bilderna, tycker jag. Men det kan ju vara en illusion.
Citera
2017-06-30, 05:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiba1
Jag tror du är spot on.Den absoluta förutsättningen för att mordet skulle lyckas är ju att Aki är påverkad /medvetslös av droger.Varför skulle hon annars vara så angelägen om kremering.Han skulle ju haft någon skada om han var vid medvetande.Det
handlar nog mest av att man inte testat för rätt specifik substans.Växtbaserat tror jag på.
Jag tror också han först blivit kvävd innan han tippats i sjön senare.
Att Aki hade förstorat hjärta sk oxhjärta är ju typiskt efter bruk av anabola steroider .

Det är en intressant teori att det skulle skett i gäststugan.Det skulle ju lösa problemet med ljud som färdas över sjön och att kunna ha lugn och ro vid gärningen.
Jag tror inte ett ögonblick att JM varit direkt inblandad utan att det är en lejd person utanför klanen som gjort det för pengar.
Johanna använder sig ju av halvsanningar,hon verkar använda sig av något som hänt i hennes liv eller någon annans och presenterar detta som svar efter eget godtycke.I hennes värld har hon inte mördat för hon har ju inte gjort det per definition.
Jag tror också att hon klarat av att neka hela tiden beror på att de som dödat för henne har hållhakar på henne och att det skulle leda till väldigt svåra konsekvenser om hon sa något.

Jaa, JM verkar prjicera precis allt hon läst om och kanske varit med om själv.

exempelsvis utredningar hon gjort för socialtjänsten, vårdnadsutredningar där parterna hittar på allt skit de någonsin kan om ex-partnern. JM verkar ta med sig detta hem, och testa.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in