2017-06-30, 00:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag betvivlar inte att JM drogar Aki och ej heller att hon försöker ge sken om honom som drogmissbrukare - jag ställer mig frågande till att det kan upprepas.
Det är väl här manipulationens sköna konst kommer in i bilden, eller kanske snarare: "Nej, men så illa kan det väl ändå inte vara." - Han skulle ju heller aldrig mer sätta sin fot i G-liden. - Och ett giftermål hux flux...
Citera
2017-06-30, 00:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vem svarar "livet går vidare det jobbigaste är att glömma"?
Det är han själv som svarar diverse kompisar som vill trösta honom.
Citera
2017-06-30, 00:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är han själv som svarar diverse kompisar som vill trösta honom.
Aaa, ok.
Det är onekligen märkliga ord (djup ånger) så snart inpå dödsfallet.
Citera
2017-06-30, 00:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det är väl här manipulationens sköna konst kommer in i bilden, eller kanske snarare: "Nej, men så illa kan det väl ändå inte vara." - Han skulle ju heller aldrig mer sätta sin fot i G-liden. - Och ett giftermål hux flux...

Den rationella, i efterhand logiska repliken att det inte är möjligt stämmer ju inte. Det har ju inträffat. Tvillingarna var nog det mest effektiva redskapet i JMs verktygslåda när hon skulle styra Aki dit hon ville, även om hon hade fler.

Citera
2017-06-30, 00:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Njae jag är inte lika övertygad. Vem går och erkänner mord på fejan och med en redan möjlig ljusskygg sidoverksamhet och en sjövild "matmor" i sitt närmsta sällskap som förr eller senare kommer dra polisens blickar till sig?
/.../
JJ kan lika gärna (och mycket troligare) syfta på att han gjort Eskilstuna-Medusas dotter på smällen men insett detta fullt ut först när barnet redan är nånstans i fjärde-femte månaden (jag räknade nog fel i ett tidigare inlägg. Jag har inte exakta uppgifter heller.) Jag tror det är troligare att hans kommentar syftar på att han inser att JM har dräpt AP och att han sitter mitt i smeten. Men jag vet förstås inte. Kan vara något annat och närliggande också, som att JM skaffat hållhake på honom på det ena eller det andra sättet så att inte han ska sticka, eller i så fall utvisas. Men att som blivande far erkänna ett eget mord på fejan -- så vrickad tror jag ingen är.
Håller fullkomligt med dig. - Det bör definitivt gälla en helt annan sak - om man inte ska tro att han på detta sätt vill sätta tummen i ögat på JM av rent ekonomiska skäl...
Citera
2017-06-30, 00:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Njae jag är inte lika övertygad. Vem går och erkänner mord på fejan och med en redan möjlig ljusskygg sidoverksamhet och en sjövild "matmor" i sitt närmsta sällskap som förr eller senare kommer dra polisens blickar till sig?

Det är många saker i det här fallet där det är lätt att tro att en grej bara kan ha en innebörd, men det är inte så det funkar. En grej har en endaste innebörd först efter att dom fallit, om nånsin. Det är ett indicium, men det måste passas in i en indiciekedja och det måste bekännas eller vittnas om eller tekniskt bevisas, varav inget dessvärre är för handen (än). Det som inte kan styrkas faller från.

JJ kan lika gärna (och mycket troligare) syfta på att han gjort Eskilstuna-Medusas dotter på smällen men insett detta fullt ut först när barnet redan är nånstans i fjärde-femte månaden (jag räknade nog fel i ett tidigare inlägg. Jag har inte exakta uppgifter heller.) Jag tror det är troligare att hans kommentar syftar på att han inser att JM har dräpt AP och att han sitter mitt i smeten. Men jag vet förstås inte. Kan vara något annat och närliggande också, som att JM skaffat hållhake på honom på det ena eller det andra sättet så att inte han ska sticka, eller i så fall utvisas. Men att som blivande far erkänna ett eget mord på fejan -- så vrickad tror jag ingen är.
------------------------------------------------
Citat:
Vem svarar "livet går vidare det jobbigaste är att glömma"

Det är han själv som svarar diverse kompisar som vill trösta honom

"Livet går vidare, det jobbigaste är att glömma" låter ju inte som något man skriver för att man är deppad för att ha gjort flickvännen ofrivilligt på smällen och ska bli far!

Man har gjort något -"mitt livs största misstag" som man ångrar och själv har svårt att glömma. Inte typ varit otrogen där hon kan ha svårt att glömma, utan just gjort något obehagligt man själv inte kan förtränga.
Och den som svarar på det direkt är JM som skickar bästa svärsonen och ett hjärta....

Vad kan det vara JJ syftar på med "mitt livs största misstag"?

* varit otrogen - skulle inte ha svårt att glömma själv
* slagit sin sambo - skulle inte ha svårt att glömma själv
* sambon JB har varit otrogen - skulle inte kallat det "mitt livs största misstag".
* bränt en massa pengar på spel - skulle inte vara så svårt att försöka glömma själv
* börjat missbruka och varit rejält hög - skulle vara ett misstag men inte så svårt att glömma
* stulit något - ja misstag men inget man har problem att glömma
* förlovat sig mot sin vilja - misstag kanske, men svårt att glömma?
* tagen av polisen, åkt dit - misstag ja men inga svårigheter att glömma
* begått/varit behjälplig vid ett mord på uppdrag av JM - hans livs misstag och svårt att glömma och förtränga för någon med samvete och mardrömmar.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-30 kl. 00:41.
Citera
2017-06-30, 00:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, men JM hade örnkoll:
https://minfil.org/ofmaR5b5bc/H_rdbevakad.jpg

Medgives skumt, men kanske ändå inte morderkännande? Annan form av brott på JM:s uppdrag? "Livet går vidare Det svåraste är att glömma" -- när och hur och varför uttrycker man sig så? Och när, hur, varför svarar svärmor som hon gör?

Låter som något från Bates Motel, medges.

Ja, det där kan ju räcka mycket väl för att jaga killen land och rike runt till han förklarar sig. I så fall har han gjort två lika stora misstag, som borde vara ungefär lika svåra att glömma.

Går det inte sudda på fejan? Om nu JM går in med den kommentaren, tar man som användare då inte bort rubbet bara?

Det kan ju ändå vara något annat.
Citera
2017-06-30, 00:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
När det gäller märke/märken på armarna har dom observerats julen 2014, i början av februari 2015 och i maj 2015 och kanske senare (i juni och/eller juli 2015). Vad som orsakat dom vet vi inte mer än från vad Aki sagt.
Att Aki skulle tagit anabola har JM fört på tal. Jag fick intrycket att hon ville skylla den våldsbenägenhet som hon påstod att han hade, på anabola.
I imagen som JM ville skapa av Aki var det nog centralt att han knarkade, men det ingick fler inslag. Han var våldsbenägen enligt JM och hon beskrev för flera i sin omgivning att hon upplevde hot mot sig själv och tvillingarna från Aki.
Hon spred ut att han inte kunde sköta sin ekonomi eller betala räkningar.
Ett av syftena med smutskastningen tror jag var att kunna värva medhjälpare bland närstående, om det skulle behövas, när Aki skulle mördas.
Hon hade en plan. Den slutade med hans död. Hon hade förberett för att kunna smutskasta honom efter döden, vilket hon också gjorde.

JM använder motpartens argument som ett vapen: Om AP kritiserade henne för att någon ville driva in barnens knarkskulder skulle AP mördas av samma anledning, dvs att han hade knarkskulder – och därför var hon också inför omgivningen tvungen att göra även honom till narkoman. – Alla skulle på ett eller annat sätt drabbas av sin kritik mot henne och hennes bästa och av henne slipade verktyg: sina barn.

Tror att JM mellan dödsvarven med baseballträn, anläggandet av eld under sommarstugetrappan upp till föräldrarnas sovrum, torpeder som lyfte upp AP till en trädsnara, grov misshandel, osv, straffade AP (och andra som misshagade eller satte sig upp mot henne). Straffen kan man tänka sig bestod i allt från förtal, anonyma sms, repor i billackeringen... till att ”krydda” maten med lämpliga smakförstärkare, t.ex. insomningstabletter, psykofarmaka, råttgift, olika kemikalier mm. – Här tror jag inte att det fanns några som helst gränser för hennes påhittighet. Hon njöt sedan av vad hon lyckats åstadkomma och ställde gärna upp med goda råd hur hennes stackars offer skulle befrias från magplågor, huvudvärk, illamående, yrsel...

Alla hon tycker sätter käppar i hjulet, eller bara på ett allmänt plan irriterar eller retar upp henne, riskerar kännbara straff i form av såväl psykiska som fysiska men. - Hon saknar förmåga/vilja att argumentera på annat sätt än genom olika diktat eller dolkstötar i ryggen; hon är maktfullkomlig och pratar ofta om ”karma” som försvar för egna illgärningar.

Det behövdes säkert bara att AP kritiserat hennes uppfostringsmetoder, eller t.ex. sagt något om att hon kunde anses medskyldig till att hennes äldsta barn fått drogproblem, för att hon skulle snedtända och vilja ge honom svar på tal.

JM:s ”straffådra” tar sig bl.a uttryck i hennes fb-meddelanden till NL i vilka man riktigt känner hur skadeglädjen väller fram: Hon sätter en ära i att såra och förtala andra människor. Dessvärre synes hon också få en kick av att skada eller döda dem – för att sedan inför sig själv och andra hitta på olika anledningar till att de inte varit värda ett bättre öde.

Inte för inte var det viktigt att AP skulle kremeras. - Man drunknar inte heller 2 m från en brygga där man suttit och spelat en låt på Spotify för JM:s förhatliga rival: Ingen är bättre i sängen/snyggare/mer attraktiv än hon, och snuten har inga bevis mot henne. - Och skulle de kunna ha några ska de om möjligt gå upp i rök, precis som hon ville att AP skulle göra. - I värsta fall fick det bli drogerna som tog hans liv - precis som i GM:s fall men även detta i hennes intresse (fram till dess hon påmindes om MR:s avlyssning).

JM ställer själv den viktiga frågan i ett av sina brev till polisen:
Citat:
Ursprungligen postat av JM
Om ngn gjort sig besväret att ta med Ak* i båten, varför bara åka ut 2 meter från bryggan?
Till att börja med kan konstateras att den version MR via JJ fått sig till livs inte stämmer. - Sedan kan vi börja diskutera alternativen...
Citera
2017-06-30, 00:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vem svarar "livet går vidare det jobbigaste är att glömma"?

Är inte det JJ själv?

Noterar först nu att det meddelandet följs av en smiley som ger lite skevhet åt den dramatiska tonen.

Det kan vara jag eller han som är emoji-tondöva? 😱🤧😮🤐😵
Citera
2017-06-30, 00:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Håller fullkomligt med dig. - Det bör definitivt gälla en helt annan sak - om man inte ska tro att han på detta sätt vill sätta tummen i ögat på JM av rent ekonomiska skäl...

Utpressning? Eller kan han ha lånat ut pengar / saker till henne, och beklagar (och påminner) att han inte kommer få dem tillbaka på länge? Och att de använts på olämpligt sätt? Att livsförsäkringen inte gått igenom? (vilket skulle betalat skulden, och vilket han kan ha fått reda på --utan att vara inblandad). Fiffigt om JM lånade pengar av JJ för att fixa bröllop, köpa pistol, men utan att ange det lejde hon i stället någon att dräpa Aki för att få ut två mille -- som aldrig kom. Kan det vara något sånt?
Citera
2017-06-30, 01:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Det är många saker i det här fallet där det är lätt att tro att en grej bara kan ha en innebörd, men det är inte så det funkar. En grej har en endaste innebörd först efter att dom fallit, om nånsin. Det är ett indicium, men det måste passas in i en indiciekedja och det måste bekännas eller vittnas om eller tekniskt bevisas, varav inget dessvärre är för handen (än). Det som inte kan styrkas faller från.

Han erkänner väl inget mord såklart, men han säger saker som man nu i efterhand förstår vad det handlar om.
Du får ju tro att han ångrar sitt barn eller något annat, men jag vet vad jag tror, helt säkert.
Citera
2017-06-30, 01:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja, men JM hade örnkoll:
https://minfil.org/ofmaR5b5bc/H_rdbevakad.jpg
Svärmor undrade inget, konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera