2017-06-29, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Den apkorkade varelsen kommer att tro att hon lurat alla men ack vad hon kommer att bedra sig, ingen vinstlott den här gången heller.
Citat:
"Jag hade ett experiment, kan man säga."

" Mt Ja. För att se hur lätt det var att få ett intyg.
Fhl Så du har inte någon medfödd hjärnskada?
Mt Nej det tror jag inte att jag har.
Fhl Nej. Och det här med att du skräms av vad du skulle vara kapabel till utan sina känslomässiga spärrar?
Mt Nej.
Fhl Det är något du har ljugit ihop alltså?
Mt Ja, alltså det var ett socialt experiment för att se. Det har jag pratat med Amanda om också att jag sa att jag skulle göra.
Fhl Hur föll experimentet ut?
Mt Att jag fick en prick.
Fhl Fick en prick?
Mt Ja, jag prick, att jag ska göra en utredning."

" Ja jag skulle se… jag är sån. Jag vill se hur det går att manipulera systemet och se hur… ja hur lätt det skulle vara om man tog det här på allvar."
Citera
2017-06-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Brottsoffren har i rättegångar att göra sett utifrån försvaret å en sida, åk ser andra sidor men likaväl har offren diskuterats flitigt både i detta fall och andra. Aki får kärleksmanifestationer av släkten och dess filurer har åk som vittnen försvaret har visat annat att han fått sparken, ligger nerpissad på soffor, hanterar inte ekonomin etc etc. Gällande GM och AM framställs dessa av åklagarsidan som värsta JM-hatarna som strypt all ekonomi, tar tillbaka lägenheter och vägrar sälja sommarstugan t dottern. Försvaret hävdar att pappan var generös med pengar ca en mille fick hon bara så där, bilar köps, kontakten består etc etc. Detta kan inte undgått dig och visst kan jag ge dig tusentals exempel till men du borde inse att offren diskuteras och så görs det i varje rättegång. Oundvikligt att göra så faktiskt men att sitta och prata om barnbarnen och picknick turer är helt irrelevant finns inget värde annat än offentligt förnedra DB och JB inför hela svenska folket. Bra där mormor.

Ja stackars, stackars JB/DB.

Hur skulle du vilja att mormor agerade så DB/JB känner sig omtyckta av sin mormor?
Citera
2017-06-29, 21:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

"Hon tillfrågas därefter om vad som kommit fram under §7-utredningen , där hon bl.a. har uppgett att hon behöver hjälp för att det är något fel på henne, att hon har ett impulsivt beteendemönster, att hon mentalt är helt avstängd, att hon har en medfödd hjärnskada och själv skräms av vad hon skulle kunna vara kapabel till utan sina känslomässiga spärrar, att hon skulle kunna jobba som yrkesmördare utan att bli känslomässigt berörd.

När fhl tillfrågar henne om detta som läkaren kommit fram till i §7-utredningen, skrattar Johanna och säger att hon bara drivit med läkaren, hon har gjort detta som ett socialt experiment för att se hur lätt det är att lura systemet och bli "kryssad". Johanna uppger att hon även har pratat med sin advokat om detta. Under förhöret kan vi dock inte fastställa om Johanna pratade med sin advokat om detta före eller efter §7-utredningen."

(mina fetningar)

Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 387 enligt paginering.

Citera
2017-06-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är bevisat att han inte drunknade i Hjälmarens vatten.
Hur menar du att det är "tänkbart att han drunknade på egen hand"?

Jag kan inte förstå hur det gick till om han inte drunknade i sjön. Han kan ha drunknat eller dränkts i sjön och kiselalgsbeviset kan visa sig mycket svagt om det synas av en expert utomlands, kanske.

Alternativa scenarier förutsätter nästan någon form av förgiftning och om analyserna är gjorda på sparade prover känns det mest sannolikt att han inte drogats. Är analyserna gjorda på prover tagna efter gravöppningen kan jag tro på en landbaserad teori, typ plastpåse över huvudet.

Tror inte heller JM om någon skicklig planering och research om vad som inte syns på drogtesterna. Har inte sett någon hypotes som jag kan tro på riktigt.

Skulle han nu ha drunknat själv kan det också förklara det totala vansinne som bröt ut efteråt.

Däremot utesluter jag inte att han mördats. Bra hypotes om tillvägagångsättet saknas tyvärr.
Citera
2017-06-29, 21:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
T.o.m. JM själv skulle kunna dra honom en bit eller rulla honom i en matta / presenning.
Citat:
Är JM lite flink så klarar hon allt det där på egen hand.
Citat:
En egenhet är ju att mycket kring ett mordscenario som svarar för frånvaron av droger eller skador eller oväsen inte avsevärt förändras av att angriparna är fler än JM själv. Vilket talar för att det är lika troligt eller mer att hon har gjort det själv som att andra hjälpt till.
60 kg kvinna ska släpa 90 kg man? Piece of cake...
Citat:
Med ett par up-and-go i största storleken över huvudet för att skydda huvudet mot stötar från stenar och rötter.
En blöja på Akis huvud?!
Citera
2017-06-29, 21:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"Hon tillfrågas därefter om vad som kommit fram under §7-utredningen , där hon bl.a. har uppgett att hon behöver hjälp för att det är något fel på henne, att hon har ett impulsivt beteendemönster, att hon mentalt är helt avstängd, att hon har en medfödd hjärnskada och själv skräms av vad hon skulle kunna vara kapabel till utan sina känslomässiga spärrar, att hon skulle kunna jobba som yrkesmördare utan att bli känslomässigt berörd.

När fhl tillfrågar henne om detta som läkaren kommit fram till i §7-utredningen, skrattar Johanna och säger att hon bara drivit med läkaren, hon har gjort detta som ett socialt experiment för att se hur lätt det är att lura systemet och bli "kryssad". Johanna uppger att hon även har pratat med sin advokat om detta. Under förhöret kan vi dock inte fastställa om Johanna pratade med sin advokat om detta före eller efter §7-utredningen."

(mina fetningar)

Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 387 enligt paginering.
Sluta nu - jag skrattar på mig vid tanken när psykologerna läser det här. Hahahahahahaa.
Citera
2017-06-29, 21:51
Medlem
Citat:
Det heter Laryngospasm och jag säger lycka till, Hikes, relaterat till kiselalger.

"När laryngospasmen släpper kan andan inte längre hållas, och offret aspirerar en större mängd vätska. Ofta sväljs vätska även till magsäcken. "

Kanske inandas inget vatten om offret är dött när krampen släpper och kanske bildas inget skum.
Citera
2017-06-29, 21:52
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
De är väl knappast "trams" som gör att tesen förkastas - det är två mobiler som ska skötas relaterat till master av den inte vassaste kniven i lådan.

Ja fast om bägge mobilerna kan ha befunnit sig på samma plats samtidigt så kan hon ju helt enkelt ha suttit med en i varje hand.
Citera
2017-06-29, 21:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
"När laryngospasmen släpper kan andan inte längre hållas, och offret aspirerar en större mängd vätska. Ofta sväljs vätska även till magsäcken. "

Kanske inandas inget vatten om offret är dött när krampen släpper och kanske bildas inget skum.
... Kanske du ska sluta spekulera om detta nu då det blir väldigt dumt.
När Laryngomspasmen släpper så tar vederbörande ett rejält andetag. En icke ovanlig reflex vid intubation.
Låter nästan som JM i förhör:
"Jag känner mig ööö, det känns konstigt i kroppen liksom."

Just kidding, men inledningen är seriös. Jag skrattar fortfarande åt P7an, kunde inte låta bli.
Citera
2017-06-29, 21:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ja fast om bägge mobilerna kan ha befunnit sig på samma plats samtidigt så kan hon ju helt enkelt ha suttit med en i varje hand.
... Men det har de inte.
Citera
Medlem
Citat:
Obducenten behöver likt mig anskaffa glasögon.
Live svt
Fup:

Sen har hon talat med systrarna som sa att det kan ha samband med februari då han inte varit anträffbar en längre tid.

En gåta som inte har något riktigt svar. Han fick ju en injektion av läkaren i Egypten (enligt AP till svensk läkare med en smutsig spruta) som ledde till en infektion i armen.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
60 kg kvinna ska släpa 90 kg man? Piece of cake...

En blöja på Akis huvud?!

Undrat ang Akis armar och hur de var uppåt ovanför huvudet. Kan inte låta bli att reflektera över/på JJ version till MR på kebabställen (säger Wnna Gloria?) ang hur Aki dog. Hängde Aki lodrätt med händerna runt skovet, vid/nära årklyk.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-06-29 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in