2017-06-29, 19:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ja, det ger ett händelseförlopp som både är okomplicerat och kan bortförklaras i de flesta led. Ungefär såhär:

Aki plockas upp i bil och förmås tränga in sig därbak. Han får en flaska dricka med spetsat innehåll. Skulle polisen stoppa dem så är han bara full.
Vid framkomsten är han för "trött" och man leder in honom i gäststugan. Lätt att förklara för barnen.
Där ansluter en annan person som genomför kvävningen. Kroppen får ligga tills det är dags att bära ut till båten och dumpa i sjön.

Behövs ingen båt om jag inte missat något. Är JM lite flink så klarar hon allt det där på egen hand.
Citera
2017-06-29, 19:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ingen Thaisemester för Johanna i år. Men hon planerar förmodligen en om några år. Hon ska bara få några mindre skolade personer, än hon själv, att förstå att hennes gränspsykotiska tillstånd som hon befann sig i efter mordet, berodde på att hon hon gick från en psykos - till att bli gränspsykotisk.

Sedan, efter en tid av rättspsykiatrisk vård, tar hon nya tag och funderar ut nya masterplaner. Nja, eller planer kanske man ska nöja sig med att kalla dem.

Eller hur?

Hon har säkert smidit en enligt henne listig plan för hur hon ska lura skjortan av de dumma stackarna som ska undersöka henne, hon den mest grandiosa och storslagna människan på denna jord kommer givetvis att kamma hem det hon åsyftar, tre månaders vård sedan fri som fågeln.

Nej du, lilla mytoman och impulsstyrda freak, du kommer att bli friskförklarad i alla fall så mycket att du inte får fängelseförbud, livstid bakom galler är din lott i livet.
Citera
2017-06-29, 19:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där med framåtsträckta armar -- låg han på rygg på botten med armarna upp mot ytan? Eller på rygg med armarna över /bredvid huvudet längs botten med händernas ovansida mot botten? Eller låg han framåtlutad / på mage med händerna sträckta framför sig / framåt-uppåt?

Jag har aldrig fått det klart för mig. Ska man drunkna i det vattnet måste man ju trilla och slå i huvudet, eller fastna i nät under ytan, eller få en hjärtattack och falla i vattnet. Eller totaldäcka av sprit och droger och glida i vattnet. Mycket annat finns väl inte (oaktat ufon och ryska ubåtsmän då). Svårt att tro att någon kan dränka sig själv med flit i självmordssyfte utan andra verktyg än väldig övertygelse, vikter och (missriktad) finsk sisu.

Då Aki påträffades låg han på rygg på botten med händer/armar sträckta uppåt och händerna nära ytan.

"Patrik minns att kroppen då låg på rygg och att händerna nästan befann sig uppe vid ytan."

Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, sid 89 enligt paginering.

Djupet där Aki påträffades har angetts vara mellan 0,8 – 1,5 meter. Jag tror att djupet var närmare 0,8 än 1,5 eftersom "händerna nästan befann sig uppe vid ytan".

Citera
2017-06-29, 19:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Den är vid Grythem 100 hela tiden förutom
21.52.56
21.53.39
21.54.01
då den kopplar upp mot Götlunda T2 150, 3 SMS från JM.
JM kollar om sms:en kom fram?
Citera
2017-06-29, 19:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, att någon som suttit 13 år i fängelse och umgåtts med folk dömda för grova brott samt kämpar för de oskyldigt dömda, anser att hon är skyldig - ja, det säger mycket för mig.

Klart som fan att en sådan som Linna genomskådat JM, han har ju sett samma sort där han varit de senaste tretton åren och som du skriver, det säger mycket när en sådan person uttalar sig om vad han anser i fallet JM.
Citera
2017-06-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mobilen är lurig, den lever stundom sitt eget liv med ordval.
Nu fick jag mig iaf ett gott skratt till - nu åt mig själv och så gillade jag storleken på en 10-åring.

Mobilen är lurig, det säger JM också!
Citera
2017-06-29, 19:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Vem har inte använt en matta för att flytta en byrå etc, själv ! Presenning över daggvått gräs kunde JM lätt dragit ned AP till vattnet i OCH UT i vattnet i Därefter eldar hon upp presenningen och lägger askan i en kolmila i skogen eller ? Är presenningen stor klipps den itu till några lätthanterliga bitar och är den blöt hälls lite bensin på så tar elden sej : hade de en större grillplats på tomten ?

Ytterligare scenario vid inrullning i matta: lura i AP en plasttratt (turkos?) och i häll i valfri vätska med förtäckt näsa. Täck över munnen när kräkningarna kommer.

Jag är f.ö. ganska säker på att JM inte bara nattade sina tvillingar utan även sövde dem med något. Jag kan utan vidare tänka mig att hon hade uppövat en tämligen god kännedom om hur man doserar till barnen i mat och välling och vad man kan förvänta sig i termer av hur länge de är "borta". Med sex barn i huset och visst karltycke och f.ö. samvetslös skulle jag ta det för otroligt om hon inte gjorde så mer eller mindre vanemässigt. Behovet av att -- ssk utan "karl i huset" att alternera med -- se till att tvillingarna inte bara sov, utan sov i fas med varandra borde ha varit av en tvingande natur. Visst kan de ha varit mönsterbarn som somnade samtidigt och på beställning, men det finns ju uppenbar risk att det inte var så, ssk efter övergång till flaskmatning. I alla händelser borde hon vara klar över exakt hur mycket de behövde för att vara utslagna tillräckligt länge för att få handlingsfrihet.

I vilken mån det går att sänka AP med större dos av samma medel är kanske svårt att svara på, men från soffinvidenten vet vi ju att hon s.a.s. förmått föra över sina kunskaper från barnsövning på AP. Om allt i det där och annat med AP är fullt sanningsenligt i alla avseenden spelar kanske inte så stor roll. Men soffincidenten framstår ju som en direkt och ovedersäglig förövning till vad som skulle komma. Och en akt helt i farmoderns (var det?) stil och anda f.ö.
Citera
2017-06-29, 19:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ja, det ger ett händelseförlopp som både är okomplicerat och kan bortförklaras i de flesta led. Ungefär såhär:

Aki plockas upp i bil och förmås tränga in sig därbak. Han får en flaska dricka med spetsat innehåll. Skulle polisen stoppa dem så är han bara full.
Vid framkomsten är han för "trött" och man leder in honom i gäststugan. Lätt att förklara för barnen.
Där ansluter en annan person som genomför kvävningen. Kroppen får ligga tills det är dags att bära ut till båten och dumpa i sjön.
Egentligen troligt förlopp men då måste någon annan messat med nya flickvännen.
Citera
2017-06-29, 19:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Då Aki påträffades låg han på rygg på botten med händer/armar sträckta uppåt och händerna nära ytan.

"Patrik minns att kroppen då låg på rygg och att händerna nästan befann sig uppe vid ytan."

Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, sid 89 enligt paginering.

Djupet där Aki påträffades har angetts vara mellan 0,8 – 1,5 meter. Jag tror att djupet var närmare 0,8 än 1,5 eftersom "händerna nästan befann sig uppe vid ytan".

Om han hade armarna lite mer åt det "lovprisande" (böjda uppåtsträckta) hållet så kan djupet vara större. Lite genant av JM att låtsasdränka någon i 0,8 m vatten vid bryggan? Vad är det, knähöjd?
Citera
2017-06-29, 19:48
Medlem
De 128 vänner Johanna dras med på facebook...varför avslutar de inte bekantskapen? Tänker främst på en polisadminstratör (kvinna) från Örebro. Verkar klart olämpligt.
Citera
2017-06-29, 19:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yimby
De 128 vänner Johanna dras med på facebook...varför avslutar de inte bekantskapen? Tänker främst på en polisadminstratör (kvinna) från Örebro. Verkar klart olämpligt.

Döda? Ock kan ej?
Citera
2017-06-29, 20:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Döda? Ock kan ej?
Rädda för att det får konsekvenser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera