Citat:
Det finns fler frågetecken än så!
Han lånade en telefon på tåget för, att ringa modern och tala om, att hans kontantkort var slut så han lånade en telefon. Det numret kunde han nås på!
Han sade också, att han var framme i Mjölby och skulle av.
Pappan skrev i "Hitta", att Patrik väntat i 10 minuter innan han gick av!
HUR kan pappan veta det?
Syns klockslaget på den dåliga övervakningsbilden, som är mer suddig än tydlig?
Han lånade en telefon på tåget för, att ringa modern och tala om, att hans kontantkort var slut så han lånade en telefon. Det numret kunde han nås på!
Han sade också, att han var framme i Mjölby och skulle av.
Pappan skrev i "Hitta", att Patrik väntat i 10 minuter innan han gick av!
HUR kan pappan veta det?
Syns klockslaget på den dåliga övervakningsbilden, som är mer suddig än tydlig?
Ja, många frågetecken.
Pappan kan ha fått uppgiften om att Patrik gick av först 10 minuter efter ankomst. Det syns säkert på övervakningsfilmen.
Även damen som lånade ut telefonen till Patrik kan ju sagt något om detta.
Men undrar lite hur Patrik sa när han sa att han var framme i Mjölby.
- Satt han lugnt och sa att nu jag är framme i Mjölby, lägger på och sitter kvar på tåget i 10 minuter, eller
- satt han och pratade med sin mamma och plötsligt efter 10 minuter på stationen får han för sig att han är framme, säger "oj, jag är visst framme"eller något annat som avslöjar att först då upptäcker att han ska av ( som han tror).
- eller verkar han redan i samtalet med mamman förvirrad på något sätt? Inte riktigt är med på noterna? Först på frågan var han är, säger jag är i Mjölby.
Finns ju många varianter, små nyanser eller ord som kan ge en ledtråd.
Hur ser han ut på filmen när han kliver av? Förvirrad? Tittar han sig omkring? Stannar han till? Eller går han helt lugnt av och drar väskan målmedvetet som vem som helst?