2017-06-28, 01:49
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Man märker att föräldrarna är desperata och det är fullt förståeligt Självklart vill de ha hem sin son.
Det känns som att Facebook-gruppen stjälper mer än den hjälper. Förhoppningsvis kuskar Patrik land och rike runt, men det är en stor risk för att det bara är en fantasi. Det råder full hysteri och så kallat trovärdiga observationer tas för fakta. Man känner sig mer och mer illa till mods av att följa gruppen.
De har många följare och om det känns bra för föräldrarna, varför inte försöka ordna egna "organiserade" sökningar i Göteborg om de anser att det gjorts en trovärdig observation av honom vid Centralen kl 10 igår? Då sysselsätter de sig i alla fall med något och föräldrarna kanske mår lite bättre av att det är någon aktivitet igång för att försöka hitta Patrik. Jag tror att det i alla fall är ett sätt för dem att bearbeta och hålla hoppet uppe. Det hjälper liksom inte att 1-2 personer åker ettans spårvagn och ränner runt i några timmar på Centralen. Göteborg är trots allt Sveriges näst största stad och det rör sig stora mängder folk på Centralen.

Av omkring 14000 medlemmar har 2 gått ut med att de har letat i Göteborg idag. Jag tycker även att aktiviteten bland kommentarer har minskat. Undrar om inte väldigt många inser att det enda man kan göra är att hålla ögonen öppna var man än bor, men att ränna runt och leta aktivt är ingen idé så länge man inte har ett foto som bekräftar att Patrik verkligen har setts någonstans.

Jag tror att gruppen är ett sätt för föräldrarna att bearbeta saknaden och hålla hoppet uppe och inte gå hemma och älta.

När aktiviteten i gruppen minskar kommer de tillkännage nya intressanta iakttagelser och så är hysterin igång på nytt... Det blir en rundgång. Förhoppningsvis hittas Patrik inom kort, annars tror jag att aktiviteten i gruppen sakta kommer dö ut. Tycker att det har märkts av minskat engagemang redan nu eller så är administratörerna blixtsnabba på att rensa.

Det finns många unga män och kvinnor som saknas utan att det blir så stort ståhej som med Patrik. I många fall har man inte ens känt till att det funnits en depression.
När det kommer till spekulationer så kändes det tidigt som med Pierre som försvann i Göteborg för några år sedan, men det här har eskalerat ännu mer. Nu raderar de allt som har med medium att göra, det gjordes inte med Pierre.

När jag läste hade det plötsligt blivit accepterat med medium.
Även föräldrarna går med på, att medium tillkallas.
Det bör dock ske snarast - helst för tre veckor sedan. Då oddsen var mer gynnsamma!
"Nidgruppen" verkar ha lagt ned - åtminstone tillfälligt!
Citera
2017-06-28, 07:05
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
När jag läste hade det plötsligt blivit accepterat med medium.
Även föräldrarna går med på, att medium tillkallas.
Det bör dock ske snarast - helst för tre veckor sedan. Då oddsen var mer gynnsamma!
"Nidgruppen" verkar ha lagt ned - åtminstone tillfälligt!
OK, det känns som att gruppen kommer spåra ur ännu mer idag
Citera
2017-06-28, 12:42
Medlem
Liberty75s avatar
Kunde inte låta bli att skratta åt ett en av dialogerna i FB-gruppen (numera borttagen).

Många skriver "Delat i Stockholm, delat i Göteborg" mm.
Någon frågade helt seriöst: "Hur gör man för att dela i en hel stad??"

Tja, det undrar ju jag också.
PS, hon fick inget svar.
Citera
2017-06-28, 13:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
OK, det känns som att gruppen kommer spåra ur ännu mer idag

Jag tillåter mig tvivla på, att det är möjlig!
Citera
2017-06-28, 15:28
Medlem
NinaBes avatar
"Att spekulera eller icke spekulera!"

Några tvära kast med kort lina:
"Konkret så finns det två alternativ. Det ena vill vi inte en tänka på så vi får ju se Patrik som levande."

"Ja både hans fb och mejl är kollade. Tfntrafiken får vi inte då den inte lämnas ut när det inte är misstanke om brott.
Vänner är så klart kontaktade med"

"Snälla ni som ifrågasätter och spekulerar;
Sidan är till för dem som har något att tillföra i sökningen!"

ETT VASST SVAR:

"Vad tillför sökningen något då? Att folk skriver delat hundra gånger så allt viktigt eller relevant försvinner i trådarna ? Spekulationer leder ju ofta till att saker löser sig då folk tillsammans kommer fram till saker"

Vissa citat är modifierade!
Citera
2017-06-28, 19:22
Avslutad
Har varit med i Facebookgruppen sedan den startades typ, och det börjar (som folk redan skrivit här) gå rundgång. De kommer ju ingenvart. Leta på samma ställen, samma städer, samma organisationer...asså jag undrar hur lång tid det tar innan de ger upp.

Ingen som tänkt på att fråga Leif GW? Sannolikt har ju inget brott begåtts men han kan ju "sia" om vad som troligen hänt om han jämför med liknande fall. Som andra skrivit här så försvinner det ju personer varje dag, med eller utan psykiska besvär, och så vitt jag vet har det aldrig blivit en sådan här uppståndelse.

Nåväl, jag tror han kommer hittas...tyvärr inte på det sättet anhöriga önskar.

Eller så har han blivit kidnappad och skickad till IS-träning i Malmö. I vilket fall som har killen troligtvis helskägg nu
Citera
2017-06-28, 19:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erica1988
Har varit med i Facebookgruppen sedan den startades typ, och det börjar (som folk redan skrivit här) gå rundgång. De kommer ju ingenvart. Leta på samma ställen, samma städer, samma organisationer...asså jag undrar hur lång tid det tar innan de ger upp.

Ingen som tänkt på att fråga Leif GW? Sannolikt har ju inget brott begåtts men han kan ju "sia" om vad som troligen hänt om han jämför med liknande fall. Som andra skrivit här så försvinner det ju personer varje dag, med eller utan psykiska besvär, och så vitt jag vet har det aldrig blivit en sådan här uppståndelse.

Eller så har han blivit kidnappad och skickad till IS-träning i Malmö. I vilket fall som har killen troligtvis helskägg nu

De kan tillsätta 100 till administratörer utan, att spekulation, delning, upprepade dumma kommentarer och påhopp om varför inte det ena eller andra gjorts av den, som KANSKE sett Patrik - upphör!
Det är en influensa!
Inget botemedel finns - hitta ett och Du har Nobelpriset, som i en liten vattentät ask! /Sålunda talade "NinaBe"
Citera
2017-06-28, 20:14
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erica1988

GW är den sista de kontaktar!!! Han spekulerar på hög nivå!!! Inte OK!!!

Nu skall jag läsa ikapp lite vad de skrivit i gruppen under dagen
Citera
2017-06-28, 20:28
Medlem
CallePhilles avatar
Fråga i gruppen + pappans svar:
Citat:
- Finns det likheter med stationen han skulle till och Hallsberg? Det som stör mig är att ett misstag och en psykos skulle ju ha fått en reaktion, ett medveten val att kliva av skulle fått ett annat och nån form av brott där har tvingats att kliva av typ någon stal plånboken och han följde efter skulle kunna innebära att han tar tre olika vägar med olika beteenden. Därför är det ju viktigt att veta om det var ett misstag.
- Vi är övertygade om att det var ett misstag. Han pratade med min fru och säger att han kommit till Mjölby och måste byta tåg nu
Utan att spekulera så vågar jag nog ändå påstå att det finns många som ljuger för sina föräldrar om var de befinner sig. Vanlig orsak är att föräldrarna inte skall oroa sig.
Citera
2017-06-28, 20:34
Medlem
CallePhilles avatar
En annan kommentar + svar från pappan:
Citat:
- Tåg som ska till Mjölby gör oftast ett längre uppehåll i Hallsberg men inget byte.
Stationerna, Hallsberg o Mjölby är inte lika alls.
- Det är det som lurade honom eftersom han satt kvar i 10 mon innan han bytte och man skaser på filmen där tågvagnen är så står där ingen skylt om Hallsberg
Jag vet inte om jag misstolkar kommentaren, men nog måste man kunna byta tåg i Hallsberg på sträckan Falun-Mjölby? Om inga byten kan ske så öppnar man väl inte dörrarna på tåget medan det gör sitt uppehåll?
Citera
2017-06-28, 21:18
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
En annan kommentar + svar från pappan:

Jag vet inte om jag misstolkar kommentaren, men nog måste man kunna byta tåg i Hallsberg på sträckan Falun-Mjölby? Om inga byten kan ske så öppnar man väl inte dörrarna på tåget medan det gör sitt uppehåll?

Det är bra, att dörrarna öppnas så, att folk, som skall till just Hallsberg slipper hoppa ut genom fönstret!
Citera
2017-06-28, 21:31
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är bra, att dörrarna öppnas så, att folk, som skall till just Hallsberg slipper hoppa ut genom fönstret!
Självklart
Kommentaren i gruppen är fortfarande förvirrande om inget byte i Hallsberg, men nog måste det vara så att det är en station på sträckan precis som alla andra med nya resande och avstigande.

Ibland när jag rest Göteborg-Stockholm så har de upplyst i Alingsås "ingen avstigning" och i Flemingsberg "ingen påstigning". Tänker att det kanske är det personen syftar på? Tar de inte på nya resande i Hallsberg om de skall mot Mjölby? Låter märkligt, men de kanske hänvisar till Östgötatrafiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in