2017-06-26, 16:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Alltså... Seriöst?

Igår skrevs det i Facebook-gruppen att Patrik kan ha synts på ettans spårvagn i Göteborg. Senare framkom det att det var 14 juni. Trots det skulle i alla fall en ut och leta...
Förresten passerar ettan mot Marklandsgatan oavsett vilken ändhållplats den åker till/från

Snepared? Övriga platser kan jag förstå trots stavfel...

Tror att de kan släppa intresset för att leta på ettans spårvagn eller i närheten av den. Det var 12 dagar sedan idag som någon som liknar Patrik åkte med den spårvagnen. Admin borde kanske upplysa om det...

Såg också det. Svarade bara i och med att en person frågade vad det var för grupp.

Mamman har kommenterat angående Stockholmstipsen:

Skutskär är snarare Gävle än Stockholm...

Ja, jag menade inte dina kommentarer i första hand. Men det är klart. Även här är det bra att inte uppmärksamma dessa troll när du säger det.

Tyvärr tror jag att en del "observationer" också kan vara troll. Vad gör inte en del för uppmärksamhet.......

Tycker så otroligt synd om föräldrarna. Kastas mellan hopp och förtvivlan dag ut och dag in.

Önskar bara att man hittade P nu. Tror ändå mest på Hallsberg.

Har man sökt med likhund? Eller använder man de få som finns enbart vid misstanke om brott?
Citera
2017-06-26, 16:47
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Facebook-grupp. Den verkar byta namn emellanåt, nu verkar det vara "Hitta Patrik Linfeldt". De anspelar på att han är avliden och gör narr av det. "Är Patrik ett skelett nu?" och så en bild på ett skelett och annat trams.
Osmakligt även om han skulle vara avliden. Tror inte någon skulle tycka att det var trevligt om man hånade ens son, bror, barnbarn, vän, pojkvän, vad vet jag, med en sådan sida när personen är försvunnen.

Usch så respektlöst, och så har man mage att lägga upp Flashback loggan dessutom. Pinsamt!

Får hoppas det är någon sommarlovsidiot som snart får sidan nedplockad för copyrightstölden åtminstone.

Inga sjöar och vatten genomsökta ännu väl och inga krimhundar? ytterst märkligt fall!
Citera
2017-06-26, 17:15
Medlem
SeanAverys avatar
Det jag tycker är märkligt är att han setts av så många människor men inte en jävel har gått fram och pratat med honom, istället pillrar dom fram mobilen och känns sig jävligt viktiga när dom skriver på fb-gruppen att dom KANSKE har sett honom. Jävla kräk är vad ni är.
Citera
2017-06-26, 17:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Det jag tycker är märkligt är att han setts av så många människor men inte en jävel har gått fram och pratat med honom, istället pillrar dom fram mobilen och känns sig jävligt viktiga när dom skriver på fb-gruppen att dom KANSKE har sett honom. Jävla kräk är vad ni är.

Exakt! Och dessutom fastnar inte Patrik av någon outgrundlig anledning inte heller på film och bild.

Nej, de.är inte seriösa. De vill bara upprksamhet och bekräftelse.
Citera
2017-06-26, 18:02
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Alltså... Seriöst?

Igår skrevs det i Facebook-gruppen att Patrik kan ha synts på ettans spårvagn i Göteborg. Senare framkom det att det var 14 juni. Trots det skulle i alla fall en ut och leta...
Förresten passerar ettan mot Marklandsgatan oavsett vilken ändhållplats den åker till/från

Snepared? Övriga platser kan jag förstå trots stavfel...

Tror att de kan släppa intresset för att leta på ettans spårvagn eller i närheten av den. Det var 12 dagar sedan idag som någon som liknar Patrik åkte med den spårvagnen. Admin borde kanske upplysa om det...

Såg också det. Svarade bara i och med att en person frågade vad det var för grupp.

Mamman har kommenterat angående Stockholmstipsen:

Skutskär är snarare Gävle än Stockholm...

Snepared?
Kan man inte fokusera aningen mer på inlägg där som är seriösa eller intressanta? Eller har de stuckit allihop?

Citat:

Hur många observationer är det egentligen? En hel del kan vara från minderåriga som trott sig ha sett honom på avstånd. Bara en gissning.
Citera
2017-06-26, 18:58
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Snepared?
Kan man inte fokusera aningen mer på inlägg där som är seriösa eller intressanta? Eller har de stuckit allihop?

Hur många observationer är det egentligen? En hel del kan vara från minderåriga som trott sig ha sett honom på avstånd. Bara en gissning.

Han har setts på en spårvagn, personal på mc Donalds i Köping eller vart det nu var kan även ha sett honom där inne, samtidigt har han setts i sthlm, ett tag var det ett väldigt snack om några observationer i Köping.

Själv tror jag det värsta i detta fallet tyvärr och om det nu är så känns det som att han borde hittas i närheten av stationen i Hallsberg. Det som talar emot det är att det känns som han borde vara hittad nu då. Jag har gärna fel och hoppas han sitter och trycker nånstan, men det har gått lång tid. Hela fallet känns väldigt märkligt
Citera
2017-06-26, 19:44
Medlem
notknapparens avatar
FB gruppen Hitta Patrik går samman med FIKK för ny sökinsats på onsdag 28/6 i Hallsberg!

Mamman vädjar också till alla att hjälpa till på diverse sätt, eftersom de stora medierna inte vill gå ut med efterlysningen och de är helt hänvisade till frivilliga

Bra initiativ att de går samman.
Måste bli så mycket mer effektivt än att gå ett fåtal från olika organisationer i separata sök.
Tänk om Missing People också kunde medverka i samma sök?!
Citera
2017-06-26, 22:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
FB gruppen Hitta Patrik går samman med FIKK för ny sökinsats på onsdag 28/6 i Hallsberg!

Mamman vädjar också till alla att hjälpa till på diverse sätt, eftersom de stora medierna inte vill gå ut med efterlysningen och de är helt hänvisade till frivilliga

Måste bli så mycket mer effektivt än att gå ett fåtal från olika organisationer i separata sök.

Tänk om någon, vem som helst, bekräftade att alla träd och buskar samt vatten inom en radie av tusen meter från fyndplatserna var genomsökta med garanti att P omöjligtvis finns där.

Det vore ett stort steg framåt i sökandet.
Citera
2017-06-26, 22:49
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Var står det där FIKK för?
Citera
2017-06-26, 22:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Var står det där FIKK för?

http://fikk.se

Liknande MP.
Citera
2017-06-26, 23:42
Medlem
notknapparens avatar
Såg att jag glömt att länka till FB gruppen Hitta Patrik.
https://m.facebook.com/groups/309599029461663?view=permalink&id=322745588147007& refid=18&ref=group_header&_ft_=qid.643598493655420 2535%3Amf_story_key.322745588147007%3Atop_level_po st_id.322745588147007%3Atl _objid.322745588147007

Familjen hade skrivit ett långt inlägg.

Det finns nu även nya fina bilder på Patrik.
https://m.facebook.com/groups/309599029461663/?ref=group_header&view=group
Citera
2017-06-27, 02:39
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Snepared?
Var tvungen att ta en titt på spårvägskartan. Snepared kan vara en rejäl felstavning på Stenpiren. Det börjar i alla fall på S...
Jag tyckte en tjej hade en ganska bra idé häromdagen som hade att göra med att kontakta flygklubbar, tror det var kring Hallsberg och Örebro. När de rensade kommentarsfälten från spekulationer rök hennes förslag och hon blev rätt så lack och kommenterade att det tagits bort. Till sist skrev hon något som kunde tolkas som att hon skulle dra tillbaka sin förfrågan om hjälp från flygklubbar och fick någon fråga om hon inte var intresserad av att hitta Patrik. Det är klart att folks tålamod och vilja att hjälpa till tar slut när de motarbetas. Tänker även på den administratör som var knappt en dag och försökte styra upp gruppen, men valde att lämna på grund av egen vilja efter PM från flera medlemmar.
Så fort det är någon som har idéer kring hur man skulle kunna hitta en avliden person (utan att nämna just det), så är det kalla handen och helst raderas kommentaren med idéen.
Tidigare idag frågade en tjej om Patrik använde droger, då han på foton hade vissa drag som påminde om hennes ex när han var påtänd. Påhopp direkt och jag tror det är raderat.
Totalt orelevanta idéer och spekulationer får däremot stå kvar.
Imorgon kommer det ränna runt en dam och leta efter Patrik på Marklandsgatans spårvagnshållplats i Göteborg, då han eventuellt har setts på en spårvagn på väg åt det hållet för 13 (TRETTON!!!) dagar sedan! Sådana vansinniga idéer sätter de inte stopp för. Administratörerna borde väl ändå ha något vett och kunna påpeka det orimliga i att åka dit och LETA? Det handlar enbart om att hitta Patrik vid liv och då är alla möjliga spekulationer och idéer välkomna, förutsatt att han inte föreslås använda droger. Inget sunt förnuft alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in