2017-06-28, 02:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan du få fram något mer om den drogen?

Jag försöker, men jag har tyvärr inga kontakter med den "världen" längre sedan min anhörige dog.

Hittade detta då jag googlade, stämmer rätt bra, både på min anhörige och vad AG berättade om Akis hallucinationer i soffan.....

" Phencyclidine use
Phencyclidine is a man-made illegal drug that that causes include numbness, slurred speech, seizures, and more." Det är "Angel Dust", men en typ äldre drog.

Här är en artikel med bilder på en blå mun i alla fall, samt info om att de bl.a. säljs från Pakistan. Den medmisstänkte JJ och JB "gifte" sig väl i just Pakistan strax före drunknings"olyckan"......och de har ju båda tidigare narkotikadomar på sig......

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/lethal-pills-peddled-valium-could-8488290

Ska se om jag kommer vidare, men precis som artikeln säger så kan det vara vad som helst (kemiskt) som är infärgat, så svårt blir det.
Citera
2017-06-28, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Kontaktförbud begärdes nog av JMs alla överlevande nära släktingar med undantag för hennes barn och barnbarn. Det blir då modern och systern med make och två barn.

Jag tyckte först det var rätt självklart att kontaktförbudet inte beviljades när man sydde in JM med fulla restriktioner, då behövdes det ju inte. Men det var innan jag förstått att hon kunde fortsätta skicka ut hårda och fula brev trots restriktionerna. Så här i backspegeln borde nog kontaktförbudet beviljas.

Tror dock inte att kontaktförbedut och personskyddet egentligen har så mycket med varandra att göra.
Dels avser nog personskyddet att skydda från andra farliga personer som på JMs uppdrag kan göra något - inte bara från JM själv som ju kontaktförbudet var tänkt för.
Dels är ju faktiskt ett kontaktförbud helt meningslöst om någon tänker mörda - är man kapabel till mord är man nog också kapabel att överträda ett kontaktförbud.

Jag har för mig att de begärde kontaktförbud ganska tidigt, innan hon syddes in andra gången.

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kan det vara så att kontaktförbud nekades pga att de hade personskydd och att man ville få ev upplysningar genom de kontaktförsök JM kunde tänkas göra? Det kanske är det du menar med fälla...

Ja, typ. Eller att de hade flyttats och man ville se om JM och MR gjorde några ansatser att skada någon eller ta sig in hos någon. JM visste ju inte något om att de skickats bort.
Citera
2017-06-28, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag försöker, men jag har tyvärr inga kontakter med den "världen" längre sedan min anhörige dog.

Hittade detta då jag googlade, stämmer rätt bra, både på min anhörige och vad AG berättade om Akis hallucinationer i soffan.....

" Phencyclidine use
Phencyclidine is a man-made illegal drug that that causes include numbness, slurred speech, seizures, and more." Det är "Angel Dust", men en typ äldre drog.

Här är en artikel med bilder på en blå mun i alla fall, samt info om att de bl.a. säljs från Pakistan. Den medmisstänkte JJ och JB "gifte" sig väl i just Pakistan strax före drunknings"olyckan"......och de har ju båda tidigare narkotikadomar på sig......

Ska se om jag kommer vidare, men precis som artikeln säger så kan det vara vad som helst (kemiskt) som är infärgat, så svårt blir det.

Jösses!
Känns som att denna infon bör lämnas omgående till myndigheter för närmare granskning!
Citera
2017-06-28, 03:02
Medlem
Citat:

" Phencyclidine use

Det var väldigt blått. Kanske det hade uppmärksammats mer under den första obduktionen. Visserligen brukar väl drunkningsoffer bli rätt blå.
Citera
2017-06-28, 03:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det var väldigt blått. Kanske det hade uppmärksammats mer under den första obduktionen. Visserligen brukar väl drunkningsoffer bli rätt blå.

Fast Aki låg ju i vattnet ett tag, död och då med öppen mun, så det mesta har nog sköljs bort.

Vad jag kom ihåg satt den blå färgen inte så länge på levande person, och det gick att förbättra med tandborstning, men gick inte bort helt efter tandborstning, satt i ca 1 dygn, men då svagt/svagare.

Det intressanta är ju att Akis tänder uppvisade spår av blå/turkos färg.

Jag undrar vad det var för Alkopops som inhandlades lite "extra", 6 stycken. Kan de ha haft blå färg, kanske för att dölja just en istoppad blå drog?
Citera
2017-06-28, 06:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Jösses!
Känns som att denna infon bör lämnas omgående till myndigheter för närmare granskning!

Ja om inte annat så kan man ju hoppas att polis och/eller medlemmar från rättsväsendet är här inne och håller koll. Det är ju inte första gången fb varit behjälpligt. Tex i Lisa Holmtråden lyckades medlemmar vara snabba med att ta skärmdumpar på mördaräcklets suspekta facebooksaktiviteter, innsn dessa togs bort. Något som polisen tyvärr missade helt/var för sena med. Skärmdumparna från fb återfanns sedan i FUP.
Citera
2017-06-28, 07:47
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Det står i fuppen.....i polisförhör med JN.

Jm var otrogen mot PG med JN, sedan var JM otrogen mot JN med NK....

Tack för klargörandet! Har börjat glömma en del detaljer sedan jag läste dessa 7000 sidor
Intressant att JN ändå valde att berätta detta. Känns som om han ville passa på att ge en känga åt JM.
Citera
2017-06-28, 07:52
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...eller så kände hon inte för det, ville hem och ta ett glas vin istället 😜 Kan någon talla om för Johanna att vi bryr oss mycket om hennes känslor - vill verkligen få veta hur de fungerar!

Hon kan troligen endast känna vrede, avund och emellanåt extas. Alla andra känslor är fejkade.
Inte otänkbart att hon tycker väldigt synd om sig själv på grund av detta och urskuldar sina missgärningar med denna upplevda orättvisa i förhållande till normala människor som kan känna glädje, kärlek och stadigvarig lycka.
Citera
2017-06-28, 08:11
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

" Phencyclidine use

Mycket intressant! En snabb googling av artiklar pekar på att PCP (angel dust) kan detekteras post-mortem men att det finns flera vanliga läkemedel som ger falska positiv. Frågan är om denna drog fanns med i analysen som gjordes på Aki.
Citera
2017-06-28, 08:16
Medlem
lasternassummas avatar
Inspelningar från 20e rättegångsdagen - bearbetade
3za har igen delat ljudinspelningar från rättegången. Tack för det!

Här är de ljudfiler som finns från 2017-06-27:

01_Brage_Ahman_m_ls_garbitr_de_pl_derar_33_50.mp3 (33:50)
02_Cleve_pl_derar_24_40.mp3 (24:40)
03_Jahresten_pl_derar_15_51.mp3 (15:51)
04_Hikes_pl_derar_del_1_54_57.mp3 (54:57)
05_Hikes_pl_derar_del_2_1_12_40.mp3 (1:12:40)
06_Wenna_ingen_vill_ha_brev_av_JM_01_01.mp3 (1:01)
07_Jahresten_alla_ljuger_3_47.mp3 (3:47)

Bearbetade inspelningar från 20e rättegångsdagen
https://minfil.org/81F0Q4b9b2/170627.zip (ca 108 Megabyte)

Hur är inspelningarna bearbetade?
Det jag har gjort med 3zas inspelningar, är i korthet:
– Numrerat klippen i kronologisk ordning.
– Höjt nivån.
– Höjt nivån mer på svaga partier, där jag sett sådana.
– Komprimerat ljudet, dvs. minskat skillnaden i nivå mellan svaga och starka partier.
– Sparat som mp3 på ett sätt så att filerna inte blir så stora (vbr och komprimering för tal).

Tack 3za för att du delar dina inspelningar med oss som inte fått höra röster från rättegången annars!

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-28 kl. 08:39.
Citera
2017-06-28, 08:42
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kanske blev hennes "såkallade "brev upptäckta och beslagtagna redan i häktet, och därefter har innehållet i breven
muntligt återgivits av polis eller advokat till mamman, systern och dottern..

Detta att familjemedlemmarna fortfarande lever under hotbild, måste bara betyda att några i Johannas nätverk, är redo att utkräva någon typ av hämnd, deras lojalitet gentemot Big-mama-Johanna bedöms vara stark.
Tänker att det nog är Mohammed R som kommer att drabbas,
men detta nätverk? vad är detta för filurer
som lurar i dunklet ? Borde inte polis ha kartlagt hennes bekantskapskrets -
borde de inte veta vilka personerna är, och vad är grunden i deras lojalitet ? Pengar är troligt, Johanna har kanske lovat några miljoner till flyktinggrabbarna i Göteborg, de som sammanstrålade med M.R o J.J och gemensamt gick till attack på de sexutnyttjade flyktingarna.
Dessa "slap-dance-aktioner" som nätverket utförde -fick de säkerligen betalt för, men nu har hon snart inga korvören kvar att dribbla med eller att betala sitt nätverk med ?
SÅ vilka är dessa ? Ska de hota och skrämmas utan ersättning ? Vad är drivkraften för "nätverket"?
Johanna kommer inte att vara i frihet och kunna träffa dessa personer, hennes brev och meddelanden kommer att kontrolleras och läsas igenom , ett uppdrag från Johanna till nätverket bör rimligtvis gå via någon närstående besökare, någon som finns på utsidan, alltså fri.
Dottern kan vara den länken/ kuriren mellan Johanna och hennes nätverk. Vem annars kan förmedla uppdrag från Johanna till nätverkets -medlemmar?
kan inte tänka mig att det finns någon kvar i nätverket. tror hon hon kan ha slingat lite 6barnsmammepussy åt ngn blatte men de räcker nog inte
Citera
2017-06-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, kärleken till barnen var/blev förmodligen hans akilleshäl. Jag hoppas hans barn alltid kommer att vara växelvis hos Akis familj.
Ja,jag läste någonstans att tvillingarnas äldre syskon på Akis sida kommer att sakna dem,hoppas de kan få fortsätta att ha den kontakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in