Citat:
Ursprungligen postat av
ArabiskaPrinsen
Överallt ser vi hur feminister i synnerhet bara klagar på hur dåligt kvinnor har det, men samtidigt ignorerar dem de fält där kvinnor har enorm makt eller har fördel. Feminister varken erkänner kvinnans sexuella makt eller föreslår lösningar för att göra det jämställt.
* Det är män som har bekymmer på dejtingfronten, inte kvinnor.
* Det är fler män som lever i fattigdom än kvinnor, där mannen får skylla sig själv och kvinnan både får sympati och hjälp.
Feminismen uppkom originellt med stark koppling till jämställdhet. Dagens feminism är något helt annat, där mansfan ska ner och kvinnan ska upp - och hon ska inte ge ett skit för det.
Varför ska vi män någonsin acceptera att jobba bort alla kvinnors problem i samhället om de inte ens lyfter fingret för oss? Är kvinnan verkligen så besatt i hennes sexuella makt att hon kommer alltid vägra att ge upp den?
Jag hävdar fortfarande jag att det är främst männen här i Sverige och som anammat och tagit till sig av denna "Feminismen"?
Trots då sina manliga hormoner så har kvinnan, med då sina förhatliga och kvinnliga hormoner, lyckats forma om mannen till att bli kvinnlig? Känns som riktiga häxkonster, det!?
Och lyckas man som man inte med detta så hänvisar man till kvinnligt hormonutsläpp detta via P- piller i dricksvatten...
Nu är jag ingen förespråkare för sexuell makt, detta överhuvudtaget, men är män så dumma att de, o. s .v så tycker jag att det är ett maktförhållande och en maktkamp lika god(i mitt tycke dålig) som någon.

Kvinnan är och har alltid varit underordnad mannen och vill kvinnan detta i sin tur utöva makt över mannen så är det helt okej, det är fair play.
Själv föredrar jag "fair" och inte "play".