2017-06-27, 20:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Missiler till systemen finns inte i mängder, skulle usa anfalla ryskt luftvärn med tiotals och kanske hundratals tomahawk sinar förråden rätt snabbt. Varje s-400 kommer inte att träffa utan snarare kanske de behöver 3-10 för en träff. Samtidigt som att varje tomahawk som slipper förbi kan vara förödande. Och vissa förluster tror jag alla anfallande måste acceptera, problemet är att situationen inte är under kontroll "bara" för de uppnått luftherravälde.

Jag delar nog i stort sett den beskrivning som du ger uttryck för. Vilket i praktiken kommer innebära att ryssarna kommer vara ytterst sparsamma med S-300/S-400 missiler tills de kan bli aktuella för ”koalitionens” stridsflyg.
Citera
2017-06-27, 20:34
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag förstår är inte Tomahawk-missiler speciellt effektiva när det gäller sprängstyrka.
De är ändå kompetenta bomber som gör det ska. Poängen är att Rysslands försvar inte är så jättetjockt, vill de har lufthärravälde så får får de det med lite kamp.
Citera
2017-06-27, 20:55
Medlem
longbow4ys avatar
Skulle USA ge sig på Ryssarnas vapen i Syrien kan jag aldrig tänka mig att Ryssarna inte skulle svara med någon form av vapenmakt.

Typ ge sig på fartygen som avfyrar kryssningsmissilerna.
Citera
2017-06-27, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whiro
USA är ett mycket obehagligt land med dess utrikespolitik. Något som är mycket märkligt är att en del människor fortfarande hyllar USA och all skit de ställer till med. Har inte världen fått nog av all skit de har ställt till med genom åren. Räcker det inte med att se hur Irak har blivit efter Operation Iraqi Freedom.

Innan var det Lybien och nu Syrien, snart IRAN och efter det antagligen Pakistan. Hjärntvättade människor som inte fattar vad USA sysslar med. Hoppas Ryssland och resten av världen sätter USA på plats i framtiden.

Nikki Haley kommer bli kvinnan som ser till att det blir ett stort krig framöver. Hon är antagligen lika lurad/blåst som den där kvinnan som blev lurad angående Irak och dess WMD´s. Sätt en artikel i media och pang kriget är i gång.
https://twitter.com/nikkihaley?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp% 7Ctwgr%5Eauthor

Nja, USA är garant för att det är fred i Europa. Vad USA gör att de plockar bort ledare som är ett hot mot Israel. Stater som stödjer terrorism. Man måste plocka alla ledare i området som hotar Israel.. innan vi kan diskutera fred i området.
Citera
2017-06-27, 21:23
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nja, USA är garant för att det är fred i Europa. Vad USA gör att de plockar bort ledare som är ett hot mot Israel. Stater som stödjer terrorism. Man måste plocka alla ledare i området som hotar Israel.. innan vi kan diskutera fred i området.

USA har aldrig varit garant för fred!!!!!! USA har inga vänner....bara intressen! Europas fred beror helt på hur Europas förhållande till Ryssland utvecklas! Hittills har visat Europa den rätta "fientligheten" till Ryssland så vi har inget att frukta så länge den korrekta inställningen bibehålls.

Vill gärna se hur helvetet brakar los i den stunden när Europas mäktigaste vägrar följa USA-s sanktioner mot Ryssland och återtar sammarbetet! I den stunden kommer inte att vara särskild trygg att bo i de trakter där NATO har fått fotfäste..........Intressen går före vänskap!
Citera
2017-06-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
De behöver inte sätta amerikanska soldater. Det räcker med ett flygförbud och rebellerna kommer vara inne i presidentpalatset inom loppet av månader.

Detta är ju en utopi. Vad skulle syftet vara?
USA koalitionen bekämpar ju isil.
Varför riskera en konfrontation med Ryssarna?
Citera
2017-06-27, 22:01
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Syftet skulle i sådana fall vara att avsätta Assad.

Jag svarade egentligen ett inlägg som påstod att USA behöver sätta in amerikanska soldater för att avsätta Assad. Jag tror det räcker med rebellerna som finns i Syrien om USA neutraliserar regimens luftherravälde.
Citera
2017-06-27, 22:02
Medlem
Rapporter om att Turkiskt artilleri ska ha börjat beskjuta YPG nu i norra Aleppo

#Breaking

💥Heavy #Turkish howitzer fire reported, targetting #Afrin.

https://twitter.com/taylieli/status/879778794403508224

Turkish artillery started to hit Tall Rifaat, Sheikh Issa and Harbul

https://twitter.com/CivilWarMap/status/879790156672323584
Citera
2017-06-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Syftet skulle i sådana fall vara att avsätta Assad.

Jag svarade egentligen ett inlägg som påstod att USA behöver sätta in amerikanska soldater för att avsätta Assad. Jag tror det räcker med rebellerna som finns i Syrien om USA neutraliserar regimens luftherravälde.

Tror du överskattar både syriska flygvapnet och rebellerna.
Rebellerna började förlora med al Qusayr 2013, sedan har det gått utför.
Som det ser ut nu kommer ett fortsättningskrig utspela sig mellan ypg och FSA/tsk.
Citera
2017-06-27, 22:16
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Rapporter om att Turkiskt artilleri ska ha börjat beskjuta YPG nu i norra Aleppo

#Breaking

💥Heavy #Turkish howitzer fire reported, targetting #Afrin.

https://twitter.com/taylieli/status/879778794403508224

Turkish artillery started to hit Tall Rifaat, Sheikh Issa and Harbul

https://twitter.com/CivilWarMap/status/879790156672323584

Var väl en tidsfråga innan man påbörjade sin offensiv. Erdogan har tröttnat rejält på Amerikas velande fram och tillbaka med kurderna och väljer att ta saken i egna händer nu. Blir intressant att se vilka som räddar kurderna denna gång.
Citera
2017-06-27, 22:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Tror du överskattar både syriska flygvapnet och rebellerna.
Rebellerna började förlora med al Qusayr 2013, sedan har det gått utför.
Som det ser ut nu kommer ett fortsättningskrig utspela sig mellan ypg och FSA/tsk.
År 2015 började rebellerna ta över stora områden, inklusive Idlib. Det var samma år som Ryssland ingrep. Det var även då som Gulfstaterna och Turkiet trappade upp vapentillförseln till rebellerna.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-34479929
Citera
2017-06-27, 22:34
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
För att ockupera östra Syrien och försäkra sig om flera saker, där den minsta är landförbindelse för det nya Kurdistan ner till västvänliga länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in