2017-06-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
/--/

Ordet nobody kom det från JM, hon hade ju glömt engelskan pga stroken?

Det lär säkert aldrig bli utrett men nog är huvudhypotesen den att JM ligger bakom 'nobody'-epitetet?

Och om JM nu glömt av engelskan hur kunde hon då uppge att det var pga en 'stroke'?😜

Edit: såg nu addhocs inlägg om att Anki själv kallat sig nobody: där sprack min säkra hypotes👎
Senast redigerad av Rubar 2017-06-27 kl. 20:06.
Citera
2017-06-27, 20:02
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja Hikes sjönk till låg nivå även idag. Dock så är uttrycket "nobody" Ankis eget uttryck sen ett par veckor tillbaka när hon hördes i rätten om sin tid efter dådet.

Ja, okej! Men ändå att påstå att det var det värsta som hade inträffat Anki var oehört lågt. Sedan att påpeka att andra inte var utredda bl a DB, som har alibi.
Jag tror (rätt eller fel) att antingen har de spenderat för mycket tid tillsammans och Hikes har omedvetet lagt sig till med JM:s jargong.
Eller så har i princip JM skrivit försvaret själv och Hikes ha läst upp det. Om jag vore advokat skulle jag aldrig använt varken det språk eller de yttrande hon gjorde idag.

Detta förbättrar inte JM:s möjligheter, de var dåliga innan och sämre nu!
Senast redigerad av why123 2017-06-27 kl. 20:04. Anledning: .
Citera
2017-06-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det har framkommit. Du får läsa tråden lite noggrannare.
Det framkom också en djupt liggande schisms under tingsrättsförhören.
Glöm inte bort att JM har varit en liten flicka en gång.

Jaså, har inte hittat vart det "framkommit". Visa gärna?
Citera
2017-06-27, 20:07
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Håller med dig, hon verkar inte vara en vidare retoriker, jag gillar inte advokat Rönnbäck heller (i Lisa Holm mordet).
Ingen fart i rösten på Amanda Hikes.

Exakt, man behöver hörslinga för att höra vad hon säger, alternativt att Hikes själv tar till en mistlur.
Färglös i hud, hår och kläder förstärker intrycket av hennes lågmäldhet ännu mer. En försvarare (eller åklagare) ska i min mening tala tydligt och med emfas vid vissa tillfällen för att betona det man vill hävda. Man ska vara konsis i det man uttrycker och övertyga rätt och åhörare.
Det klarar inte Hikes.
Citera
2017-06-27, 20:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, okej! Men ändå att påstå att det var det värsta som hade inträffat Anki var oehört lågt. Sedan att påpeka att andra inte var utredda bl a DB, som har alibi.
Jag tror (rätt eller fel) att antingen har de spenderat för mycket tid tillsammans och Hikes har omedvetet lagt sig till med JM:s jargong.
Eller så har i princip JM skrivit försvaret själv och Hikes ha läst upp det. Om jag vore advokat skulle jag aldrig använt varken det språk eller de yttrande hon gjorde idag.

Visst var det lågt men vad fan ska Hikes gör egentligen, hon måste ju gå till personangrepp på de som har misshagat hennes klient något annat att komma med har hon ju inte.

Och som du skriver, att än en gång låta sin son bli utpekad säger väl det mesta om JM som mor, det är ju ett öde värre än döden att ha drabbats av en sådan ömsint moder som utan att tveka kan skylla de värsta brott som begåtts på sin egen avkomma, visserligen via Hikes men vi alla vet ju varifrån ursprunget kommer.
Citera
2017-06-27, 20:17
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst var det lågt men vad fan ska Hikes gör egentligen, hon måste ju gå till personangrepp på de som har misshagat hennes klient något annat att komma med har hon ju inte.

Och som du skriver, att än en gång låta sin son bli utpekad säger väl det mesta om JM som mor, det är ju ett öde värre än döden att ha drabbats av en sådan ömsint moder som utan att tveka kan skylla de värsta brott som begåtts på sin egen avkomma, visserligen via Hikes men vi alla vet ju varifrån ursprunget kommer.

Nej, jag vet, jag förstår allt vad du menar. Men kunde inte Hikes förklara på ett diplomatiskt sätt att det slår tillbaka på henne själv. Men förmodligen är det lönlöst.
Hon fortsätter att göra allt så mycket värre för sig. Trots att hon sitter i häkte med restriktioner så lyckas hon ändå göra bort sig. Det är ju egentligen beundransvärt på ett sätt..
Citera
2017-06-27, 20:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det lär säkert aldrig bli utrett men nog är huvudhypotesen den att JM ligger bakom 'nobody'-epitetet?

Och om JM nu glömt av engelskan hur kunde hon då uppge att det var pga en 'stroke'?😜

Edit: såg nu addhocs inlägg om att Anki själv kallat sig nobody: där sprack min säkra hypotes👎

Hehe, ibland tänker man till men spricker ändå

Citat:

Ja det var när Anki hördes om tiden efter sjukhusvistelsen. Att hon tvingats leva gömd och till och med flygas utomlands för bättre skydd. Då refererade hon till sig själv som en "nobody" med meningen att vara anonym i ett annat land efter en sådan traumatisk händelse.
Självklart måste det vara helt förfärligt.

Sen skrev jag tidigare idag hur jag förfärades över lågvattensmärket Hikes som insinuerade att JM:s son var gärningsman. Äckligt av henne.
Citera
2017-06-27, 20:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej, jag vet, jag förstår allt vad du menar. Men kunde inte Hikes förklara på ett diplomatiskt sätt att det slår tillbaka på henne själv. Men förmodligen är det lönlöst.
Hon fortsätter att göra allt så mycket värre för sig. Trots att hon sitter i häkte med restriktioner så lyckas hon ändå göra bort sig. Det är ju egentligen beundransvärt på ett sätt..

Skulle tro att Hikes har försökt på alla sätt och vis att tygla sin klient men förgäves, JM,s hybris har varit för stor helt enkelt, hon har trott att hon som vanligt skulle kunna ljuga sig ur den här knipan också, det har ju gått så bra hitintills så varför ändra ett vinnande koncept?

JM är i grunden apkorkad och styrd av sina primitiva drifter där hennes välbefinnande är det enda målet, hur alla andra runt om henne mår av hennes framfart är sekundärt och inget värt.

Det är sällan man får bevittna hur någon gräver sin egen grav så djupt som JM har gjort, det är faktiskt unikt.
Citera
2017-06-27, 20:31
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du inte hört AM?
Tycker du hon låter "normal"?
Du får väl höra JM:s historia om det....

Hur låter man normalt när man blivit knivattackerad mitt i natten?
Citera
2017-06-27, 20:34
Medlem
Citat:

Med tanke på JMs benägenhet "rita och berätta" hur saker och ting förhåller sig, tror jag JM skrivit/dikterat hela slutpläderingen själv. Hikes protesterar tyst genom att bara läsa upp den enligt sin klientens önskemål/order. Hon låter sin klient att på egen hand gräva sig till en livstidsdom.

Skall bli ytterst intressant att se utlåtandet från RPUn. JM har ju redan hälsats välkommen dit!
Citera
2017-06-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det beror på om man bedömer att läget i aktuellt land är sådant att det inte föreligger skäl såsom krig eller liknande att inte utvisa vederbörande. Det är också därför jag tror att advokaten kommer trycka på att han är från Iran men ursprungligen från Afghanistan. Vi får se.

Om någon ev. ska utvisas efter avtjänat straff, måste väl bedömningen av det tilltänkta landet göras då det är dags för utvisningen att verkställas?
Tillståndet i Iran eller Afganistan om kanske 10 år, går inte att avgöra idag. Det senare kanske inte ens existerar som stat när det är dags.
Citera
2017-06-27, 20:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om någon ev. ska utvisas efter avtjänat straff, måste väl bedömningen av det tilltänkta landet göras då det är dags för utvisningen att verkställas?
Tillståndet i Iran eller Afganistan om kanske 10 år, går inte att avgöra idag. Det senare kanske inte ens existerar som stat när det är dags.

Nej, det är det som är så sjukt. Bedömningen görs i samband med domen. Inte när du verkställt straffet.

I dessa domar brukar stå:

"Den tilltalade utvisas ur riket och förbjuds att återvända hit. Överträdelse av förbudet kan medföra fängelse i högst ett år"
Senast redigerad av Avalancheking 2017-06-27 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in