2017-06-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Kiselalgsdelen känns lite svajig från Ah:s sida. Om han hamnat i vattnet med fortfarande bultande hjärta, svalt vatten så...skulle man sannolikt hittat betydligt fler kiselalger än tre st. Och att det är ett 'positivt fynd' motsägs ju uttryckligen av experterna. Allt under 20 räknas som kontaminering.

Håller med. Trodde att hon skulle tassa runt detta ämne försiktigt på tå. Istället attackerar hon det med inte särskilt effektiva metoder
Citera
2017-06-27, 14:19
Medlem
lasternassummas avatar
Från SVTs live-rapportering:

Lars Jähresten vill också göra ett tillägg:
"- Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack."

Träffsäker sammanfattning av AHs försvarstal för JM...

Citera
2017-06-27, 14:20
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag får intryck att ordet nobody finns icke i Hikes vokabulär.
Snarare finns ordet hos JM och hon har troligen varit och skrivit på försvarstalet.

Jag blir inte riktigt klok på Hikes plädering. Känns som om hon svingar vilt åt all håll och det blir inkonsekvent.
T.ex. varför först invända mot skadeståndsanspråken, med grova nedvärderande ord om målsägandens lidande; och i nästa mening säga att skadestånd inte ska dömas ut alls?
Eller klandra polisen för att de inte utredde sonen DB som bevisligen hade alibi?
Det låter lite som att hon gett upp och resignerat till att läsa upp JMs anteckningar. Eller så har JM lyckats komma innanför huden även på henne.
Citera
2017-06-27, 14:20
Medlem
Aftonbladet:

"Nu ex-pojkvännens försvarare:
- Enligt 42-åringen är det så att alla ljuger, alla har pratat ihop sig, åklagarna är partiska och alla hittar på.
"

Mycket bra och viktig sammanfattning. Ett träffande slutord i det här fallet.
Citera
2017-06-27, 14:21
Medlem
anothes avatar
Citat:
- Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack.
SLAM DUNK !!!
Citera
2017-06-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag blir inte riktigt klok på Hikes plädering. Känns som om hon svingar vilt åt all håll och det blir inkonsekvent.
T.ex. varför först invända mot skadeståndsanspråken, med grova nedvärderande ord om målsägandens lidande; och i nästa mening säga att skadestånd inte ska dömas ut alls?
Eller klandra polisen för att de inte utredde sonen DB som bevisligen hade alibi?
Det låter lite som att hon gett upp och resignerat till att läsa upp JMs anteckningar. Eller så har JM lyckats komma innanför huden även på henne.

Det ska vi faktiskt inte bortse från att hon har gjort! Tänk på hur mycket JM/AH har umgåtts sista snart året. Advokater är också människor.

Det var intressant också att höra om de otrevliga breven JM sitter och skriver till APs systrar och mamma. Där kan man verkligen undra vad hon vill åstadkomma!? Ska det hjälpa hennes sak på något vis?
Citera
2017-06-27, 14:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Ah försöker verkligen få JM friad... Men som ni säger, det är mycket JM bakom den här pläderingen, det hör man långa vägar! Så även om AH vill gå en väg, så måste hon höra på, och göra som, sin klient säger.

Jag tycker AH får fram några fattiga poäng, och det här är nog det hon kan /måste göra för att ha något att gå på.. Men ser man till det stora hela, så håller inte historierna hela vägen. Att hon försöker förvränga all fakta håller inte när juryn kan gå tillbaka och se på det som finns av bevis.
Det hade nästan varit bättre om hon i stället för alla som har bevisliga alibin utrustat MR med en kompis han träffat i skogen den 3 augusti och tipsat om ett par lämpliga rånoffer. MR har ju också i samband med möbelhämtningen den 2 aug sagt sig ha slagit sina lovar kring huset och kan då också ha sett var DB hämtat dörrnyckeln. Sedan kan AH härutöver ha ifrågasatt att MR använt sig av en stor köttkniv; en kniv polisen - trots noggrann sökning där MR påstått att den slängts - fortfarande inte har hittat. - Man har sagt att hennes klient kommit med tio olika alibin: Hur många olika rövarhistorier har MR med ärlig uppsyn lagt fram? - I valet mellan att ange sin välgörare och en landsman: vem hade han föredragit att ange: Just det, naturligtvis hennes orättmätigt beskyllda klient. - Avlyssningarna i all ära, men det hörs ju tydligt för alla som kan konsten att lyssna att hennes klient är på ett strålande humör och försöker skämta med MR och gaska upp honom i största allmänhet. Ska hon då behöva anklagas för något hon bevisligen inte kan ha gjort: Hon kör inte bil i skymningen eller i mörker, och med 30-50 km topphastighet kan hon inte gärna ha kört på den tid åklagarna påstår.
Citera
2017-06-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Från SVTs live-rapportering:

"- Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack."

Träffsäker sammanfattning av AHs försvarstal för JM...

Citat:
Ursprungligen postat av anothe
SLAM DUNK !!!

Jähresten har varit duktig, det lilla han gjort.
Senast redigerad av Refraktor 2017-06-27 kl. 14:29. Anledning: Bytt ut citat som blev fel
Citera
2017-06-27, 14:26
Medlem
- Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack.

Så jäkla skönt att han sa precis det som jag känner

Snygg passning av Wenna strax där efter
Citera
2017-06-27, 14:26
Medlem
Citat:
Åklagare Wenna har ett tillägg:
- Det framkom till vår kännedom att 42-åringen skrivit otrevliga brev till mamman och systern. Det är hårda ord, det är påståendet att de har ljugit. Jag lyfte fram det här för att det är fortsatt viktigt med restriktioner. Och jag kan säga till dig (riktar sig till 42-åringen direkt): De vill inte ha några brev från dig.
SVT · Ann-Sofie Sannemalm

Öh, håller hon på att skriva brev till mamman och systern, dessutom otrevliga...

Ja, alla som skrivit ofördelaktigt om JM här, får nog passa sig också...
Alla är dumma utom lilla JM, fast det är mer sannolikt med minsta gemensamma nämnare!
Citera
2017-06-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
En sak som jag tycker är märkligt är att polisen inte hittat kniven, MJ borde väl veta var han gjort av den och leda polisen dit. Har det framkommit något i FU om detta ?

Jag tror att den kniven, full med blod från GM och AM, samt fingeravtryck från både Johanna och pojkvännen, har gömts undan på nåt säkert ställe, med tanken att den samt blodiga tröjan och inspelningen skulle sitta fint som påtryckningsmedel vid utpressning mot Johanna.

Inte fan skulle bevismaterialet användas ifall ex-pojkvännen åkte fast.

Varken blodig tröja, kniv eller inspelat samtal kommer att nå fram till rätten.
Det är alldeles för värdefulla verktyg för att idka utpressning mot Johanna ifall hon skulle frias.

Ex-pojkvännen och någon sammansvuren polare sitter på en guldgruva nu (tror de)...och alla vet ju att straffet som ett ensamkommande "barn" begår, knappast ger fängelse.
Citera
2017-06-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Aftonbladet:

"Nu ex-pojkvännens försvarare:
- Enligt 42-åringen är det så att alla ljuger, alla har pratat ihop sig, åklagarna är partiska och alla hittar på.
"

Mycket bra och viktig sammanfattning. Ett träffande slutord i det här fallet.
Ett tips är svt's liverapportering. Där får hon med hela stycket som är ännu mer dräpande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in