Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 21:15
  #589
Medlem
Guide to the sanctity of drinking wine from the hadeeth:


Evidence of the sanctity of drinking wine from some say the commentators and scholars:
Citera
2017-06-21, 21:27
  #590
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Vet ej, men avslutande raden om att 'Må Allah bevara Sverige' , den tcker jag är provocerande! Behöver absolut ingen Allah för att bevara Sverige - absolut inte.
Nej, den tonen tycker jag fan inte om.....


Detta visar en trolig anledning till att muslimer inte fördömer terrordåd; ni hatare blir ju inte nöjda vad de än säger eller gör.

Hur många SD-anhängare fördömde Almqvist & CO när de vevade runt med aluminiumrör och kallade folk hora till höger och vänster? Hur många SD-anhängare fördömer andra SD-politiker som gör bort sig titt som tätt? Ingen, såvitt jag vet. Istället slätas det över alternativt hejas friskt. Så ni kanske skulle sopa rent framför era egna dörrar.

De enda jag har hört som yttrat någon glädje över dådet var ett par SD-anhängare, som gladdes åt att folk skulle hata muslimer ännu mer nu. De få muslimer jag känner har alla uttryckt sorg och bestörtning.
Citera
2017-06-21, 21:32
  #591
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
I en undersökning bland ungdomar (12-18 år) utförd av organisationen "Varken Hora eller Kuvad" visade sig ca 13% direkt sympatisera med IS. Undersökningen genomfördes för några år sedan i Göteborg. Ca hälften av de tillfrågade var muslimska ungomar, så resultatet kan multipliceras med 2, för att få fram hur stort stödet var bland mulslimer.
(Det skall påpekas att undersökningen gjordes då IS fortfarande var framgångsrikt; det är inte säkert att dagens ungdomar vill associeras med 'loosers').

Sina åsikter får man från sin familj och sitt umgänge, bl.a. från moskéerna som dessa ungdomar besökte. Nu är de några år äldre och kapabla att föra sina bisarra och extrema åsikter vidare, och många har nu också fått rösträtt.
Staten ger dessa ungdomar bidrag för att lära sig köra bil, och säkert även lastbil. Det räcker med att en av dessa blir inspirerad av gårdagens händelse.

Jag vet; det är att måla fan på väggen. Men inte ser det väl så ljust ut för den livsstil och de inkluderande värderingar som vi själva växte upp med?


Det låter som en seriös organisation och resultatet känns ytterst trovärdigt...
Citera
2017-06-21, 21:51
  #592
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Muslimerna kan vara glada. Inte en enda gång har SVT nämnt ordet Islam trots att det är ett religiöst betingat massmord och alla andra muhammedaner slår givetvis ifrån sig bara precis som vanligt trots att Islam är den enda väldsreligion som inte är sekulär. - Ingen tolkning eller gren inom Islam hur liberal den än är erkänner demokrati som styrelseskick. Ingen, - Islam kan inte reformeras och förbli islam helt enkelt.



Hur vet du att det var religiöst betingat? Har du pratat med gärningsmannen? Han skulle utvisas ur Sverige, kanske var han f*rbannad över det och ville j*vlas, eller kanske ville han hamna i fängelse i Sverige och få stanna några år till.

Och visst, kanske hade han religiösa motiv. Du kan inte veta exakt vad han tänkte och hur han resonerade - om han nu tänkte och resonerade över huvud taget.
Citera
2017-06-21, 23:00
  #593
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Finns ingenting som visar att denna sida stöder nazism. Typiskt vänstern att komma med sånt här när deras argument tryter. Nu stöder inte alla muslimer detta terrordåd men majoriteten stödjer detta i det tysta. Jag har inte sett någon muslimsk organisation göra något åt extremister. Varför gör dom inte det? Enkelt dom står bakom dessa extremister som får göra grovjobbet åt dom.


Om de stödjer terrordåd i det tysta, hur vet du då att de stödjer dem? Du kanske har någon slags övernaturlig begåvning som gör att du vet vad alla tänker? I så fall vet du nog vad jag tänker om dig just nu...




Min pursvenska granne skrattade ett par timmar efter attacken. Han var nog jätteglad över den, något annat fanns ju liksom inte att skratta åt.
Citera
2017-06-21, 23:02
  #594
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Eftersom mannen i lastbilen enlig flera källor var en festprisse som även drack alkohol, var han med andra ord ingen äkta muslim.
Sådana laster brukar vara belagt med hårda straff i muslimska länder.
Han var dessutom utvisningshotad, vilket förmodligen var orsaken till hjärnsläppet, bättre sitta i ett Svenskt fängelse på livstid, än åka hem till fattigdom.
Att han hyste något hat mot just svenskar är nog inte troligt eftersom en lastbil ser inte skillnad på människor som kommer i vägen. Det var ju även muslimer på den gata han körde på om man ska tro media.

Exakt! Dessutom var ju två av offren inte ens svenskar, så var det ett starkt hat mot svenskar som var motivet misslyckades han rejält.
Citera
2017-06-22, 00:01
  #595
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
För mig blir det svårt att svara på ts fråga. Jag känner inga hårt troende muslimer dock flera folk från muslimska länder och dom har reagerat med bestörtning på soc medier. vettiga killar alla tre. En ac dom hatar ju tom islam så...

Syrran berättade om (invandrar)glinen i skolan där hon jobbar som skulle kaxa sig och säga att det var bra. Hon blev jävligt provocerad men försökte behålla lugnet och förklara att det är helt oacceptabelt att säga så måndagen efter att Sverige har råkat ut för en av de värsta tragedierna nånsin. Det gick naturligtvis inte fram men såna ungar är ju förlorade i vilket fall som helst. Bara de hinner kastas ut ur landet innan de går med i någon lokal is förening så... hon påtalade vad dom sagt för rektorn på skolan som skojade bort det och sa nåt i stil med att De vill ju bara provocera hehe
Uppgivna suckar telefon-ledes alltså, från min syster som oturligt nog valt lärarbanan...


Estoniakatastrofen var förstås en fest? Morden på Olof Palme och Anna Lindh var lite piffiga och skojsiga?

Missförstå mig inte nu. Självklart var det som hände på Drottninggatan en fruktansvärd händelse, men att överdriva som du gör är ju rentav provocerande.

Har samtliga Sveriges rasister gått ut och fördömt det senaste terrordådet i London - som riktade sig mot muslimer? Knappast. Skäms på er, ni är så hycklande, okunniga och historielösa att det gör moig f*rbannad!

micke-71 och andra; tack för era inlägg! Uppfriskande att det finns några vettiga människor i detta träsk av rasister...
Citera
2017-06-22, 00:30
  #596
Medlem
LennyMacKenzies avatar
En mycket bra och nödvändig video av Moosa Assal:
https://youtu.be/e-uMCv4XgRs
Citera
2017-06-27, 18:17
  #597
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Om de stödjer terrordåd i det tysta, hur vet du då att de stödjer dem? Du kanske har någon slags övernaturlig begåvning som gör att du vet vad alla tänker?

Du behöver läsa på lite om islam ser jag.
Citera
2017-06-27, 18:39
  #598
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Estoniakatastrofen var förstås en fest? Morden på Olof Palme och Anna Lindh var lite piffiga och skojsiga?

Missförstå mig inte nu. Självklart var det som hände på Drottninggatan en fruktansvärd händelse, men att överdriva som du gör är ju rentav provocerande.

Har samtliga Sveriges rasister gått ut och fördömt det senaste terrordådet i London - som riktade sig mot muslimer? Knappast. Skäms på er, ni är så hycklande, okunniga och historielösa att det gör moig f*rbannad!

micke-71 och andra; tack för era inlägg! Uppfriskande att det finns några vettiga människor i detta träsk av rasister...
Hon skrev en av de värsta, inte den allra värsta. Den här händelsen kvalificerar garanterat som en av de värsta i modern tid.
Citera
2017-06-27, 19:23
  #599
Medlem
Fascistens avatar
De flesta muslimer jublar inombords när det sker terrorattacker mot icke-muslimer. Det brukar bli få muslimer som demonstrerar mot terror, när det förekommer sådana, sponsrade av media eller ej. T.ex.
https://www.rt.com/news/392813-colog...m-peace-march/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback