Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 23:46
  #469
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
För mig blir det svårt att svara på ts fråga. Jag känner inga hårt troende muslimer dock flera folk från muslimska länder och dom har reagerat med bestörtning på soc medier. vettiga killar alla tre. En ac dom hatar ju tom islam så...

Syrran berättade om (invandrar)glinen i skolan där hon jobbar som skulle kaxa sig och säga att det var bra. Hon blev jävligt provocerad men försökte behålla lugnet och förklara att det är helt oacceptabelt att säga så måndagen efter att Sverige har råkat ut för en av de värsta tragedierna nånsin. Det gick naturligtvis inte fram men såna ungar är ju förlorade i vilket fall som helst. Bara de hinner kastas ut ur landet innan de går med i någon lokal is förening så... hon påtalade vad dom sagt för rektorn på skolan som skojade bort det och sa nåt i stil med att De vill ju bara provocera hehe
Uppgivna suckar telefon-ledes alltså, från min syster som oturligt nog valt lärarbanan...
__________________
Senast redigerad av TjuvenFerdinand 2017-04-11 kl. 23:54.
Citera
2017-04-12, 09:15
  #470
Medlem
Att ta lösa citat ur koranen... Det finns lika mycket i bibeln som pratar om att döda, stena olydiga barn till döds osv...

Men en sak är ju ganska klar. Bibeln misstolkas sällan eller aldrig för dess prat om att döda av sina troende. Men det gör ju Koranen. Ord som otrogna finns inte i Koranen, det är ett bibliskt uttryck. Sedan har vissa västerländska översättningar använt ordet otrogna i Koranen. Men det är en annan sak.

Det är ju ingen nyhet att en stor del av alla terrordåd utförs av jihadistiska rörelser inom Islam. Men man får inte vända logiken baklänges som vissa gör. Ett exempel.

Alla häxor = kvinnor, alltså måste alla kvinnor = häxor... Byt ut det till muslim och terrorist.

Om ni ska länka till sidor med alla lösryckta citat om Islam för att bevisa något. Testa och läs lite här också.
http://fragaimamen.se/lar-koranen-ut...-icke-troende/
__________________
Senast redigerad av micke-71 2017-04-12 kl. 09:23.
Citera
2017-04-12, 10:14
  #471
Medlem
Jag var på manifestationen i helgen. Det var många svenskar och många invandrare där. Personer med slöja var även där också. Har alltid tyckt att muslimer knappt reagerade på tidigare terrordåd, dock var det väldigt annorlunda i det här fallet vilket glädje mig.
Citera
2017-04-12, 10:15
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuges
Titta bara på bilderna från den tysta minuten för terroroffren som hölls på offentliga platser o torg runt om i landet.
Dessa platser hyser normalt dagtid 90% blattar. Men när människor ska samlas solidariskt att sörja offer för islamistisk terror så syns nästan bara svenskar.
Hur tolkar man detta "fenomen"?
Det var många invandrare där också, var du själv där? Det var nämligen jag, du kan inte utgå från några bilder.
Citera
2017-04-12, 10:35
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Det finns bara ett islam, fråga dem själva ... Att IS dödar avfällingar (dvs sekulariserade muslimer) är i linje med deras religion.

Jaha, så sekulariserade muslimer hurrar när IS dödar sekulariserade muslimer? Tycker du själv att det låter rimligt?

Hela den här tråden är full med potentiella lögner med politiska syften. Tro ingenting som står här, skulle jag råda alla.
Citera
2017-04-12, 10:50
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaqk
Jaha, så sekulariserade muslimer hurrar när IS dödar sekulariserade muslimer? Tycker du själv att det låter rimligt?

Hela den här tråden är full med potentiella lögner med politiska syften. Tro ingenting som står här, skulle jag råda alla.

(fetade)...Du menar till skillnad från det vi matas med i Aftonbladet, Expressent, SVT,... ?
Citera
2017-04-12, 10:51
  #475
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke-71
Att döda oskyldiga människor är haram inom Islam.

Att demonisera en hel religion eller folkslag bestående av nästan 2miljarder människor för en isolerad galnings händelse... Jo, det är därför jag gör kopplingen till det som hände i Tyskland på 40 talet. Inte att jag har slut på argument eller vill slå under bältet.

Intressant det du skriver om att döda oskyldiga människor inom islam skulle vara haram. Med tanke på alla krig som pågår i muslimska länder, krig mellan sunni och shia, etnisk utrensning av kristna - inte minst kopterna i Egypten och Israel ska vi inte ens nämna här så verkar muslimerna inte bry sig så där värst mycket om "haram".

Sedan kan vi starta en diskussion om vad är "människor" enligt islam. Du vet mycket väl att det finns enbart muslimer samt bokens folk, dvs kristna och judar. Det finns med andra ord inga andra människor på vår planet.

Nästa ämne för en ännu mer omfattande diskussion är vad "oskyldig" betyder. Vad har de som mosats av en lastbil i Stockholm gjort sig skyldiga till?

Det du och andra muslimer inte förstår är att det inte går att relativisera det muslimska våldet längre och kalla varje terrordåd i Europa för en isolerad händelse utfört av en ensam galning. Den tiden är tyvärr passé. Fredens religions utövare har visat sitt rätta ansikte om och om igen. Och att ständigt försvara sig med att de muslimer som begår terrordåd inte är "riktiga" muslimer... tja, det ekar bara tomt och falskt.
__________________
Senast redigerad av Guru-Guru 2017-04-12 kl. 10:55.
Citera
2017-04-12, 10:57
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Jag var på manifestationen i helgen. Det var många svenskar och många invandrare där. Personer med slöja var även där också. Har alltid tyckt att muslimer knappt reagerade på tidigare terrordåd, dock var det väldigt annorlunda i det här fallet vilket glädje mig.

En annan sak man ska tänka på är att väldigt många invandrare har haft en viss rädsla för att det här ska väcka mer hat emot dom. Vi kan ju bara läsa vad vissa skriver här på Flashback. Så om det var något mindre än normalt så betyder det inte på något sätt att de sympatiserar med terroristen.

Något som jag misstänkt från början men inte sagt något om är vem Akilov egentligen är. Är han riktig muslim, är han psykfall?

Han hämnas på Sverige för att vi bombar i Syrien, bara det säger en del om hans kunskaper. Sverige har inte bombat Syrien, tvärtom. Vi har gett folket därifrån skydd och husrum långt utöver vad många andra länder gjort.

Nu kommer uppgifter från folk som kände honom. Han visste inte ens hur man ber.... Han använde droger, blev instabil osv. Som jag säger. Det har ingenting med jihad eller religion att göra. Ett missbrukande psykfall som skyller sitt misslyckande på västvärlden och anger felaktiga motiv. Det är så han ska ses och dömas.
Citera
2017-04-12, 11:25
  #477
Medlem
Här är en som skrivit ett inlägg på fb.

Personen kan inte ens hedra offren utan att dra paralleller till Trollhättanl och som jag tolkar det jämföra de två händelserna.

Hittills har fyra personer mist sitt liv i den tragiska och fruktansvärda lastbilsattacken på Drottninggatan. Likt många tidigare terrorattacker i svensk modern tid, som den på skolan Kronan i Trollhättan, var flera av dödsoffren barn. Jag minns när jag var styrelseledamot för Rädda barnen i Västra Götaland för många år sedan. Vi diskuterade ofta vilka grundläggande frågor som organisationen ska arbeta och verka för. Barnfattigdom och rätten till utbildning var ofta frågor som togs upp och som jag givetvis anser är mycket viktiga. Däremot är min bestämdaste åsikt att den mest elementära frågan när vi talar om barns grundläggande rättigheter är deras rätt att skyddas från våld och terror i konflikter där de ständigt är de största förlorarna. Samtidigt är det här en tid där vi genom att sluta upp i en gemenskap baserad på kärlek och solidaritet kan agera som verkliga förebilder för våra barn och visa vilket samhälle vi vill ha och verka för. Låt oss däremot inte luras av andra onda krafter som vill få oss att tro att vår räddning är en imaginär nationalstat, en exkluderande nationalism som präglas av "vi", ”den andre” och fler höga murar. Kärlek till er alla!
Citera
2017-04-12, 11:27
  #478
Avstängd
Det är inte bara Sveriges muslimer som firar, muslimer över hela världen firar jihad-attacken. Det är som på julafton för dem.
Citera
2017-04-12, 11:54
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Här är en som skrivit ett inlägg på fb.

Personen kan inte ens hedra offren utan att dra paralleller till Trollhättanl och som jag tolkar det jämföra de två händelserna.

Hittills har fyra personer mist sitt liv i den tragiska och fruktansvärda lastbilsattacken på Drottninggatan. Likt många tidigare terrorattacker i svensk modern tid, som den på skolan Kronan i Trollhättan, var flera av dödsoffren barn. Jag minns när jag var styrelseledamot för Rädda barnen i Västra Götaland för många år sedan. Vi diskuterade ofta vilka grundläggande frågor som organisationen ska arbeta och verka för. Barnfattigdom och rätten till utbildning var ofta frågor som togs upp och som jag givetvis anser är mycket viktiga. Däremot är min bestämdaste åsikt att den mest elementära frågan när vi talar om barns grundläggande rättigheter är deras rätt att skyddas från våld och terror i konflikter där de ständigt är de största förlorarna. Samtidigt är det här en tid där vi genom att sluta upp i en gemenskap baserad på kärlek och solidaritet kan agera som verkliga förebilder för våra barn och visa vilket samhälle vi vill ha och verka för. Låt oss däremot inte luras av andra onda krafter som vill få oss att tro att vår räddning är en imaginär nationalstat, en exkluderande nationalism som präglas av "vi", ”den andre” och fler höga murar. Kärlek till er alla!

Sverige har aldrig varit en nationalstat, det har bara funnits en sådan i världen och de gick under efter lite för ivriga försök att erövra resten av världen.... Men många drömmer ändå om den... Isis drömmer om den också, och det går inte så bra för dom just nu.

Sverige utgör ca 0.15% av världens befolkning och är ett land som för lite drygt 100år sedan var ett av Europas fattigaste. Vi lyckades bra i den industriella revolutionen, vi klarade av att hålla oss utanför krig. Vägen från fattigaste till ett av de rikaste har det forskats i många gånger. Svaret är alltid det samma. Vi hade inte varit där vi är idag utan invandring. Skillnaden då mot nu är att majoriteten var folk med samma utseende och religion men de var ändå lika hatade av vissa. Hatet har alltid funnits, bara mot olika nationaliteter.

Så vad gör den imaginära helsvenska staten Sverige med ljusa, blonda och blåögda uppbyggd till stor del på invandring så värd att sträva efter? Inte ett skit, det är en orealistisk dröm som aldrig har fungerat i någon del av världen. Bara någon dum naiv tro att några människor, , hudfärg, nationaliteter eller religion är överlägsna andra.

Titta på de vita USA, de behandlar sin svarta befolkning som invandrare och en andra klassens medborgare. Men vad i h-e, det var ju dom som tog dit dom i slavhandeln, förtryckte dom fram till 60-70 talet på grund av ras, segregerade skolor, bussar mm. Och nu sitter o gnäller över resultatet av sitt agerande.

Den papperlösa latinobefolkningen utnyttjar dom som billig arbetskraft och sedan gnäller illegal invandring. Hur stor del av Trumps förmögenhet är uppbyggd av papperslösa latino?
__________________
Senast redigerad av micke-71 2017-04-12 kl. 12:06.
Citera
2017-04-12, 12:09
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke-71
Sverige har aldrig varit en nationalstat, det har bara funnits en sådan i världen och de gick under efter lite för ivriga försök att erövra resten av världen.... Men många drömmer ändå om den... Isis drömmer om den också, och det går inte så bra för dom just nu.

Sverige utgör ca 0.15% av världens befolkning och är ett land som för lite drygt 100år sedan var ett av Europas fattigaste. Vi lyckades bra i den industriella revolutionen, vi klarade av att hålla oss utanför krig. Vägen från fattigaste till ett av de rikaste har det forskats i många gånger. Svaret är alltid det samma. Vi hade inte varit där vi är idag utan invandring. Skillnaden då mot nu är att majoriteten var folk med samma utseende och religion men de var ändå lika hatade av vissa. Hatet har alltid funnits, bara mot olika nationaliteter.

Så vad gör den imaginära helsvenska staten Sverige med ljusa, blonda och blåögda uppbyggd till stor del på invandring så värd att sträva efter? Inte ett skit, det är en orealistisk dröm som aldrig har fungerat i någon del av världen. Bara någon dum naiv tro att några människor, , hudfärg, nationaliteter eller religion är överlägsna andra.

Titta på de vita USA, de behandlar sin svarta befolkning som invandrare och en andra klassens medborgare. Men vad i h-e, det var ju dom som tog dit dom i slavhandeln, förtryckte dom fram till 60-70 talet på grund av ras, segregerade skolor, bussar mm. Och nu sitter o gnäller över resultatet av sitt agerande.

Den papperlösa latinobefolkningen utnyttjar dom som billig arbetskraft och sedan gnäller illegal invandring. Hur stor del av Trumps förmögenhet är uppbyggd av papperslösa latino?

Tycker din förklaring är lite naiv faktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback