2017-06-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Om JM skriver att hon hatar mamman och att pappan var en idiot och hon fick en jäkla pissig uppväxt så har det inget med målet att göra och då släpper åklg igenom dessa.

Men blir det inte aningens märkligt om åkl läser breven pga rådande restriktioner och släpper dem vidare och sedan under huvudförhandling påtalar att JM skickat 'otrevliga' brev och därför anför det som ett skäl för att restriktionerna skall kvarstå?
Tycker det faller lite på sin egen orimlighet, men osvuret är ju bäst.

Och om det skulle handla om utsmugglade brev så tror jag att det skulle ha gjorts en större sak av det.
Citera
2017-06-27, 16:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
...Var inte breven till APs syster/mamma? Har jag missförstått nu?

Nja, det verkar som breven gällde modern Anki och JMs äldsta(?) dotter. Sedan sa JMs äldre systers målsägarbiträde att även hennes klient förebyggande ville meddela att hon inte önskade några brev.
Citera
2017-06-27, 16:45
Medlem
magiciadehexs avatar
AH intervjuas av Expressen efter rättegången och sen några andra videoklipp från förhandlingen:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-arbogakvinnan-visar-ingen-medkansla-alls/
Citera
2017-06-27, 16:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men blir det inte aningens märkligt om åkl läser breven pga rådande restriktioner och släpper dem vidare och sedan under huvudförhandling påtalar att JM skickat 'otrevliga' brev och därför anför det som ett skäl för att restriktionerna skall kvarstå?

Och om det skulle handla om utsmugglade brev så tror jag att det skulle ha gjorts en större sak av det.

Ja huvudet på spiken. Samma åkl Wenna som beklagar breven måste ju om de skickats iväg också godkänt dem. Det blir onekligen lite tokigt.
Citera
2017-06-27, 16:50
Medlem
ziracorns avatar
Tja, vad kommer hända i RUP!? Görs väl ganska snart med båda. Är man "inte vid sina sinnens fulla bruk" om man är beräknande/strategisk/"elak"/dum i huvudet!? Jag kan inte såna där undersökningar, ska bli ett intressant utfall i vilket fall. Fyll gärna på, ni som kan bättre.
Citera
2017-06-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det där är ju riktigt otäckt om det verkligen är som Wenna säger, vem fan hjälper JM med att skicka brev?

Kan ju aldrig tänka mig att Hikes skulle nedlåta sig till något sådant, så hur får JM iväg sina otrevliga brev?

Nu vet vi inte om breven blivit skickade eller beslagtagna innan de kom iväg.
Har också svårt att tänka mig att Hikes skulle vara behjälplig med det,men vem vet?JM kanske hotat henne,"slängt det onda ögat" mot henne,och krävt att hon skulle ta emot breven för vidarebefordran?
Om så skett,kanske Hikes överlämnat dem till åklagaren,eftersom det skulle strida emot god advokatsed att gå emot sin klients restriktioner.

Kan också tänka mig att hon nu under rättegången i Västerås, har fler möjligheter att smuggla ut brev,än när hon sitter på häktet i Karlstad.

Har hon ens handfängsel längre när hon förs in i rättssalen?Kan nog finnas många tillfällen när hon kan råka tappa något brev eller liknande.Hon sitter med block och penna i rättssalen och vid flera tillfällen har häktesvakter somnat under pågående förhandling,kanske inte så svårt att smyga ner några brev i underkläderna,som man sedan placerar under en tallrik under lunchen,eller på någon toalett där någon får syn på den.Hon kanske helt enkelt råkar "tappa" ett brev till/från rättegångssalen,transporter mm,kvinnan är ju förslagen som få.
Många människor är ju ärliga om de får syn på ett brev som till synes blivit kvarglömt eller borttappat.Är det adresserat till någon så vill man oftast vara hjälpsam och kanske lägger det på en brevlåda.
Citera
2017-06-27, 16:53
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Det är märkligt hela skiten. Utsmugglade brev är helt otänktbart, vem skulle våga göra det i detta läge?
Nu stod det i AB att JM försökt skicka brev, men det är konstigt att åklg tar upp dessa stoppade breven i så fall. Det har inte med målet att göra.
Citera
2017-06-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Tja, vad kommer hända i RUP!? Görs väl ganska snart med båda. Är man "inte vid sina sinnens fulla bruk" om man är beräknande/strategisk/"elak"/dum i huvudet!? Jag kan inte såna där undersökningar, ska bli ett intressant utfall i vilket fall. Fyll gärna på, ni som kan bättre.

Det är endel samtal som genomförs men också endel observerande, analys av personen en tid tillbaka, intervjuer. Det känns inte som om det finns mycket möjlighet till RPV i detta fall.
Det är ofta när man ser brott med konstig logik; slår ihjäl grannen pga musik etc. Ofta inte motivfyllda ärenden.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-06-27 kl. 17:11.
Citera
2017-06-27, 17:21
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Det är endel samtal som genomförs men också endel observerande, analys av personen en tid tillbaka, intervjuer. Det känns inte som om det finns mycket möjlighet till RPV i detta fall.
Det är ofta när man ser brott med konstig logik; slår ihjäl grannen pga musik etc. Ofta inte motivfyllda ärenden.

Så då ingår observationer i rättssalen/häktet i själva undersökningen!? "Sinnesstämning"/"gråta mkt"...!?

I såna fall slipper hon ju finkan, om det ska med i beräkningen. I klass med Charlie Manson i just den aspekten. "Åklagaren är så jävla elak", "Jag vill läsa nu", "Alla är emot mig".
Senast redigerad av ziracorn 2017-06-27 kl. 17:27.
Citera
2017-06-27, 17:21
Medlem
Citat:
Det är märkligt hela skiten. Utsmugglade brev är helt otänktbart, vem skulle våga göra det i detta läge?
Nu stod det i AB att JM försökt skicka brev, men det är konstigt att åklg tar upp dessa stoppade breven i så fall. Det har inte med målet att göra.

Naturligtvis har det med målet att göra,och även de fortsatta restriktionerna i häktet på JM som åklagarna yrkar på.
JM försöker sig på övergrepp i rättssak,och det är allvarligt.
Citera
2017-06-27, 17:26
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Nu skriver iofs Aftonbladet att citat; hon har FÖRSÖKT skickat brev, så det kan vara så att de innehöll saker om målet och att åklgagaren stoppade dessa med ände kommenterade det inför rätten.
- Åklagare Jessica Wenna säger att det kommit fram nya uppgifter - att Arbogakvinnan har försökt att skicka brev till sin mamma och en av sina döttrar.

Jag tror JMs brev kontrolleras minutiöst, dem vet vad hon är kapabel till, alla som går emot henne ska hotas, hon kommer aldrig att ge sig när det gäller hot.

Hon är van att få sin vilja igenom, hon bryr sig inte i lagar förfalskar namnteckningar hej vilt, sen påstår hon att hon trodde man kunde göra så, att förfalska namnteckningar får de flesta lära sig är olagligt, JM spelar ovetande, när hon blir ställd inför fakta.

AM, UF, och AB får söka kontaktförbud som du skriver i ett annat inlägg.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-27 kl. 17:35.
Citera
2017-06-27, 17:28
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men allvarligt, JM har fulla restriktioner, hon har försökt smuggla ut brev tidigare och mamman/systern lever under hotbild.
Inte borde några brev med hårda ord från JM kunna nå dem?? Det borde vara fullkomligt omöjligt att ett sådant brev ens kom utanför avdelningen på häktet där JM sitter!
Hur vet Wenna om dessa brev?? Och varför stoppar inte Hikes alla brevutkast?

Varför skulle advokaten göra det? Hon kanske inte ens får se utkasten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in