Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Det där är ju riktigt otäckt om det verkligen är som Wenna säger, vem fan hjälper JM med att skicka brev?
Kan ju aldrig tänka mig att Hikes skulle nedlåta sig till något sådant, så hur får JM iväg sina otrevliga brev?
Nu vet vi inte om breven blivit skickade eller beslagtagna innan de kom iväg.
Har också svårt att tänka mig att Hikes skulle vara behjälplig med det,men vem vet?JM kanske hotat henne,"slängt det onda ögat" mot henne,och krävt att hon skulle ta emot breven för vidarebefordran?
Om så skett,kanske Hikes överlämnat dem till åklagaren,eftersom det skulle strida emot god advokatsed att gå emot sin klients restriktioner.
Kan också tänka mig att hon nu under rättegången i Västerås, har fler möjligheter att smuggla ut brev,än när hon sitter på häktet i Karlstad.
Har hon ens handfängsel längre när hon förs in i rättssalen?Kan nog finnas många tillfällen när hon kan råka tappa något brev eller liknande.Hon sitter med block och penna i rättssalen och vid flera tillfällen har häktesvakter somnat under pågående förhandling,kanske inte så svårt att smyga ner några brev i underkläderna,som man sedan placerar under en tallrik under lunchen,eller på någon toalett där någon får syn på den.Hon kanske helt enkelt råkar "tappa" ett brev till/från rättegångssalen,transporter mm,kvinnan är ju förslagen som få.
Många människor är ju ärliga om de får syn på ett brev som till synes blivit kvarglömt eller borttappat.Är det adresserat till någon så vill man oftast vara hjälpsam och kanske lägger det på en brevlåda.