2017-06-26, 22:06
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnhrrskrjnkjdv
De somaliska "ungdomarna" han lär svenska kastar sten på polisen.
Källa?
Citera
2017-06-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ett land, en kultur, ett folk innebär inte att det är noll tillströmning av folk från andra länder, och har aldrig gjort och kommer sannolikt aldrig att göra. Tvärt om är invandring en naturlig rörlighet. Människor kommer hit, lär sig språk och kultur, arbetar och lever som andra. Det har aldrig SD sagt nej till, utan uppmuntrat.

Men, migranter, som i många fall ska försörjas livet ut, för dom har små/inga chanser på arbetsmarknaden, och värre, inte vill leva som andra här, är det frågan gäller! Det vill säga en del i den mångkultur-kommenderingen som Palme startade 1975, som resulterade i massinvällningen 2015, detär den handlar om.

Man
Ja det är ju ganska enkelt att skaffa sig en uppfattning om hur "projektet" det gått. Detta var från start ett elitens projekt Nu, tre fyra decennier senare visat sig att det fått katastrofala konsekvenser. Eliten har fått fel på alla punkter, men vägrar ge med sig. Prestigen och den egna kärriären är viktigare än landet och de skattebetalande svenskarnas väl.

En viktig del i projektet har förstås låtsas som att det inte finns svenskar, samtidigt som man, något paradoxalt kan tyckas, vill hävda att alla utlänningar som säger att de är svenskar, är svenskar. Det är förstås trams och del i propagandakriget. Det propagandakrig som HLD och Libertium demagogiskt försöker försvara i sina vänsterpositioner. Men maktens kreatur kommer nog fortsätta slåss på samma sätt, inte så mycket för invandrarna själva, det har det egentligen egentligen inte varit fråga om, utan det handlar om deras eget problemformuleringsprivilegium, och därmed makt, nu är på väg att försvinna. Därav den till synes infantila argumentationen.
Citera
2017-06-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Vissa av de förortskids som inte assimilerats fast de är födda här gör det (bl.a Ahmeds landsmän), vilka du refererade till.

Barn till nordeuropéer assimileras i regel, medan en hel del barn till invandrare från sydligare länder inte gör det, fastän de är födda här. Så du har tyvärr helt rätt i att man inte behöver bli svensk fast man är född här. Och det är ytterligare ett skäl att stoppa just denna typ av invandring.

Jag har visat att han har lyft lön från skattebetalarna för att dalta med en grupp som generellt inte försörjer sig själva. Du är en PK-drömmare om du vägrar se att somalierna specifikt är en börda för vårt land. Är du verkligen seriös och inte bara ytterligare en Hushlittledarling?

Har inte sett något seriöst från den sidan, bara provocerar och inget som helst eget att komma med. För min del tänker jag inte försöka mer med den "debattören", helt meningslöst.
Citera
2017-06-26, 22:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Komiken är fullständig. Jomshof byter ut lite ord i somalierns påhopp & postar tillbaka för att belysa det absurda om ordvalet varit det omvända. Givetvis blir han då beskylld för "rasism".
Vem fan bryr sig längre?
Citera
2017-06-26, 22:18
Medlem
Vedklyvens avatar
Att Somaliske Svensken Kahin Ahmed sitter i sin förort och vill bestämma vilka som får komma in i hans
"kalifat" borde väcka bestörtning. I stället ger sig PK-Media på den som protesterat mot somliga invandrargruppers ambitionener att splittra Sverige.

Den som vill förstöra o splittra Sverige välkomnas hit av PK-Media.
Citera
2017-06-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja det är ju ganska enkelt att skaffa sig en uppfattning om hur "projektet" det gått. Detta var från start ett elitens projekt Nu, tre fyra decennier senare visat sig att det fått katastrofala konsekvenser. Eliten har fått fel på alla punkter, men vägrar ge med sig. Prestigen och den egna kärriären är viktigare än landet och de skattebetalande svenskarnas väl.

En viktig del i projektet har förstås låtsas som att det inte finns svenskar, samtidigt som man, något paradoxalt kan tyckas, vill hävda att alla utlänningar som säger att de är svenskar, är svenskar. Det är förstås trams och del i propagandakriget. Det propagandakrig som HLD och Libertium demagogiskt försöker försvara i sina vänsterpositioner. Men maktens kreatur kommer nog fortsätta slåss på samma sätt, inte så mycket för invandrarna själva, det har det egentligen egentligen inte varit fråga om, utan det handlar om deras eget problemformuleringsprivilegium, och därmed makt, nu är på väg att försvinna. Därav den till synes infantila argumentationen.

Den riktigt intressanta frågan blir; när nu denna möjlighet till maktande är på väg att ta vägs ände, vad är nästa projekt att behålla maktpositionerna över folket? Eller är det redan ett på rull? Vilket, isf.?
Citera
2017-06-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Källa?

På att undomarna i Rinkeby kastar sten på polisen?
Citera
2017-06-26, 22:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
På att undomarna i Rinkeby kastar sten på polisen?
Nej, du måste ha problem med läsförmågan. Jag vill ha en källa på att Kahin Ahmeds elever kastar sten på polisen.
Citera
2017-06-26, 22:30
Medlem
Citat:
Nej, du måste ha problem med läsförmågan. Jag vill ha en källa på att Kahin Ahmeds elever kastar sten på polisen.

Nädu den går jag inte på. Du får minsan bevisa att hans elever inte kastar sten!
Citera
2017-06-26, 22:30
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
När jag skriver "kulturellt svensk" menar jag endast att personen beter sig svenskt eller har anammat svenska sociala koder, språk och normer.

Menar du att han även ses som svensk av oss pursvenskar?

I fallet med just Kahin Ahmed kom han till Sverige som 22-åring. Hans svenska är på en nivå som man skulle förvänta sig av nån som bara varit här i 2-4 år.

En norrman eller dansk i samma situation skulle aldrig räknas som svensk. Hur många svenskar tror du räknar Kahin som svensk?

Citat:
För mig är det inte viktigt om han är svensk eller inte. Det som är viktigt för mig är att toppolitiker slutar spekulera kring människors "svenskhet" i kvällspressen. Speciellt om personen som spekulerar kring människors "svenskhet" inte är själv etnisk svensk. Min ideologiska övertygelse kring invandring och mångkultur är irrelevant för diskussionen.

Är det så att du är en anarkokapitalist som är för fri invandring?

Det finns en stor grupp i samhället som ser sig som svenskar. De tycker de har en gemenskap med varandra just på grund av detta. De tycker också att de har både rätt och skyldighet att reglera invandringen, för att kunna lämna över ett bra Sverige till efterföljande generationer. Allt detta är "sociala konstruktioner", dvs påhittade begrepp. Men många tycker de är användbara.

Om du å din sida istället är för fri invandring så är det ju ett utmärkt angreppssätt att ifrågasätta vem som är svensk. Ju mer framgångsrik du är i att försvaga de sociala konstruktionerna, desto närmare kommer du ditt mål.

Så var ligger du på skalan "stängda gränser" - "fri invandring"?
Citera
2017-06-26, 22:33
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Nädu den går jag inte på. Du får minsan bevisa att hans elever inte kastar sten!
Okej, så du har ingen källa alltså? Bra, du kan vi avsluta den här lilla diskussionen.
Citera
2017-06-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Komiken är fullständig. Jomshof byter ut lite ord i somalierns påhopp & postar tillbaka för att belysa det absurda om ordvalet varit det omvända. Givetvis blir han då beskylld för "rasism".
Vem fan bryr sig längre?

Ja, det är sandlåda. Men, eftersom hela PK är i hypertillstånd och fiolsträngar, behövs inte mycket för att få igång dom. Deras enda fokus är att försöka tillbakabilda den cancer som tar allt större utrymme i deras låtsas-värld, SD!

Och, vanligt folk, blir snart immuna mot dessa galet vinklade övertoner från PK, som försöker stoppa verkligheten från att bli synlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in