2017-06-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Okej, så du har ingen källa alltså? Bra, du kan vi avsluta den här lilla diskussionen.

Det var inte det jag sa. Läs inte in saker som jag inte sagt!
Citera
2017-06-26, 22:37
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Nej, du har missuppfattat mig. Jag har aldrig påstått det du anklagar mig för.

Vad i helvete har detta att göra med mig eller mitt inlägg?

Jaså, du känner honom alltså? Berätta mer.
Nu gör du ju dig bara löjlig, han smyger knappast med sin osvenska livsstil.

Citat:
Som sagt, jag har ingen aning. Inte du heller för den delen.

Återigen. Du har ingen aning om hur lite eller mycket han har bidragit till det svenska samhället. Vilda spekulationer från din sida.
Jag vet att du är marxistiskt programmerad så du är blind för svenskfientligheten, vi andra som inte är kultur-marxistiskt programmerade ser vad Kahin prioriterar och arbetar för. Han har en etnocentrisk agenda och arbetar för mer makt åt det egna folket, folkutbytet ökar chanserna för mer makt åt hans egna folk. Dina ögon ser och dina öron hör, men din hjärna registrerar ej vad som sker. Och jo, sett till hans "yrke" och "utbildning" så vet jag att han har tärt på svenskarnas ekonomi, han har inte bidraget med ett skit som svenskar har nytta av, däremot har han naturligtvis bidragit till sina koloniserande somaliska bröder och systrar.
Han är en förlustaffär, kostar mer bidrag än vad han ger tillbaka.
Citera
2017-06-26, 22:41
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Menar du att han även ses som svensk av oss pursvenskar?
Ja, hans beteende i alla fall. Utseendet går ju inte att göra så mycket åt.
Citat:
I fallet med just Kahin Ahmed kom han till Sverige som 22-åring. Hans svenska är på en nivå som man skulle förvänta sig av nån som bara varit här i 2-4 år.

En norrman eller dansk i samma situation skulle aldrig räknas som svensk. Hur många svenskar tror du räknar Kahin som svensk?
Som sagt, jag vet inte. Jag känner inte honom.
Men självfallet förstår jag att han antagligen inte beter sig lika svenskt som en invandrare som kom hit när hon/han var två år gammal.
Citat:
Är det så att du är en anarkokapitalist som är för fri invandring?

Det finns en stor grupp i samhället som ser sig som svenskar. De tycker de har en gemenskap med varandra just på grund av detta. De tycker också att de har både rätt och skyldighet att reglera invandringen, för att kunna lämna över ett bra Sverige till efterföljande generationer. Allt detta är "sociala konstruktioner", dvs påhittade begrepp. Men många tycker de är användbara.

Om du å din sida istället är för fri invandring så är det ju ett utmärkt angreppssätt att ifrågasätta vem som är svensk. Ju mer framgångsrik du är i att försvaga de sociala konstruktionerna, desto närmare kommer du ditt mål.

Så var ligger du på skalan "stängda gränser" - "fri invandring"?
Jag tycker om den svenska kulturen och det svenska folket. Det är här jag vill leva och här jag vill dö. Så mina intentioner är verkligen inte att urvattna "svenskheten" i syfte att "förgöra" Sverige och det svenska folket. Man måste dock skilja på Sveriges landgränser och den svenska kulturen.
Citera
2017-06-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Min Kampf av Jimpa Åkesson

Som jag tolkade den gick den ut på alla människors lika värde? Vem är du att tolka åt mig?
Citera
2017-06-26, 22:57
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ja, hans beteende i alla fall. Utseendet går ju inte att göra så mycket åt.

Som sagt, jag vet inte. Jag känner inte honom.
Men självfallet förstår jag att han antagligen inte beter sig lika svenskt som en invandrare som kom hit när hon/han var två år gammal.

Du duckar frågan. Jag påstår att någon som kom hit som 22-åring i princip aldrig ses som svensk av de flesta andra svenskar. Särskilt inte om man bryter kraftigt.

Jag skulle till och med påstå att en tysk som kom hit som 22-åring och nu pratar perfekt svenska ändå inte ses som svensk av många. Har jag fel?

Varför i hela friden skulle det då finnas på kartan att Kahin skulle betraktas som svensk av oss? När inte ens tysken som ligger mycket längre in i gråzonen är en klockren svensk?

Eller har du tyst backat från att han skulle ses som svensk, och talar istället om det mer intetsägande "beter sig som en svensk"?

Citat:
Är det så att du är en anarkokapitalist som är för fri invandring?

Citat:
Jag tycker om den svenska kulturen och det svenska folket. Det är här jag vill leva och här jag vill dö. Så mina intentioner är verkligen inte att urvattna "svenskheten" i syfte att "förgöra" Sverige och det svenska folket. Man måste dock skilja på Sveriges landgränser och den svenska kulturen.

Ok, det var ju ett riktigt politikersvar. Jag tolkar detta som att "ja, du är en anarkokapitalist". Hojta till om jag har fel.

Inget fel i att propagera för anarkokapitalism, men gör det under öppen flagg så att man kan sätta dina uttalanden i ett sammanhang.

Som jag skrev så har nån som vill införa fri invandring ett starkt intresse av att luckra upp de sociala konstruktioner (tex "vem är svensk") som ligger i vägen för detta.
Citera
2017-06-26, 23:03
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Min Kampf av Jimpa Åkesson
Som likagärna kunde ha skrivits av Kahin själv då han är etno-nationalist. "Min kamp" kan anspela på Kahins egna kamp för sitt folk och nationalism. Kahin är den mer ruttna människan här då Jimpa inte åker till andra länder och kräver svensk eller vit nationalism där, Kahins beteende kan beskrivas som "black supremacy" eller "muslim supremacy", han anser sig stå över det svenska folket och anser därför att hans folk har rätt att kolonisera Sverige på svenskarnas bekostnad också därför han har villfarelsen att det inte går att vara rasistisk emot svenskar, eller så anser han väl snarare att svenskar förtjänar rasism.
Citera
2017-06-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vnhrrskrjnkjdv
Jag gav upp och bestämde mig för att svara med samma mynt. Att Jomshofa kallar jag det

....så här ser det ut i alla trådar på alla forum, man får ta det onda, med det goda, men försöka minimera det onda....
Citera
2017-06-26, 23:09
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Du duckar frågan. Jag påstår att någon som kom hit som 22-åring i princip aldrig ses som svensk av de flesta andra svenskar. Särskilt inte om man bryter kraftigt.

Jag skulle till och med påstå att en tysk som kom hit som 22-åring och nu pratar perfekt svenska ändå inte ses som svensk av många. Har jag fel?

Varför i hela friden skulle det då finnas på kartan att Kahin skulle betraktas som svensk av oss? När inte ens tysken som ligger mycket längre in i gråzonen är en klockren svensk?

Eller har du tyst backat från att han skulle ses som svensk, och talar istället om det mer intetsägande "beter sig som en svensk"?
Någon som kommer hit som 22-åring och har bott här väldigt länge tror jag absolut kan betraktas som svensk av andra svenskar. Mark Levengood kom till Sverige som 19-åring. Honom skulle jag möjligtvis betrakta som svensk ur en kulturell bemärkelse. Kanske är det också så att han är bög som gör att jag associerar honom med Sverige? Hur som helst, jag tror det går i teorin att för någon att komma hit som 22-åring och bli svensk ur en kulturell bemärkelse. Om Kahin Ahmed är det eller inte har jag ingen aning om dock.
Citat:
Ok, det var ju ett riktigt politikersvar. Jag tolkar detta som att "ja, du är en anarkokapitalist". Hojta till om jag har fel.

Inget fel i att propagera för anarkokapitalism, men gör det under öppen flagg så att man kan sätta dina uttalanden i ett sammanhang.

Som jag skrev så har nån som vill införa fri invandring ett starkt intresse av att luckra upp de sociala konstruktioner (tex "vem är svensk") som ligger i vägen för detta.
Jag vill inte att du ska sätta in mig i ett fack och dra förhastade slutsatser om mina intentioner. Det är därför jag vill hålla den politiska diskussion åt sidan. Ta in vad det är jag skriver om Sverige och det svenska folket istället för att utgå ifrån min politiska tillhörighet.
Citera
2017-06-26, 23:11
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Nu sitter du bara här och ljuger, du arbetar ju aktivt för att byta ut både svensk kultur och det svenska folket.
Hade du tyckt om det svenska folket så hade du inte ansett att de behöver ersättas eller trängas undan.
Dina prioriteringar är ju somalierna framför svenskar. Att du dessutom tycker illa om finnar skvallrar ju mycket om vad du egentligen anser om svenskar då svenskar är mer närbesläktade med finnar än de somalier du tar i försvar och sätter på en piedestal.
Det är ju så man oftast lätt kan registrera en svenskfientlig som anser sig stå på svenskars sida, en som gärna snackar skit om majoritetsbefolkningarna i grannländerna men talar gott om folk utanför Europa.
Citera
2017-06-26, 23:11
Medlem
Citat:

Ja, varför, och för vem, är det så viktigt att han ska få kalla sig svensk? Är det något fel att han anses vara somalisk (trots att det är det han är). Är inte det en form av rasism? Alla som inte får kalla sig svenskar är tydligen underlägsna. Se där, vi har gått varvet runt. Men gick ändå vilse.
Citera
2017-06-26, 23:12
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Jomshof är ju etnonationalist och sa nyligen att vi måste börja prata om ras. Han är nog minst pk i hela SD, samtidigt som han är den trevligaste. Lätt min favoritpolitiker!

En kul filur och helt klart en bra politiker. Vad jag läst står han på sig också i sitt uttalande. Jag gillar alla som visar långfingret åt PK-media, vilka de än är...
Citera
2017-06-26, 23:16
Medlem
80231s avatar
Kan någon länka till den väljarbarometer som visar att SD har över 10% stöd (om jag kommer ihåg rätt) i blå linjen-förorterna? Googlar, men det kommer upp så mycket annat skit istället.

Kahin Ahmed är uppenbart demokratifientlig (oavsett om han är blekvit och född på Sabb i Stockholm, eller glödande och född i helvetet), med sitt resonemang om att ett parti som har en stor grupp väljare i området inte är välkomna.

Med den synen på demokrati så vill vi inte ha honom i vårt land. Det gäller inte bara Kahin Ahmed, utan även andra antidemokratiska personer.

Canada can!
Senast redigerad av 80231 2017-06-26 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in