Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Ja, hans beteende i alla fall. Utseendet går ju inte att göra så mycket åt.
Som sagt, jag vet inte. Jag känner inte honom.
Men självfallet förstår jag att han antagligen inte beter sig lika svenskt som en invandrare som kom hit när hon/han var två år gammal.
Du duckar frågan. Jag påstår att någon som kom hit som 22-åring i princip aldrig ses som svensk av de flesta andra svenskar. Särskilt inte om man bryter kraftigt.
Jag skulle till och med påstå att en tysk som kom hit som 22-åring och nu pratar perfekt svenska ändå inte ses som svensk av många. Har jag fel?
Varför i hela friden skulle det då finnas på kartan att Kahin skulle betraktas som svensk av oss? När inte ens tysken som ligger mycket längre in i gråzonen är en klockren svensk?
Eller har du tyst backat från att han skulle ses som svensk, och talar istället om det mer intetsägande "beter sig som en svensk"?
Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Är det så att du är en anarkokapitalist som är för fri invandring?
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Jag tycker om den svenska kulturen och det svenska folket. Det är här jag vill leva och här jag vill dö. Så mina intentioner är verkligen inte att urvattna "svenskheten" i syfte att "förgöra" Sverige och det svenska folket. Man måste dock skilja på Sveriges landgränser och den svenska kulturen.
Ok, det var ju ett riktigt politikersvar. Jag tolkar detta som att "ja, du är en anarkokapitalist". Hojta till om jag har fel.
Inget fel i att propagera för anarkokapitalism, men gör det under öppen flagg så att man kan sätta dina uttalanden i ett sammanhang.
Som jag skrev så har nån som vill införa fri invandring ett starkt intresse av att luckra upp de sociala konstruktioner (tex "vem är svensk") som ligger i vägen för detta.