Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Huruvida det stämmer eller inte kan vi inte fastställa, varför, återigen, ett åtal är av intresse så att domstolen kan besluta i frågan om ansvar.
Det är för många fall för att det ska betraktas som "enstaka fall". Redan innan kriget i Syrien började var Syrien känd för att politiskt aktiva bara försvann eller fängslades utan rättegång i år utan att någon visste något om dem. Det var, och fortfarande är, en strategi för att kväsa motståndet.
Du säger ju det själv, dras man in till domstolen så blir man tvungen att avgå. Skrev inte du något liknande några sidor bak? Så i mina ögon är det ett propagandaverktyg bara för att få honom avsatt.
Det låter på flera som skriver i tråden, inklusive dig, att det redan är fastställt att han har begått brott mot mänskligheten.
Är man en politisk motståndare, förmodligen uppbackad av USA och kanske även Israel, så lär dom bli lynchade med tanke på att Syrien har krigat mot Israel och starkt ogillar USA som i 50 år har försökt destabilisera landet. Jag kan tänka mig att syriska folket ser dom som förrädare.