2017-06-26, 13:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ann-Sofie Sannemalm
- Det är viktig bevisning också det som inte sägs. 42-åringen visar ingen som helst medkänsla med sin mamma, inte ett ord om hur hon mår, inte ett ord om att hennes pappa är död. Istället är det ord som "värsta kriminella", "släppt ur kurran", 42-åringen är upprymd, hon har fått en kick över att hon har lyckats igen, säger åklagaren.
Riktigt obehaglig läsning
Citera
2017-06-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Kiselalger bryts inte ner enl kiselalgexperten som vittnade i rättegången. Även om organen bryts ner så görs inte algerna det. Kontamineringen får väl endast anses öka med tiden då det även finns kiselalger i jorden. Trots detta, samt 2 obduktioner fanns inte mer än 3 st

Det var inte svaret på frågan.
Ska jag ta den igen? Har någon rättsläkare tagit vävnadsprover på en kropp som varit begravd så längre?
Har någon tekniker tidigare erfarenhet att detektera sådana vävnadsprover avseende kiselalger?
Det handlar inte om vad som faktiskt fanns i Akis lungor - det handlar om att detektera det. Det är avsevärd skillnad som inte någon här har berört. Ni tar allt som "sanning" utan att ställa kritiska frågor.
Citera
2017-06-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det har varit uppe i tråden tidigare och om jag minns rätt så är det inte ovanligt att arkeologer letar efter kiselalger. Ett år är inget problem om jag uppfattat rätt.

Kunskap om detta ingick säkert i beslutsunderlaget när det beslutades om gravöppning.

vad och vilka sammanhang letar arkeologer kiselalger? Tänk efter.
Det är väsensstor skillnad mot vad händer i det här fallet.
Citera
2017-06-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ska jag ta den igen? Har någon rättsläkare tagit vävnadsprover på en kropp som varit begravd så längre?
Har någon tekniker tidigare erfarenhet att detektera sådana vävnadsprover avseende kiselalger?
Det handlar inte om vad som faktiskt fanns i Akis lungor - det handlar om att detektera det. Det är avsevärd skillnad som inte någon här har berört. Ni tar allt som "sanning" utan att ställa kritiska frågor.

Om du med din fråga inte syftade på att antalet kiselalger skulle vara på något sätt missvisande så svarade Lasternassumma på din direkta fråga.
Senast redigerad av Ramaria 2017-06-26 kl. 13:50.
Citera
2017-06-26, 13:48
Medlem
Citat:

Ring upp och tipsa dem, vetja!
Citera
2017-06-26, 13:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja, har funderat på detta tidigare. Hur långt skulle man kunna driva JM? Kan man få henne att sätta dit sig själv om man spelar på rätta tangenter?

Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tror jag inte är så enkelt. Enligt artiklar som citerats tidigare i tråden så tenderar psykopater att regrediera till tjuriga barn när de trängs riktigt hårt och inte kommer på fler lögner. Var väl vad som hände förra veckan.
Men då handlar det om psykopaten själv och hur synd det är om denna.
Och de ger sig aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
Skulle man få sätta åt henne ordentligt i ett tuffare förhör är det mycket troligt att att hon skulle bli stressad och försäga sig.

Om man nu skulle fundera över vilka Johannas svaga punkter är?
Vad skulle kunna få henne att rubbas, go bananas?

Hon gillar pengar, sin kropp, sig själv, ser sig som kunnig och "expert" på vissa frågor.
Om hon skulle anklagas för något hon absolut inte har gjort - hur skulle hon reagera då?
Om hennes fosterbarn drunknade av en olyckshändelse, men vi skulle anklaga henne för mord där också? Eller barnmisshandel/övergrepp? Hur upprörd skulle hon kunna bli? Förfalskat sina betygsmeriter?? Dödat fd rektorn vid Lidel?

Vad mer kan rubba henne? Om hon får reda på att endast de som erkänner får ta emot
besök? Att Anki stödjer JMs barn i framtiden om JM erkänner??

Var sitter Johannas känsliga tangenter som kan få henna att tappa masken???
Den där utlovade bandinspelningen verkar ju ha haft viss inverkan, men vad finns det mer?

Det är jättefult att tänka i dessa banor, men JM har ju inte riktigt spelat rent spel själv. Erkännande om vad hon gjort verkar ju vara något som hennes offer/anhöriga nog skulle må väldigt bra av.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-26 kl. 14:01.
Citera
2017-06-26, 13:49
Medlem
Citat:

Vilken väsenstor skillnad? Du får gärna förtydliga detta alldeles själv om du nu är så övertygad och insatt i skillnaderna
Citera
2017-06-26, 13:51
Medlem
anothes avatar
Citat:
Det var den vuxne mannens (chefens) eget val? Eller är alla vuxna män "duperade" av kvinnor när de gör något dumt? Så skönt att kunna skylla på det.
Och vad har du för problem ? En duperande mördare är en duperande mördare vare sig det är en hora eller inte.

Det är inget dumt gjort men anmärkningsvärt omoraliskt att inte ge kondoleanser för en kär vän och kollegas skull. Detta menar åklagren är en följd av psykotiska sliddjurets manipulerande.
Citera
2017-06-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja, har funderat på detta tidigare. Hur långt skulle man kunna driva JM?
Kan man få henne att sätta dit sig själv om man spelar på rätta tangenter?

Det skulle funka. De har ju varit på väg några ggr att få henne att säga mer än vad som är nyttigt för henne.

Men eftersom hon är personlighetsstörd så skulle hon bara hitta på någon ny lögn och svammla på, precis som hon gjort i snart ett år. Eller hela sitt liv.
Citera
2017-06-26, 13:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Du ifrågasatte om det var meningsfullt att leta efter kiselalger efter ett år.
Jag förklarade att det är meningsfullt även efter mycket längre tid än så.

Om det gått tio år eller 100 år innan Aki grävts upp så hade, som jag uppfattat det, resultatet blivit ungefär detsamma och så även bevisvärdet.

Citera
2017-06-26, 14:14
Medlem
Redan tidigt i rättegången påstod jag att resultatet av antalet kiselalger påvisade att han omöjligen kunde ha dött i Hjälmarens vatten.
Jag påstod också att försvaret var tvungen att kritisera metoden för mätning av kiselalger i akis kvarlevor om de ville kasta tvivel över resultatet.
Detta har de inte gjort. Om jag kunde tänka på det så snabbt är jag säker på att de också gjorde detta. Att Hikes inte har gjort detta på annat sätt än att poängtera att det används starka syror tycker jag talar för att den metod som används är den gängse metoden.
Tror inte det finns en hemlig metod att hitta hemliga kiselager med.
Men, jag kan ha fel. Men för att ändra uppfattning vill jag bli överbevisad
Citera
2017-06-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Om du med din fråga inte syftade på att antalet kiselalger skulle vara på något sätt missvisande så svarade Lasternassumma på din direkta fråga.

Nej, det gjorde han inte. Då missuppfattade du också frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in