2017-06-26, 13:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Glöm ej de små barnen som dog i hennes vård!

Har någon eller någon instans ens tänkt tanken på att utreda vad som egentligen hände dessa fosterbarn? Gått för lång tid??
Citera
2017-06-26, 13:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Skulle hon bli dömd för mord på Aki kanske hon skriker högt om vem "idioten" är som hjälpt henne - är ju så hemskt orättvist att hon ska "drabbas" av allt själv. Någon måste ju bry sig om hennes känslor också. Typ.

Ja, har funderat på detta tidigare. Hur långt skulle man kunna driva JM?
Kan man få henne att sätta dit sig själv om man spelar på rätta tangenter?
Citera
2017-06-26, 13:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Rent juridiskt skall det vara en teknisk omöjlighet att döma henne för mord på Aki. Möjligen att hon döms för stämpling. Döms hon för mord skall det bero på att det är uteslutet att det gått till på ett annat sätt och att man vet vilka personer som närvarat och det inte har kunnat gå utan hennes medverkan. Chansen finns. Hela Aki-delen är mycket komplex. Däremot döms hon för den andra delen med föräldrarna.
Ja, håller med om det juridiska och svårigheterna där. Absolut.
Jag funderade bara på vad som skulle kunna bringa klarhet i vem/vilka medhjälparna var och tänkte då på hur galen hon blev i rätten på ex-pojkvännen, plötsligt var han en "idiot" som skulle utvisas.
Citera
2017-06-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Man brukar i juristkretsar prata om att den rosa lagboken åker fram när det är en kvinna som står åtalad för att kvinnor ibland får mildare straff än män för samma brott, förstår du?

"Juristkretsar" ? "Ibland får"?
Låter som samma fördomar som här.

JM ska inte dömas strängare för att hon är kvinna - som de flesta verkar tycka här.
Samma beviskrav ska gälla som för män.
Citera
2017-06-26, 13:23
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Tror jag inte är så enkelt. Enligt artiklar som citerats tidigare i tråden så tenderar psykopater att regrediera till tjuriga barn när de trängs riktigt hårt och inte kommer på fler lögner. Var väl vad som hände förra veckan.
Men då handlar det om psykopaten själv och hur synd det är om denna.
Och de ger sig aldrig.

Hon har väldigt mycket att vinna på att slippa ansvar för Akimordet, eftersom hon då behåller arvsrätten. Då kan hon använda medbrottslingen för att röja mamman ur världen innan hon hunnit skänka bort pengarna. (Ja, ren ondska.)

Om hon fälls för Akimordet tror jag måste hon vidhålla sitt nekande annars blir ett överklagande knepigt. Och det borde vara mycket mer värdefullt att ha en ostraffad medbrottsling som hon kan pressa på pengar, än att vederbörande åker in.
Citera
2017-06-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Skulle man få sätta åt henne ordentligt i ett tuffare förhör är det mycket troligt att att hon skulle bli stressad och försäga sig.
Citera
2017-06-26, 13:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hahahahaaa, du vet ju absolut ingenting om droger!

Är du religiös också?

Hasch och Mariuana (gräs) hjälper heroinmissbrukare, det är ett ok substitut. Så gör även metadon och SUBUTEX! INGEN blir galen av metadon och/eller subutex, heroinmissbrukare blir NORMALA av dessa receptförskrivna mediciner!
Dessutom är det ingen ide att ta subutex med heroin, då ruset av heroin UTEBLIR......

Troligen får han en eller flera tabletter Benz (nyare form av rohypnol) av JM före dådet.....eller "kristaller" som MR ju själv uppgett, alltså KrystalMeth.
Hur fan läser du? Vem har pratat om att bli galen på Subutex?!
Jag skrev att det troligt är Subutex, behandling av opioidberoende och en drog i sig att missbruka, med tanke på hans koppling till Heroin eller Opium, att han använder detta istället.
Jag har allt rejäl insyn på den här fronten men inte från en knarkarkvart... så ligg lågt du med dina jävla överdrifter om religon och annat trams.
Citera
2017-06-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är inte åklagare Wennas tolkning:

"- Vi har räkningar även från Hemfjärden och Mellanfjärden, de innehöll drygt 10 miljoner respektive 2,8 miljoner kiselalger. Det är fullständigt omöjligt att 41-åringen drunknat i Hjälmaren - i hans lungor fanns endast tre ynka kiselalger."

Från SVTs liverapportering.

Har rättsläkare någonsin utförd en sådan obduktion efter så lång tid? Har tekniker någonsin undersökt förekomst av kiselalger efter så lång tid? Det har ingen lyckats besvara så vitt jag sett.
Citera
2017-06-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Så bra formulerat av Wenna i rätten nu:

- Det är intressant att se vilken förmåga 42-åringen har - hans arbetsgivare skickade inte ens krans till begravningen efter ett samtal. 42-åringen har en förmåga att dupera människor.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Det stämmer så bra! Man får ha det i åtanke ibland.

Det var den vuxne mannens (chefens) eget val? Eller är alla vuxna män "duperade" av kvinnor när de gör något dumt? Så skönt att kunna skylla på det.
Citera
2017-06-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har rättsläkare någonsin utförd en sådan obduktion efter så lång tid? Har tekniker någonsin undersökt förekomst av kiselalger efter så lång tid? Det har ingen lyckats besvara så vitt jag sett.
Kiselalger bryts inte ner enl kiselalgexperten som vittnade i rättegången. Även om organen bryts ner så görs inte algerna det. Kontamineringen får väl endast anses öka med tiden då det även finns kiselalger i jorden. Trots detta, samt 2 obduktioner fanns inte mer än 3 st
Citera
2017-06-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
Skulle man få sätta åt henne ordentligt i ett tuffare förhör är det mycket troligt att att hon skulle bli stressad och försäga sig.

Hon HAR varit utsatt för tuffa förhör. Hur har du kunnat missa det? Ingen har utsatts som JM - inte ens mördaren MR. Vad säger det om objektiviteten?

Och G släpptes....
Citera
2017-06-26, 13:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Det har varit uppe i tråden tidigare och om jag minns rätt så är det inte ovanligt att arkeologer letar efter kiselalger. Ett år är inget problem om jag uppfattat rätt.

Kunskap om detta ingick säkert i beslutsunderlaget när det beslutades om gravöppning.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in