2017-06-25, 12:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ok. Tack för info. Då är det minst sagt underligt att MR surrar om mord och mordförsök på dom killarna. Vill han verka tuff och skryter om hur jä-a farlig han är? Räcker det inte med ett mord och ett mordförsök? Kanske häftigare att ha skjutit jämbördiga motståndare än ett gammalt pensionärspar? Obegripligt, tycker jag.

Det är han som bland annat piskat Naser och dem. Det trodde jag vi alla var på det klara med.
Citera
2017-06-25, 12:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, vi får hoppas att han mår för djävla dåligt och har rejält med ångest, det vore ju i alla fall ett friskhetstecken och en indikation på att han trots allt har någon form av mänsklighet i sig.

Oavsett ånger och ruelse har han med sitt brutala överfall på två helt skyddslösa personer förtjänat ett livstidsstraff men som det verkar kommer han undan lindrigare, mycket illa men vi får se vad som kommer i slutpläderingen från Wenna och Fahlander.
Ja, att han varit en slags artificiell psykopat med avtrubbade känslor via droger för det är iaf en väg tillbaka till mer mänskligt beteende..

Det urskuldar oavsett inte hans gärning som du skriver.

Medsänder delar ur live svt från MR själv gällande hans detaljrikedom som stämmer väl med obduktion och Ankis skador:
Citat:
" Jag gick ur bilen utan att säga ett enda ord. Jag gick mot huset.
- Jag gick helt lugn in i huset. Dörren var öppen. Jag gick uppför trappan. Stannade en halvtimme utanför sovrumsdörren."
- 42-åringen hade sovit i bilen. Hon frågade mig vad som hade hänt. Hela jag var blodig. Då sa jag: "Titta själv så vet du vad som har hänt". Hon frågade om de hade dött. Jag sa: "Håll käften och kör bara".
Citat:
"- På kontoret satt jag i tjugo minuter och tänkte på vad som hade hänt. Jag letade efter 42-åringen men hon var inte kvar. Jag satte på telefonen som jag lämnat på kontoret, gick mot centrum, tog ut 1.000 kronor ur bankomaten, och ringde upp en kompis. Men han svarade inte.
- Sen ringde jag en annan kompis för jag ville köpa hasch av honom. Men han svarade inte heller."
Citat:
"- Du ska få pengar av mig. Hon sa att hon skulle ärva tio miljoner nu när hennes föräldrar var döda."
Citat:
"- Först gick jag mot containern som fanns på gården, satt där i fem minuter, sen gick jag mot huset. Jag tänkte om dörren är låst då återvänder jag på en gång. Men dörren var öppen."

"Varför väntade du i 30 minuter utanför sovrummet?
- Jag var ju rädd. Och det lät från rummet. Jag tänkte att jag skulle vänta tills de somnat så kunde jag smyga ut sen och säga till 42-åringen att jag inte klarade av det. Men jag gick in och hugg med kniven. Sedan flydde jag därifrån."

"- Endast mannen som gjorde motstånd. Med sin högra hand försökte han stoppa mig att hugga."

Vad säger du om rekonstruktionsfilmen som visar vad som hände?
- Filmen var sann.
Detaljerna som man ser i det här scenariot gick till på samma sätt. Men där jag tidigare nämt min tidigare kompis var istället den 42-åriga kvinnan."

"- Ja. Jag tror att jag hugg mot hans huvud och kniven fastnade där, jag försökte dra ut kniven med kraft och den gick av."

"- Jag satt gränsle på honom, den enda kroppsdelen som jag kunde komma åt var huvudet. Jag tittade inte efter vart jag träffade. Jag bara hugger med våld."

- När hon vaknade, då högg jag med rädsla, sen sprang därifrån."
Citera
2017-06-25, 13:04
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgdvdssn
Vänder mig starkt emot detta trådpåstående att JM skulle vara psykiskt sjukt. Jag tror att hon uppfattar omgivningen lika klart som vem som helst, eller att hon till och med har ett ganska väl utvecklat sinne för vad som försiggår runt omkring henne, något såna som hon ofta lär sig, i syfte att dupera och manipulera personer. Hur har hon lyckats få MR att mörda åt henne? En psykiskt sjuk person, typ schizofren i psykostillstånd, agerar knappast lika målmedvetet som hon gör.
Hon är dock lågintelligent, egoistisk och totalt värdelös. "Värsta kriminella" prostituerade JM, bye bye

Edit: MR kommer få så mycket stryk när han kommer in på kåken och snacket börjar gå runt. Se till exempels vad som hände Ikeamördaren. JM hamnar med andra kvinnor så där är det till mycket större del en fråga om personliga intriger och relationer i sitt nya sällskap, mindre "hederstänkande" som styr på kvinnofängelser. Till 100 % kommer det dock att finnas någon herre på täppan som JM måste rätta sig efter.
Fast det beror på hur du menar...när folk skriver att hon är psykiskt sjuk så menar de nog det som i psykiatrisk bemärkelse benämns "störd". Att Johanna inte kvalar in för rättspsykiatrisk vård tycks de flesta vara överens om.

Hon har, precis som du skriver, alla kännetecken på att vara icke galen. Att hon sen själv har diagnostiserat sig med gränspsykos, ADHD, stroke och allmän förvirring och minnesförlust är väl bara en del av teatern.
Citera
2017-06-25, 13:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det är han som bland annat piskat Naser och dem. Det trodde jag vi alla var på det klara med.
Jajamän. Men det du citerade byggde på ett svar från develi till mig angående ett avlyssnat samtal mellan MR och Gahsem: (MR som en rena vilda västern-kille!)

Samtal i bilen 2016-08-22:

M: Samir, Naser och Bashir… Jag dödade Samir och Naser! (han använder ett uttryck som ordagrant är "fick deras huvud under vatten" som betyder eliminera ngn) Q: Vad gjorde du med dem?
M: Tj ju tj ju (ett läte som visar man skjuter)
Q: Vad gjorde du med dem? Svär du vid Gud? alla tre?
M: Jag vet inte vart den jävla Bashir tog vägen? Han kom undan. Jag sköt på honom, men jag träffade trädet. (obegripligt tal) När jag berättade för Johanna så sade hon att hon inte visste att jag kunde skjuta med en pistol. Jag var i Danmark och tog pistolen och sen åkte jag till Göteborg.
Q: Hade Bashir kommit dit?
M: Jag sköt honom med ett skott här…han höll i sin axel… Jag sköt tre skott mot hans bil. Man han lyckades fly och försvann. Jag vet inte varför men när jag sköt var jag relax som om jag sköt mot får. Jag sade till hen att du gjorde mördare av mig också, så vad vill du mer av mig? (osäker vem han har sagt det till. )
Citera
2017-06-25, 13:38
Medlem
develis avatar
Här låter han som om han sitter på ett torrt företagsmöte då han erkänner mordet.
" Det var det. Nu får ni tillfälle att ställa frågor till mig"

Förhör 2016-12-29:
Citat:
Jag Mohammad Rajabi född 1996-01-08, och erkänner mord, och det är Göran Möller och sen försök till mord när det gäller Anki Möller. Och jag har erkänt detta brott och nu berättar jag för er att det här brottet som har begåtts det var jag tillsammans med Johanna som har utfört det. Och det var ingen annan person närvarande där förutom jag och Johanna. Och fram till sommarstugan Johanna följde med mig dit. Det fanns inga Megane bilar där. Och ingen som hette Ali som var närvarande där. Det var det. Nu får ni tillfälle att ställa frågor till mig.
Finner "vi-formen" intressant i förhör 2017-01-31.
Detta "vi" får han givetvis frågor om i förhör framöver och tar tillbaka det omgående..
Citat:
"(..) han bara tjatade, försökte tjatade och sen jag sa, okej vi går. Och sen han stannade bilen nära huset och jag gick av bilen mot huset och väl inne i huset det hände, det som inte skulle hända. Och sen vi skyndade oss till bilen och sen ja, vi kom in i bilen, så frågade vad hände och sen jag var ju blodig överallt och sen jag sa du kan se, du vet vad som har hänt."
(På dari används som sagt "han" oavsett kön - det är dock JM som MR pratar om.)
Citat:
Fhl Mohammad, den person som du hade med dig den här kvällen, vem var det?
Mt Johanna Müller.
Senast redigerad av develi 2017-06-25 kl. 13:42.
Citera
2017-06-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
MRs förklaring till avtrycket/blodet på JMs tröja: han kom åt den när han hoppat in i bilen och satte på sig bältet. Bälte? Jo visst det är ju det man gör efter att precis ha mördat "två" personer? 🙄

Såvida man inte vill sitta och lyssna på när bilen låter "DING DING DING DING" så sätter man nog på sig bältet jo. Mer eller mindre alla nya bilar kommer väl med säkerhetsbältesvarnare nu för tiden förmodar jag. Våran 2016 års not top of the line Skoda Fabia "dingar" t.o.m. Säkerligen gör en dyrare VW Touran också det. Sen så kanske man viftar lite mer oförsiktigt och ogenomtänkt med händerna när man är påtänd och precis har mördat någon.
Citera
2017-06-25, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av addemanna
Såvida man inte vill sitta och lyssna på när bilen låter "DING DING DING DING" så sätter man nog på sig bältet jo. Mer eller mindre alla nya bilar kommer väl med säkerhetsbältesvarnare nu för tiden förmodar jag. Våran 2016 års not top of the line Skoda Fabia "dingar" t.o.m. Säkerligen gör en dyrare VW Touran också det. Sen så kanske man viftar lite mer oförsiktigt och ogenomtänkt med händerna när man är påtänd och precis har mördat någon.

Det har såklart med att göra att man inte vill bli stannad för ett bälte när man då kan få en livstidsvolta för mord på köpet om det händer.
Citera
2017-06-25, 20:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det har såklart med att göra att man inte vill bli stannad för ett bälte när man då kan få en livstidsvolta för mord på köpet om det händer.

Ja, så skulle jag tänka. Om jag begåtts brott vill jag inte att polisen lägger märke till mig efteråt. Hålla hastighetsgränsen och bilbältet på.
Citera
2017-06-25, 20:42
Medlem
Grandiosos avatar
Minns när alltsammans drog igång och det var ju med sexskandalen och då dök den här
bilden upp: https://petterssonorg.files.wordpress.com/2016/08/johanna-med-pojkar.jpg
Ett gäng är ute och äter och en afghanyngling håller kärvänligt om Johanna där de sitter till bords.
Hon ser ju inte så farlig ut, tänkte jag då. Nästan oskuldsfull tar hon sig ut på bilden.
Ser något besvärad ut också, tyckte jag. Inte fan kan hon ha tvingat sig på dessa
ensamkommande små liv. Hotat sig till sex. What?
Nä, det verkar inte vidare troligt. Det är en nog en omtänksam och snäll kvinna som
verkligen bryr sig om dessa nyanlända från Afghanistan och Iran och så har dom utnyttjat
henne. Inte behöver man som rätt så attraktiv kvinna på lite över 40 år tvinga några
såna killar till att gå till sängs med henne. De tar vad de får, unga män i den hormonstinna
åldern. Och av det ynka som visats av det filmade sexet, så ser det inte särskilt
tilltvingat ut om man säger så. Det är nog något lurt med den här historien, tänktes det.

Men, men - det var inte länge förvisso som JM framstod på det här viset, som nåt oskyldigt
offer ty den uppdagade sexskandalen följdes raskt av avslöjanden om en högst oseriös
verksamhet i vilken man engagerat sig uteslutande för snabba och stora pengar, inte
nåt annat än det. En verksamhet som konstaterades bedrivas utan tillstånd skandalöst nog.
Och på det följde en uppenbar vedergällningshistoria där det grovt misshandlades och
inte mindre skandalöst uteblev en ordentlig utredning av det skedda.
Sen rullade det på något fasligt med mord och mordförsök ute i idylliska Granliden
och historien om en "drunknad" exmake.
Och det där första intrycket av sexbarnsmamman och entreprenören Johanna från Eskilstuna
visade sig vara så fel som det någonsin kunde bli...
"Snäll, omtänksam, utnyttjad, rar"...

Nej, här är den VERKLIGA Johanna: https://images.mmcloud.se/api/v1/images/95a2b442-5c75-50b2-bc16-0827dcf1d9fa/1200.jpg

Känslokall, samvetslös, hatisk och bara så icke-snäll. Fy bubblan!
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-25 kl. 21:36.
Citera
2017-06-25, 20:48
Medlem
Smhfs avatar
Tack till den som lade upp ljudfilerna och även till den som redigerade filerna.

JM ledsen ( ljudfilen ): ''Jag är världens lugnaste person'', det kan jag verkligen hålla med om, att somna till i bilen när JMs pappa blir mördad och hennes mamma sargad för livet, då är man inte bara lugn då är man iskall.
Citera
2017-06-25, 20:49
Medlem
I Bananas-clippet gör JM ett påstående, som jag undrar om våra alibiexperter får ut något särskilt ur. Jag är naturligtvis övertygad om att hon varit till Granliden med en mördare - jag undrar som vanligt om det ligger något förborgat, undsluppet, i hennes hel- eller halvlögner.

Hon försäkrar att hon inte varit i Granliden, när överfallet ägt rum, hon har t o m varit hemma fem minuter före Muhammed (om jag hört rätt). Vad vill hon ha sagt med detta ? Kan man få en skymt av hennes dolda sanning genom detta betonade uttryck ?
Citera
2017-06-25, 20:54
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Minns när alltsammans drog igång och det var ju med sexskandalen och då dök den här
bilden upp: https://petterssonorg.files.wordpress.com/2016/08/johanna-med-pojkar.jpg
Ett gäng är ute och äter och en afghanyngling håller kärvänligt om Johanna där de sitter till bords.
Hon ser ju inte så farlig ut, tänkte jag då. Nästan oskuldsfull tar hon sig ut på bilden.
Ser något besvärad ut också, tyckte jag. Inte fan kan hon ha tvingat sig på dessa
ensamkommande små liv. Hotat sig till sex. What?
Nä, det verkar inte vidare troligt. Det är en nog en omtänksam och snäll kvinna som
verkligen bryr sig om dessa nyanlända från Afghanistan och Iran och så har dom utnyttjat
henne. Inte behöver man som rätt så attraktiv kvinna på lite över 40 år tvinga några
såna killar till att gå till sängs med henne. De tar vad de får, unga män i den hormonstinna
åldern. Och av det ynka som visats av det filmade sexet, så ser det inte särskilt
tilltvingat ut om man säger så. Det är nog något lurt med den här historien, tänktes det.

Men, men - det var inte länge förvisso som JM framstod på det här viset, som nåt oskyldigt
offer ty den uppdagade sexskandalen följdes raskt av avslöjanden om en högst oseriös
verksamhet i vilken man engagerat sig uteslutande för snabba och stora pengar, inte
nåt annat än det. En verksamhet som konstaterades bedrivas utan tillstånd skandalöst nog.
Och på det följde en uppenbar vedergällningshistoria där det grovt misshandlades och
inte mindre skandalöst uteblev en ordentlig utredning av det skedda.
Sen rullade det på något fasligt med mord och mordförsök ute i idylliska Granliden
och historien om en "drunknad" exmake.
Och det där första intrycket av sexbarnsmamman och entreprenören Johanna från Eskilstuna
visade sig vara så fel som det någonsin kunde bli...
"Snäll, omtänksam, utnyttjad, rar"...

Nej, här är den VERKLIGA Johanna: https://images.mmcloud.se/api/v1/images/95a2b442-5c75-50b2-bc16-0827dcf1d9fa/1200.jpg

Känslokall, hatisk och bara så icke-snäll. Fy bubblan!

Att inte förglömma hon ville att dottern JB skulle ta på sig skulden ang sexsskandalen, skyll på mig är JMs motto till sina barn, det använder hon emot sina barn, värre mamma får man leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in