2017-06-23, 00:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Helt ok, det händer oss alla.
Inte alla erkänner när det händer.

Citat:
Hur vet du det?
Att han initialt förleddes med falska uppgifter råder inget tvivel om, att han trodde samma efter några månader när telefonintervjun skedde är också tydligt, men vad var hans inställning efter några år?
Citera/transkribera/översätt/källhänvisa vilka "falska" uppgifter du avser, så tar vi det därifrån. Om hans inställning hade ändrats så hade slemkepsarna basunerar ut det överallt där en kritisk diskussion om 9/11 riskerade att ta form. Men för all del, har du andra uppgifter så var så god.

Och, även om han ändrade sig så kvarstår hans spontana expert-reaktion:
"This is controlled demolition."

Citat:
Jaså? Varför det - var danny Jowenko nån form av gudom som kunde avgöra från en suddig video exakt vad som hänt?
Jag avser här främst Jowenko när det står klart för honom att byggnaden föll samma dag som WTC 1-2.
Citera
2017-06-23, 01:20
Avstängd
Jag har funderat lite på en sak. Om det nu var Osama bin Laden och Al Qaida som låg bakom 9/11, varför basunerade de inte ut det över hela världen direkt efter det att deras största operation någonsin blev en sådan dundrande succé?

Falsk blygsamhet?
Citera
2017-06-23, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Citera/transkribera/översätt/källhänvisa vilka "falska" uppgifter du avser, så tar vi det därifrån. Om hans inställning hade ändrats så hade slemkepsarna basunerar ut det överallt där en kritisk diskussion om 9/11 riskerade att ta form. Men för all del, har du andra uppgifter så var så god.

Och, även om han ändrade sig så kvarstår hans spontana expert-reaktion:
"This is controlled demolition."

Hallå.... nu undrar man verkligen hur det står på vindsvåningen på dig....

Inser du att du nu i princip sänker hela den vetenskapliga metoden....?

Om någon, t ex en forskare, i ett tidigt skede uppfattar en sak på ett visst sätt, så att denne då spontant tror att det förhåller sig på ett visst sätt. Men sedan efter att ha fått mer tid att analysera mer och bättre material, fått tid att få fram mer fakta etc om denna sak, så att det framgår att det högs sannolikt inte kan ha varit som man först upplevde det och trodde, så menar du att det första tidiga spontana uttalandet är det som ska gälla pch inte det man efter mer tid med mer utredning etc kunnat få fram....?

Alltså som i Jowenkos fall, att han först utifrån en dassig video och knapphändiga uppgifter spontant ryckte det verkade vara en CD, men sen efter att ha fått tid att undersöka det mer och fått fram mer info tyckte att det inte var CD, så menar du att det bara är hans första spontana åsikt som ska räknas....?

Inte konstigt att folk tror du är dum eller trollar....
Citera
2017-06-23, 06:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hallå.... nu undrar man verkligen hur det står på vindsvåningen på dig....

Inser du att du nu i princip sänker hela den vetenskapliga metoden....?

Om någon, t ex en forskare, i ett tidigt skede uppfattar en sak på ett visst sätt, så att denne då spontant tror att det förhåller sig på ett visst sätt. Men sedan efter att ha fått mer tid att analysera mer och bättre material, fått tid att få fram mer fakta etc om denna sak, så att det framgår att det högs sannolikt inte kan ha varit som man först upplevde det och trodde, så menar du att det första tidiga spontana uttalandet är det som ska gälla pch inte det man efter mer tid med mer utredning etc kunnat få fram....?

Inte konstigt att folk tror du är dum eller trollar....
Vi diskuterar fortfarande vad WTC 7's kollaps "ser ut som." Inte vad som faktiskt hände. Att du fortfarande inte fattar det efter 50-talet inlägg är däremot helt i linje med vad du presterat så länge jag haft det tveksamma nöjet att ta del av ditt koleriska ad hominem-pladder här på forumet. Sida upp och sida ner. Dag efter dag. År ut och år in.

Ska det aldrig ta slut ...

Citat:
Alltså som i Jowenkos fall, att han först utifrån en dassig video och knapphändiga uppgifter spontant ryckte det verkade vara en CD, men sen efter att ha fått tid att undersöka det mer och fått fram mer info tyckte att det inte var CD, så menar du att det bara är hans första spontana åsikt som ska räknas....?
Ja. Om det är hans spontana intryck vi diskuterar så är det hans spontana intryck som är intressant, ja.

I nästa skede kommer frågeställningen om han ändrade sig eller inte vartefter tiden gick. Jag har verkligen letat efter några sådana uppgifter men inte lyckats hitta några. Jag hittade som sagt en telefonintervju gjord året efter video-reportaget och där tycks han snarare vara ännu mer säker på att det var en CD: https://m.youtube.com/watch?v=wtbRd6gzFWk
Telephone interview with Jeff Hill 2/22/07:

Jeff Hill: I was just wondering real quickly, I know you had commented on World Trade Center Building 7 before.

Danny Jowenko: Yes, that’s right.

Jeff Hill: And I’ve come to my conclusions, too, that it couldn’t have came down by fire.

Danny Jowenko: No, it — absolutely not.

Jeff Hill: Are you still sticking by your comments where you say it must have been a controlled demolition?

Danny Jowenko: Absolutely.

Jeff Hill: Yes? So, you as being a controlled demolitions expert, you’ve looked at the building, you’ve looked at the video and you’ve determined with your expertise that –

Danny Jowenko: I looked at the drawings, the construction and it couldn’t be done by fire. So, no, absolutely not.

Jeff Hill: OK, ’cause I was reading on the Internet, people were asking about you and they said, I wonder — I heard something that Danny Jowenko retracted his statement of what he said earlier about World Trade Center 7 now saying that it came down by fire. I said, “There’s no way that’s true.”

Danny Jowenko: No, no, no, absolutely not.

Jeff Hill: ‘Cause if anybody was — Like when I called Controlled Demolition here in North America, they tell me that , “Oh, it’s possible it came down from fire” and this and that and stuff like that –.

Danny Jowenko: When the FEMA makes a report that it came down by fire, and you have to earn your money in the States as a controlled demolition company and you say, “No, it was a controlled demolition”, you’re gone. You know?

Jeff Hill: Yeah, exactly, you’ll be in a lot of trouble if you say that, right?

Danny Jowenko: Of course, of course. That’s the end of your — the end of the story.

Jeff Hill: Yeah, ’cause I was calling demolitions companies just to ask them if they used the term, “Pull it” in demolition terms and even Controlled Demolitions, Incorporated said they did. But the other people wouldn’t — didn’t want to talk to me about Building 7 really because obviously ’cause they knew what happened and they didn’t want to say it.
Låter det som en person som har ändrat sig med tiden?
Citera
2017-06-23, 06:30
Avstängd
Citat:
Vi diskuterar fortfarande vad WTC 7's kollaps "ser ut som." Inte vad som faktiskt hände. Att du fortfarande inte fattar det ...
Såg nu att det till och med är så illa att även mitt senaste inlägg riktat till dig handlar om precis det här. Självklart har du inte svarat på det, men vi gör ett nytt försök: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Citera
2017-06-23, 07:22
Avstängd
Frågan är alltså om WTC 7's kollaps ser ut som kontrollerad demolering eller om den ser ut som att vara orsakad av brand och/eller skador. Jag har fortfarande inte stött på någon som tycker att den ser ut som orsakad av något annat och därpå förklarat vad den istället ser ut som. Varken här på forumet eller annorstädes.

Ja, WTC 7's kollaps ser ut som kontrollerad demolering, inget annat. Vad är då nästa steg för en utredning värd namnet? Jo, man genomför noggranna analyser av rasmassorna för att om inte annat, utesluta att så var fallet.

Vad gjorde ansvariga myndigheter? Forslade bort rasmassorna, högg upp dem i småbitar och skickade iväg allt till återvinning.

Vad gjorde därpå den myndighet som fick i uppdrag att testa det lilla ras-material som trots allt fanns kvar (i fallet wtc 7, endast dammet)? Inte heller den (NIST) såg något skäl till att göra det eftersom man menade sig inte hitta några tecken på att någon CD var inblandad.

- Hur man kan hitta några tecken om allt rasmaterial är bortforslat och förstört (wtc 7) framkommer inte i deras Q&A.

- Hur man kan hitta några tecken om man inte ens analyserar det lilla material som trots allt finns sparat, framkommer inte heller det i deras Q&A.

- Hur man kom fram till minsta möjliga decibel på eventuella explosioner framkommer inte heller det i deras Q&A.

- Inte heller framkommer det hur man mätte ljudupptagningsförmåga i de aktuella videokamerorna.

- Det framkommer inte heller om och i så fall hur de analyserade audion på de olika videokamerorna.

- Det framkommer heller inte hur man kom fram till att inga vittnen hörda några explosioner i anslutning till WTC 7's kollaps, trots att det finns ett stort antal sådana dokumenterade på video uppladdade på nätet.

- Det framkommer inte heller varför man valde att klocka WTC 7's kollaps endast vid start och vila och inte detalj-plottade den för att se dess progression över tid i en graf.

- Shyam Sunder säger lite dunkelt att det syns "waves of explosions" under CD's, vilket implicit och i sammanhanget endast kan betyda att avsaknaden av (synliga) sådana under WTC 7's kollaps innebär att det inte var en CD. Varför låter han påskina det, när det inte på något sett är ett måste?

- Varför skriver NIST att deras datoranimationer av (inledningen av) WTC 7's kollaps ser likadana ut, när ett småbarn kan se att de mer liknar tillknycklade papperspåsar än WTC 7's helt släta synliga fasader? Driver dom med oss?

- Varför hemligstämplar NIST delar av sin WTC 7-utredning trots att det inte kan finnas något rimligt skäl till att göra det, om det inte är för att dölja något fuffens?

Synpunkter?
Citera
2017-06-23, 08:25
Avstängd
Citat:
Det betyder att antingen har allt under penthouse redan rasat - eller så skedde inte raset nerifrån.
Nej, det betyder att åtminstone bärande tvärbalkar precis under penthouse ger vika.

Citat:
Då gör man det nertill - inte börjar man med att försvaga ett penthouse längst upp om man önskar demolera en byggnad. Om du inte håller med är det bara att du plockar fram filmer och bevis för att så brukar ske...
Ja, det är självklart det mest rimliga scenariot. Att man först spränger bort kritisk bärande kolumner inne och långt nere i byggnaden varpå man sekunden efter spränger bort kritiska perimeter kolumner så att konstruktionen faller ner in i sig själv.

Citat:
Det har förklarats i all oändlighet, men visst.. Byggnaden tappade bärighet nertill genom buktningen som NIST visat - då fanns "inget" motstånd kvar som kunde hålla uppe fasaden eller väsentligt dämpa fallet.
Därtill bör man betänka att en kollaps är komplex - det finns även krafter som drar nedåt från konstruktionsdetaljer som rasat tidigare, därav finns även möjligheten att den uppmätta pixels kan ha rört sig något över fritt fallhastighet. Mycket marginellt, men ändå ytterst intressant.
Fritt fall innebär att all energi går åt till att falla. Den här "buktningen" måste ha gett vika exakt samtidigt längs hela nordfasaden och längs hela västfasaden för att förklara symmetrin i kollapsen. Antagligen likadant även på övriga två fasader och varför "buktar" helt plötsligt 18 våningar perimeterstål exakt samtidigt och exakt lika mycket om interiörens kollaps var "progressiv"?

Vad gäller ditt påstående om att delar av den fallande interiören s.a.s. sliter med sig fasaderna och därmed accelererar dess fall neråt, så har jag svårt att se hur det skulle gå till med tanke på att tyngdkraften drar exakt lika mycket i varje punkt av strukturen, helt oavsett dess tyngd.

Citat:
Oavsett om man håller med dig eller ej så finns inga explosionsljud.
Det finns ett stort antal vittnen som vittnar om explosioner även i anslutning till WTC 7's kollaps. Det finns även ett antal videoinspelningar med explosionsliknade ljud. Här ljuger NIST.

Citat:
Vad är minsta andel som någonsin sprängts i en cd enligt dig?
Givetvis måste det till åtminstone en explosion om man inte använder verinagetekniken..
Kan du förklara varför inte en överväldigande majoritet av alla åskådare upplevde extremt kraftiga explosionsljud i samband med kollapsen - så som framgår av alla dokumenterade cd's med sprängämnen?
Visst kan jag det för femtioelfte gången:

1. Ett hyfsat stort antal vittnen rapporterar faktiskt vad de upplevde var ljud från explosioner tiden innan kollapsen.

2. Kritiska kolumner och balkar kan har kapats/försvagats med nanotermit/thermate långt innan själva globala kollapsen initierades.

3. Området runt WTC 7 var vid tiden i princip helt utrymt, vilket kan vara skälet till att man väntade så länge med att ta ner byggnaden.

4. Vittnen har kanske inte trätt fram eftersom ingen har frågat dem.

5. Vittnen kan ha ignorerats trots att de velat berätta om sina upplevelser.

6. Vittnen kan ha avförts eftersom de (givetvis) inte har varit 100% säkra på att ljuden de hörde/kände verkligen kom från explosioner i byggnaden.

7. Vittnen kanske inte vågar berätta om vad de hört/sett eftersom de är rädda att gå emot den officiella sanningen så som allmänheten aggressivt peppras med i US MSM. Dag ut och dag in. År efter år.

Jag stannar där för nu.

Citat:
Så du postade totalt dravel och en medvetet missvisande film för att bemöta vad du anser är dravel?
Hur skulle det visa något menar du?
Sunder är mer en dravel, han ljuger som en häst travar. Titta på hans kroppsspråk ...

Citat:
Nej, till mig skrev du att du postade filmerna som "bevis" för att "med länkade illustrerande videor förklarat att explosioner mycket väl kan ha begränsat sig till en byggnads nedre regioner och då med samma resultat som är synligt i WTC 7's kollaps."
Och det synliga resultatet är ju uppenbarligen manipulerat för att ge ett likvärdigt intryck i fallhastighet..
Va? Jag postade videorna ENKOM för att visa dig exempel på kontrollerade demoleringar som INTE inbegrep sprängningar i deras övre delar.

Inget annat.

Här är ett stort antal CD där endast ett par tre stycken byggnader har explosioner i den övre delen. Det är alltså i princip regel att man endast spränger i de nedre delarna, med ett och annat undantag, som sagt.

https://m.youtube.com/watch?v=eem7d58gjno

Citat:
Huruvida cd av byggnader måste ge "waves" eller inte har jag aldrig diskuterat och det Sunder säger är att cd's usually involves putting charges on multipel columns and they're time-sequenced.
Han säger inte att det alltid måste bli waves vad jag kan se, dock säger han att så inte skedde vid wtc7.
Och varför säger han det tror du? Nej, det är ofta inga synliga "waves" vid CD. Och ja, jag kan som sagt bara tolka det som att han i sina vanliga hala ordalag vill ge sken av att frånvaron av "waves" i WTC 7 utgör ett legitimt skäl till att inte utreda om byggnaden togs ner med kontrollerad demolering.

Citat:
Toppen! Börjar lite försiktigt då:

- Varför påstår du att cd's alltid sker i fritt fall under en del av förloppet?
Definiera en klassisk häst.

Citat:
- Kan du visa exempel på cd's med sprängmedel där inte extremt kraftiga explosionsljud både förgått och följt under kollapsen?
Nej. Varför i hela friden vill du att jag ska göra det??

Citat:
- Vad var det som var så mystiskt med Jowenkos död och varför påstod du att intervjun skedde tre dagar innan han dog när det egentligen var 4 år?
Som sagt, jag läste lite slarvigt där, My bad. Jag skrev att det är tillräckligt mystiskt för att det åtminstone inte ska öka incitamenten för att träda fram med en liknande uppfattning.

Jag personligen, utgår nu för tiden ifrån att den här typen av dödsfall inte är olyckshändelser. Tills det att annat har framkommit.
Senast redigerad av onopono 2017-06-23 kl. 08:33.
Citera
2017-06-25, 01:02
Medlem
Citat:
Blev lite mycket text här, men jag ska försöka koka ner det lite. Är vi överens om ...

1. Att det enda sättet att säkert fastslå om tornen togs ner med kontrollerade demoleringar är att undersöka stålet för spår av explosioner och/eller exponering från mycket höga temperaturer?

Du behöver hitta rester av sprängmedlet för att det öht kunna belägga det som sannolikt.
Definiera höga temperaturer.

Citat:
2. Att eftersom det här inte längre är möjligt, att åtminstone undersöka det lilla stål som trots allt sparades?

Visst kan man undersöka det, men det allra mest relevanta ser du på bild. I några fall kan det vara nödvändigt att kolla närmare.

Citat:
3. Att det är en i sammanhanget mycket enkel operation att plocka ut ett par hundra upphuggna stålbitar som inte tycks visa några tecken på CD och därpå spara endast dessa?

Jag skulle säga det omvända. Det är svårmotiverat att plocka bort alla bitar som av alla andra orsaker är intressanta att kolla närmare på, oavsett kollapsorsak.

Citat:
4. Att en oberoende aktör genomför testerna och då även på damm och annat som finns sparat och som har säkrad proviniens?

Visst kan man skicka material på analys, men som jag förklarat tidigare ett helt vanvettigt sätt att slösa resurser. Säkrad proviniens, här ser jag stora problem. Konspiratoriker litar inte på myndigheternas material och konspiratoriker har uppenbar bevekelsegrund att se till att man hittar precis det som de vill. Så var hittar du oberoende samples, och vem kan styrka proviniensen?

Citat:
5. Att inte a priori utesluta att det var ett inside job enbart för att händelsen var av en sådan enorm magnitud?

Kan tycka att det är en rätt god orsak att motivera dess minskande sannolikhet. Men plocka fram antalet "vetandes" i den mest lyckade konspiration någonsin så har vi något att jämföra med. Jag skulle hävda att sannolikheten att lyckas hålla utomstående ovetandes faller exponentiellt med ökande antal i konspirationen.

Citat:
6. Att kontrollerad demolering kan se ut på en mängd olika sätt beroende på byggnad och syfte?

Ja visst, men det är ju ett icke-argument. Det är inte värt något.

Citat:
7. Att åtminstone WTC 7's kollaps ser ut precis som en klassisk demolering?

Igen, ett icke argument. Klart att det kan ha likheter. Men du kan hitta mängder av argument i hållfasthetsläran om att byggnader om de kollapsar kommer göra det relativt likartat.

Citat:
8. Att David Chandler har rätt när han i den här videon drar slutsatsen att nordfasaden + västfasaden uniformt befinner sig i fritt fall under 2,5 sekunder och att därmed 18 våningar perimeter-stål exakt samtidigt måste ha försvunnit i tomma intet på bråkdelen av en sekund? https://m.youtube.com/watch?v=CpAp8eCEqNA

Nej, du kan inte dra den slutsatsen av den informationen. Tillbaka till hållfasthetsläran, lastförskjutningarna sker lika snabbt som vågutberedningen i materialen, någon km/s, så de kan mycket väl ha givit vika del för del.
Citera
2017-06-25, 02:41
Avstängd
Jag tar en frågeställning i taget hädanefter, om du inte misstycker.

Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
Visst kan man undersöka det, men det allra mest relevanta ser du på bild. I några fall kan det vara nödvändigt att kolla närmare.
Vad är det du ser i bild avseende en eventuell cd, som är mer relevant än en grundlig forensisk undersökning av (det sparade) rasmaterialet?
Citera
2017-06-25, 11:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det har jag ju redan gjort, men visst vi tar det igen. Jowenko visades filmen på wtc 7 men fick inte se inledningen när penthouse kollapsar in i byggnaden, och intervjuaren ljög även och påstod att den föll så perfekt så man kunde "gå runt högen"..
Citera
2017-06-25, 11:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, det betyder att åtminstone bärande tvärbalkar precis under penthouse ger vika.
Och som jag skrev - när har någon någonsin rivit en byggnad genom att först kollapsa penthouse?
Aldrig... (Se för övrigt vad du själv skriver nedan..

Citat:
Ja, det är självklart det mest rimliga scenariot. Att man först spränger bort kritisk bärande kolumner inne och långt nere i byggnaden varpå man sekunden efter spränger bort kritiska perimeter kolumner så att konstruktionen faller ner in i sig själv.

Fritt fall innebär att all energi går åt till att falla. Den här "buktningen" måste ha gett vika exakt samtidigt längs hela nordfasaden och längs hela västfasaden för att förklara symmetrin i kollapsen. Antagligen likadant även på övriga två fasader och varför "buktar" helt plötsligt 18 våningar perimeterstål exakt samtidigt och exakt lika mycket om interiörens kollaps var "progressiv"?
Fast byggnaden föll inte symmetriskt..
https://www.youtube.com/watch?v=0HNMcWk5WpY

Citat:
Vad gäller ditt påstående om att delar av den fallande interiören s.a.s. sliter med sig fasaderna och därmed accelererar dess fall neråt, så har jag svårt att se hur det skulle gå till med tanke på att tyngdkraften drar exakt lika mycket i varje punkt av strukturen, helt oavsett dess tyngd.
Om något tungt faller på något lättare så kan det resultera i högre hastighet för den lättare delen.

Citat:
Det finns ett stort antal vittnen som vittnar om explosioner även i anslutning till WTC 7's kollaps. Det finns även ett antal videoinspelningar med explosionsliknade ljud. Här ljuger NIST.
Nej NIST ljög inte. På ALLA inspelningar av explosionsdrivna cd's så hör man totalt öronbedövande explosioner initialt och under hela kollapsen - när wtc 7 fallit intervjuade NIST 1000 vittnen utan att få några som helst vittnesmål om sådana explosionsljud.. Antingen råkade NIST oturligt nog intervjua hela Manillaskolan - eller så förekom inga explosionsljud ens i närheten av de nivåer som en cd skulle gett.
Dessutom finns inte dessa påstådda explosionsljud registrerade på filminspelningarna heller vilket är minst sagt märkligt med tanke på att de registreras vid alla andra filminspelningar av cd's...

Citat:
Visst kan jag det för femtioelfte gången:
1. Ett hyfsat stort antal vittnen rapporterar faktiskt vad de upplevde var ljud från explosioner tiden innan kollapsen.
2. Kritiska kolumner och balkar kan har kapats/försvagats med nanotermit/thermate långt innan själva globala kollapsen initierades.
3. Området runt WTC 7 var vid tiden i princip helt utrymt, vilket kan vara skälet till att man väntade så länge med att ta ner byggnaden.
4. Vittnen har kanske inte trätt fram eftersom ingen har frågat dem.
5. Vittnen kan ha ignorerats trots att de velat berätta om sina upplevelser.
6. Vittnen kan ha avförts eftersom de (givetvis) inte har varit 100% säkra på att ljuden de hörde/kände verkligen kom från explosioner i byggnaden.
7. Vittnen kanske inte vågar berätta om vad de hört/sett eftersom de är rädda att gå emot den officiella sanningen så som allmänheten aggressivt peppras med i US MSM. Dag ut och dag in. År efter år.
Jag stannar där för nu.
Så 1000 vittnen fegade ur just på denna punkt när de blev intervjuade av NIST och inget av dessa vittnen har vågat träda fram efteråt och berätta att de egentligen hörde och kanske såg explosioner?

Citat:
Sunder är mer en dravel, han ljuger som en häst travar. Titta på hans kroppsspråk ...
Nej jag tänker inte börja anta en massa dumheter utifrån hur du upplever folks kroppsspråk.

Citat:
Va? Jag postade videorna ENKOM för att visa dig exempel på kontrollerade demoleringar som INTE inbegrep sprängningar i deras övre delar.
Nej det gjorde du inte alls, du postade inte ens filmerna till mig. När du väl postade länkade filmerna riktat till mig så skrev du att de var "bevis" för att "med länkade illustrerande videor förklarat att explosioner mycket väl kan ha begränsat sig till en byggnads nedre regioner och då med samma resultat som är synligt i WTC 7's kollaps."
Så återigen ber jag dig förklara ditt påstående att cd's alltid sker delvis i fritt fall. Vad grundar du det påståendet på?

Citat:
Nej. Varför i hela friden vill du att jag ska göra det??
Eftersom du påstår att kollapsen liknar en cd. Då bör du väl rimligtvis kunna visa cd's som påminner om när wtc7 kollapsade kan man tycka?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-25 kl. 11:52.
Citera
2017-06-25, 18:25
Avstängd
Citat:
Det har jag ju redan gjort, men visst vi tar det igen. Jowenko visades filmen på wtc 7 men fick inte se inledningen när penthouse kollapsar in i byggnaden,
Fast den nicken är ju ytterligare ett tecken på en cd! Man klipper först de inre bärande kolumnerna för att därpå sekunden efter initiera den globala kollapsen så att byggnaden faller inåt och inte sprider ut sig för mycket.

OM det nu stämmer att han inte fick se penthouse-nicken, är det något han fortfarande inte har sett året därpå, när än mer övertygad om att det var en cd, intervjuas per telefon?

Citat:
och intervjuaren ljög även och påstod att den föll så perfekt så man kunde "gå runt högen"..
Då är vi återigen inne på dina groteskt skitnödiga hårklyverier. Återigen, ytterst få kontrollerade demoleringar är kliniskt rena från bråte utanför ursprungsperimetern och då hamnar vi återigen i din nationalsport, semantisk akrobatik. Det visar bara på din desperation och för knappast diskussionen framåt.

Faktum kvarstår och det kvittar hur mycket du och dina kompisar försöker att blanda bort korten.

- Danny Jowenko var en expert på kontrollerad demolering med många år i branschen.

- Danny Jowenkos spontana reaktion var att WTC 7 kollapsade som en klassisk kontrollerad demolering.

- Danny Jowenko blir synbart schockad när det går upp för honom att byggnaden kollapsade samma dag som övriga två WTC-skyskrapor och vilka de världshistoriska implikationerna var.

- Danny Jowenko ändrade inte sin uppfattning över tiden, tvärtom.

Återigen, det här är givetvis inte ett vattentätt BEVIS för att WTC 7 togs ner av en kontrollerad demolering, men väl bevis för att en expert på just sådana var helt övertygad om att så var fallet. Han berättar även varför ingen annan i branschen har klivit fram och ventilerat samma uppfattning, att det knappast är bra för affärerna och det i synnerhet om man verkar på den amerikanska marknaden.

Skärpning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in