Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det betyder att antingen har allt under penthouse redan rasat - eller så skedde inte raset nerifrån.
Nej, det betyder att åtminstone bärande tvärbalkar precis under penthouse ger vika.
Citat:
Då gör man det nertill - inte börjar man med att försvaga ett penthouse längst upp om man önskar demolera en byggnad. Om du inte håller med är det bara att du plockar fram filmer och bevis för att så brukar ske...
Ja, det är självklart det mest rimliga scenariot. Att man först spränger bort kritisk bärande kolumner inne och långt nere i byggnaden varpå man sekunden efter spränger bort kritiska perimeter kolumner så att konstruktionen faller ner in i sig själv.
Citat:
Det har förklarats i all oändlighet, men visst.. Byggnaden tappade bärighet nertill genom buktningen som NIST visat - då fanns "inget" motstånd kvar som kunde hålla uppe fasaden eller väsentligt dämpa fallet.
Därtill bör man betänka att en kollaps är komplex - det finns även krafter som drar nedåt från konstruktionsdetaljer som rasat tidigare, därav finns även möjligheten att den uppmätta pixels kan ha rört sig något över fritt fallhastighet. Mycket marginellt, men ändå ytterst intressant.
Fritt fall innebär att all energi går åt till att falla. Den här "buktningen" måste ha gett vika exakt samtidigt längs hela nordfasaden och längs hela västfasaden för att förklara symmetrin i kollapsen. Antagligen likadant även på övriga två fasader och varför "buktar" helt plötsligt 18 våningar perimeterstål exakt samtidigt och exakt lika mycket om interiörens kollaps var "progressiv"?
Vad gäller ditt påstående om att delar av den fallande interiören s.a.s. sliter med sig fasaderna och därmed accelererar dess fall neråt, så har jag svårt att se hur det skulle gå till med tanke på att tyngdkraften drar exakt lika mycket i varje punkt av strukturen, helt oavsett dess tyngd.
Citat:
Oavsett om man håller med dig eller ej så finns inga explosionsljud.
Det finns ett stort antal vittnen som vittnar om explosioner även i anslutning till WTC 7's kollaps. Det finns även ett antal videoinspelningar med explosionsliknade ljud. Här ljuger NIST.
Citat:
Vad är minsta andel som någonsin sprängts i en cd enligt dig?
Givetvis måste det till åtminstone en explosion om man inte använder verinagetekniken..
Kan du förklara varför inte en överväldigande majoritet av alla åskådare upplevde extremt kraftiga explosionsljud i samband med kollapsen - så som framgår av alla dokumenterade cd's med sprängämnen?
Visst kan jag det för femtioelfte gången:
1. Ett hyfsat stort antal vittnen rapporterar faktiskt vad de upplevde var ljud från explosioner tiden innan kollapsen.
2. Kritiska kolumner och balkar kan har kapats/försvagats med nanotermit/thermate långt innan själva globala kollapsen initierades.
3. Området runt WTC 7 var vid tiden i princip helt utrymt, vilket kan vara skälet till att man väntade så länge med att ta ner byggnaden.
4. Vittnen har kanske inte trätt fram eftersom ingen har frågat dem.
5. Vittnen kan ha ignorerats trots att de velat berätta om sina upplevelser.
6. Vittnen kan ha avförts eftersom de (givetvis) inte har varit 100% säkra på att ljuden de hörde/kände verkligen kom från explosioner i byggnaden.
7. Vittnen kanske inte vågar berätta om vad de hört/sett eftersom de är rädda att gå emot den officiella sanningen så som allmänheten aggressivt peppras med i US MSM. Dag ut och dag in. År efter år.
Jag stannar där för nu.
Citat:
Så du postade totalt dravel och en medvetet missvisande film för att bemöta vad du anser är dravel?
Hur skulle det visa något menar du?
Sunder är mer en dravel, han ljuger som en häst travar. Titta på hans kroppsspråk ...
Citat:
Nej, till mig skrev du att du postade filmerna som "bevis" för att "med länkade illustrerande videor förklarat att explosioner mycket väl kan ha begränsat sig till en byggnads nedre regioner och då med samma resultat som är synligt i WTC 7's kollaps."
Och det synliga resultatet är ju uppenbarligen manipulerat för att ge ett likvärdigt intryck i fallhastighet..
Va? Jag postade videorna ENKOM för att visa dig exempel på kontrollerade demoleringar som INTE inbegrep sprängningar i deras övre delar.
Inget annat.
Här är ett stort antal CD där endast ett par tre stycken byggnader har explosioner i den övre delen. Det är alltså i princip regel att man endast spränger i de nedre delarna, med ett och annat undantag, som sagt.
https://m.youtube.com/watch?v=eem7d58gjno
Citat:
Huruvida cd av byggnader måste ge "waves" eller inte har jag aldrig diskuterat och det Sunder säger är att cd's usually involves putting charges on multipel columns and they're time-sequenced.
Han säger inte att det alltid måste bli waves vad jag kan se, dock säger han att så inte skedde vid wtc7.
Och varför säger han det tror du? Nej, det är ofta inga synliga "waves" vid CD. Och ja, jag kan som sagt bara tolka det som att han i sina vanliga hala ordalag vill ge sken av att frånvaron av "waves" i WTC 7 utgör ett legitimt skäl till att inte utreda om byggnaden togs ner med kontrollerad demolering.
Citat:
Toppen! Börjar lite försiktigt då:
- Varför påstår du att cd's alltid sker i fritt fall under en del av förloppet?
Definiera en klassisk häst.
Citat:
- Kan du visa exempel på cd's med sprängmedel där inte extremt kraftiga explosionsljud både förgått och följt under kollapsen?
Nej. Varför i hela friden vill du att jag ska göra det??
Citat:
- Vad var det som var så mystiskt med Jowenkos död och varför påstod du att intervjun skedde tre dagar innan han dog när det egentligen var 4 år?
Som sagt, jag läste lite slarvigt där, My bad. Jag skrev att det är tillräckligt mystiskt för att det åtminstone inte ska öka incitamenten för att träda fram med en liknande uppfattning.
Jag personligen, utgår nu för tiden ifrån att den här typen av dödsfall inte är olyckshändelser. Tills det att annat har framkommit.