2017-06-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Undrar vad det är Ahmed försöker säga?
Att han levt på svenska skattebetalare i 8år samt belastat utbildningssystemet med en magisterexamen, och att han under sin resterande levnad aldrig kommer att kunna betala in så mycket i skatt, att han inte blir en nettoförlust för svenska skattebetalare...
Är det det han försöker förmedla?
Och att han hjälpt andra så kallade flyktingar från Somalia att utnyttja bidragssystemen till max, vilket ytterligare har dränerat Sverige på skattemedel.
Citera
2017-06-25, 10:57
Medlem
Amors avatar
Det här är tydligen bland det värsta som hänt nånsin i Sverige om man ska tro pk-twittrarna. De drar väldigt långtgående slutsatser om nazism och fascism utifrån detta. Snart nämner någon förintelseläger också.
Citera
2017-06-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Nu är väl risken att jag provocerar någon som är för eller emot SD men:

Ni inser väl att detta är ett ickeproblem?

SD växer och i takt med detta normaliseras partiet. Efter valet 2018 kommer SD att ha tusentals stolar på lokal nivå som måste fyllas. Vilka kommer så småningom att se karriärmöjligheter där? Den särskrivande gapiga svansen på social medier? Tror nog inte det...

Inom något decennium eller så kommer SD att domineras av helt vanligt folk många av dem invandrare som moderaten Ahmed i inslaget. Redan nu ökar SDs väljarstöd bland invandrargrupper. Från en mycket låg nivå visserligen men det är en trend som kommer med ett växande parti.

Inom några decennier kommer det inte finnas något utrymme kvar inom SD för den typ av åsikter som Jomshof framför. Det kallas normaliseringsprocess och kan observeras i alla rörelser som är seriöst intresserade av att utöva inflytande i ett samhälle.

När denna process är fullbordad har särskrivande svansen sedan länge gått vidare till någon nybildad gaphalsrörelse.
Du måste vara en äkta rasist?

Jag skall inte berätta för dig vad mina serbiska eller kurdiska vänner brukar kalla afrikaner för.

Läs detta noga: Invandrare till Sverige är ingen enhetlig grupp. Många av dem som invandrar hit motsätter sig invandring till sina egna hemländer.

Du är vår egen lille "rasse"!
Citera
2017-06-25, 11:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du svarade inte med ett enda ord på det jag skrev. Jag är sosse och inser problematiken men receptet som SD har att exkludera för att uppnå friheter är ännu en gång en högerpolitik som i längden ingen är betjänt av. Vad som är rasistiskt i Jomshof och sverigedemokraternas politik har jag redan beskrivit och dessutom lagt ut en länk till.Skall det vara så svårt att fatta?
Klart jag svarade. Jag beskrev ju vilka "vi" är, vilket du också frågade om i ditt inlägg. Varför vill du hela tiden förvränga allt? Är det sossars diskussionsteknik, när ni saknar fakta och sakargument?
Citera
2017-06-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Jag KRÄVER att SD avbryter allt samarbete med Moderaterna så länge denna islamist och religiösa extremist tillåts sprida sin kvinnoförnedrande propaganda.

Och nej, hans åsikter hör inte hemma i ett modernt samhälle som Sverige.
Det där var smart, det skulle ge bra PR för SD. Obetalbart att få se vindflöjeln AKB:s ansiktsuttryck när hon ställs inför fullbordat faktum och måste "välja sida".
Citera
2017-06-25, 11:07
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja SD ÄR Ett rasistiskt parti och de flesta av dess anhängare är givetvis det. Räcker med att läsa på om SDS historia, lyssna på Jomshof Ekroth m.fl. och kolla på FB för att inse det. SD anhängare här älskar ju att slänga ut sig rasistiska benämningar och nedvärdera folk med annan hudfärg.

Vänsterpartiet är ett kommunistiskt parti som står bakom flera hundra miljoner mord. De bytte namn från kommunistiska partiet inte så länge sedan.

Socialdemokraterna utförde tvångssterilisering och rasbiologiska institut fram till 70-talet.

Kom inte och snacka om "rasistiska" partier när en stor majoritet av dom faktiskt utfört eller stått bakom vidriga handlingar som påverkat människors liv.
Citera
2017-06-25, 11:07
Medlem
Om SD vill bli Sveriges största parti bör de se över sin retorik. Jimmie Åkesson är ypperlig rent retoriskt, kanske rentutav den bästa politikern i Sverige när det kommer till att uttrycka sig, i alla fall när det kommer till tal, men andra politiker inom partiet kommer ständigt med klumpiga uttalanden.

De som har något innanför pannbenet förstår att det Jomshof säger är att människor som inte respekterar den svenska demokratin inte heller har något i Sverige att göra. Detta är en åsikt jag tror även större delen av befolkningen delar då vi överlag anser att yttrande frihet och demokrati är viktigt, lite utav en grundläggande värdering som svenska medborgare förväntas leva efter.

Problemet som uppstår om man uttrycker sig som Jomshof nu gjorde är att man ger partimotståndare ammunition eftersom uttalandet rätt enkelt kan förvrängas eller sättas i en kontext där den ursprungliga innebörden går förlorad.

Om man dessutom tillhör ett parti som SD som har media emot sig, många högljudda motståndare och av många i allmänheten inte anses vara fullt lika rumsrena som de övriga partier bör man ju kanske tänka lite extra på vad man säger eller skriver.

Det finns en hel del idioter som inte förstår vad han försöker förmedla eller kan se igenom det media publicerar. Vad som är ett ännu större problem är att vanliga Svenssons, potentiella SD väljare, som ser rubrikerna i tidningsstället eller skummare igenom nyheten inte bryr sig om att ägna någon vidare tanke då de förutfattade meningarna triggas och detta uttalandet läggs till som en i mängden man har lagt på minnet.

Har man en stämpel som man vill sudda ut är det med andra ord rätt korkat att komma med utspel som dessa.

Om Jomshof sagt något i still med "Vi i SD tycker att förorterna är lika viktiga och svenska som resten av landet. Dessutom är många medborgare från förorterna intresserade utav det vi har att säga och uppskattar vår politik, vi tvingar inte heller någon som inte vill lyssna att närvara."

Man skulle även kunna diskreditera Ahmed och moderaterna genom att belysa hur han anser sig ha rätt att inskränka på yttrande friheten och demokratin. Något annat man skulle kunna lägga lite krut på är hur han tar sig an rätten att representera förorterna, det gör det lite extra komiskt att han företräder M vilket är ett parti som många i förorterna avskyr mer än SD.
Citera
2017-06-25, 11:08
Medlem
Citat:
Du svarade inte med ett enda ord på det jag skrev. Jag är sosse och inser problematiken men receptet som SD har att exkludera för att uppnå friheter är ännu en gång en högerpolitik som i längden ingen är betjänt av. Vad som är rasistiskt i Jomshof och sverigedemokraternas politik har jag redan beskrivit och dessutom lagt ut en länk till.Skall det vara så svårt att fatta?

Det intressanta är hycklandet, dubbelmoralen.

Det är ok för en person att säga att en annan inte är välkommen.

Men det är inte ok för en annan person att säga att den som sade det inte är välkommen.

Absurt.
Citera
Medlem
Citat:
Kul att du pratar om vi. Vilka är vi? Den femtedelen som älskar att vältra sig i alla idiotier som alla med utländsk bakgrund gör sig skyldiga till. Vad vi behöver i det här landet är en gemensam och stark tro på gemenskapens betydelse där människors lika värde står i centrum. Det enda receptet som hörs från SD är att man vill exkludera vissas rättigheter och på det viset uppnå alla andras friheter. En typisk högerpolitik med inslag av rasism. Precis det som Jomshof så väl beskriver.
Kul att du nämner "människors lika värde" och "exkludera vissas rättigheter".

Det är mycket snack om SD från dig men med ovanstående svammel så borde du väl vara lika upprörd över Kahins uttalande?

Alla som kritiserar Jomshofs uttalande men inte Kahins är hycklare av den allra värsta sorten, ett rakt igenom obegripligt förhållningssätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Du måste vara en äkta rasist?

Jag skall inte berätta för dig vad mina serbiska eller kurdiska vänner brukar kalla afrikaner för.

Läs detta noga: Invandrare till Sverige är ingen enhetlig grupp. Många av dem som invandrar hit motsätter sig invandring till sina egna hemländer.

Du är vår egen lille "rasse"!

Jupp, kommer att bli en intressant framtid vi går mot. Antar att den som är sämst i klassen kommer att få mest skit först.
Citera
2017-06-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeavingLasVegas
Om SD vill bli Sveriges största parti bör de se över sin retorik. Jimmie Åkesson är ypperlig rent retoriskt, kanske rentutav den bästa politikern i Sverige när det kommer till att uttrycka sig, i alla fall när det kommer till tal, men andra politiker inom partiet kommer ständigt med klumpiga uttalanden.

Det hjälper givetvis, men som sagt. Dysfunktionen i förorten säljer sig självt och resten av partierna har målat in sig i ett hörn och sedan tagit fram sprayburken och målat resten av hörnet.

Enda SD behöver göra är att vänta.
Citera
2017-06-25, 11:12
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Lär dig skillnaden på människors lika värde och hur man bedömmer deras handligar så kommer du också att förstå.

Alla människor har inte lika mycket värde, det är ju det som är problemet i ditt resonemang. Du bryr dig mer om din familj än en valfri familj i kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in