2017-06-24, 23:39
Medlem
FrozenFists avatar
Väldigt osvenskt av Jomshof att skriva något sådant. Man förundras ändå över hur ett parti som kallar sig själva för "Sverigevänner", stundtals få för sig att agera väldigt osvenskt. Nästan som man misstänker att alla i SD egentligen vill illa Sverige och dess befolkning.
Citera
2017-06-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
När jag skriver "etnisk svensk" menar jag biologisk svensk, vilket Jomshof Lohikoski inte är.
Du använde fel begrepp. Du var inne på "ras" och gener.
Citat:
Så det går inte att bli svensk om man inte är ett barn? Hmm, intressant hypotes.
Redan när man lär sig tala ordentligt, är man fast i en kultur.
Senast redigerad av Psykosomalisk 2017-06-24 kl. 23:46.
Citera
2017-06-24, 23:41
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Det vi påpekar är att om en som invandrat tar sina tidigare landsmäns parti, så är det ett starkt indicium på att denne inte har lämnat sin tidigare "klan", "stam". När det gäller Södermalmsgänget, vet vi däremot att det helt handlar om politisk övertygelse.
Det som jag hittills har läst verkar Kahin Ahmed inte ta sina landsmäns parti, utan snarare överklassvänsterns parti. Han är ju även sociolog (ett begrepp som knappast är vanligt i Somalia om man säger så). Han verkar ha betydligt mer gemensamt med överklassvänstern än sina landsman.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-06-24 kl. 23:50.
Citera
2017-06-24, 23:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På sin Facebooksida skriver han (angående omröstningen under artikeln)
"Hej, allihoppa systrar och bröder, hoppas att Ni röster" samt "Simon ,,, ingen diskusiion med rasister". Så att döma av språkhantering och stavning skulle jag tro att någon annan skrivit den artikel du refererar till, eller åtminstone korrekturläst den kraftigt.

"Systrar och bröder" är för övrigt en referens till andra muslimer så allt medan Kahin Ahmed skriver i sin artikel att partier som blir inbjudna till Järvaveckan ska stå för en samhällsinkluderande politik verkar han själv vända sig till en muslimer i sitt tilltal.
Ja, du har rätt. Hans debattartiklar måste ju i princip skrivas om vid korrekturläsning med tanke på hans språkbruk på Facebook.
Citera
2017-06-24, 23:44
Medlem
RadioDDR1s avatar
Parasiten Kahin Ahmed har kommit från sitt katastrofland för att snylta på framgångsskeppet Sverige. Inte bara det, han avser även att göra Sverige till samma jävla skitland som hans egna. Bra att svenskarna börjar säga ifrån. Nog är nog. Givetvis bör Kahin Ahmed ta och packa sina väskor och försvinna härifrån illa kvickt.
Senast redigerad av RadioDDR1 2017-06-24 kl. 23:57.
Citera
2017-06-24, 23:44
Medlem
MADs avatar
Extremt klantigt av Jomshof. Fattar inte varför han inte bara tog bort tweeten direkt och pudlade.
Istället förvärrar han situationen och målar in sig ytterligare i hörnet.
Citera
2017-06-24, 23:46
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Redan när man lär sig tala ordentligt, är man fast i en kultur.
Jag tror det är definitivt svårare att bli en del av en annan kultur som ungdom eller vuxen. Men självfallet finns det människor som unga vuxna lyckas bli en del av en annan kultur. Det är såklart inte omöjligt.
Citera
2017-06-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Självfallet.

Debattartikeln från Ahmed har legat ute sedan i torsdags morse klockan 8. Innan Jomshofs kommentar var den en ickenyhet. Nu är den en riksnyhet som ligger högt på förstasidorna hos Aftonbladet, DN, Expressen och SVT Nyheter. Det är inte Jomshof som har gått i en fälla...
Nej det här är finfint. Jomshof vågar äntligen uttala det självklara. Det här kan bara bli bättre. Äntligen en ganska så tydlig konfliktlinje, precis vad den halvsovande svensken behöver. Det här är ett krig som DN/Expressen inte kan vinna.

Undrar förresten om Ahmed tillhör de där som mutades med ett löfte om en mark till moské av Stockholmsmoderaterna på Reinfeldts tid? Moderaterna höll ju mycket på med att köpa röster av muslimer i Järvaområdet.
Citera
2017-06-24, 23:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Återigen skiftar du fokus och bedömer min läsförmåga istället för att kommentera det riktiga problemet.
Vilket är?
Citera
2017-06-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Superlustigt att Jomsholt har Kraftwerk på sin Twittersida. De är ju multikultimarxister om några. Men sånt fattar ju inte SD-folk med noll koll på kultur. Snacka om självmål!

Jomshof är en gammal syntare som var medlem i bandet Elegant Machinery från 1988 ända in på detta årtionde. Att han inte skulle ha så noga koll på Kraftwerk är ungefär lika troligt som att samtliga skribenter på DN Kultur är medlemmar i KKK.
Citera
2017-06-24, 23:52
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.gp.se/nyheter/debatt/n%C3%A4r-f%C3%A5r-vi-v%C3%A5rt-f%C3%B6rsta-svenska-f%C3%B6rortskalifat-1.101205

http://www.dagen.se/m-politiker-i-gral-om-profeten-mohammed-1.908786

Ahmed förnekar att det finns hedersförtryck i förorten.

Kritik mot att profeten hade sex med och var gift med en 9-åring, kallar han islamofobi.

Så ge dig nu - i med dina piller!

Precis som många andra partier gör så använder säkerligen Moderaterna Kahin Ahmed för att fiska röster i områden där en vit politiker skulle ha väldigt liten framgång.
Men det är både förvånande att Kahin är Moderat med tanke på hans bakgrund och åsikter, samt att M alls står ut med honom.
Citera
2017-06-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vad svamlar du om? Somaliern/invandraren/moderatpolitikern etc dvs vad man nu vill kalla honom, gillar inte att Åkesson dvs SD kommer till Järva av politiska skäl, inte för att han (dvs Åkesson) är svensk. Läs för fan vad somaliern faktiskt skriver.

Det råder, som Kahin mycket riktigt säger, åsiktsfrihet i Sverige. Eftersom Jimmie Åkesson dessutom hade tillstånd och full demokratisk rätt att tala på en viss ort, då har han också sin fulla rätt att göra det. Ingen kan vägra honom detta, i synnerhet ingen som säger sig representera demokratin.

Och om du läste vad jag skrev längre ned, Jomshof skrev inte heller att somalier inte var välkomna i Sverige, bara Kahin. Då är det inte heller rasism oavsett hur du eller någon annan väljer att tolka det (Om det nu ens är rasism att hävda folkens rätt till ett eget land). Jag brukar tex be kommunister att dra till Nordkorea, oavsett om de är svenskar eller ej. Men jag skulle aldrig ifrågasätta deras rätt till att hålla tal. Däremot kan jag själv välja om jag vill lyssna på dem eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in