Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Vad svamlar du om? Somaliern/invandraren/moderatpolitikern etc dvs vad man nu vill kalla honom, gillar inte att Åkesson dvs SD kommer till Järva av politiska skäl, inte för att han (dvs Åkesson) är svensk. Läs för fan vad somaliern faktiskt skriver.
Det råder, som Kahin mycket riktigt säger, åsiktsfrihet i Sverige. Eftersom Jimmie Åkesson dessutom hade tillstånd och full demokratisk rätt att tala på en viss ort, då har han också sin fulla rätt att göra det. Ingen kan vägra honom detta, i synnerhet ingen som säger sig representera demokratin.
Och om du läste vad jag skrev längre ned, Jomshof skrev inte heller att somalier inte var välkomna i Sverige, bara Kahin. Då är det inte heller rasism oavsett hur du eller någon annan väljer att tolka det (Om det nu ens är rasism att hävda folkens rätt till ett eget land). Jag brukar tex be kommunister att dra till Nordkorea, oavsett om de är svenskar eller ej. Men jag skulle aldrig ifrågasätta deras rätt till att hålla tal. Däremot kan jag själv välja om jag vill lyssna på dem eller inte.