2017-06-24, 23:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Men nu föll ju du i fällan. Jomshof är född och uppvuxen i Sverige, så man behöver inte tvivla på att han tillhör den svenska kulturkretsen.
Jo, men i blodet är han finne. Det vill säga, han är inte etnisk svensk (möjligtvis halvsvensk om hans mamma är etnisk svensk). Det bevisar bara min poäng att man inte behöver vara etnisk svensk för att vara kulturellt svensk. Som sagt känner jag inte Kahin Ahmed, men han verkar vara kulturellt svensk utifrån min amatörresearch.
Citera
2017-06-24, 23:25
Medlem
Rassekortet har blivit utspelat för många gånger nu för att någon ska bli berörd. Han sköt första skottet och fick tillbaks med samma mynt sen har han mage att gråta ut i media? Patetiskt.
Citera
2017-06-24, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Knappast, Jomshof har varit med så pass länge att han vet vilka reaktioner detta ger. Han har givetvis en plan och ett syfte med det hela.

Tja, kanske har du rätt. Som jag antydde så tror jag nog att M-somaliern gjorde en rejäl blunder. Få gillar att höra någon på detta sätt drista sig till att hävda att partiledaren för ett av Sveriges största partier inte borde bjudits in -- alltså portats -- från en viktig politikervecka. Det är uppenbart odemokratiskt att tala så, och får både honom och M att framstå i dålig dager.

Jag tycker det är detta Jomshof borde sagt, och inte gå på om att killen då inte var välkommen i Sverige och att han inte är svensk, vilket blev alltför lätt att ta ur sitt sammanhang, och som låter alltför brutalt.

Jag tror detta taktiskt var ett misstag. Men det är möjligt att du har rätt, och det i själva verket var en taktisk fullträff. Personligen betvivlar jag dock det.
Citera
2017-06-24, 23:26
Bannlyst
Flashmobben som försöker få billig poäng säga Jomshof har finskt urpsrung brukar annars säga SD inte har några invandrare är främlingsfientliga
Citera
2017-06-24, 23:27
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, men i blodet är han finne. Det vill säga, han är inte etnisk svensk (möjligtvis halvsvensk om hans mamma är etnisk svensk). Det bevisar bara min poäng att man inte behöver vara etnisk svensk för att vara kulturellt svensk. Som sagt känner jag inte Kahin Ahmed, men han verkar vara kulturellt svensk utifrån min amatörresearch.

Ser du inte att en finne är mer lik en svensk, vad gäller värderingar och kultur, än en somalier?
Du är bra korkad!
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.gp.se/nyheter/debatt/n%C3%A4r-f%C3%A5r-vi-v%C3%A5rt-f%C3%B6rsta-svenska-f%C3%B6rortskalifat-1.101205

http://www.dagen.se/m-politiker-i-gral-om-profeten-mohammed-1.908786
Så Kahin Ahmed har anklagat någon för att sprida islamofobi och skäms över att vara i samma parti som Hanif Bali? Okej, och?
Hela överklassvänstern på Södermalm tycker precis samma sak som Kahin Ahmed i det avseendet, är Södermalmsborna inte heller svenskar?
Citera
Bannlyst
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/debatt/n%C3%A4r-f%C3%A5r-vi-v%C3%A5rt-f%C3%B6rsta-svenska-f%C3%B6rortskalifat-1.101205

http://www.dagen.se/m-politiker-i-gral-om-profeten-mohammed-1.908786

Ahmed förnekar att det finns hedersförtryck i förorten.

Kritik mot att profeten hade sex med och var gift med en 9-åring, kallar han islamofobi.

Så ge dig nu - i med dina piller!

https://sunnah.com/abudawud/12/76

Citat:
The Messenger of Allah (ﷺ) married me when I was seven years old. The narrator Sulaiman said: or Six years. He had intercourse with me when I was nine years old.

Så om jag är emot en man sätter på unge har jag "islamfobi"? Haha!!
Citera
2017-06-24, 23:28
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Det är oväsentligt, Finland och Sverige var en nation. Finnar är en del av det forna Sverige de är finnar ifrån Östsverige. Vi är bröder och delar samma kultur, historia och tidigare nation.
Citera
2017-06-24, 23:29
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorgodur
https://sunnah.com/abudawud/12/76

Så om jag är emot en man sätter på unge har jag "islamfobi"? Haha!!

Enligt Ahmed är det islamofobi ja.
Citera
2017-06-24, 23:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ser du inte att en finne är mer lik en svensk, vad gäller värderingar och kultur, än en somalier?
Du är bra korkad!
Va? Det har jag inte skrivit. Självfallet ligger en finne närmare en svensk är en somalier. Men som sagt, nära skjuter ingen hare. Richard Jomshof Lohikoski är inte etnisk svensk, men trots detta beter han sig väldigt svenskt.
Citera
2017-06-24, 23:30
Bannlyst
Citat:
Lite magstarkt av Richard Jomshof Lohikoski av bedöma vem som är och inte är svensk när hans farsa är finne. Kognitiv dissonans deluxe.

Precis som PK är magstarka bedöma alla är svenskar men förnekar svenskheten hos infödda svenskar

Då kan man gå tillbaks 100000 år när argumenten tryter
Citera
2017-06-24, 23:30
Medlem
Citat:
Jo, men i blodet är han finne. Det vill säga, han är inte etnisk svensk (möjligtvis halvsvensk om hans mamma är etnisk svensk).
Etnisk = kulturellt.
Jomshof är svensk!
Citat:
Det bevisar bara min poäng att man inte behöver vara etnisk svensk för att vara kulturellt svensk.
Man kan uppföra sig "svenskt" utan att behöva vara det, ja. Men sin nationella identitet får man redan som barn och den kan man inte bara byta ut mot någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in