2017-06-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nja, han säger ju så här till sin fästmö:

"M: (..) Hon lämnar myckte pengar och hjälper till, jag får hennes bil, kan inte ens köra riktigt bra.
Zohreh: Vad har du gjort för att ”hon” ska hjälpa dig så mycket som att ge dig sin bil mm.
Man hjälper inte någon utan anledning.
M: Jag ser till hennes barn och städar hennes hem mm."

(Jag har lånat develis citat från tidigare i tråden)

I samma samtal säger MR:

Jag har gjort sådana saker för henne, att om hon inte hjälper mig kan jag förstöra för henne.
/.../
Den här kvinnan som jag har hjälpt och gjort massa saker för henne, om hon inte hjälper mig nu då kommer jag förstöra för henne ordentligt
.”

Här kan han syfta på den inspelning han nu påstår att han har gjort.

Kanske det, eller så skäms han så mycket för att erkänna att han ligger med henne.
Enklare att svara med en halvsanning än att ljuga helt.
Men jag säger inte att det är hela svaret (det kommer vi nog inte få veta).
Jag säger bara vad jag tror om hur han är som person. En liten del av han
Citera
2017-06-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
på tv4 fakta just nu är det en mamma barn som dödar för pengar,försäkring undra om jm kollat på det avsnittet

Finns den på tv4play ...?
Citera
2017-06-24, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
I samma samtal säger MR:

Jag har gjort sådana saker för henne, att om hon inte hjälper mig kan jag förstöra för henne.
/.../
Den här kvinnan som jag har hjälpt och gjort massa saker för henne, om hon inte hjälper mig nu då kommer jag förstöra för henne ordentligt
.”

Här kan han syfta på den inspelning han nu påstår att han har gjort.
Tänk så slug den lilla sönderdrogade hjärnan kan vara stundom..
Citera
2017-06-24, 23:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Med tanke på det man kan ana vad Aki fick genomgå det sista halvåret i hans liv, så är det inte svårt att tänka sig att JM försåg MR med ännu mer droger än vad han själv hade försett sin kropp med.

Är det på resan ut till Granliden MR har beskrivit att det kändes "som han tagit en överdos"? Eller blandar jag ihop hans berättelser nu?
Ja, det är på ditresan; alltså när han satt i bilen och undrade vart de var på väg - tills han efter ett tag förstod vad hon var ute efter.

Huvudprot. 2017-02-06, s. 635 (förhör 161229):
Citat:
Han får frågan igen om vad J sa att de skulle göra när de skulle åka iväg från lägenheten den 3/8. Hon sa bara att han skulle följa med henne och att han kunde göra det eftersom han inte hade någonting särskilt för sig. Hon sa att de skulle åka ut en sväng och komma tillbaka. A var ju hemma och passade tvillingarna tillade hon. På vägen från kontoret och under bilfärden i Tour*nen till A*boga var det bara vanligt prat säger M.
Han säger att han aldrig tuppade av men han blev yr och kände sig drogad under färden.
På samma sätt som man blir påverkad då man tagit heroin, tillägger M.
Citera
2017-06-24, 23:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men Jesus amalia...Självklart drogar han likaväl efter mordet som före.
Han är narkoman sen borta i Iran.
Han har däremot LÅNGA och KLARA dialoger - om han vore som förbannat apdrogad som vissa försöker ge sken av skulle han inte kunna genomföra respektive dialog.

Han klarar drogandet galant utan JM och hade hon petat i honom mer än han själv sysslar med hade han snarare varit stendöd. Däremot är hon givetvis perfekt som finansiär åt hans behov.
Ok. Så en drogad person är glasklar i knoppen. Det visste jag faktiskt inte. Jag har ingen egen erfarenhet av att ta droger, och jag känner ingen som gör det.

Om man då, som jag tror, att JM fick i Aki någon form av drog när han låg helt utslagen på soffan i deras hem, vad fick Aki i sig då? Som jag fattat det var inte glasklar i huvudet.

Du menar att MR var helt klar i hjärnkontoret i de samtal han hade i augusti som avlyssnades?

Jag förstår förmodligen för lite hur droger påverkar tanke- och viljeförmågan hos en individ. Så jag får därmed avsluta den här dialogen, pga bristande kunskaper. Men jag viker mig självklart för de som kan mer om hur det fungerar.
Citera
2017-06-24, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok. Så en drogad person är glasklar i knoppen. Det visste jag faktiskt inte. Jag har ingen egen erfarenhet av att ta droger, och jag känner ingen som gör det.

Om man då, som jag tror, att JM fick i Aki någon form av drog när han låg helt utslagen på soffan i deras hem, vad fick Aki i sig då? Som jag fattat det var inte glasklar i huvudet.

Du menar att MR var helt klar i hjärnkontoret i de samtal han hade i augusti som avlyssnades?

Jag förstår förmodligen för lite hur droger påverkar tanke- och viljeförmågan hos en individ. Så jag får därmed avsluta den här dialogen, pga bristande kunskaper. Men jag viker mig självklart för de som kan mer om hur det fungerar.
Vad jag skriver är att det finns olika grader i helvetet även under en påtändning. Vore han helt pantad av drogerna så satt han och bläddrade på underläppen snarare än höll långa dialoger.

Han är självklart narkoman men han är kriminell och våldsam sen långt innan Sverige, uppger själv att han slagit både lärare och polis och här uppger han 21 ärenden hos polisen.
Han har misshandlat två killar våldsamt, det uppges knivhugg och pistol, han har kontakter som hanterar droger och kan leverera vapen.
Han sitter nu för mord och mordförsök och JM är som sagt dottern från helvetet, men han är tamejfan inget viljelöst lamm med en änglalik agenda bara för att hon är manipulativ.
Han är garanterat sur som en pissråtta att hon råkade vara ett strå vassare och svek honom. Han är redo att mörda henne med mitt i röran.
Senast redigerad av develi 2017-06-24 kl. 23:16.
Citera
2017-06-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pytti
på tv4 fakta just nu är det en mamma barn som dödar för pengar,försäkring undra om jm kollat på det avsnittet

Såg också den.

Väldigt många likheter mellan mamman och JM.

Vilka värdelösasmå skitar det finns.
Citera
2017-06-24, 23:22
Medlem
Citat:
Tänk så slug den lilla sönderdrogade hjärna kan vara stundom..

Skulle gissa att just det (att MR överlistade JM) skapade JMs ilska, tårar och utbrottet vi såg senast.

Blir onekligen spännande att se vad hon "ritat" ihop för djävulskap under de "lediga" dagarna hon nu har att smälta all ny information och anpassa sin motattack på måndag.

Förhoppningsvis får hon endast möjlighet att svara på frågor från åklagarna samt advokaterna.

Annars har hon nog stickat en hel Offerkofta (lång modell).
Citera
2017-06-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns den på tv4play ...?

Jag har ingen aning och har inte heller sökt.

Däremot är det ju ofta repriser på tv 4 Fakta.

Den tillhörde programserien "Vassa fruar" och böjade kl 22.00.

Frun heter Laura.
Citera
2017-06-24, 23:30
Medlem
Citat:

Faktum är att MR inte låg utslagen på en soffa - om han ändå hade gjort det. Han uppträdde som ett jagande rovdjur: väntade in rätt tillfälle, när bytet var som mest sårbart, smög sig på två sovande människor, valde att börja med den som bedömdes mest kapabel till försvar, använde sin kroppshydda till att få övertag, gick som en furie till verket att målmedvetet döda. AM skonades av att han trodde att hon dödats - moraliskt har han dödat två personer. Därefter lämnade han brottsplatsen och företog de mått och steg han hade förstånd till för att sopa igen spåren. Typisk mördare.

Vad eventuell fördold påspädning från JM beträffar, så har han såvitt jag vet aldrig ens antytt något sådant. Han talar bara om JM:s lock och pock. Detta är en del av en förklaring men naturligtvis ingen ursäkt. JM å andra sidan är ändå skyldig till anstiftan. Skjutsandet och tillhandahållandet av vapen betyder medhjälp. Två typiska mördare.
Citera
2017-06-24, 23:32
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Arboga kvinnan Möller och Schurrer i samma stad ca 10 330 invånare. Helt otroligt!
Citera
2017-06-24, 23:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
"morfar, aj, aj, aj" sa visst MR...
Nej, det var visst JM som sa - att MR sa.
Citat:
Ursprungligen postat av MR
Mördaräcklet MR berättar om hur Göran kämpade förtvivlat:
Usch, ja. - Men det var inte mördaräcklet MR som berättade; Det var JM:s drogade verktyg som återberättade vad han hört och sett från offren däruppe i sovrummet - och han relaterar skeendet som om han deltagit i en filminspelning där han tilldelats och spelat rollen av mördare. - Och om man tänker lite närmare efter på saken: Var det inte just precis det MR gjorde: Manus och regi stod JM för; MR gestaltade mördaren på ett ganska mediokert sätt; han lyckades inte ta död på AM, utan lämnade scenen någonstans mitt i sista akten.

Sedan kan man ju dividera om huruvida MR borde ha åtagit sig rollen som mördare, och vilka hans verkliga bevekelsegrunder varit - dvs om man anser att han varit vid sina sinnens fulla bruk och hans beslutsförmåga kan betraktas som intakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in