Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag återger samtal med flickvännen och resten är Gashem, Omid, Jafar. Han har långa samtal utan problem.
... och dina bortförklaringar om hans egna ord och visioner efter mordet är anskrämligt dåliga. Google?
Han relaterar det han hört JM svamla om - och han verkar ganska förvirrad mellan varven.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vore han berörd över att ha mördat Göran så satt han inte och planerade sitt liv i Norge via hennes pengar.
Det lär inte vara några enstaka kronor om han ska starta en verksamhet. Bara fittan som bokade fel hotell landar..
Tror inte han är personligt "berörd"; han kommer säkert ihåg mordet som ett antal snabbt överstökade handrörelser, utförda av en person någonstans utanför sig själv (men som han sedan ändå vid rekonstruktionen lyckades återskapa). - Han såg det som en stor tjänst han gjort JM och hoppades få något i utbyte (eftersom det nog var det enda hon pratat om när hon försökt motivera honom).
Citat:
Han skrattar när han återger att JM sagt att hennes andra män andra enbart var ute efter hennes pengar, hans flickvän kontrar med ironi om att han är pengakåt.
Ja, det är ju en självklarhet att om en 20-åring visar intresse för en 40-årig sexbarnsmamma så måste den senare inneha något som är attraktivt för 20-åringen. - Och han var inte bara beroende av hennes hjälp när det gällde hans uppehållstillstånd; han var också beroende av pengar; det brukar fattiga och egendomslösa människor vara - men även rika, har jag både hört och sett.
Citat:
Det är tydligen jättekul att ha varit häktade, misstänkta för mord på hennes pappa:
" M skrattar när han säger att hans och kvinnans (Johanna) bild finns i tidningar och verkar glad över det. Han har sparat ett ex själv."
Ja, det är inte varje dag en flyktingpojke hamnar på förstasidan; klart han sparat ett ex. - alltid imponerar det på någon; han är ju nästan kändis... Återigen: Han verkar inte ha någon kontakt med brottet; allt är som en film för honom; som om han inte vore skyldig. - Han
känner sig inte skyldig till något brott; han är mer förvirrad och omtumlad.
Citat:
Gud så rar han är ena stunden mot JM:
"M (Ohörbart) Jag älskar dig.
J Älskar dig. He he he, saknat dig."
Det där satt långt inne; nästan ohörbart, och är väl vad han tror att hon vill höra.
Citat:
Men Gud så han pratar när hon är utom räckhåll:
"Än så länge är kvinnan nyttig för mig och kvinnan vill leva med mig i Norge så vart ska jag åka?"
Jag kan inte åka någonstans eftersom jag inte har några pengar än så länge.
Och här har vi vad han försöker få flickvännen att hoppas: att han ska kunna skaffa pengar, men också naturligtvis vad han själv hoppas på. - Och vad var det hans matmor lärde honom:
Citat:
Ursprungligen postat av JM
Måste ha pengar. Allt handlar om pengar, måste ha pengar.
Citat:
Fortsätt du med dina visioner om den oskuldsfulle lille gossen på flykt, inte mig emot, men den bilden är tyvärr grymt naiv jämfört med det som de facto framkommer från honom själv.
Han försöker inbilla sig en massa saker; han är förvirrad och tvehågsen, deprimerad, drogad, ensam, vilsen, saknar sina föräldrar, sin flickvän... inte alls den förhärdade mördare du önskar göra honom till.