2017-06-24, 00:11
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är inte framgångsrik på nån front, hon är ett misslyckat missfoster.

Jag har svårt att skriva epitet "mamma" varenda gång beroende på vad hon gjort sina barn.
Hennes respektlösa uttalanden om sina föräldrar äcklar mig och hon, dottern från helvetet, är misstänkt för mord/mordförsök på båda.

Att sen försöka framställa henne som framgångsrik företagare visar hur slöa knivar vissa har i sin låda.
Det är en skrupelfri person som luktat sig till en lukrativ marknad i en period där kommunerna var kraftigt överbelastade. Hon hade flyt med andra ord snarare än att hon var framgångsrik.

JM viftade med en sedelbunt till redan överfulla hem och undrade om de ändå inte kunde trycka in en till som kunde sova på golvet?

Varken JMs företag eller personen i ett av familjehemmen kunde redovisa x antal flyktingar enligt IVOs inspektion.

Som kulmen vill hon ha sex med tonåringar.

Det var fan develi, du är lika förbannad som jag. Nej, att kalla henne en framgångsrik företagare det är, det är..... Ja, det är det! De där små vilsekomna liven (som förpestar tråden) säger att Anki skulle gå över lik för pengar, what? Förvirringen är så stor att de blandar ihop Johanna och Anki. Sedan räcker det inte med allt Johanna gjort och allt depraverat hon står för, utan så fort ett tillfälle ges i rätten försöker Johanna vrida runt skruvmejseln i Ankis hjärta och våpen i tråden gör det här.

Att hennes man har dött och att hon själv har fruktansvärda skador det är inte tillräckligt.. In i det sista så ska Anki såras. Johanna ska berätta sanningen om deras äktenskap (som den relationsexpert hon är). I rätten skulle hon naturligtvis berätta "att hon aldrig hade sett sin pappa så lycklig som när han träffade den andra kvinnan för 15 år sedan".
Kan hon aldrig hålla käften? På vilket vis var det relevant för rättegången, inte ett dugg. Men att det högg till hos Anki, det visste hon, det var därför hon sa det. Hade hon själv klarat av att hålla ihop ett förhållande i 45 år så hade hon kanske lärt sig att lite shit happens mellan varven, för att vara krass.

Jag kan inte låta bli att tänka på vad asylpojkarna sa, "vi var tvungna att ha sex med henne annars skulle hon se till att vi blev utvisade". Vilket trauma för dem! Tänk att vara tvungen att hota sig till sex, så förnedrande.
Efter det har det ju dividerats om hur det gick till, men inget förvånar mig när det gäller henne. Det är bara att tänka på om det varit en man som gjort något liknande vilket väsen det hade blivit.
Så sitter hon i rättegången och säger att "jag är en kvinna som njuter av min sexualitet" (ja, eller ngt sådant). Ja, det gör hon säkert, men för de yngre männen som av rädsla tvingas ställa upp så är det nog inte så njutningsfullt. Det är bara att läsa telefonavlyssningen i FUP där MR säger "hon är ju en gammal kvinna, vad ska jag med henne till"? Det kan väl ändå inte varit så jäkligt att hon bestämde sig för att utnyttja de unga männen sexuellt redan när hon öppnade sin verksamhet. Vi får inte glömma att då var Aki död och hon kan ha varit väldigt desperat. Du vet vad jag tänker på, just det, de primitiva drifterna. Nu är det inte det hon står åtalad för, men det är viktigt att på alla sätt belysa hennes personlighet. Hon klarar inte av att ha någon fungerande relation till en annan människa. Det var oehört starkt att Anki backade L*tta I, det behövde LI känna. Den fruktan även hon och hennes man/sambo kände ska inte negligeras, det var ju faktiskt så illa att de fruktade att även de skulle bli drabbade av hennes våldsamhet.

Du har beskrivit henne väldigt bra i många inlägg, jag vill peka på de konsekvenser hennes uppträdande ställt till med som hon inte är åtalad för.

Jag såg att du bemötte Dominikas krönika, det är extremt viktigt att göra det. Faktiskt så viktigt att tidningen borde kontaktas. Johannas liv glamouriseras i krönikan och D gör det felaktiga antagandet att läsarna är lika skrupelfria som henne. Att Johanna dricker champagne någon gång och bag in box de andra dagarna är inte på något sätt eftersträvansvärt. Dessutom så är det hon skriver direkt felaktigt som du mycket riktigt benade upp. Jag förkortar det ytterligare och säger att hela Johannas liv gick ut på att skaffa pengar. Det var bara en tidsfråga innan Eskilstunaborna körde till Statoil för att först tanka bilen full och därefter tanka Johanna
Citera
2017-06-24, 00:13
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Är det bara jag, men låter inte JM's gråt och härj i (JM goes bananas) så uppenbart fake som någonting kan vara? Lite som när Mats Alm satt och fejkböla i tv.
Jag håller med dig, och det är väl som någon av fhl sa, typ, "Det verkar som hon kan sätta på och stänga av gråten när hon vill". Om inte känslan finns, så blir det inget äkta gråtande.

Jag tänker även på polisen som fick åka hem till JM och hennes syster på morgonen den 4 augusti och informera om vad de hade upptäckt ute i föräldrarnas sommarstuga. JM har nog gråtit mer under de här rättegångsdagarna än vad hon gjorde den 8/8-15 och 4/8-16. Och i rättegången är det äkta gråt, hon gråter för att det är så synd om henne. T ex, från senaste ljudklippet, polisen låste in henne när hennes barnbarn bara var spädbarn, nu kan dom gå. Ingen bryr sig om hur hon mår? mm. mm.
Citera
2017-06-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Tack! Just den här rättegången tror jag faktiskt att jag även vill lyssna mig igenom.

Ja, jag brukar alltid lyssna på ljudbandningen i de fall jag engagerat mig i. Trots att svt har en suverän faktarapportering, läst FUP och tagit in annan information, tillför ljudupptagningen en extra dimension t.ex. röstläge.
Citera
2017-06-24, 01:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, jag brukar alltid lyssna på ljudbandningen i de fall jag engagerat mig i. Trots att svt har en suverän faktarapportering, läst FUP och tagit in annan information, tillför ljudupptagningen en extra dimension t.ex. röstläge.
Var får man tag i den?
Citera
2017-06-24, 01:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Var får man tag i den?
1. (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

2. (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

3. (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Citera
2017-06-24, 02:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Menar du inte ens delad vårdnad?

Med facit i hand, borde hon inte haft någon form av vårdnad av någon av barnen. Hon borde aldrig blivit mamma. Fast det är ju utifrån vad vi vet idag. Hade hon blivit anmält tidigare i livet, om hon inte hade haft sin socionomutbildning?

Nej, precis, och med TVÅ DÖDA fosterbarn i bagaget!

Mycket märkligt att JM klarat sig från den/de "utredningarna". Men det var väl så klart Eskilstunapolisen....igen.
Citera
2017-06-24, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, precis, och med TVÅ DÖDA fosterbarn i bagaget!

Mycket märkligt att JM klarat sig från den/de "utredningarna". Men det var väl så klart Eskilstunapolisen....igen.

Vad vet vi egentligen om dom döda fosterbarnen?
Citera
2017-06-24, 02:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag håller inte alls med dig om att alla barn behöver kontakt med sina föräldrar.

Vissa föräldrar är inte lämpliga. JM är ytterst olämplig och tom farlig för sina barn. Dessutom är det dags att ge familjen ink AG lugn och ro nu. Ska han nu känna kravet att han måste ha kontakt med sin sk mamma som ju är bevisat farlig.

Vore jag den andra föräldern skulle jag kräva att mitt barn (om barnet ville träffa den andra föräldern) att det fanns vakter närvarande under hela besöket. Helst skulle den andra sitta fastspärrad och en glasskiva emellan.

Ska de stackars barna behöva utsättas för ständiga besök i fängelse under uppväxten? Ständiga rädslor för vad hon kan hitta på eller säga?

Nej, jag tycer inte det. Dom ska ha lugn och ro. Få proffshjälp och ägna sig åt sånt som de flesta andra ungar gör. Det kommer att göra deras skador betydligt mindre.

Oavsett vad du tycker, så finns det omfattande forskning som visar på att det alltid är bättre för barn att ha umgänge med bioförälder.

Det är viktigt med rötter, och även ogräs har starka rötter!
Citera
2017-06-24, 02:32
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Oavsett vad du tycker, så finns det omfattande forskning som visar på att det alltid är bättre för barn att ha umgänge med bioförälder.

Det är viktigt med rötter, och även ogräs har starka rötter!

De forskarna har inte träffat Johanna Möller, då hade de ändrat uppfattning. Annars är det ganska bra att göra som Johanna själv och bara hänvisa till "forskning" utan att gå närmare in på källor. Ja, nu är jag inte ute efter dig här men det blev lite väl frestande att skriva.
Senast redigerad av why123 2017-06-24 kl. 02:33. Anledning: .
Citera
2017-06-24, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Det är mycket som inte stämmer, för mig då. Varför har inte MR, svärsonen och dottern inte hörts mer om misshandeln av afganerna som filmade Johannas pippande? Vem som initierade detta står nog självklart.
Jag misstänker starkt att svärsonen(afgan) och ev. dottern varit medskyldiga eller direkt skyldiga till Akis "drunkning". Av en ren händelse har de ju också fått motta 70 000:- + 70 000:- efter att Aki dog.

De två har dessutom varit de minst villiga att snacka i rätten.
Sedan har vi ju den här Ghasem också...

Det är vi många som undrar.Förhoppningsvis kommer detta tas upp efter rättegången på morden och mordförsöket.
Citera
2017-06-24, 03:37
Medlem
Citat:
Precis. Man blir nästan sugen på att börja fundera på vad som egentligen hände den eftermiddagen - kvällen den 7 augusti 2015. Nu är jag för trött. Och jag tror att vi aldrig kommer att få veta det. Jag känner med Akis familj. Fy f-n vad vidrigt att inte få svar på sina frågor och våndor.

Hans släkt har varit trogna besökare under rättegången, säkert i förhoppningen att få någon mer pusselbit i pusslet vad som hände deras son och bror.

Hur mångas liv har JM totalt förstört? Och ingen frågar hur hon mår.... Jag har inga ord för detta. Jag blir lika upprörd varje gång jag funderar på vidden av alla hennes handlingar, dvs inte bara morden och mordförsöket.

Att Johanna kommer att få livstid för mord och mordförsök på sina föräldrar råder ju knappast några tvivel om,men precis som dig,så funderar jag mycket på Akis död.
För de anhörigas del så är det jätteviktigt att de skyldiga som hjälpte JM mörda Aki,också får stå till svar för sina handlingar.
JM hade någon som "hjälpte" henne med det mordet,och det är så gräsligt att det faktiskt finns några som vet exakt vad som hände,men inte berättar,,,.
De gick på Johannas historier om hur hemsk Aki var mot henne,och därför har de rättfärdigat sitt handlande.
Varken Aki,AM eller GM har varit några hemska människor,snarare tvärt om.De har stått ut med Johanna och försökt vara henne till lags för alla hennes "nycker".
Hon baktalade Aki så att hennes barn och andra skulle tro att han var en dålig människa,och att de inte skulle tycka om honom,samma med hennes pappa som hon anklagar för sexuella övergrepp som jag inte tror överhuvudtaget existerat.

Vilka jävla anklagelser hon har gjort mot sina närmsta,och fortfarande gör,jag saknar ord.
Man tror ju inte att det är sant när man får höra att Julia och David under dessa omständigheter bett om pengar från Anki,det måste vara något fel i deras huvuden.

Ja, vad skall man säga,är det drogerna eller Johannas livsfilosofi som format dessa ungdomar?antagligen en kombination av de båda.
Citera
2017-06-24, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det var fan develi, du är lika förbannad som jag. Nej, att kalla henne en framgångsrik företagare det är, det är..... Ja, det är det! De där små vilsekomna liven (som förpestar tråden) säger att Anki skulle gå över lik för pengar, what? Förvirringen är så stor att de blandar ihop Johanna och Anki. Sedan räcker det inte med allt Johanna gjort och allt depraverat hon står för, utan så fort ett tillfälle ges i rätten försöker Johanna vrida runt skruvmejseln i Ankis hjärta och våpen i tråden gör det här.

Att hennes man har dött och att hon själv har fruktansvärda skador det är inte tillräckligt.. In i det sista så ska Anki såras. Johanna ska berätta sanningen om deras äktenskap (som den relationsexpert hon är). I rätten skulle hon naturligtvis berätta "att hon aldrig hade sett sin pappa så lycklig som när han träffade den andra kvinnan för 15 år sedan".
Kan hon aldrig hålla käften? På vilket vis var det relevant för rättegången, inte ett dugg. Men att det högg till hos Anki, det visste hon, det var därför hon sa det. Hade hon själv klarat av att hålla ihop ett förhållande i 45 år så hade hon kanske lärt sig att lite shit happens mellan varven, för att vara krass.

Jag kan inte låta bli att tänka på vad asylpojkarna sa, "vi var tvungna att ha sex med henne annars skulle hon se till att vi blev utvisade". Vilket trauma för dem! Tänk att vara tvungen att hota sig till sex, så förnedrande.
Efter det har det ju dividerats om hur det gick till, men inget förvånar mig när det gäller henne. Det är bara att tänka på om det varit en man som gjort något liknande vilket väsen det hade blivit.
Så sitter hon i rättegången och säger att "jag är en kvinna som njuter av min sexualitet" (ja, eller ngt sådant). Ja, det gör hon säkert, men för de yngre männen som av rädsla tvingas ställa upp så är det nog inte så njutningsfullt. Det är bara att läsa telefonavlyssningen i FUP där MR säger "hon är ju en gammal kvinna, vad ska jag med henne till"? Det kan väl ändå inte varit så jäkligt att hon bestämde sig för att utnyttja de unga männen sexuellt redan när hon öppnade sin verksamhet. Vi får inte glömma att då var Aki död och hon kan ha varit väldigt desperat. Du vet vad jag tänker på, just det, de primitiva drifterna. Nu är det inte det hon står åtalad för, men det är viktigt att på alla sätt belysa hennes personlighet. Hon klarar inte av att ha någon fungerande relation till en annan människa. Det var oehört starkt att Anki backade L*tta I, det behövde LI känna. Den fruktan även hon och hennes man/sambo kände ska inte negligeras, det var ju faktiskt så illa att de fruktade att även de skulle bli drabbade av hennes våldsamhet.

Du har beskrivit henne väldigt bra i många inlägg, jag vill peka på de konsekvenser hennes uppträdande ställt till med som hon inte är åtalad för.

Jag såg att du bemötte Dominikas krönika, det är extremt viktigt att göra det. Faktiskt så viktigt att tidningen borde kontaktas. Johannas liv glamouriseras i krönikan och D gör det felaktiga antagandet att läsarna är lika skrupelfria som henne. Att Johanna dricker champagne någon gång och bag in box de andra dagarna är inte på något sätt eftersträvansvärt. Dessutom så är det hon skriver direkt felaktigt som du mycket riktigt benade upp. Jag förkortar det ytterligare och säger att hela Johannas liv gick ut på att skaffa pengar. Det var bara en tidsfråga innan Eskilstunaborna körde till Statoil för att först tanka bilen full och därefter tanka Johanna

Jättebra inlägg av dig,speciellt det där när Johanna av ren ondska sa att hon aldrig sett sin pappa så lycklig som när han hade en "affär"för 15 år sedan.Det utspelet var enbart för att såra sin mamma så mycket som möjligt.
Just de där orden bet sig fast i mig,så jag har inte ens kunnat skriva om det,men just då när hon sa det inför sin mamma,så förstod jag att Johanna är riktigt störd.

Är ju några skribenter här i tråden som jag också tycker är störda,sedan om det beror på arv eller miljö skall jag låta vara osagt.

Lite OT;men är det verkligen någon som tar Dominika på allvar?
Hon har lanserat sig själv i 20 år att hon är superintelligent och medlem i menza???
Ja,ja,vem söker sig ens in där?sunt förnuft borde vägra tyngre?
Finns väldigt många intelligenta som absolut inte vill bli förknippade med Menza,eftersom det mest består av aspergare och diverse andra med bokstavskombinationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in