Citat:
Hon är inte framgångsrik på nån front, hon är ett misslyckat missfoster.
Jag har svårt att skriva epitet "mamma" varenda gång beroende på vad hon gjort sina barn.
Hennes respektlösa uttalanden om sina föräldrar äcklar mig och hon, dottern från helvetet, är misstänkt för mord/mordförsök på båda.
Att sen försöka framställa henne som framgångsrik företagare visar hur slöa knivar vissa har i sin låda.
Det är en skrupelfri person som luktat sig till en lukrativ marknad i en period där kommunerna var kraftigt överbelastade. Hon hade flyt med andra ord snarare än att hon var framgångsrik.
JM viftade med en sedelbunt till redan överfulla hem och undrade om de ändå inte kunde trycka in en till som kunde sova på golvet?
Varken JMs företag eller personen i ett av familjehemmen kunde redovisa x antal flyktingar enligt IVOs inspektion.
Som kulmen vill hon ha sex med tonåringar.
Jag har svårt att skriva epitet "mamma" varenda gång beroende på vad hon gjort sina barn.
Hennes respektlösa uttalanden om sina föräldrar äcklar mig och hon, dottern från helvetet, är misstänkt för mord/mordförsök på båda.
Att sen försöka framställa henne som framgångsrik företagare visar hur slöa knivar vissa har i sin låda.
Det är en skrupelfri person som luktat sig till en lukrativ marknad i en period där kommunerna var kraftigt överbelastade. Hon hade flyt med andra ord snarare än att hon var framgångsrik.
JM viftade med en sedelbunt till redan överfulla hem och undrade om de ändå inte kunde trycka in en till som kunde sova på golvet?
Varken JMs företag eller personen i ett av familjehemmen kunde redovisa x antal flyktingar enligt IVOs inspektion.
Som kulmen vill hon ha sex med tonåringar.
Det var fan develi, du är lika förbannad som jag.
Nej, att kalla henne en framgångsrik företagare det är, det är..... Ja, det är det! De där små vilsekomna liven (som förpestar tråden) säger att Anki skulle gå över lik för pengar, what? Förvirringen är så stor att de blandar ihop Johanna och Anki. Sedan räcker det inte med allt Johanna gjort och allt depraverat hon står för, utan så fort ett tillfälle ges i rätten försöker Johanna vrida runt skruvmejseln i Ankis hjärta och våpen i tråden gör det här.Att hennes man har dött och att hon själv har fruktansvärda skador det är inte tillräckligt.. In i det sista så ska Anki såras. Johanna ska berätta sanningen om deras äktenskap (som den relationsexpert hon är). I rätten skulle hon naturligtvis berätta "att hon aldrig hade sett sin pappa så lycklig som när han träffade den andra kvinnan för 15 år sedan".
Kan hon aldrig hålla käften? På vilket vis var det relevant för rättegången, inte ett dugg. Men att det högg till hos Anki, det visste hon, det var därför hon sa det. Hade hon själv klarat av att hålla ihop ett förhållande i 45 år så hade hon kanske lärt sig att lite shit happens mellan varven, för att vara krass.
Jag kan inte låta bli att tänka på vad asylpojkarna sa, "vi var tvungna att ha sex med henne annars skulle hon se till att vi blev utvisade". Vilket trauma för dem! Tänk att vara tvungen att hota sig till sex, så förnedrande.
Efter det har det ju dividerats om hur det gick till, men inget förvånar mig när det gäller henne. Det är bara att tänka på om det varit en man som gjort något liknande vilket väsen det hade blivit.
Så sitter hon i rättegången och säger att "jag är en kvinna som njuter av min sexualitet" (ja, eller ngt sådant). Ja, det gör hon säkert, men för de yngre männen som av rädsla tvingas ställa upp så är det nog inte så njutningsfullt. Det är bara att läsa telefonavlyssningen i FUP där MR säger "hon är ju en gammal kvinna, vad ska jag med henne till"? Det kan väl ändå inte varit så jäkligt att hon bestämde sig för att utnyttja de unga männen sexuellt redan när hon öppnade sin verksamhet.
Vi får inte glömma att då var Aki död och hon kan ha varit väldigt desperat. Du vet vad jag tänker på, just det, de primitiva drifterna. Nu är det inte det hon står åtalad för, men det är viktigt att på alla sätt belysa hennes personlighet. Hon klarar inte av att ha någon fungerande relation till en annan människa. Det var oehört starkt att Anki backade L*tta I, det behövde LI känna. Den fruktan även hon och hennes man/sambo kände ska inte negligeras, det var ju faktiskt så illa att de fruktade att även de skulle bli drabbade av hennes våldsamhet.Du har beskrivit henne väldigt bra i många inlägg, jag vill peka på de konsekvenser hennes uppträdande ställt till med som hon inte är åtalad för.
Jag såg att du bemötte Dominikas krönika, det är extremt viktigt att göra det. Faktiskt så viktigt att tidningen borde kontaktas. Johannas liv glamouriseras i krönikan och D gör det felaktiga antagandet att läsarna är lika skrupelfria som henne. Att Johanna dricker champagne någon gång och bag in box de andra dagarna är inte på något sätt eftersträvansvärt. Dessutom så är det hon skriver direkt felaktigt som du mycket riktigt benade upp. Jag förkortar det ytterligare och säger att hela Johannas liv gick ut på att skaffa pengar. Det var bara en tidsfråga innan Eskilstunaborna körde till Statoil för att först tanka bilen full och därefter tanka Johanna
Ja, nu är jag inte ute efter dig här men det blev lite väl frestande att skriva.