Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 18:28
  #1
Medlem
Opiaters avatar
jag undrar då alltså, är det bra eller dåligt med thc när man har ett djupt knivsår som sitter mellan tummen och pekfingret ?

vet ju att cannabis används som medicin och sitter på en 5a dunder och rökte precis för första gången på några dagar.....

undrar nu helt enkelt, borde jag röka ? borde jag vänta till det bandagerade köttsåret (som för övrigt syddes 2 veckor innan men sprack upp i slagsmål och sjukvården vägrar ge mig smärtstillande eller sy igen)

tankar ? snabbare läkande effekt ? osv...

tack på förhand

Mvh Dan $olo the artist

Edit: knivskadan är då ca 7 cm lång och öppnar jag den lindande tummen så ser man otrevligheter och det är en klar öppning i hud och nära muskler (värsta tänkbara ställe.....
__________________
Senast redigerad av Opiater 2017-06-23 kl. 19:04.
Citera
2017-06-23, 18:42
  #2
Medlem
Självklart ska du ta cannabis.

Eller

Självklart ska du inte ta cannabis.
Vilket känns bäst?

Lycka till!!!!


Citera
2017-06-23, 18:56
  #3
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopRider
Självklart ska du ta cannabis.

Eller

Självklart ska du inte ta cannabis.
Vilket känns bäst?

Lycka till!!!!


hur menar du nu? jag undrar om skärskadan kan antingen bli värre eller bättre genom cannabisrökning och påskynda läkningen eller försämra ???

tack btw


Edit: det känns ju bra att ha medel som hjälper att slappna av och vila och läka så.... positivt
__________________
Senast redigerad av Opiater 2017-06-23 kl. 18:59.
Citera
2017-06-23, 19:19
  #4
Medlem
Som-Gjutens avatar
Alla typer av "narkotika" kan påverka immunsystemet på ett sådant sätt att sår tar lite längre tid på sig att läka.

Men du gör vad du vill
__________________
Senast redigerad av Som-Gjuten 2017-06-23 kl. 19:23.
Citera
2017-06-23, 19:23
  #5
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Alla typer av "droger" kan påverka immunsystemet på ett sådant sätt att sår tar lite längre tid på sig att läka.

Men du gör vad du vill

men allt snack om att cannabis har läkande effekt ? har förövrigt crohns sjukdom och det är en tarmsjukdom som utlöses av immunförsvaret så mitt immunförsvar är lågt
Citera
2017-06-23, 19:25
  #6
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
men allt snack om att cannabis har läkande effekt ? har förövrigt crohns sjukdom och det är en tarmsjukdom som utlöses av immunförsvaret så mitt immunförsvar är lågt

Well, snack o snack.. allting har positiva och negativa effekter!

Jag skulle inte rekommendera att du överdriver brukandet iaf
Citera
2017-06-23, 21:04
  #7
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
jag undrar då alltså, är det bra eller dåligt med thc när man har ett djupt knivsår som sitter mellan tummen och pekfingret ?

vet ju att cannabis används som medicin och sitter på en 5a dunder och rökte precis för första gången på några dagar.....

undrar nu helt enkelt, borde jag röka ? borde jag vänta till det bandagerade köttsåret (som för övrigt syddes 2 veckor innan men sprack upp i slagsmål och sjukvården vägrar ge mig smärtstillande eller sy igen)

tankar ? snabbare läkande effekt ? osv...

tack på förhand

Mvh Dan $olo the artist

Edit: knivskadan är då ca 7 cm lång och öppnar jag den lindande tummen så ser man otrevligheter och det är en klar öppning i hud och nära muskler (värsta tänkbara ställe.....



Vad hade du tänkt att kroppen skulle göra om du röker på för att du har ett sår? Skärp dig för helvete, tänk efter lite om du inte pundat bort din hjärna redan. Dummare frågor får man leta efter.
Citera
2017-06-23, 21:10
  #8
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Vad hade du tänkt att kroppen skulle göra om du röker på för att du har ett sår? Skärp dig för helvete, tänk efter lite om du inte pundat bort din hjärna redan. Dummare frågor får man leta efter.
att rök segar ned kroppens läkande effekt ?
Citera
2017-06-23, 21:47
  #9
Medlem
526s avatar
Det är inte bra med CB om man har svårläkta sår, benbrott eller infektioner.
Citera
2017-06-23, 21:48
  #10
Medlem
G13Hazes avatar
Jag har svaret, men du förtjänar det inte. Etnobotanik är mitt ett av mina huvudintressen.
Cannabis har för- och nackdelar på läkande, tänk över hur du lever och vad du sysslar med. Kan du motivera dig så ger jag dig ett gott svar.

Varför ska jag stödja en förortsblatte som dig, är du inte förortsblatte så är du någon som anammat deras kultur och tror att hiphop "is the shit", cannabisscenen var så sjukt mycket bättre för 10 år sedan, idag verkar det mest vara wannabe gangsters som gillar Snoop Dogg och vill bli nästa Biggie Smalls.

Är du verkligen en god själ, vad gör du för att förädla dig som individ och samhället i stort?

Sök esoterisk kunskap, filosofi, historia, religion samt etnologi är en bra start.
Citera
2017-06-24, 13:37
  #11
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Jag har svaret, men du förtjänar det inte. Etnobotanik är mitt ett av mina huvudintressen.
Cannabis har för- och nackdelar på läkande, tänk över hur du lever och vad du sysslar med. Kan du motivera dig så ger jag dig ett gott svar.

Varför ska jag stödja en förortsblatte som dig, är du inte förortsblatte så är du någon som anammat deras kultur och tror att hiphop "is the shit", cannabisscenen var så sjukt mycket bättre för 10 år sedan, idag verkar det mest vara wannabe gangsters som gillar Snoop Dogg och vill bli nästa Biggie Smalls.

Är du verkligen en god själ, vad gör du för att förädla dig som individ och samhället i stort?

Sök esoterisk kunskap, filosofi, historia, religion samt etnologi är en bra start.
hej min gode man, jag är en 100% svensk kille som ja helt korrekt lever i en förort som vanligtvis varit lugn dem senaste åren jag bott här, men tyvärr har ju världen spårat ur och knivskurningen handlade om runt 20kr

jag gillar hip hop ja, det är ett av mina stora intressen och en dröm att bli känd artist på grund av pengarna, och jag är inte den som gillar ''kill a nigga'' musik, utan jag lyssnar mer på nyare hip hop, future, the weeknd (sångare iofs), chance the rapper, famous dex (dock varit gangster men sprider glädje och positivitet idag) hell...... jag lyssnar till och med på justin bieber ibland...

jag är en god själv och ska börja jobba den 29 juni, eller ja, jobb intro är det.

jag uppskattar om du delar infon
Citera
2017-06-24, 14:18
  #12
Medlem
G13Hazes avatar
Du borde tänka om ditt liv, och sluta att ta influenser ifrån svarta, dina rötter ligger inte där. Hiphopkulturen är destruktiv och materialistisk.

I antiken så använde Skyterna cannabis, i religiösa och även inför krig. De satte upp tält och tätade dessa med våta läderhudar och inuti tälten hade de en eld som de placerade stenar på, när stenarna var väldigt varma så tog de cannabisplantor och placerade på stenarna, sedan satt de inne i tälten och möjligtvis hamnade i trans.

En trolig komponent till den vediska och persiska soma-drycken (Indo-Européernas ambrosia, gudarnas dryck), bestod av Cannabis, Ephedra och Opium. Även idag så är cannabis en del av dyrkandet av shiva, (Under holi t.ex. dricks bhang, vilket är chaite med cannabis). Enligt nepaleserna så skapade Parvati, Shivas fru Cannabis när hon blev arg för att Shiva låg med dansande kvinnor i bergen. När Shiva hittade växten i Himalaya så rökte han den och kände genast en samhörighet och en oerhörd dragning till Parvati, det var den första afrodisiaka drycken. Efter det så hade Shiva inget behov av att vara med någon annan kvinna, när han rökte cannabis.

Cannabis är en del av den Indo-europeiska och ariska kulturen sedan urminnes tider, vi har använt den i högre utsträckning än några svarta. Att cannabis vart populärt på Jamaica var tack vare de indiska arbetarna britterna tog med sig, de tog också med cannabisfrön och av den anledningen heter hampa, Ganja i Jamaica, precis som i Indien.

Gillar inte din livsstil fortfarande, men ska svara på din fråga av vänlighet.

Cannabis ökar antalet vita blodkroppar i blodomloppet, vilket gör att såret läker fortare, men samtidigt kan antalet vita blodkroppar öka risken för att din kropp överreagerar. Det ger en ökad risk för inflammationer i kroppen, samtidigt som det är inflammationshämmande.

Rök med måtta så läker det fortare än vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback