2017-06-23, 11:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Och ändå lyckades JM utbilda sig och skaffa jobb som socionom utan klander.
Därtill starta företag med kompanjon som snabbt omsatte och skapade vinster i mångmiljonbelopp.

Jag tror varken du eller Reimer alls förstår sig på JM. Lösa boliner om tonårspsyke håller inte, med det sagt inte att denna personlighet alltid håller för den svenska jantelagen eller temperament.

Människor är olika. Afghaner ännu mer.
Lilla vännen,
Att skaffa sig en utbildning som socionom är knappast värst avancerat. Med tanke på hennes supertöntiga brev och lappar så är hennes CV är så kopierad det går att bli.
Med tanke på hennes sjuka beteende och inställning så har hon garanterat köpt sig hemtentor.

Att vara driftig i kombination med ett extremt habegär (pengakåt), att veta vilken lukrativ marknad det finns pengar att hämta är inte ett dugg beundransvärt och inte i parité med det jag skriver om.

Hon går över lik för att nå sina miljoner och det är extremt misskötta placeringar.

Jag skriver att hon är extremt lågt utvecklad emotionellt likt alla andra personlighetsstörda om hon nu är en sådan. Hon är driftstyrd vi primitiva känslor och begär.

Hon är med andra ord emotionellt handikappad, kanske är retarderad ett väl valt ord.
Citera
2017-06-23, 11:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vore det inte för förmåga att manipulera (ju högre intellekt, ju mer effektivt) så är personlighetsstörda egentligen rätt barnsliga hela högen om man skrapar under ytan. Det fattas givetvis nåt som finns hos andra normala och det är samvete samt empati.
Det är intet för intet det heter störning..

Det är illa ställt med emotioner; ett flackt känsloliv. En personlighetsstörd har ingen avsaknad av känslor - de är däremot extremt primitiva vilket leder till ett överdoserat ego:
hybris/storhetsvansinne/grandiositet - en övertro på sig själv - och narcissism. Guu' va jag är bäst.
Varma känslor är inlärda via för att söka egenvinning.
Känslospektrat är basalt och driftstyrt.
JM försöker via sin överdos av hjärtan och superlativ när hon vill nåt - i nästa stund är hon kall och oberörd som en reptil som vid samtalet där AG gråter.

Det som jag tycker utmärker JM mest frånsett att hon mentalt är som en störd tonåring är den hybris och megalomani hon uppvisar, människan är när man väl skrapar på ytan apkorkad och styrd av sina egna primitiva drifter helt enkelt, en skrämmande brist på att vara människa kan man säga, ett djur borde nog vara en mer korrekt beskrivning av henne.

Inte ens hennes egen avkomma anses vara skyddsvärd i hennes primitiva värld, vilket annat djur som helst har mer att uppvisa i den konsten.
Citera
2017-06-23, 11:30
Medlem
TCGIs avatar
Just det här sättet att i alla lägen, oavsett vad som faktiskt avhandlas, tvångsmässigt infoga halvsanningar och direkta lögner känns som något som har pågått under väldigt lång tid.

När dessa falsarier sedan på ett eller annat sätt ifrågasätts, kommer istället för en faktisk förklaring en fokusförflyttning genom att ex en för motparten emotionellt jobbigt scen spelas upp eller att helt ovidkommande saker plötsligt börjar avhandlas i detalj.

Gissningsvis har flertalet personer genom tiderna också stött på detta beteende och också känt av att något varit fel. Man har förmodligen dock inte orkat ifrågasätta denna kvinna som genom årens lopp även blivit en expert på att spela ut olika personer mot varandra.

I en rättssal där varje ord och utsaga detaljgranskas och där varje försök till manipulation istället läggs den anklagade till last fungerar dock inte denna taktik särskilt väl...
Citera
2017-06-23, 11:32
Medlem
lasternassummas avatar
Från onsdagens förhör med JM:
Målsägarbiträdet: "Johanna, du har ju under den här rättegången hört din mamma och din syster när dom har beskrivit det trauma som dom har genomgått sedan augusti förra året. Dom har båda utvecklat PTSD, posttraumatiskt stressyndrom. Anki vart mycket allvarligt skadad. Ansiktsfrakturer... Hon har alltjämt idag ansiktsförlamning. Hon kan inte äta ordentligt. Hon kommer med stor sannolikhet aldrig att kunna göra det. Hon har svårt att prata. På mornar och förmiddagar. Hon har nervsmärtor där smärtlindring inte ens tar på henne. Vad tänker du när du hör dom orden här?"
JM: "Jag tycker att det är fruktansvärt. Jag... Fast det är ingen som tänker på hur JAG mår. INGEN frågar hur jag mår."

Inspelning i bilen, 2016-08-19 12:11:
JM: "Mm. Mm? Du vet att vi måste neka, neka. Aldrig. Vi måste neka, förstår du? Så fort vi har gift oss, då kan vi dra utomlands, förstår du?"
MR: "Ja."
JM: "Ah. Så vi får aldrig tvivla på varandra. Vi får aldrig tvivla att den andra säger någonting. Okej?"

Inspelning i bilen, 2016-08-30 kl 09:12:
JM: "Det är väl lika bra att du tar en överdos? Så du slipper livet."
MR: "Va?"
JM: "Det är väl lika bra att du tar en överdos? Så att du slipper leva. Du har ju ett så hemskt liv."

Från FUP:
Protokollbilaga_2017-02-09__Samtalsutskrifter.pdf, sid 16 enligt paginering.
Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09.pdf, sid 11 enligt paginering.

Citera
2017-06-23, 11:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det som jag tycker utmärker JM mest frånsett att hon mentalt är som en störd tonåring är den hybris och megalomani hon uppvisar, människan är när man väl skrapar på ytan apkorkad och styrd av sina egna primitiva drifter helt enkelt, en skrämmande brist på att vara människa kan man säga, ett djur borde nog vara en mer korrekt beskrivning av henne.

Inte ens hennes egen avkomma anses vara skyddsvärd i hennes primitiva värld, vilket annat djur som helst har mer att uppvisa i den konsten.
Ja, en kallblodig reptil. Driftstyrd, primitiv, habegär, hugger som trängd. Normalt för en sådan att agera för överlevnad men människor?
Övriga djur har nog gått förbi såna som JM emotionellt i evolutionen. ..
Citera
2017-06-23, 11:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Målsägarbiträdet: "Johanna, du har ju under den här rättegången hört din mamma och din syster när dom har beskrivit det trauma som dom har genomgått sedan augusti förra året. Dom har båda utvecklat PTSD, posttraumatiskt stressyndrom. Anki vart mycket allvarligt skadad. Ansiktsfrakturer... Hon har alltjämt idag ansiktsförlamning. Hon kan inte äta ordentligt. Hon kommer med stor sannolikhet aldrig att kunna göra det. Hon har svårt att prata. På mornar och förmiddagar. Hon har nervsmärtor där smärtlindring inte ens tar på henne. Vad tänker du när du hör dom orden här?"
JM: "Jag tycker att det är fruktansvärt. Jag... Fast det är ingen som tänker på hur JAG mår. INGEN frågar hur jag mår."

JM: "Mm. Mm? Du vet att vi måste neka, neka. Aldrig. Vi måste neka, förstår du? Så fort vi har gift oss, då kan vi dra utomlands, förstår du?"
JM: "Ah. Så vi får aldrig tvivla på varandra. Vi får aldrig tvivla att den andra säger någonting. Okej?"
k

JM: [i]"Det är väl lika bra att du tar en överdos? Så att du slipper leva. Du har ju ett så hemskt liv."[/I
]

Från FUP:

En oskyldigs uppmaningar och en icke-manipulerande generös kärleksfull kvinna som inte nyttjar andra människors dåliga mående? Nej, tror inte det.

Helt otroligt att någon ens kan försvara denna helt empatilösa varelse.
Citera
2017-06-23, 12:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Det är självklart att den drogande afghanen MR inte skall leka polis och utredare hade man från åk-sida trott på detta hade man farit t turkiet och hämtat materialet om det inte nu funkat bäst den digitala vägen.
Jag börjar ärligt undra om du är riktigt bakom flötet, om det är en desperation i klass med JM som ställer till det för dig när du ska försvara henne?
För ditt resonemang är riktigt stupdumt med tanke på den information som delgivits.

Del 1.
Det är MRs initiativ och inte ÅK. Det är MR som begärt förhör sent om sider för att berätta om detta.
ÅK har gjort så långt denna kan via hans mobil och vederbörande ska givetvis agera. Att återställa var inte möjligt (moln).

Del 2.
Man kan givevis inte "fara till Turkiet och hämta materialet".
Det är en efterlyst person som absolut inte kommer respondera på ÅKs inviter.
Det är en person som är tillsagd att agera den dag Muhammad Rajabi ber om hjälp.

MRs advokat hade givetvis dragit upp det här i alla fall i rätten då detta är MRs önskan; att eftersöka den sparade ljudfilen (originalet) som ska finnas.
Sant eller falskt får tiden utröna.

Jag har ställt frågan gång efter annan som du och Stativera undviker:
Vad är alternativet?
Ska ÅK ha ignorerat resten om det de facto finns en ljudfil?
Skulle ÅK har struntat i MRs advokats önskemål?
Skulle ÅK ha kastat förhör i slasken?
Citera
2017-06-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

JM: "Det är väl lika bra att du tar en överdos? Så att du slipper leva. Du har ju ett så hemskt liv."

Från FUP:

Det var väl Hikes tyckte jag mig höra som ställde den ödestrigra frågan till JM hur hon mådde. Det var då det började forsa ordentligt. Efter det hade Hikes inga fler frågor.
Citera
2017-06-23, 12:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, en kallblodig reptil. Driftstyrd, primitiv, habegär, hugger som trängd. Normalt för en sådan att agera för överlevnad men människor?
Övriga djur har nog gått förbi såna som JM emotionellt i evolutionen. ..

Man känner ju enbart äckel inför den sortens avart till människa som JM är, ett naturens missfoster som egendomligt nog tyvärr överlevt och lyckats med att förstöra livet för så många riktiga människor.

Visst är det som du skriver, resten av djurriket har för länge sedan gått om sådana som JM emotionellt i sin evolution, hon och hennes gelikar är en blindtarm i evolutionen.
Citera
2017-06-23, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
JM blev inte ens tekniskt av med sin anställning på Pangelius utan hon blev ombedd att inte visa sig på kontoret. Hon fick behålla sin lön. Den som led störst skada var i så fall kompanjonen Isb*rg då kommunerna sade upp kontrakten helt utan hennes förskyllan.
Företaget var redan anmält via IVO och boendet i Arboga skulle stängas ner (saknade tillstånd, hade anställda) i februari.
Det framkom även i utredningen att det inte var ok placeringar.
Fortsättningsvis skulle de ändå öppna nya HVB-hem.
Sen pippar JM ensamkommande och slår kistan i spiken. Kanske man får till viss del vara tacksam för hennes gränslöshet, promiskuösa och primitiva sexualdrift? Slurp så försvann kundunderlaget.
Citat:
varför bildades aldrig Sveriges Psykopaters Förbund?
Alla utom en uppgav att de blivit valda till ordförande. Denna enda var kassören som stack med de inbetalade medlemsavgifterna.
Citera
2017-06-23, 12:33
Bannlyst
Citat:
Lilla vännen,
Att skaffa sig en utbildning som socionom är knappast värst avancerat. Med tanke på hennes supertöntiga brev och lappar så är hennes CV är så kopierad det går att bli.
Med tanke på hennes sjuka beteende och inställning så har hon garanterat köpt sig hemtentor.

Att vara driftig i kombination med ett extremt habegär (pengakåt), att veta vilken lukrativ marknad det finns pengar att hämta är inte ett dugg beundransvärt och inte i parité med det jag skriver om.

Hon går över lik för att nå sina miljoner och det är extremt misskötta placeringar.

Jag skriver att hon är extremt lågt utvecklad emotionellt likt alla andra personlighetsstörda om hon nu är en sådan. Hon är driftstyrd vi primitiva känslor och begär.

Hon är med andra ord emotionellt handikappad, kanske är retarderad ett väl valt ord.

Nu skall jag förklara en sak riktigt noga för dig som du inte förstått. Du försöker leka människokännare genom att återupprepa lösryckta detaljer i fupp, utan att se till någon form av helhet i en personlighet. Det är okej det händer i varje tråd och leder aldrig till något i fallet.

Vad du däremot inte noterat är den du debbaterar med enbart beskriver en personlighet som han tror sig blivit sårad av. Om du läser noga tar den du debbaterar med aldrig upp något ur fup, men destomer av det som florerar i PM. Du matar den du debbaterar med bränsle som egentligen handlar om en avstängd och skribentens sargade känslor för henne. Därför blir dina analyser om fallet och följddiskussionen ett "svammel" när ni inte pratar om samma sak, du ser helt enkelt inte det mest uppenbara.

Därför skall du fokusera din debatt mot mig och där ser jag gärna att du någon gång bemöter omständigheter om JM som finns utanför lappar och brev. Återigen hon var en framgångsrik företagare tills afghanerna poppar upp och någonstans där börjar fallet, nu väntar vi på att den "sista" afghanen poppar upp på plattan.
Senast redigerad av stativera 2017-06-23 kl. 12:35.
Citera
2017-06-23, 12:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Nu skall jag förklara en sak riktigt noga för dig som du inte förstått. Du försöker leka människokännare genom att återupprepa lösryckta detaljer i fupp, utan att se till någon form av helhet i en personlighet. Det är okej det händer i varje tråd och leder aldrig till något i fallet.

.. Du börjar till och med låta som JM. Gå inte i symbios med henne i dina försvarstal.
Citat:
Vad du däremot inte noterat är den du debbaterar med enbart beskriver en personlighet som han tror sig blivit sårad av. Om du läser noga tar den du debbaterar med aldrig upp något ur fup, men destomer av det som florerar i PM. Du matar den du debbaterar med bränsle som egentligen handlar om en avstängd och skribentens sargade känslor för henne. Därför blir dina analyser om fallet och följddiskussionen ett "svammel" när ni inte pratar om samma sak, du ser helt enkelt inte det mest uppenbara.
Debatterar är korrekt stavning.
Jag diskuterar JM rätt av och utifrån de ämnen som framkommer från olika personer i tråden.
Jag läser FUP och följer rättegången och noterar JMs beteende.
Sen vettu finns det en del erfarenhet av sånadära som JM.
Därifrån mina reflektioner.
Citat:
Därför skall du fokusera din debatt mot mig och där ser jag gärna att du någon gång bemöter omständigheter om JM som finns utanför lappar och brev. Återigen hon var en framgångsrik företagare tills afghanerna poppar upp och någonstans där börjar fallet, nu väntar vi på att den "sista" afghanen poppar upp på plattan.
Hahahahaha - ska jag fokusera min debatt mot dig?!
Nu har det väl ändå slagit runt - jag är i en tråd om morden på Aki och Göran och diskuterar JM etc. med precis vem jag vill.

JM är en störd jävla idiot som är så misslyckad som människa som nån kan bli på alla fronter:
Som företagare, som "kärleks"partner, som mor, som dotter och syster.

Ang fetat är det redan bemött:
Citat:

Senast redigerad av develi 2017-06-23 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in