2017-06-23, 10:28
Medlem
3zas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack för inspelningar!

Jag höjde nivån lite, komprimerade, sänkte bruset och sparade som mp3, så filerna blev lite mindre, ca 16,5 MB för alla tre.

https://minfil.org/MeY9O2beb3/court_anki_johanna.zip

Kanon! Tack för hjälpen!
Citera
2017-06-23, 10:41
Medlem
Lova33s avatar
JM -"Min son tror att jag ångrade mig på en gång."

Snacka om att försäga sig gällande mordet på Aki.
Hon blir själv märkbart ställd vad det verkar: lång tystnad och sedan svarar hon inte på frågan om "vad hon ångrar", istället försäger hon sig ännu mer genom att svara "ni har lurat i mina barn att jag är en mördare".
Där försvann mina tvivel angående mordet på Aki, hon har mördat honom.

https://youtu.be/EjXv6oRco1s
Citera
2017-06-23, 10:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo JM vet att det fanns en inspelning på MRs telefon - som hon slog sönder.
Kan hon ha trott att han bara spelade in henne med inspelningsfunktionen på telefonen? Det är ju vad de flesta brukar göra. Så förslagen/smart att han hade en undangömd back-up trodde hon kanske inte.
Om hon inte anat detta borde det kommit som en chock för henne att inspelningen finns bevarad och kan vara på väg. Och inte minst som chock för Hikes! Detta skulle onekligen kunna förklara JMs utbrott i rätten.

Både JM och Hikes har väl varit av uppfattningen att alla tunga bevis redan presenterats i FUP. De har förberett sig för att bemöta alla dessa påståenden - och så kommer plötsligt något nytt - kanske blytungt - inspelat bevismaterial. Hikes borde få grå-hårs tillägg!

Klart att JM vet, hon fick ju ett smakprov som gav henne ett fetspel med tillhörande reaktioner.

Hikes har fått ett riktigt dilemma på halsen och får nog färga håret till slutpläderingen för att inte alla ska se hur djävla illa det ser ut för JM, LGWP står fast vid vad han tror om utfallet och det är ju livstid som gäller, han tror ju fortfarande att JM eventuellt fälls för A*i också via ett "överspill" men det skulle enligt hans mening vara fel men där tycker jag att han feltänker.

Citat:
Däremot menar han att det vore fel och att han skulle ta illa vid sig om Arbogakvinnan skulle dömas för mordet på sin make Aki Paasila, som drunknade under mystiska omständigheter i sjön Hjälmaren ett år innan mordet på pappa Göran.

– Jag skulle ta mycket illa vid mig om hon med nuvarande bevisläge skulle bli dömd för att ha dränkt sin man. Där har ju åklagaren inte ens lyckas presentera någon gärningsbeskrivning, säger GW – som befarar att hon ändå kan bli dömd i även det fallet:

– Jag utesluter inte det för blir man väl dömd för det ena så kan mycket väl det andra åka med på köpet. Man tycker att det inte spelar någon roll och det är sant i den meningen att det inte påverkar påföljden men rätt ska vara rätt, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/brot...arbogakvinnan/
Citera
2017-06-23, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Att uppsåtet skulle varit att orsaka ekonomisk skada är inte alls klarlagt. Du får allt ordna en källa på detta. (Förklaring: Källa betyder en länk eller citat av annat ursprung än din egen förvirrade hjärna.)

JM blev inte ens tekniskt av med sin anställning på Pangelius utan hon blev ombedd att inte visa sig på kontoret. Hon fick behålla sin lön. Den som led störst skada var i så fall kompanjonen Isb*rg då kommunerna sade upp kontrakten helt utan hennes förskyllan.
Oavsett så finns inget direkt samband mellan den skadan och filmandet, som JM dessutom påstås ha lämnat samtycke till. Istället försökte hon ljuga om att det var dottern på film.

De "helt andra lagar som träder in" - är du snäll och förklarar vilka lagar du avser. I annat fall påstår jag att du far med osanning igen. Det är manipulativt att försöka motsäga andras fakta med svepande påståenden.

OffT: varför bildades aldrig Sveriges Psykopaters Förbund?
Alla utom en uppgav att de blivit valda till ordförande. Denna enda var kassören som stack med de inbetalade medlemsavgifterna.

Hon OCH hennes kollega blev tvungna att göra sig av med sitt företag pga. att sexafghanerna och förlorade därmed sin inkomst.

Du får ingen källa
Citera
2017-06-23, 10:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
JM -"Min son tror att jag ångrade mig på en gång."

Snacka om att försäga sig gällande mordet på Aki.
Hon blir själv märkbart ställd vad det verkar: lång tystnad och sedan svarar hon inte på frågan om "vad hon ångrar", istället försäger hon sig ännu mer genom att svara "ni har lurat i mina barn att jag är en mördare".
Där försvann mina tvivel angående mordet på Aki, hon har mördat honom.

https://youtu.be/EjXv6oRco1s

Ja, JM har definitvt genom sins svar och sina utläggningar förstärkt åtalet och sänkt sig själv. Hon har omedvetet hjälpt åklagarna mer än sin egen advokat.
Citera
2017-06-23, 10:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
En enda sanning hade friat en oskyldig JM. Hundra osanningar och lögner fäller henne, den i allra högsta grad skyldiga JM. Hög trovärdighet är A och O för framgång i en rättegång. Hennes är noll. Minus.

Hennes problem är sanningar. Hela hennes förefalskade värld bygger på lögner.

Hennes problem är också pengar. AP:s uteblivna 2 miljoner för hans liv, kraschat bolag, kommande arbetslöshet, uppsagda lägenhet/er, indragen pengasupport från pappa... ja, här tonade en mörk framtid upp. En hotande mörk framtid. Lösningen skulle bli halva arvet, fem sex miljoner. efter föräldrarnas död.

Men det sket sig!
De arvet hade nog ändå inte räckt så länge, om vi känner madame rätt.
Citera
2017-06-23, 10:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mentalt sett så är hon en tonåring, hon har aldrig kommit längre i sin utveckling trots sina 40 år, stagnerat totalt och tror att hon kan göra som alltid, skylla på någon annan när det skiter sig.

Och har det inte gått att skylla på någon så har ju pappa fixat det i alla fall, hon har aldrig någonsin behövt ta något som helst ansvar för vad hon gjort, GM och AM har fixat det åt henne på något sätt, när äntligen de satte ner foten så var det alldeles för sent och JM var totalt genomfördärvad.
Vore det inte för förmåga att manipulera (ju högre intellekt, ju mer effektivt) så är personlighetsstörda egentligen rätt barnsliga hela högen om man skrapar under ytan. Det fattas givetvis nåt som finns hos andra normala och det är samvete samt empati.
Det är intet för intet det heter störning..

Det är illa ställt med emotioner; ett flackt känsloliv. En personlighetsstörd har ingen avsaknad av känslor - de är däremot extremt primitiva vilket leder till ett överdoserat ego:
hybris/storhetsvansinne/grandiositet - en övertro på sig själv - och narcissism. Guu' va jag är bäst.
Varma känslor är inlärda via för att söka egenvinning.
Känslospektrat är basalt och driftstyrt.
JM försöker via sin överdos av hjärtan och superlativ när hon vill nåt - i nästa stund är hon kall och oberörd som en reptil som vid samtalet där AG gråter.
Senast redigerad av develi 2017-06-23 kl. 11:04.
Citera
2017-06-23, 11:10
Medlem
3zas avatar
En tanke slog mig kring det här med inspelningen och jag hoppas att följande scenario inte stämmer: låt säga att MR spelade in JM's erkännande på sin mobil, visar upp det och hotar med att "åker jag dit så åker du dit åxå". JM raderar filen. MR går ut från hotellrummet. Ingen övrig inspelning äger rum. Låt säga att MR nu fejkar en inspelning för att få JM att bryta ihop och erkänna, eftersom han vet att hon vet att hon är roten till allt det onda i detta brott...

Jag håller tummarna ett tag till att det är ett smuggelband påväg hit genom Europa, men tyvärr känns den möjligheten ganska liten
Citera
2017-06-23, 11:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De arvet hade nog ändå inte räckt så länge, om vi känner madame rätt.
Det är en ond cirkel av sällan skådat slag via JMs beteende. Hon mjölkar föräldrarna och jag såg via live att DB erhållit 150k (SIC!) på ett år.
Han sägs av JM ha stulit en hel del, men samtidigt är det inte värst med gränssättning, hon lämnar fri acess till bankkontona (samtal avlyssning) till JB innan gripande nr 2.
Nu blir det till att utan pardon hamna i de normalas domäner och den övergången lär inte vara lätt pga banan JM introducerat dem på, en ekonomi och ett tänk utan kontroll. De har tydligen försökt erhålla pengar från mormor.
Citera
2017-06-23, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vore det inte för förmåga att manipulera (ju högre intellekt, ju mer effektivt) så är personlighetsstörda egentligen rätt barnsliga hela högen om man skrapar under ytan. Det fattas givetvis nåt som finns hos andra normala och det är samvete samt empati.
Det är intet för intet det heter störning..

Det är illa ställt med emotioner; ett flackt känsloliv. En personlighetsstörd har ingen avsaknad av känslor - de är däremot extremt primitiva vilket leder till ett överdoserat ego:
hybris/storhetsvansinne/grandiositet - en övertro på sig själv - och narcissism. Guu' va jag är bäst.
Varma känslor är inlärda via för att söka egenvinning.
Känslospektrat är basalt och driftstyrt.
JM försöker via sin överdos av hjärtan och superlativ när hon vill nåt - i nästa stund är hon kall och oberörd som en reptil som vid samtalet där AG gråter.
Och ändå lyckades JM utbilda sig och skaffa jobb som socionom utan klander.
Därtill starta företag med kompanjon som snabbt omsatte och skapade vinster i mångmiljonbelopp.

Jag tror varken du eller Reimer alls förstår sig på JM. Lösa boliner om tonårspsyke håller inte, med det sagt inte att denna personlighet alltid håller för den svenska jantelagen eller temperament.

Människor är olika. Afghaner ännu mer.
Citera
2017-06-23, 11:22
Medlem
Det är alltså bara jag som reagerar på att en efterlyst internationell brottsling frivilligt tar sig tillbaka hit??? Och dessutom skall överlämna saker till en advokat.
Sen då???? Advokaten släpper honom? Skyddande av brottsling? Eller finns det uppgörelse att att han får utbyte av fristad?
Det är så osannolikt att någon riskerar sin frihet för någon simpleton som JM och MR.
Citera
2017-06-23, 11:22
Medlem
Honan6s avatar
Johannas försvarare i detta forum tycks nästan tro de fått jobbet som hennes advokat istället för Hikes. Tyvärr, för dem, så funkar inte försvaret här. Det skulle heller inte fungera i rättssalen.
Det finns inga halmstrån kvar att greppa.

Åkl. skulle aldrig lyfta frågan om tröjan och inspelningen om det inte fanns substans. Detta vet såväl Hikes som Johanna som nu hamnat längst in i det trängda hörnet och visar de sidor hon försökt kontrollera med egen vilja och medicinering.

Polisen har ingen gräns på budget för grova brott och de ser nog till att inspelningen kommer rätten tillhanda genom att lova smugglaren dold identitet. Det finns sannolikt flera bulvaner inblandade förutom advokaten och kanske inspelningen redan finns i landet.

Johanna och hennes försvarare har all anledning att vara oroliga. Åtalet går till fällande domar utan denna spännande väntan på om inspelningen ska dyka upp eller inte.

Stackars mördar-Johanna kommer ingen att lyssna på eller fråga hur hon mår på Hinseberg.
Senast redigerad av Honan6 2017-06-23 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in